ΑΕΙ: Οι 97 προτάσεις που θα μοιραστούν 125 εκ.ευρώ στο πλαίσιο του έργου «Συμπράξεις Ερευνητικής Αριστείας»
Αντικείμενο των προτάσεων είναι η έρευνα, με έμφαση στις καινοτομίες αιχμής, μέσω κοινών ερευνητικών ομάδων μεταξύ Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και ιδιωτικών επιχειρήσεων. Ωστόσο διατυπώθηκαν καταγγελίες για σκάνδαλο και εύνοια ημετέρων

Τις 97 προτάσεις που επιλέχθηκαν και θα μοιραστούν χρηματοδότηση συνολικού προϋπολογισμού 125.668.503,14€ στο πλαίσιο του έργου Συμπράξεις Ερευνητικής Αριστείας παρουσιάζει σήμερα το alfavita.gr.

Αντικείμενο των προτάσεων είναι η έρευνα, με έμφαση στις καινοτομίες αιχμής, μέσω κοινών ερευνητικών ομάδων μεταξύ Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και ιδιωτικών επιχειρήσεων.

Προτού τις παρουσιάσουμε, να θυμίσουμε ότι η ΠΟΣΔΕΠ έχει καταγγείλει σκάνδαλο και εύνοια ημετέρων για το έργο αυτό, ενώ το θέμα έφτασε και στη Βουλή με ερώτηση του ΠΑΣΟΚ. 

Η ΠΟΣΔΕΠ χαρακτήρισε απαράδεκτη τη διαδικασία αξιολόγησης στο έργο, όπου προκρίθηκαν 111 προτάσεις ενώ 466 δεν συγκέντρωσαν την ελάχιστη βαθμολογία κατά το στάδιο της αξιολόγησης και 154 δεν είχαν τις τυπικές προϋποθέσεις πληρότητας/επιλεξιμότητας. ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ

Οπως υποστήριξε η ομοσπονδία των πανεπιστημιακών, πρόκειται για απαράδεκτη, αδιαφανή και αναξιοκρατική διαδικασία που ακολουθήθηκε κατά την κρίση των ερευνητικών προτάσεων.

Η ΠΟΣΔΕΠ ζήτησε να ακυρωθούν τα αποτελέσματα της απαράδεκτης αξιολόγησης, να αναζητηθούν ευθύνες για την αναξιοκρατική διαδικασία που ακολουθήθηκε και να μην επαναληφθεί η ίδια μεθοδολογία στα προγράμματα που εκκρεμεί η αξιολόγησή τους. 

Ωστόσο αυτό δεν έγινε, ενώ για τις αξιολογήσεις των ερευνητικών προτάσεων η Υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, εξήγησε απαντώντας στη Βουλή, τη διαδικασία που ακολουθήθηκε για την αξιολόγηση των αιτήσεων και διευκρίνισε τα βήματα που πραγματοποιήθηκαν, προκειμένου να διασφαλιστεί η διαφάνεια και η αμεροληψία της διαδικασίας.

Αρχικά, αναφέρθηκε στον έλεγχο πληρότητας των αιτήσεων, ο οποίος πραγματοποιήθηκε από τον Τεχνικό Σύμβουλο, σύμφωνα με τη σύμβαση με αριθμό πρωτοκόλλου 2624/11-08-2022, και τις οδηγίες που περιλαμβάνονταν στα Παραρτήματα Ι και ΙΙΙ της Πρόσκλησης. Ο έλεγχος πληρότητας πραγματοποιήθηκε προτού ξεκινήσει η διαδικασία αξιολόγησης από την Επιτροπή Αξιολόγησης, η οποία αποτελείται από 8 τακτικά και 8 αναπληρωματικά μέλη. Τα μέλη της Επιτροπής ορίστηκαν με Απόφαση του Υπουργείου Παιδείας (5249/26-09-2024).

Στη συνέχεια, η Υπουργός εξήγησε ότι η αξιολόγηση των προτάσεων πραγματοποιήθηκε από έναν αξιολογητή, σύμφωνα με τις οδηγίες της Πρόσκλησης, και ότι η διαδικασία αξιολόγησης περιλάμβανε τη βαθμολόγηση και την εξέταση των αιτήσεων χρηματοδότησης. Όπως αναφέρθηκε, δεν υπήρξε καμία ένσταση ή απορία από τους ενδιαφερόμενους για την αξιολόγηση ή τη διαδικασία αξιολόγησης, κάτι που αναγνωρίζεται ως ορθή πρακτική από το Υπουργείο.

Η Επιτροπή Αξιολόγησης αξιολόγησε συνολικά 731 προτάσεις, οι οποίες εξετάστηκαν με βάση τα κριτήρια της Πρόσκλησης. Από αυτές, εγκρίθηκαν 97 προτάσεις για χρηματοδότηση απορροφώντας το σύνολο της διαθεσιμότητας της δημόσιας δαπάνης. Επίσης, άλλες 14 προτάσεις πληρούσαν τα κριτήρια επιλεξιμότητας, αλλά λόγω περιορισμένων πόρων, δεν χρηματοδοτήθηκαν.

Η Υπουργός υπογράμμισε ότι οι ενδιαφερόμενοι ενημερώθηκαν για τα αποτελέσματα της αξιολόγησης μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων και ότι εξασφαλίστηκε η δυνατότητα για τους ενδιαφερόμενους να αποκτήσουν πρόσβαση στις αναλυτικές εκθέσεις αξιολόγησης των προτάσεών τους.

Με τούτα και με εκείνα, οι καταγγελίες των πανεπιστημιακών απλά διατυπώθηκαν χωρίς να αλλάξει κάτι και χτες το Υπουργείο ανακοίνωσε τον τελικό κατάλογο με τις 97 επιλεγμένες προτάσεις. Ακολουθεί η παρουσίασή τους, μαζί με το κονδύλι που προορίζεται για την καθεμία.

Οι 97 προτάσεις που θα μοιραστούν 125 εκ.ευρώ

σ1
σ2

 

σ3
σ4

 

σ5
σ6

Τι είναι οι Συμπράξεις Ερευνητικής Αριστείας - ΣΕΑ

Το έργο  απευθύνεται σε Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.) και Επιχειρήσεις με στόχο τη δημιουργία συνεργατικών ερευνητικών ομάδων και τη διαμόρφωση προτάσεων για την ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών Έρευνας & Ανάπτυξης με έμφαση στους τομείς τεχνολογίας αιχμής. Το έργο δίνει κίνητρα σε εξέχοντες ακαδημαϊκούς να συνεργαστούν με εταιρείες του ιδιωτικού τομέα και να αναπτύξουν καινοτόμες ερευνητικές πρωτοβουλίες.

Σκοπός είναι η μεταφορά γνώσης από το ακαδημαϊκό περιβάλλον στην πραγματική οικονομία και η προώθηση της καινοτομίας των Α.Ε.Ι. και των κοινοπραξιών ερευνητικών ομάδων. Το έργο προβλέπει τη συνεργατική χρηματοδότηση έρευνας και ανάπτυξης μεταξύ ενός ή περισσότέρων Α.Ε.Ι. και μίας ή περισσότερων επιχειρήσεων με σκοπό τη δημιουργία κοινών ερευνητικών έργων. 

Οι φορείς καθορίζουν από κοινού το αντικείμενο του έργου, συνεισφέρουν στην υλοποίησή του και αναλαμβάνουν από κοινού τους κινδύνους και τα αποτελέσματά του. Για την επιλογή των ερευνητικών προτάσεων, λαμβάνονται υπόψη κριτήρια όπως η έμφαση στο STEM (Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική και Μαθηματικά), η ικανότητα παραγωγής νέων προϊόντων, εφαρμογών και μεθόδων και η ποιότητα των εμπλεκόμενων ερευνητών και ομάδων.  Το έργο εμπίπτει στους τομείς της βασικής έρευνας και της βιομηχανικής έρευνας, όπως ορίζονται στο ΓΑΚ και δεν αφορά σε δραστηριότητες πειραματικής ανάπτυξης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

δασκα
Σχετικά με την έκδοση δικαστικών αποφάσεων που αφορούν διορισμούς εκπαιδευτικών
Αντισυνταγματικές οι αποκλειστικές διατάξεις για προϋπηρεσία σε ιδιωτικά σχολεία – Ακυρώνονται πίνακες του ΑΣΕΠ
Σχετικά με την έκδοση δικαστικών αποφάσεων που αφορούν διορισμούς εκπαιδευτικών
bridges
ΙΕΠ: Εναρκτήρια συνάντηση του Ευρωπαϊκού Έργου "BRIDGES"
Το BRIDGES φιλοδοξεί να δημιουργήσει μια κοινότητα εκπαιδευτικών που ενσωματώνουν στην καθημερινή τους διδασκαλία ικανότητες βιώσιμης πολιτειότητας....
ΙΕΠ: Εναρκτήρια συνάντηση του Ευρωπαϊκού Έργου "BRIDGES"
γιατροί
Πάσχα με άδεια χέρια για τους γιατρούς του Ιπποκράτειου – Τρίμηνο απλήρωτων εφημεριών
Πάσχα με άδεια χέρια για τους γιατρούς του Ιπποκράτειου – Τρίμηνο απλήρωτων εφημεριών και καμία προοπτική πληρωμής
Πάσχα με άδεια χέρια για τους γιατρούς του Ιπποκράτειου – Τρίμηνο απλήρωτων εφημεριών