pierrakakis makri
Ο σχεδιασμός έργων και μεταρρυθμίσεων ανά τρίμηνο όπως αποτυπώνεται στο Ενοποιημένο Σχέδιο Κυβερνητικής Πολιτικής

Το χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου Παιδείας για το 2025: Ο σχεδιασμός έργων και μεταρρυθμίσεων ανά τρίμηνο όπως αποτυπώνεται στο Ενοποιημένο Σχέδιο Κυβερνητικής Πολιτικής (ΕΣΚυΠ).

Το χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου Παιδείας

Τα έργα και ορόσημα – χρονοδιάγραμμα – για το 2025 που αφορούν στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΑ) αποτυπώνονται στο εγκεκριμένο από το Υπουργικό Συμβούλιο  Ενοποιημένο Σχέδιο Κυβερνητικής Πολιτικής (ΕΣΚυΠ).

ypourgeio paideias

Σύμφωνα με το Ενοποιημένο Σχέδιο Κυβερνητικής Πολιτικής (ΕΣΚυΠ) τα  έργα και ορόσημα 2025 για το ΥΠΑΙΘΑ έχουν ως εξής:

1. Βελτίωση των επιδόσεων των μαθητών στην Pisa

Συνεργασία με τον  ΟΟΣΑ για την «Ανασκόπηση της Εκπαιδευτικής Πολιτικής: Βελτίωση των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων στην Ελλάδα» – Αξιολόγηση της απόδοσης του εκπαιδευτικού συστήματος στην Ελλάδα – Υιοθέτηση καινοτόμων εκπαιδευτικών πολιτικών και πρακτικών- Επικέντρωση στα μαθησιακά αποτελέσματα και όχι στην απλή μεταφορά γνώσεων – Εμφαση στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων των μαθητών.

Α Τρίμηνο 2025:

Ενημερώσεις Διευθυντών σχολείων δείγματος – Ενημέρωση Συντονιστών προγράμματος PISA ανά σχολείο.

Β Τρίμηνο 2025:

Δημιουργία Τράπεζας Θεμάτων του PISA παρελθόντων ετών και/ή τύπου PISA

2. Ενίσχυση και αναβάθμιση του σχολικού αθλητισμού

Eνίσχυση του σχολικού αθλητισμού με την ανάδειξη των ιδιαίτερων αθλητικών κλίσεων των μαθητών, καθώς και η ευρύτερη καλλιέργειά τους με τη βοήθεια συγκεκριμένων προγραμμάτων άθλησης.

Α Τρίμηνο 2025: Πλαίσιο για την Αθλητική Εκπαίδευση – Ορισμός Κοινής Επιτροπής Εποπτείας Πρότυπων Αθλητικών Σχολείων (ΚΕΕΠΑΣ).

Γ Τρίμηνο 2025: Ίδρυση δύο Πρότυπων Αθλητικών Σχολείων (Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις), με έδρα την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη

3. Νέο πλαίσιο για την συμπεριληπτική εκπαίδευση και ανασχεδιασμός λειτουργίας των ΚΕΔΑΣΥ

Βελτίωση των υπηρεσιών που παρέχουν τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) – Δεδομένου ότι τα Τμήματα Ένταξης και ο θεσμός της Παράλληλης Στήριξης αποτελούν δύο από τους βασικούς θεσμούς υποστήριξης της συμπερίληψης/ένταξης των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη γενική εκπαίδευση, προωθείται ο ανασχεδιασμός της λειτουργίας τους με βελτιωτικές αλλαγές, για την εξασφάλιση ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς – Η διασύνδεση των σχολικών μονάδων ειδικής και γενικής αγωγής είναι απαραίτητη για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων συνεκπαίδευσης και προγραμμάτων μετάβασης στο πλαίσιο προώθησης της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης – Ο ανασχεδιασμός λειτουργίας των ΚΕΔΑΣΥ και η υποστήριξή τους έχουν στόχο τη μείωση του χρόνου αναμονής αξιολόγησης και την υποστήριξη εντός της σχολικής μονάδας.

Β Τρίμηνο 2025: Ανάρτηση νόμου για Διαβούλευση

Γ Τρίμηνο 2025: Δημοσίευση Νόμου σε ΦΕΚ – Υποστήριξη του έργου των ΚΕΔΑΣΥ μέσω στελέχωσης με μόνιμους εκπαιδευτικούς και μόνιμα μέλη ΕΕΠ με στόχο τη μείωση του χρόνου αξιολόγησης των μαθητών.

Δ Τρίμηνο 2025: Ανασχεδιασμός ΚΕΔΑΣΥ και ΕΔΥ με δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας για τα ΚΕΔΑΣΥ και προτυποποιημένων εντύπων  – Ανασχεδιασμός ενταξιακών θεσμών (Τμήμα Ένταξης, Παράλληλη Στήριξη)

4. Θεσμοθέτηση Ανοιχτού Σχολείου

Τίθεται ως προτεραιότητα η δημιουργία και εφαρμογή νέου θεσμικού πλαισίου για την εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς – Εφαρμόζονται οι βασικές αρχές ενός συμπεριληπτικού εκπαιδευτικού συστήματος, βιώσιμου, αειφόρου, αποτελεσματικού και στελεχωμένου με αξιολογημένους εκπαιδευτικούς – Αφορά μεταρρυθμίσεις στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με νέα ωρολόγια προγράμματα, νέα εκπαιδευτικά προγράμματα, τη θέσπιση του Εθνικού Απολυτηρίου και νέου συστήματος πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Β Τρίμηνο 2025: Ανάρτηση νόμου για Διαβούλευση

Γ Τρίμηνο 2025: Κατάθεση Νόμου στη Βουλή – Δημοσίευση Νόμου σε ΦΕΚ

5. Ψηφιακός Μετασχηματισμός της Εκπαίδευσης – Ψηφιακό σχολείο (ψηφιακό φροντιστήριο), αυτόνομες τάξεις Γυμνασίου, ψηφιακοί πίνακες σε όλα τα σχολεία

Στόχος η καθιέρωση ενός συμπεριληπτικού ψηφιακού εκπαιδευτικού προτύπου στη χώρα. Με το Ψηφιακό Φροντιστήριο, οι μαθητές (και εκπαιδευτικοί) έχουν πρόσβαση σε Σύγχρονη Εκπαίδευση με εκπαιδευτικό που παρέχει διδασκαλία και υποστήριξη, καθώς και σε Ασύγχρονη Εκπαίδευση μέσω μιας Ολοκληρωμένης Πύλης Περιεχομένου με πλήρη κάλυψη της ύλης – Οι Αυτόνομες τάξεις Γυμνασίου είναι ακόμα μία πρωτοβουλία που ευθυγραμμίζεται με το θεμελιώδες δικαίωμα πρόσβασης στην εκπαίδευση μαθητών απομακρυσμένων περιοχών και υλοποιείται με δια ζώσης διδασκαλία των βασικών μαθημάτων σε συνδυασμό με σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία για τα υπόλοιπα μαθήματα –  Η καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων υποστηρίζεται μέσω της παροχής σετ ρομποτικής, καθώς και μέσω της εγκατάστασης διαδραστικών πινάκων σε όλα τα σχολεία, από την Ε’ τάξη του Δημοτικού και άνω.

Α Τρίμηνο 2025: Ολοκλήρωση παράδοσης και εγκατάστασης 36.000 διαδραστικών συστημάτων μάθησης.

Β Τρίμηνο 2025: Ψηφιακό φροντιστήριο – Ολοκλήρωση στελέχωσης Ψηφιακού Φροντιστηρίου για το σχολικό έτος 2024-25 – Ολοκλήρωση απαιτούμενων υποδομών για τη βέλτιστη λειτουργία του ψηφιακού φροντιστηρίου.

Γ Τρίμηνο 2025: Αυτόνομες τάξεις Γυμνασίου – Διενέργεια προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών για την παροχή διδακτικού έργου με φυσική παρουσία για τις βασικές ειδικότητες ή και με σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση για τα υπόλοιπα μαθήματα

Δ Τρίμηνο 2025: Επιλογή και διενέργεια προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών με σύμβαση ι.δ.ο.χ. για την παροχή διδακτικού έργου στο Ψηφιακό Φροντιστήριο για το σχολικό έτος 2025-26

6. Μελέτη καταγραφής και αντιμετώπισης προβλημάτων σε σχολικά κτίρια- Πρόγραμμα “Μαριέττα Γιαννάκου

Εντός του 2025  η συστηματική καταγραφή των προβλημάτων σε σχολικά κτίρια, η επεξεργασία, κοστολόγηση και προτεραιοποίηση των αναγκών για την άμεση έναρξη των εργασιών.

Β Τρίμηνο 2025: Καταγραφή προβλημάτων

Δ Τρίμηνο 2025: Επεξεργασία στοιχείων – Διαμόρφωση πρότασης προτεραιοτήτων

7. Νέες Φοιτητικές Εστίες (Δυτ. Αττική, Δυτ. Μακεδονία, Κρήτη, Θεσσαλία, Δημοκρίτειο)

Η δράση αποσκοπεί στην επίλυση του προβλήματος στέγασης των φοιτητών

– Εξασφαλίζεται με τον τρόπο αυτό η ισότιμη συμμετοχή των φοιτητών που φοιτούν σε πόλη διαφορετική από τον τόπο μόνιμης κατοικίας τους (ή και μόνιμης κατοικίας των κηδεμόνων τους) και σε ΑΕΙ που είτε δεν διαθέτουν φοιτητικές εστίες είτε οι ανάγκες για την κάλυψη στέγασης σε φοιτητές χαμηλών εισοδημάτων είναι μεγαλύτερες από τη δυνατότητα κάλυψης

– Η δυνατότητα στέγασης στους φοιτητές θα δίνεται λαμβάνοντας υπόψη κοινωνικοοικονομικά κριτήρια.

Α Τρίμηνο 2025: Υλοποίηση σύμβασης στο Πανεπιστήμιο Κρήτης.

Β Τρίμηνο 2025: Υλοποίηση σύμβασης στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.

Δ Τρίμηνο 2025: Ανάδειξη Προσωρινού Αναδόχου στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

8.  Ίδρυση Μη Κρατικών Πανεπιστημίων

Η λειτουργία των παραρτημάτων – Νομικών Προσώπων Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΝΠΠΕ) ρυθμίζει τη διασυνοριακή παροχή υπηρεσιών ανώτατης εκπαίδευσης θέτοντας κριτήρια και όρους ποιότητας. Ειδικότερα, συμβάλλει:

α) στη διεύρυνση των παρεχόμενων εκπαιδευτικών ευκαιριών στη χώρα μας κατά τρόπο συμβατό με την κοινωνική αποστολή της ανώτατης εκπαίδευσης,

β) στην προσέλκυση αλλοδαπών φοιτητών στη χώρα,

γ) στη μερική κάλυψη της διαρκώς αυξανόμενης εγχώριας ζήτησης για πανεπιστημιακές σπουδές,

δ) στην αύξηση των δεικτών οικονομικής ανάπτυξης μέσω του ανθρώπινου κεφαλαίου, νέων γνώσεων, ιδεών και τεχνολογιών που θα παραμείνουν στη χώρα,

ε) στην ανάσχεση της τάσης εκπατρισμού των νέων της χώρας για προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές σε πανεπιστήμια του εξωτερικού και στην ανάσχεση των συνακόλουθων άμεσων επιπτώσεων στην εθνική οικονομία και

στ) στον επαναπατρισμό Ελλήνων ακαδημαϊκών και επιστημόνων για εργασία σε αντίστοιχο πανεπιστημιακό περιβάλλον στη χώρα μας.

Β Τρίμηνο 2025: Έγκριση 2 Προγραμμάτων Σπουδών των 2 Μη Κρατικών Μη Κερδοσκοπικών Πανεπιστημίων

Δ Τρίμηνο 2025: Έναρξη λειτουργίας 2 Ιδρυμάτων Μη Κρατικών μη Κερδοσκοπικών Πανεπιστημίων

9. Αναβάθμιση καλλιτεχνικής εκπαίδευσης-Ίδρυση και λειτουργία Ιδρύματος Παραστατικών Τεχνών 

Iδρυση της Ανώτατης Σχολής Παραστατικών Τεχνών (ΑΣΠΤ) ως ενός νέου ΑΕΙ, που θα οργανώνει προγράμματα σπουδών πρώτου, δεύτερου και τρίτου κύκλου, απονέμοντας τίτλους σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης – Με την ίδρυση της ΑΣΠΤ, θεσπίζεται το νομοθετικό πλαίσιο για την παροχή εκπαίδευσης στα πεδία της δραματικής τέχνης, της ορχηστικής τέχνης και της μουσικής ερμηνείας και σύνθεσης, αναβαθμίζοντας με τον τρόπο αυτό τις σπουδές των παραστατικών τεχνών και προάγοντας την καλλιτεχνική επιστημονική γνώση και έρευνα.

Α Τρίμηνο 2025: Κατάθεση στη Βουλή – Δημοσίευση σε ΦΕΚ.

Β Τρίμηνο 2025: Έγκριση προγράμματος σπουδών από ΕΘΑΑΕ.

Γ Τρίμηνο 2025: Έναρξη λειτουργίας ΑΣΠΤ.

Αναλυτικά

Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και Ειδική Αγωγή

Κεντρική θέση στον προγραμματισμό της τριετίας για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και Ειδική Αγωγή έχει το έργο «Νέο, ανοικτό, συμπεριληπτικό σχολείο, προσανατολισμένο στις δεξιότητες του 21ου αιώνα». Στόχος, η διασφάλιση της ποιότητας και αποτελεσματικότητας ενός συμπεριληπτικού, βιώσιμου, αειφόρου και αποτελεσματικού εκπαιδευτικού συστήματος.

Επιδιώκοντας τη βελτίωση των επιδόσεων των Ελλήνων μαθητών στους δείκτες PISA, ώστε η χώρα να προσεγγίσει τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ έως το 2027, έχει υπογραφεί το σχετικό πρόγραμμα συνεργασίας με τον οργανισμό. Για την υλοποίηση της παραπάνω στρατηγικής επιλογής του Υπουργείου, προγραμματίζεται να επεκταθεί περαιτέρω το δίκτυο των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, ενώ θα συνδυαστεί με την ίδρυση και λειτουργία Αθλητικών Σχολείων και είκοσι δύο (22) Πρότυπων Ωνάσειων σχολείων, καθώς και με τη θεσμοθέτηση της εισαγωγής του προγράμματος ΙΒ (International Baccalaureate) στα Πρότυπα Σχολεία.

Θεσμοθετείται, επίσης, το πλαίσιο λειτουργίας των Κέντρων Μελέτης, ενώ έργα βαρύνουσας σημασίας αποτελούν η υλοποίηση του Προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου» για την ανακαίνιση σχολικών εγκαταστάσεων, καθώς και η ψηφιοποίηση του σχολείου (Ψηφιακό φροντιστήριο /αυτόνομες τάξεις/ απλοποίηση διαδικασιών).

Ανώτατη Εκπαίδευση

Ως προς την Ανώτατη Εκπαίδευση, για το 2025 προωθείται η λειτουργία των πρώτων μη κρατικών πανεπιστημίων. Επιπλέον, στο πλαίσιο της διεθνοποίησης των ελληνικών πανεπιστημίων, ελληνικά πανεπιστήμια σε συνεργασία με ξένα, προχωρούν για πρώτη φορά σε συμπράξεις που οδηγούν στην απόκτηση κοινών ή/και διπλών πτυχίων (joint/dual degrees).

Οι πρωτοβουλίες αυτές εισφέρουν στη διαμόρφωση ενός διεθνοποιημένου «Ελεύθερου Πανεπιστημίου», με ενίσχυση της εξωστρέφειας και της διαλειτουργικότητας και με άξονες τη μείωση της φυγής εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού στο εξωτερικό (brain drain), μετατρέποντας τη χώρα σε πόλο έλξης επιστημόνων (brain gain). Τέλος, δρομολογείται η ανέγερση νέων φοιτητικών εστιών μέσω ΣΔΙΤ.

Στην Ανώτατη Εκπαίδευση, θα συνεχιστεί, με στόχο την ολοκλήρωση στο τέλος του 2025, η υλοποίηση των δράσεων για τη διεθνοποίηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης, την υποστήριξη της ΕΘΑΑΕ, την εφαρμογή του Συστήματος Διασφάλισης της Ποιότητας στα ΑΕΙ και την Πιστοποίηση επαγγελματικών προσόντων με βάση τις εκροές του υφιστάμενου συστήματος

Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Δια Βίου Μάθηση

H στρατηγική για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Δια Βίου Μάθηση (ΕΕΚ&ΔΒΜ) 2025-2027 περιλαμβάνει τους στόχους για την ενίσχυση των εκπαιδευτών ενηλίκων, τον εκσυγχρονισμό της μαθητείας, την ανάπτυξη ψηφιακών, ήπιων και πράσινων δεξιοτήτων και την ευρεία συμμετοχή κοινωνικών εταίρων στα σχήματα μαθητείας και στην πρακτική άσκηση. Επιπλέον, η στρατηγική της επόμενης περιόδου, αποσκοπεί στην προσαρμογή της ΕΕΚ στην αγορά εργασίας, στην ολιστική επικαιροποίηση του μαθησιακού περιεχομένου στην ΕΕΚ & ΔΒΜ, στην ανάδειξη των ευκαιριών σταδιοδρομίας μέσω του επαγγελματικού προσανατολισμού και της παρακολούθησης των αποφοίτων, στην στήριξη ευάλωτων ομάδων, στη σύνδεση αριστείας με συμπερίληψη, στην ενίσχυση της ελκυστικότητας της ΕΕΚ, στη διάχυση του κύκλου ποιότητας σε όλες τις δράσεις ΕΕΚ & ΔΒΜ και τέλος, στην ανάδειξη της αξίας της συμμετοχικότητας.

Προγραμματίζεται η ίδρυση δύο (2) επιπλέον Κλαδικών Συμβουλίων Δεξιοτήτων, με στόχο τη βελτίωση της σύζευξης μεταξύ ζήτησης και προσφοράς δεξιοτήτων, η ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των Συμβουλίων Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας ως προς τη διάγνωση των τοπικών αναγκών, με τον συντονισμό και τις συνέργειες μεταξύ της ΕΕΚ και της αγοράς εργασίας σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο.

Επιπλέον, δρομολογούνται η διαμόρφωση και η εφαρμογή πλαισίου αξιολόγησης δομών ΕΕΚ, η ενίσχυση του θεσμού των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) και η έκδοση νέου κανονισμού λειτουργίας τους. Παράλληλα, έμφαση αναμένεται να δοθεί στον εξορθολογισμό της διαδικασίας ανάπτυξης μηχανισμού αποτύπωσης της συμμετοχής των ενηλίκων σε προγράμματα Διά Βίου Μάθησης, σε συνδυασμό με την επέκταση του δικτύου των Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης Ίδρυση (ΕΣΚ) και τη λειτουργία δύο (2) επιπλέον ΕΣΚ.

Τέλος, στον προγραμματισμό περιλαμβάνονται η έκδοση αποφάσεων επαγγελματικής ισοδυναμίας και προσόντων από το Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας (ΑΤΕΕΝ) και η ίδρυση Μηχανισμού παρακολούθησης, επικαιροποίησης και ανατροφοδότησης Οδηγών Κατάρτισης. Ο προγραμματισμός επίσης περιλαμβάνει τη συνέχιση χρηματοδότησης στο ΠΑΔΚΣ 2021-2027 των έργων για τη Μαθητεία μεταλυκειακού έτους των ΕΠΑΛ.

Ομοίως μέσω ΠΑΔΚΣ 2021-2027, αναμένεται η έναρξη υλοποίησης -μεταξύ άλλων- των έργων «Αναβάθμιση και επικαιροποίηση της εκπαίδευσης εκπαιδευτών ενηλίκων», «Γραφεία Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (ΓΕΑΣ) των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΚΕΕΚ)», «Παρατηρητήριο Μετάβασης των Αποφοίτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης προς την Αγορά Εργασίας», «Επιμορφωτικό πρόγραμμα του γενικού πληθυσμού για την απόκτηση δεξιοτήτων τηλεργασίας» και «Ολοκληρωμένο πλέγμα δράσεων για την αντιμετώπιση του φαινομένου του χρηματοοικονομικού αναλφαβητισμού». 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 26/02

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

fasolia
Ο διατροφικός θησαυρός για καλή υγεία και ισορροπημένο σάκχαρο
Σύμφωνα με τη Δρ. Mopelola Adeyemo, κλινική διατροφολόγο στο UCLA Health, τα φασόλια αποτελούν μια μοναδική κατηγορία υπερτροφής, καθώς προσφέρουν...
Ο διατροφικός θησαυρός για καλή υγεία και ισορροπημένο σάκχαρο
πανελλήνιες
Πανελλαδικές 2025: Κριτήριο αξιολόγησης στο μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας
Το παρακάτω κριτήριο αξιολόγησης αναφέρεται στους υποψήφιους των πανελληνίων για το έτος 2025 και αφορά το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και...
Πανελλαδικές 2025: Κριτήριο αξιολόγησης στο μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας