ekpaideytikos
Η υπόθεση του διευθυντή-«Ιφιγένεια» εγείρει σοβαρά ερωτήματα για την ποινικοποίηση της διοίκησης σε κρίσεις εντός των σχολείων, χωρίς επαρκή προστασία για τους εκπαιδευτικούς. Η παιδαγωγική ευθύνη δεν μπορεί να μετατραπεί αυθαίρετα σε πειθαρχική, χωρίς τεκμήρια.

Ο διευθυντής γυμνασίου του Πηλίου, γνωστός στα τοπικά εκπαιδευτικά δρώμενα ως «Ιφιγένεια»*, επιστρέφει αυτοδίκαια στη θέση του την Πέμπτη, έπειτα από προσωρινή αναστολή καθηκόντων διάρκειας 30 ημερών που του είχε επιβληθεί τον Φεβρουάριο. Η απόφαση είχε ληφθεί από τον πρώην Υπουργό Παιδείας, Κυριάκο Πιερρακάκη, εξαιτίας σοβαρού περιστατικού βίας εντός του σχολείου.

Το χρονικό του περιστατικού

Το περιστατικό που πυροδότησε την υπόθεση αφορά επίθεση 15χρονου μαθητή σε συμμαθήτριά του, με στυλό, το οποίο φέρεται να «κάρφωσε» στον μηρό της, κατά τη διάρκεια σχολικού προγράμματος. Η μαθήτρια μεταφέρθηκε στο Κέντρο Υγείας της περιοχής.

Σημειώνεται πως ο εν λόγω μαθητής είχε ήδη τιμωρηθεί με αποβολή από την προηγούμενη ημέρα, καθώς είχε επιτεθεί και σε άλλον συμμαθητή του, τραυματίζοντάς τον στο δάχτυλο. Ωστόσο, βρέθηκε ξανά στο σχολείο, όπου και διέπραξε τη δεύτερη επίθεση.

Σήμερα, ο μαθητής φοιτά προσωρινά σε άλλο σχολείο στον Βόλο, μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος.

Η επιστροφή του διευθυντή δεν αποτελεί απαλλακτική κρίση, αλλά προβλέπεται από τη διοικητική διαδικασία: το πειθαρχικό συμβούλιο, για το οποίο είχε τεθεί σε αναστολή, δεν συγκροτήθηκε εγκαίρως. Επομένως, ο εκπαιδευτικός επανέρχεται αυτοδίκαια, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

Τα πειθαρχικά συμβούλια του Υπουργείου Παιδείας συγκροτήθηκαν μόλις στις 13 Μαρτίου 2025, με θητεία έως 21 Δεκεμβρίου 2026. Η καθυστέρηση στη συγκρότηση είχε ως αποτέλεσμα να λήξει η προβλεπόμενη περίοδος απομάκρυνσής του χωρίς να εκδοθεί απόφαση.

Την ίδια ώρα, παραμένουν σε πλήρη εξέλιξη δύο Ένορκες Διοικητικές Εξετάσεις (ΕΔΕ):

  1. Από το Υπουργείο Παιδείας – Στοχεύει στη διερεύνηση ευθυνών της διοικητικής πυραμίδας, περιλαμβανομένης και της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας.

  2. Από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Μαγνησίας – Διεξάγεται ανεξάρτητα, με εντολή του προϊσταμένου Σωκράτη Σαβελίδη και αναζητά ενδεχόμενες παραλείψεις και από άλλους εκπαιδευτικούς του σχολείου.

Η δεύτερη ΕΔΕ, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και αναμένεται να παραδοθεί εντός των επόμενων ημερών.

Τι συνέβη με τον μαθητή

Ο μαθητής που εμπλέκεται στο περιστατικό:

  • Είχε τιμωρηθεί με αποβολή την προηγούμενη ημέρα για επίθεση σε άλλον συμμαθητή (του έσπασε το δάχτυλο).

  • Την επόμενη μέρα, επιτέθηκε με στυλό σε μαθήτρια την ώρα του μαθήματος.

  • Πλέον έχει μετακινηθεί προσωρινά σε σχολείο στον Βόλο, ενώ αναμένεται να εγγραφεί σε νέο σχολείο πλησιέστερα στον τόπο κατοικίας του, βάσει της απόφασης για αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος. 

-------------------------------------------Η φράση «τον/την έκαναν Ιφιγένεια» δηλώνει την απομάκρυνση ή στοχοποίηση ενός ατόμου με σκοπό να απορροφηθούν κοινωνικές ή πολιτικές πιέσεις, ακόμα και χωρίς να υπάρχουν σαφείς ή αποδεδειγμένες ευθύνες. Χρησιμοποιείται συχνά σε περιπτώσεις όπου κάποιος τιμωρείται προληπτικά, για παραδειγματισμό ή για λόγους επικοινωνιακής διαχείρισης κρίσεων.

Όταν η πειθαρχική δίωξη ενός Διευθυντή τον αδικεί και υπονομεύει τη σωστή λειτουργία των εκπαιδευτικών δομών

Την αλληλεγγύη της και τη συμπαράστασή της είχε διατυπώσει η ΕΛΜΕ Μαγνησίας στον διευθυντή του σχολείου του Πηλίου ο οποίος  διώχθηκε πειθαρχικά με κατηγορίες που δεν βασίζονται σε πραγματικά γεγονότα. Η προκαταρκτική εξέταση που αναγγέλθηκε εκ των υστέρων είναι προφανώς προσχηματική και δεν μπορεί να κρύψει τη παραβίαση αρχών του δικαίου.

Το θέμα αφορά μαθητή γυμνασίου σε χωριό του Πηλίου, που ενώ είχε αποβληθεί διέπραξε νέο παράπτωμα. Τα γεγονότα διογκώθηκαν («αιματηρό γεγονός», «αιμόφυρτη μαθήτρια» «πανικός», «ούρλιαξε από τον πόνο», «επίθεση με στυλό» κλπ), από μερίδα του τύπου ώστε να σκανδαλιστεί η κοινή γνώμη. Για το συγκεκριμένο μαθητή υπήρξε, από το Νοέμβριο του 2024, η εισήγηση του σχολείου για αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος προς σχολείο όμορου Δήμου που εξυπηρετούσε η συγκοινωνία, αλλά δεν υλοποιήθηκε, γιατί αποφασίστηκε από τη ΔΔΕ η φοίτηση σε σχολείο για το οποίο δεν υπάρχει δημόσια συγκοινωνία και η Περιφέρεια δεν διέθετε ΤΑΧΙ. 

Η δίωξη του Διευθυντή  δημιουργεί ένα προηγούμενο που υπονομεύει τη σωστή λειτουργία των εκπαιδευτικών δομών και αδικεί έναν εκπαιδευτικό που προσπαθεί καθημερινά να διαχειριστεί δύσκολες καταστάσεις μέσα σε ένα σχολικό περιβάλλον με αυξανόμενες προκλήσεις. Η δίωξη περιλαμβάνει τη συκοφαντική κατηγορία της «αναξιοπρεπούς συμπεριφοράς» ενώ στην πραγματικότητα  ο Διευθυντής  δεν χρησιμοποίησε  βία για να τον διώξει από το σχολείο, αλλά τον παρέπεμψε στη ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό του σχολείου, τη μόνη ημέρα της εβδομάδας που αυτές οι υπηρεσίες ήταν διαθέσιμες στο σχολείο. 

ΟΛΜΕ: Σχετικά με την καθαίρεση Διευθυντή σχολικής μονάδας της Μαγνησίας

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καταγγέλλει την πρωτοφανή πειθαρχική δίωξη Διευθυντή σχολείου ο οποίος εφάρμοσε παιδαγωγικά μέτρα με ευθύνη και ενσυναίσθηση και δηλώνει τη συμπαράσταση και αλληλεγγύη προς το συνάδελφο που έκανε το καθήκον του.

Το θέμα αφορά μαθητή γυμνασίου σε χωριό του Πηλίου, που ενώ είχε αποβληθεί διέπραξε νέο παράπτωμα. Το γεγονός διογκώθηκε και διανθίστηκε με ευφάνταστα ψεύδη («αιματηρό γεγονός» κλπ), όπως μας έχει συνηθίσει ο κιτρινισμός μερίδας του τύπου, ώστε να σκανδαλιστεί η κοινή γνώμη. Τα ανωτέρω ψεύδη έχει με σαφήνεια αποκαλύψει η ομόφωνη ανακοίνωση των μελών του συλλόγου διδασκόντων/ουσών του σχολείου και η ΕΛΜΕ Μαγνησίας.

Η ΔΔΕ Μαγνησίας χωρίς να διερευνήσει ούτε κατ’ ελάχιστο τα πραγματικά περιστατικά προχώρησε σε παραπομπή του Διευθυντή του σχολείου σε πειθαρχικό και ανήγγειλε προκαταρκτική εξέταση εκ των υστέρων!

Ο Υπουργός Παιδείας, έσπευσε να παύσει το διευθυντή του σχολείου, από τα διευθυντικά και διδακτικά του καθήκοντα με το ερώτημα της αργίας και για να στηριχθεί η προειλημμένη απόφαση, του φορτώνεται η ανυπόστατη και συκοφαντική κατηγορία της «αναξιοπρεπούς συμπεριφοράς».

Ακόμα μια φορά φανερώνονται οι συνέπειες του αυταρχισμού του Υπουργείου που βασίζεται στην αυστηροποίηση των ποινών των μαθητών και την ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών. Ακόμα μια φορά εμφανίζεται το Υπουργείο να ενδιαφέρεται κυρίως για τη δημόσια εικόνα της πολιτικής ηγεσίας, αδιαφορώντας για τα πραγματικά περιστατικά, παραβλέποντας κανόνες δικαίου, κηλιδώνοντας σχολεία, μαθητές, εκπαιδευτικούς.

Καλούμε το Διευθυντή Εκπαίδευσης και τον Υπουργό να ανακαλέσουν την καταχρηστική δίωξη που διενεργήθηκε χωρίς την έστω για τα προσχήματα διερεύνηση των γεγονότων και την πρωτοφανή «αντικατάσταση» εκπαιδευτικού από τα καθήκοντα του.

Καλούμε την Πολιτεία να αντιμετωπίσει ουσιαστικά όλα τα κοινωνικά και εκπαιδευτικά ζητήματα με μέτρα πρόληψης και υποστήριξης των μαθητών μας, χωρίς να στοχοποιούνται οι εκπαιδευτικοί για τις δύσκολες συνθήκες που με ευθύνη του Υπ. Παιδείας δημιουργούνται μέσα στα σχολεία και που καλούμαστε να τις διαχειριστούμε καθημερινά.

Δηλώνουμε ότι θα προχωρήσουμε σε κάθε αναγκαίο μέτρο ώστε να προστατέψουμε τον κλάδο μας και κάθε συνάδελφο/ισσα από τον αυταρχισμό και τις αυθαιρεσίες της διοίκησης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/03

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

enorgani
Προκήρυξη Πανελλήνιων Αγώνων Ενόργανης Γυμναστικής, Ρυθμικής Γυμναστικής και Τραμπολίνο ΓΕΛ-ΕΠΑΛ 2024-2025
Θα διεξαχθούν στη Θεσσαλονίκη, την Τρίτη, 8 Απριλίου 2025, στο Ε.Γ. Μίκρας, αίθουσα «Ι. Μελισσανίδης».
Προκήρυξη Πανελλήνιων Αγώνων Ενόργανης Γυμναστικής, Ρυθμικής Γυμναστικής και Τραμπολίνο ΓΕΛ-ΕΠΑΛ 2024-2025
ypaith.jpg
Υπουργείο Παιδείας: Εισαγωγή μαθητών/τριών στα Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία
«Εισαγωγή μαθητών/τριών στα Πρότυπα Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης, κατά το σχολικό έτος 2025-2026» - Η εγκύκλιος
Υπουργείο Παιδείας: Εισαγωγή μαθητών/τριών στα Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία