ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Κινητοποίηση ενάντια στην κατάργηση οργανικών θέσεων
Αύριο, στις 2 μ.μ., στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής
Λιγότεροι δάσκαλοι στα σχολεία και στοίβαγμα των μαθητών στις τάξεις θα σημάνει η μείωση οργανικών θέσεων
MotionTeam
Οι εκπαιδευτικοί αντιδρούν στα σχέδια του υπουργείου Παιδείας για συμπτύξεις τμημάτων και μείωση οργανικών θέσεων, όπως αυτά προκύπτουν από σχετικό έγγραφο (44506/Δ4/ 02-04-2013) που απέστειλε στους περιφερειακούς διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Σύλλογοι εκπαιδευτικών διοργανώνουν αύριο κινητοποίηση στην Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής (Τσόχα 15-17), στις 2 το μεσημέρι. Η πρόταση για την κινητοποίηση έγινε από τις δυνάμεις του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών και σχετική απόφαση για τρίωρη στάση εργασίας για συμμετοχή στην κινητοποίηση έλαβε το ΔΣ της ΔΟΕ.
Αποφάσεις για συμμετοχή έχουν λάβει οι Σύλλογοι: «Ρ. Ιμβριώτη» (Βύρωνα - Καισαριανής - Παγκρατίου), «Θουκυδίδης» (Αργυρούπολης - Αλίμου - Ελληνικού), «Γ. Σεφέρης» (Ιωνίας - Ηρακλείου - Μεταμόρφωσης - Λυκόβρυσης), «Σωκράτης» (Ανατολικής Αττικής), «Μ. Παπαμαύρος» (Ηλιούπολης), Σαλαμίνας, Π. Φαλήρου. Επίσης, καλούν και η Επιτροπή Αγώνα Ωρομισθίων - Αναπληρωτών - Ανέργων Αττικής και η Γ' ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής.
Ανακοίνωση για το θέμα εξέδωσε και η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας, που μεταξύ άλλων τονίζει: «Ποιος πιστεύει ότι περισσεύει σήμερα εκπαιδευτικός στα σχολεία μας; Τι επιδιώκουν με τον εξορθολογισμό που κόβει από παντού τους πόρους του δημόσιου σχολείου; Είναι φανερό πού στοχεύουν: Σαρωτικές συμπτύξεις / συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων άμεσα!».
Υπενθυμίζουμε ότι με το έγγραφό του το υπουργείο λέει πως «μεγάλος αριθμός σχολικών μονάδων διατηρεί αυξημένη οργανικότητα, η οποία είναι δυσανάλογη με το μαθητικό δυναμικό». Το υπουργείο Παιδείας υπολογίζει την οργανικότητα διαιρώντας το σύνολο των μαθητών κάθε σχολείου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης διά 25 (το κατά το νόμο ανώτατο όριο μαθητών ανά τμήμα) και εφόσον η οργανικότητα είναι μεγαλύτερη ζητά από τους διευθυντές να δικαιολογήσουν το γιατί.
Χάνονται θέσεις εργασίας - συγχωνεύονται τμήματα
Να σημειώσουμε πως αυτή τη στιγμή στις 7 Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Αττικής το σύνολο των μαθητών είναι 185.863 και ο αριθμός των τμημάτων 9.524, με μέσο όρο 20 μαθητές ανά τμήμα. Αν ο μέσος όρος είναι 25 μαθητές ανά τμήμα, τότε τα τμήματα θα φτάσουν τα 7.434. Αρα θα «χαθούν» 2.090 οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών και αντίστοιχος αριθμός τμημάτων!
Στην περιοχή της Ανατολικής Αττικής, αν εφαρμοστούν τα σχέδια του υπουργείου, θα καταργηθούν συνολικά 241 οργανικές θέσεις (στα δημοτικά θα μειωθούν από 1.465 σε 1.264, ενώ στα νηπιαγωγεία από 383 σε 343). Στις περιοχές Ν. Ιωνίας, Ν. Ηρακλείου, Μεταμόρφωσης, Λυκόβρυσης, οι οργανικές θέσεις θα μειωθούν κατά 54 θέσεις (από 409 σε 360 στα δημοτικά και από 83 σε 78 στα νηπιαγωγεία), ενώ στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης Α' Αθήνας θα χαθούν 457 οργανικές θέσεις στα δημοτικά (από 2.208 σε 1.751) και 20 στα νηπιαγωγεία (από 434 σε 414).
Κι αυτά σχεδιάζονται τη στιγμή που ήδη υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις εκπαιδευτικών στα σχολεία. Για παράδειγμα, στην Ανατολική Αττική, όπως αναφέρει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Σωκράτης», δύο μήνες πριν κλείσουν τα σχολεία, λείπουν πάνω από 40 εκπαιδευτικοί από τα σχολεία της περιοχής! Επίσης, κάθε φορά που απουσιάζει εκπαιδευτικός η διοίκηση δίνει μία απάντηση: Να δώσει λύση το σχολείο. Την ίδια ώρα σε περίπου 10 σχολεία δεν πήγαν καθόλου γυμναστές, λειτουργούν τμήματα με πάνω από 25 μαθητές κ.ά.
Εκπαιδευτικοί υπό απόλυση και μαθητές - «μετανάστες»
Πρέπει να σημειώσουμε ότι με την υπάρχουσα νομοθεσία, αν ένας εκπαιδευτικός πραγματικά περισσεύει από ένα σχολείο όπου, για παράδειγμα, έχει μειωθεί το μαθητικό του δυναμικό, μπορεί να μετακινηθεί σε άλλο σχολείο χωρίς να χάσει την οργανική του θέση στο σχολείο που την είχε. Δηλαδή, αν ήθελε το υπουργείο Παιδείας να κάνει μια ορθολογικότερη κατανομή των εκπαιδευτικών, θα μπορούσε να την κάνει χωρίς να πειράξει τις οργανικές θέσεις. Φαίνεται, λοιπόν, ότι ο πραγματικός λόγος που οδηγεί το υπουργείο να σχεδιάζει καταργήσεις οργανικών θέσεων είναι για να έχει εκπαιδευτικούς έρμαια που στο μέλλον θα μπορεί και να τους απολύσει με την επίκληση ότι δεν έχουν οργανική θέση.
Η οργανικότητα, ειδικά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, σημαίνει ότι τα παιδιά έχουν το δάσκαλό τους και δεν αλλάζουν τους δασκάλους σαν τα πουκάμισα, κάτι που ειδικά για τις πιο μικρές ηλικίες είναι αντιπαιδαγωγικό, καθώς τα παιδιά χρειάζονται χρόνο να αναπτύξουν τις αναγκαίες σχέσεις εμπιστοσύνης με το δάσκαλό τους.
Οι συνέπειες εάν προωθηθούν τα σχέδια θα είναι πολλαπλές. Εκτός απ' το γεγονός ότι, τελικά, θα μειωθούν οι εκπαιδευτικοί, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην εκπαιδευτική διαδικασία, τα τμήματα θα μεγαλώσουν. Θα στοιβάζονται τα παιδιά στις τάξεις, αφού θα είναι υποχρεωτικό τα τμήματα να έχουν 25 μαθητές. Με λίγα λόγια, ενώ υπάρχει δυνατότητα για λιγότερους μαθητές προωθείται σχέδιο για περισσότερους!
Απ' όλα τα παραπάνω θα προκύψουν μειώσεις τμημάτων, με συνέπεια ο μαθητής να πηγαίνει σε άλλο τμήμα και πιθανόν σε άλλο σχολείο, το οποίο μπορεί να είναι πιο μακριά απ' το σπίτι του.
ριζοσπάστης, 9/4/2013
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη