Σας παραθέτω την άποψή μου για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που αφορά στο νέο Λύκειο, σε περίπτωση που την κρίνετε κατάλληλη για ανάρτηση στην Ιστοσελίδα σας.
ΤΑ «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ» ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ …
Στην επίσημη ιστοσελίδα του υπουργείου παιδείας διάβασα τα παρακάτω και θέλησα να κάνω ένα σχόλιο ως εκπαιδευτικός:
« … Για τον υπολογισμό του Βαθμού Πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση προσμετράται και ο «Βαθμός Προαγωγής και Απόλυσης» (Β.Π.Α).
Για την προσμέτρηση αυτή ο γενικός βαθμός προαγωγής της Α’ τάξης Γενικού Λυκείου, της Β’ τάξης Γενικού Λυκείου και ο γενικός βαθμός απόλυσης της Γ’ τάξης Γενικού Λυκείου, εφόσον έκαστος είναι μεγαλύτερος της μιας μονάδας σε σχέση με τον Μ.Ο. των τεσσάρων ανά Ομάδα Προσανατολισμού μαθημάτων που εξετάζονται σε πανελλήνιες εξετάσεις, αναπροσαρμόζεται ώστε να μην απέχει περισσότερο από μία μονάδα από τον βαθμό του Μ.Ο και στη συνέχεια ο αναπροσαρμοσμένος «προαγωγικός» βαθμός της Α΄ λυκείου πολλαπλασιάζεται με συντελεστή 0,4, της Β΄ με συντελεστή 0,7 και ο «απολυτήριος» της Γ΄ τάξης με συντελεστή 0,9. Το άθροισμα των τριών διαιρούμενο δια δύο αποτελεί τον Β.Π.Α. Το εν λόγω πηλίκο λογίζεται ως πέμπτος βαθμός για την εισαγωγή του μαθητή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Σε περίπτωση που ο βαθμός προαγωγής ή απόλυσης είναι μεγαλύτερος μέχρι και μία μονάδα σε σχέση με τον Μ.Ο. των τεσσάρων ανά Ομάδα Προσανατολισμού μαθημάτων που εξετάζονται σε πανελλήνιες εξετάσεις, ο βαθμός αυτός δεν αναπροσαρμόζεται αλλά πολλαπλασιάζεται ως έχει με τον προβλεπόμενο ανά τάξη συντελεστή.
Σε περίπτωση που ο βαθμός προαγωγής ή απόλυσης είναι μικρότερος σε σχέση με τον Μ.Ο. των τεσσάρων ανά Ομάδα Προσανατολισμού μαθημάτων, ο βαθμός αυτός αναπροσαρμόζεται προς τα άνω κατά μία το πολύ μονάδα (και μέχρι του ορίου του Μ.Ο.) κατά τον υπολογισμό με τον ανά τάξη προβλεπόμενο συντελεστή.»
Διαβάζοντας λοιπόν τα παραπάνω ας υποθέσουμε ότι έχουμε δύο μαθητές Α και Β οι οποίοι έχουν γράψει και οι δύο τον ίδιο βαθμό σε κάθε ένα από τα τέσσερα μαθήματα των Πανελληνίων εξετάσεων. Ας πούμε δηλαδή ότι κάθε μαθητής έχει γράψει τέσσερα 16άρια. Ο μέσος όρος των τεσσάρων αυτών βαθμών είναι 16, και είναι ίδιος φυσικά και για τους δύο μαθητές.
Έστω ότι ο μαθητής Α έχει βαθμό προαγωγής στην Α΄ Λυκείου 20, στη Β΄ Λυκείου 20 και στη Γ΄ Λυκείου 20, ενώ ο μαθητής Β έχει βαθμό προαγωγής στην Α΄ Λυκείου 15, στη Β΄ Λυκείου 15 και στη Γ΄ Λυκείου 15.
Το Υπουργείο Παιδείας θεωρεί ότι οι δύο αυτοί μαθητές που στους σχολικούς βαθμούς διαφέρουν 5 ολόκληρες μονάδες πρέπει να έχουν τον ίδιο βαθμό (16) εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Να σημειωθεί ότι οι μαθητές θα έχουν δώσει εξετάσεις στο σχολείο σε θέματα που κατά 50% θα έχουν επιλεγεί τυχαία από Πανελλήνια τράπεζα θεμάτων!
Θα ήθελα επίσης να προσθέσω ότι το συγκεκριμένο κείμενο είναι η διορθωμένη έκδοση του νομοσχεδίου. Σύμφωνα με την πρώτη έκδοση δύο μαθητές που είχαν 0,2 διαφορά στους σχολικούς βαθμούς, συγκέντρωναν μόρια εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αντιστρόφως ανάλογα των επιδόσεών τους δηλαδή, Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΕ ΠΟΛΥ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΜΟΡΙΑ!!!
Θοδωρής Ανδριόπουλος
Εκπαιδευτικός-Συγγραφέας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη