Κενά και πλεονάσματα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Εγκύκλιος για τον προσδιορισμό τους
Εγκύκλιος κενών και πλεονασμάτων Δευτεροβάθμιας για να γίνουν οι μεταθέσεις των εκπαιδευτικών από περιοχή σε περιοχή το 2025

Οδηγίες για τον προσδιορισμό των οργανικών θέσεων και πλεονασμάτων του εκπαιδευτικού προσωπικού στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ώστε να πραγματοποιηθούν οι μεταθέσεις του 2025, από περιοχή σε περιοχή, εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας.

Τι αναφέρει η εγκύκλιος

Με ευθύνη των Διευθυντών Εκπαίδευσης όσον αφορά στην ορθότητα των δηλωθέντων στοιχείων,
πρέπει έως τις 12 Μαρτίου 2025 να καταχωρισθεί στο σύστημα e-DataCenter από την αρμόδια Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μόνο ο πίνακας Γ΄. Επισημαίνεται ότι ο μη σωστός έλεγχος εμπίπτει στις διατάξεις του εδαφίου β της παρ. 1 του άρθρου 107 του Ν.3528/2007, όπως ισχύει.

Όλοι οι πίνακες θα παραμείνουν στις Διευθύνσεις Β/θμιας Εκπ/σης και εφόσον ζητηθούν θα πρέπει να διαβιβαστούν άμεσα στη Διεύθυνση Διοίκησης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Π.Ε. & Δ.Ε. του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. για να γίνει αντιπαραβολή και έλεγχος των στοιχείων. Ταυτόχρονα θα κοινοποιηθούν στους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης, οι οποίοι λαμβάνοντας υπόψη τα δηλωθέντα στοιχεία θα καταχωρίσουν την πρότασή τους, σύμφωνα με την παρ. 7 του άρθρου 7 του Ν.3848/2010, στην αντίστοιχη στήλη [«Πρόταση περιφερειακού διευθυντή ελλείμματα (-) / πλεονάσματα (+)»] στο ηλεκτρονικό σύστημα e-DataCenter, έως τις 14 Μαρτίου 2025.

Δείτε εδώ αναλυτικά την εγκύκλιο.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο:

1. Ο προσδιορισμός των οργανικών κενών θέσεων και πλεονασμάτων εκπαιδευτικού προσωπικού
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης γενικής εκπαίδευσης γίνεται για την πραγματοποίηση των μεταθέσεων του
έτους 2025 [§1, άρθρο 4 του Π.Δ. 50/96 (ΦΕΚ 45Α’) και άρθρο 7 του Ν.3848/2010 (ΦΕΚ 71Α’)].

Συνεπώς, με τις ισχύουσες διατάξεις (Νόμους, Υπουργικές Αποφάσεις κ.τ.λ.) αναφορικά με τα ωρολόγια
προγράμματα, τις πρώτες αναθέσεις μαθημάτων, το υποχρεωτικό ωράριο κ.α., και τα επί του παρόντος
δεδομένα στοιχεία (για παράδειγμα, αριθμό οργανικά ανηκόντων εκπαιδευτικών), θα πρέπει να καταγραφούν οι ανάγκες σε οργανικές θέσεις των σχολικών μονάδων γενικής εκπαίδευσης, όπως προβλέπεται να λειτουργήσουν για το σχολικό έτος 2025-2026, ώστε να καταρτιστούν οι πίνακες κενών οργανικών θέσεων κατά περιοχή μετάθεσης και κατά κλάδο και ειδικότητα.

2. Στους πίνακες δεν θα υπολογιστούν/καταγραφούν οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν οργανικά σε Μουσικά, Καλλιτεχνικά και Πειραματικά Σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, καθώς και οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν οργανικά στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.

3. Στους οργανικά ανήκοντες εκπαιδευτικούς των περιοχών μετάθεσης θα συμπεριληφθούν οι
εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων που χαρακτηρίστηκαν ως Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία και πρόκειται να λειτουργήσουν κατά το σχολικό έτος 2025-2026 σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. πρωτ. 18175/Δ6/17.02.2025 (ΦΕΚ 658τΒ’) ΥΑ, καθώς, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 7 του Παραρτήματος Α΄ του Ν.5174/2025 (ΦΕΚ 12τΑ’), αίρεται η οριστική τοποθέτηση (οργανική) των εκπαιδευτικών στις εν λόγω σχολικές μονάδες, και οι εκπαιδευτικοί αυτοί τίθεται στη διάθεση των οικείων ΠΥΣΔΕ.

4. Στους οργανικά ανήκοντες εκπαιδευτικούς των περιοχών μετάθεσης περιλαμβάνονται και όσοι
βρίσκονται στη διάθεση των ΠΥΣΔΕ, και φυσικά οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί.

5. Δεν πρέπει να συγχέονται και να αθροίζονται τα κενά/πλεονάσματα της ειδικής αγωγής με εκείνα
της γενικής εκπαίδευσης και αντίστροφα. Τα Τμήματα Ένταξης δεν θα ληφθούν υπόψη για τον υπολογισμό των κενών/πλεονασμάτων της γενικής εκπαίδευσης.

6. Στους οργανικά ανήκοντες εκπαιδευτικούς δεν θα υπολογιστούν οι εκπαιδευτικοί που θα
αποχωρήσουν αυτοδίκαια από την υπηρεσία μέχρι 31 Αυγούστου 2025 (άρθρο 4 Π.Δ. 50/1996 - ΦΕΚ 45Α’).

7. Στους οργανικά ανήκοντες εκπαιδευτικούς δεν θα υπολογιστούν οι εκπαιδευτικοί που υπέβαλαν
αίτηση παραίτησης από την υπηρεσία από 1 έως και 11 Φεβρουαρίου 2025 (άρθρο 46, παρ. 1 του Ν.
4777/2021-ΦΕΚ25Α’, υπ’ αριθμ. πρωτ 8298/Ε3/27-01-2025 - ΑΔΑ: ΨΒ7Ι46ΝΚΠΔ-Ω53 έγγραφο) και δεν την ανακάλεσαν μέχρι και τις 11 Μαρτίου 2025.

8. Όσον αφορά στους εκπαιδευτικούς που αποσπώνται στο εξωτερικό, ισχύουν οι διατάξεις του
άρθρου 29 (§6) του Ν.4692/2020 (ΦΕΚ 111Α’), σύμφωνα με τις οποίες: «α) Οι εκπαιδευτικοί της
πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που αποσπώνται στις ελληνόγλωσσες μονάδες του
εξωτερικού, διατηρούν τη θέση αυτή κατά το διάστημα της απόσπασής τους και επιστρέφουν σε αυτή μετά τη λήξη της απόσπασής τους, εφόσον κατέχουν οργανική θέση σε σχολείο στην Ελλάδα. Σε περίπτωση που η απόσπασή τους παρατείνεται πέρα των έξι (6) ετών, με την έναρξη του έβδομου συνεχόμενου σχολικού έτους απόσπασης, η οργανική θέση που κατέχουν θεωρείται κενή, με τις συνέπειες που ορίζονται στην παρ. 9 του Κεφ. Γ’ του άρθρου 16 του Ν.1566/1985 (ΦΕΚ 167Α’) και τίθενται στη διάθεση των οικείων διευθύνσεων εκπαίδευσης από τις οποίες αποσπάστηκαν».
Συνεπώς, οι εκπαιδευτικοί που αποσπώνται σε ελληνόγλωσσες μονάδες του εξωτερικού, εφόσον
κατείχαν οργανική θέση σε σχολική μονάδα, τη διατηρούν, ενώ την χάνουν στην περίπτωση που η απόσπασή τους στο εξωτερικό παρατείνεται πέρα των έξι ετών, οπότε λογίζονται στους οργανικά ανήκοντες στην περιοχή μετάθεσης, καθώς τίθενται στη διάθεση των οικείων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.

9. Όσον αφορά στις αναθέσεις μαθημάτων και τα ωρολόγια προγράμματα, ο υπολογισμός θα γίνει
σύμφωνα με τις ισχύουσες Υ.Α. και τις εγκύκλιες οδηγίες που εκδίδονται αρμοδίως από τη Δ/νση Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δ.Ε. και τη Δ/νση Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.

10. Τα κενά για τα μαθήματα που διδάσκονται σε πρώτη ανάθεση από εκπαιδευτικούς περισσότερων
του ενός κλάδων/ειδικοτήτων, κατανέμονται ισομερώς σε όλους τους κλάδους/ειδικότητες. Σε περίπτωση
που τα κενά δεν είναι ακέραιο πολλαπλάσιο του αριθμού των κλάδων/ειδικοτήτων, η ισομερής κατανομή θα επιτυγχάνεται σε περισσότερα από ένα έτη. Η επιμέρους κατανομή σε ειδικότητες ενός κλάδου θα γίνεται με βάση την ικανοποίηση των εκάστοτε εκπαιδευτικών αναγκών. Σε κάθε περίπτωση, με ευθύνη του Διευθυντή Εκπαίδευσης θα κατανέμονται τα εν λόγω κενά με γνώμονα την ορθή διαχείριση του διαθέσιμου εκπαιδευτικού προσωπικού.

11. Για τον υπολογισμό των εν λόγω οργανικών κενών/πλεονασμάτων των περιοχών μετάθεσης,
λαμβάνονται υπόψη όλες οι τάξεις των Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 10/03

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ματ
Αστυνομικοί τραμπούκισαν 15χρονο – «Mε ρώτησαν πώς νιώθω που είμαι μέσα στα @@χ@δι@ του κράτους» (Video)
«Στον φίλο μου, που είχε πανικοβληθεί, τον έβριζαν περισσότερο. Του έλεγαν πολύ τραβηγμένα πράγματα, ακραίες βρισιές. Τον απείλησαν ότι “θα τον...
Αστυνομικοί τραμπούκισαν 15χρονο – «Mε ρώτησαν πώς νιώθω που είμαι μέσα στα @@χ@δι@ του κράτους» (Video)
anergia-people.jpg
Παραγωγική Αναγέννηση: Η μεγάλη πρόκληση της Ελλάδας
Η Ελλάδα βρίσκεται εδώ και δεκαετίες εγκλωβισμένη σε ένα μοντέλο ανάπτυξης που χαρακτηρίζεται από στρατηγική αδράνεια και έλλειψη μακροπρόθεσμου...
Παραγωγική Αναγέννηση: Η μεγάλη πρόκληση της Ελλάδας