Thumbnail
Κρίθηκαν η στάση μου και οι πράξεις μου με την ιδιότητα του υπαλλήλου, αυτού δηλαδή που πρέπει να υπακούει στις εντολές των ανωτέρων και όχι με την ιδιότητα του λειτουργού που προσπαθεί, όπως ορίζει το Σύνταγμα στο άρθρο 16, να βοηθήσει στην διάπλαση υπεύθυνων και ελεύθερων πολιτών.

Δημοσιεύουμε παρακάτω την συγκλονιστική επιστολή διαμαρτυρίας ενός εκπαιδευτικού που έχει υποστεί διώξεις, ποινές, ΕΔΕ επειδή είτε έκανε κριτική για τα κενά του σχολείου του, είτε γιατί  συνόδευσε μαθητές στο Δημαρχείο Νέας Φιλαδέλφειας, για να διαμαρτυρηθούν λόγω των προβληματικών υποδομών του σχολείου.

Κοντολογίς κρίθηκε η στάση του και οι πράξεις του με την ιδιότητα του υπαλλήλου, αυτού δηλαδή που πρέπει να υπακούει στις εντολές των ανωτέρων και όχι με την ιδιότητα του λειτουργού που προσπαθεί, όπως ορίζει το Σύνταγμα στο άρθρο 16, να βοηθήσει στην διάπλαση υπεύθυνων και ελεύθερων πολιτών.

Η Επιστολή

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

    Είχα κατηγορηθεί τον Οκτώβριο του 2022 για κακόβουλη κριτική κατά του προϊσταμένου της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α' Αθήνας, επειδή διαμαρτυρήθηκα για διδακτικά κενά στο σχολείο μου. Συγκεκριμένα: 20 ώρες φιλολογικών μαθημάτων και 12 ώρες μαθηματικά από την αρχή του έτους. Επιπροσθέτως, ο κακόβουλος, τα δημοσιοποίησα χαλώντας, ως φαίνεται, την εικόνα του σεπτού Υπουργείου. Αποφασίστηκε ποινή αφαίρεσης έξι ημερομισθίων από τον παχυλό μισθό μου.

Επίσης, λίγο αργότερα, τον Μάρτιο του 2023 κατηγορήθηκα (πέρασα και από ΕΔΕ και μου επιβλήθηκε και αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος), γιατί προέτρεψα τις μαθήτριες και μαθητές του σχολείου, κατά τη διάρκεια κατάληψης να κάνουν βαθμολογική αξιολόγηση του Υπουργείου (Σημειωτέον η βαθμολογία του Υπουργείου ήταν 2,05 στα 10 με πολλές βαθμολογίες υπό του μηδενός, οι οποίες ως μη έγκυρες δεν μέτρησαν στην τελική βαθμολογική αποτίμηση!). Μου έχει μείνει το παράπονο ότι δεν αναγνωρίστηκε η προσπάθεια μου να βάλω και εγώ ένα λιθαράκι στο διαρκώς προβαλλόμενο όραμα του Υπουργείου για την δημιουργία μίας κουλτούρας αξιολόγησης.  

       Επίσης, μου προσήφθη μομφή ότι συνόδευσα παιδιά στο Δημαρχείο Νέας Φιλαδέλφειας, για να διαμαρτυρηθούν λόγω των προβληματικών υποδομών του σχολείου. Προς ενημέρωση: στο προαύλιο του σχολείου έχουν αγκυροβολήσει εδώ και σχεδόν μία εικοσαετία δύο λυόμενα σαν κακόγουστες δίδυμες κιβωτοί, ενώ στο κεντρικό κτήριο υπάρχουν και δύο στενόχωρες και επικίνδυνες ψευδοαίθουσες, κάποτε άκρες διαδρόμων! Παρά τις τεκμηριωμένες ενστάσεις μου, η μία μάλιστα συντεταγμένη από έμπειρη δικηγόρο, οι ποινές δεν μεταβλήθηκαν. Συνολικά 8 ημερομίσθια. Δύο ημερομίσθια από τη δεύτερη πειθαρχική δίωξη, σαφής έκπτωση! Ήδη τον Φεβρουάριο διαπίστωσα τις πρώτες κρατήσεις  ως τέλη πειθαρχικής διαδικασίας. Παρέλαβα πάντως την απόφαση μέσα σε ένα μικρό φάκελο με ωραίους καλλιγραφικούς χαρακτήρες. Και εδώ δεν έχω παράπονο!

      Διατηρούσα, βέβαια, μέχρι πριν περάσω το κατώφλι της αίθουσας που εκδικάζονταν οι ενστάσεις, κάποιες ισχνές ελπίδες ότι μπορεί να δικαιωθώ. Φευ! Γρήγορα, καθώς η διαδικασία προχωρούσε, και αυτές οι ελπίδες μου εξανεμίστηκαν. Η απόφαση προφανώς ήταν ειλημμένη. Η διαδικασία, η υποστήριξη δηλαδή της ένστασης μου, ήθελε να προσδώσει μια επίφαση δημοκρατικής διαχείρισης. Θεωρώ ότι ακολουθήθηκαν οι τύποι και όχι η ουσία. Κρίθηκαν η στάση μου και οι πράξεις μου με την ιδιότητα του υπαλλήλου, αυτού δηλαδή που πρέπει να υπακούει στις εντολές των ανωτέρων και όχι με την ιδιότητα του λειτουργού που προσπαθεί, όπως ορίζει το Σύνταγμα στο άρθρο 16, να βοηθήσει στην διάπλαση υπεύθυνων και ελεύθερων πολιτών. Επιβεβαιώθηκε ότι και εδώ δεν υπάρχει πραγματική δικαιοσύνη, όπως συμβαίνει με την "τραγωδία" των Τεμπών, αλλά αδικαιοσύνη καθ' υπαγόρευση. Επιβεβαιώθηκε ότι το Υπουργείο θέλει υπάλληλους πειθήνιους, να πορεύονται με ό,τι μικρό τους παρέχεται, να είναι ευχαριστημένοι με αυτό - μην πούμε ευγνώμονες - και, βεβαίως, να το βουλώνουν. Με την ποινή προφανώς ήθελε να περαστεί αυτό το μήνυμα. Υπακοή στις εντολές, γιατί αλλιώς θα υπάρχουν συνέπειες. Καμία ποινή όμως, θεωρώ, δεν μπορεί να πτοήσει την προσπάθεια μας για αξιοπρεπή στάση και συνεχείς διεκδικήσεις. Οι κατακτήσεις άλλωστε του εκπαιδευτικού κινήματος έχουν προέλθει από την αγωνιστική συσπείρωση, την ανυποχώρητη αντίσταση και από τις μαζικές ενωτικές παρεμβάσεις και διεκδικήσεις.

      Εάν το Υπουργείο έχει μια ικμάδα έγνοιας για την εκπαίδευση ή έστω θέλει να βελτιώσει την εικόνα του προς την κοινωνία, πρέπει να σταματήσει άμεσα τις διώξεις. Διώξεις για ζητήματα, όπως η ελευθερία λόγου και γενικότερα της έκφρασης ή η απεργία αποχή από την αξιολόγηση ή οι κάθε είδους διεκδικήσεις για την βελτίωση της εκπαίδευσης. Αντίθετα, μπορεί να προχωρήσει, με δειλά έστω βήματα, στην έμπρακτη στήριξη του έργου των εκπαιδευτικών που χρονιά τη χρονιά γίνεται όλο και δυσκολότερο.

       Για μένα η σειρά είναι έτσι, απλή, ταπεινή αλλά γεμάτη μεγαλείο: Η/ο εκάστοτε Υπουργός και κατ' επέκταση η εκάστοτε κυβέρνηση υπηρετούν τις προϊστάμενες/ους και αυτές / οι με τη σειρά τους υπηρετούν τις/τους εκπαιδευτικούς και αυτές/οί τελικά τις μαθήτριες και τους μαθητές τους.

         Ευχαριστώ θερμά για την πολύπλευρη στήριξη την Γ' ΕΛΜΕ, που από την πρώτη στιγμή μάλιστα εκδήλωσε την πρόθεση να καλύψει το πρόστιμο, την ΟΛΜΕ, τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους όχι μόνο του σχολείου ( συνδικαλιζόμενες/οι και μη) τις/τους γονείς και κηδεμόνες και τις μαθήτριες και τους μαθητές του σχολείου.

Με εκτίμηση,

         Δ.Β.

Εκπαιδευτικός

 

Υ.Γ. Την διαμαρτυρία μου προς τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας για την απόρριψη της ένστασής μου την  έχω στείλει επωνύμως.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 10/03

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ματ
Αστυνομικοί τραμπούκισαν 15χρονο – «Mε ρώτησαν πώς νιώθω που είμαι μέσα στα @@χ@δι@ του κράτους» (Video)
«Στον φίλο μου, που είχε πανικοβληθεί, τον έβριζαν περισσότερο. Του έλεγαν πολύ τραβηγμένα πράγματα, ακραίες βρισιές. Τον απείλησαν ότι “θα τον...
Αστυνομικοί τραμπούκισαν 15χρονο – «Mε ρώτησαν πώς νιώθω που είμαι μέσα στα @@χ@δι@ του κράτους» (Video)
anergia-people.jpg
Παραγωγική Αναγέννηση: Η μεγάλη πρόκληση της Ελλάδας
Η Ελλάδα βρίσκεται εδώ και δεκαετίες εγκλωβισμένη σε ένα μοντέλο ανάπτυξης που χαρακτηρίζεται από στρατηγική αδράνεια και έλλειψη μακροπρόθεσμου...
Παραγωγική Αναγέννηση: Η μεγάλη πρόκληση της Ελλάδας