ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟ 16ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
Η πολιτική κυβέρνησης και Υπουργείου Παιδείας όπως εκφράζεται με την εφαρμογή του Ν.4024/12 για το μισθολόγιο – βαθμολόγιο, το σχέδιο Π.Δ. για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, τη θεσμοθέτηση της «Αρχής Διασφάλισης Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση», την Υπουργική απόφαση για τη γενίκευση της «Αυτοαξιολόγησης» των σχολικών μονάδων, τους Νόμους 4057/12 και 4093/12 για το νέο πειθαρχικό δίκαιο των Δημοσίων Υπαλλήλων και την αυτοδίκαιη αργία, τους νόμους 2986/2002 και 3848/2010, επιδιώκει:
· Να προωθήσεις τις διαθεσιμότητες - απολύσεις και το τσάκισμα των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, τη μισθολογική και βαθμολογική τους καθήλωση, την κατάργηση της μονιμότητας και την τρομοκράτηση-ιδεολογικοπολιτική συμμόρφωση των εκπαιδευτικών
· Να μεταθέσει την ευθύνη για τη σημερινή τραγική κατάσταση των δημοσίων σχολείων [λόγω της συνεχιζόμενης υποχρηματοδότησης της εκπαίδευσης] στους εκπαιδευτικούς και τους γονείς. Να προωθήσει τη μετακύλιση των δαπανών τους στους "πελάτες" (δηλ. στους γονείς)
· Να επιβάλλει στα στελέχη εκπαίδευσης και ειδικότερα στους διευθυντές, την εκσυγχρονισμένη εκδοχή του management, που στηρίζεται στην "τέχνη του επιχειρείν" και αντιλαμβάνεται το σχολείο σαν προβληματική επιχείρηση που οφείλει να αναζητήσει πηγές, εισφορές από τους γονείς, δωρεές, ευεργέτες, φιλανθρωπίες, σπόνσορες κλπ.
· Να πλήξει την παιδαγωγική ελευθερία των εκπαιδευτικών με την χειραγώγηση των διδακτικών τους πρακτικών. Να καταργήσει κάθε ψήγμα δημοκρατικής λειτουργίας στο σχολείο, με την απαξίωση του συλλόγου διδασκόντων και την εμπέδωση κλίματος αυταρχισμού.
· Να αποδομήσει ολοκληρωτικά το δωρεάν, δημόσιο και καθολικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης, εντείνοντας τις ταξικές ανισότητες, κατηγοριοποιώντας τα σχολεία [ακόμα και ως προς το αναλυτικό πρόγραμμα], προωθώντας το σχολείο της αγοράς, που θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια,
Η αξιολόγηση αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής για την εκπαίδευση Ευρωπαϊκής Ένωσης, ΟΟΣΑ και όλων των αστικών κυβερνήσεων. Αποδεικνύεται και από τη διεθνή εμπειρία, ότι δεν μπορεί να διαχωριστεί σε καλή και κακή, «παιδαγωγική» ή τιμωρητική, εσωτερική ή εξωτερική, ότι δεν μπορεί παρά να είναι αξιολόγηση-χειραγώγηση, μοχλός υποταγής, μισθολογικής καθήλωσης και απόλυσης.
Γενικότερα, η υλοποίηση της αξιολόγησης στο Δημόσιο αποτελεί βασικό μοχλό για την εφαρμογή της αντιλαϊκής αναδιάρθρωση, της δραματικής συρρίκνωσης του δημόσιου τομέα και της ιδιωτικοποίησης βασικών υπηρεσιών του, που μέχρι σήμερα παρέχονταν δωρεάν στους εργαζομένους, και επίσης βασικός μοχλός για την απόλυση χιλιάδων Δημοσίων Υπαλλήλων, κατάργησης της μονιμότητας και ανατροπής της ασφαλούς σταθερής εργασιακής σχέσης.
Απαιτούμε: 1. Την κατάργηση των νόμων 4142/2013, 4057/2012, 4093/2012, 4024/2011, 3848/2010 και 2986/2002.
2. Να μην υπογαφεί το Π.Δ. για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. 3. Να αποσυρθεί η εγκύκλιος για την αυτοαξιολόγηγη των σχολικών μονάδων
Κάθε προσπάθεια εφαρμογής οποιασδήποτε αξιολογικής διαδικασίας θα μας βρει απέναντί της. Μέσα από μαζικές συλλογικές διαδικασίες [αποφάσεις Συνεδρίου, Γ.Σ., ΔΣ ΕΛΜΕ, επιτροπών αγώνα κλπ] θα αποτρέψουμε την εφαρμογή της με κάθε μέσον. Θα ακυρώσουμε τα σχετικά σεμινάρια. Θα καλέσουμε τους συλλόγους διδασκόντων να μην συμμετέχουν στη διαδικασία αξιολόγησης της σχολικής μονάδας [όπως έγινε την περίοδο της πιλοτικής εφαρμογής της το 2010] και τους εκπαιδευτικούς στις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης [φάκελος, έκθεση κλπ].
· Καλούμε τα στελέχη εκπαίδευσης (διευθυντές, σχολικούς συμβούλους κ.λπ.) και τους εκπαιδευτικούς να μη συμμετέχουν σε οποιαδήποτε διαδικασία που σχετίζεται με την εφαρμογή της αξιολόγησης (σεμινάρια, αυτοαξιολόγηση, κατάθεση φακέλου…). Δε δεχόμαστε κανέναν αξιολογητή στην τάξη. Οι σχολικοί σύμβουλοι θα πρέπει να υποβοηθούν τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους και όχι να «εξετάζουν» και να «αξιολογούν». Με αποφάσεις των ΕΛΜΕ καλύπτουμε συνδικαλιστικά και πολιτικά τους συναδέλφους σ’ αυτήν την κατεύθυνση.
· Προφανώς και προδήλως θέτουν εαυτόν εκτός κλάδου και εκτός οργανωμένου συνδικαλιστικού κινήματος όσοι συνεργήσουν στην αξιολόγηση, δηλαδή στη βαθμολογική καθήλωση, την τρομοκράτηση και τις απολύσεις εκπαιδευτικών.
· Λόγω του γενικότερου ρόλου τους, αλλά ειδικότερα και της πρόσφατης στάσης τους σε κατάρτιση πινάκων υπεραριθμιών [που θα οδηγήσουν σε διαθεσιμότητα-απόλυση] διαγράφονται από τις ΕΛΜΕ οι Περιφερειακοί διευθυντές, οι Διευθυντές Εκπαίδευσης, όσα διορισμένα μέλη των ΠΎΣΔΕ-ΑΠΥΣΔΕ-ΚΥΣΔΕ συμπράξουν στις διαθεσιμότητες-απολύσεις, όπως και όσοι Σχολικοί Σύμβουλοι έχουν εμπλακεί σε διαδικασίες αξιολόγησης.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη