Thumbnail

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΕΜΕ

Προλεγόμενα: αγαπητοί συνάδελφοι, γράφω τούτο το σημείωμα για να σας ‘πω πως, αυτό το έργο το έχω ‘δει πολλές φορές. Εμένα, η περίπτωση αυτή μου θυμίζει το λύκο στο παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας [ο λύκος μεταμφιέστηκε για την περίσταση, δεν έπαψε όμως να σκέφτεται σαν λύκος]. Είναι γνωστό πως το ΔΣ της ΕΜΕ, εξέδωσε δύο ανακοινώσεις: μία στις 20/8/2013 με θέμα το νομοσχέδιο για το αποκαλούμενο "Νέο Λύκειο" και μια άλλη στις 6/9/2013 με θέμα το ίδιο. Στο πρώτο κείμενο δεν είχαμε παρεμβάσεις (ίσως επειδή ήμασταν καταμεσής του καλοκαιριού), στο δεύτερο, όμως, είχαμε αμέσως παρεμβάσεις. Κάποιοι φίλοι και αξιόλογοι μαθηματικοί (τρεις τον αριθμό) είδαν στροφή του ΔΣ της ΕΜΕ από την παθητικότητα και τον συμβιβασμό, στη μαχητικότητα και την επαινούν, ένας έμεινε σκεπτικιστής, μία συναδέλφισα θέλησε να επιστήσει την προσοχή των συναδέλφων (γνώριζε, φαίνεται, το παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας). Το αποτέλεσμα ήταν να ζητηθεί άλλη μια φορά "η κεφαλή της επί πίνακι". Επικράτησαν, όμως, ήρεμες απόψεις κι έτσι η κυρία Αγγελική Χρονοπούλου γλύτωσε…

 

Α΄ Μέρος: σχόλια στην πρώτη ανακοίνωση της 20/8/2013

1. γράφουν: «Σε προηγούμενο κείμενο θέσεων της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας (ΕΜΕ) είχαμε τονίσει την αντίθεσή μας σε υποβάθμιση των Μαθηματικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με τη μείωση των ωρών διδασκαλίας των Μαθηματικών στο Γυμνάσιο-Λύκειο»

Σχόλιο. δηλ. για το ΔΣ της ΕΜΕ, η υποβάθμιση των Μαθηματικών επέρχεται μόνο με τη μείωση των ωρών διδασκαλίας. Μήπως τα Μαθηματικά υποβαθμίζονται: ι) με την "απέραντη" ύλη Μαθηματικών, ιι) με τα αλλοπρόσαλλα αντικείμενα διδασκαλίας, ιιι) με   το "βάλε-βγάλε" χρόνο παρά χρόνο κεφαλαίων και νέων αντικειμένων διδασκαλίας, ιv) με   την Ευκλείδεια Γεωμετρία στο απόσπασμα; Κατά τη γνώμη μας, η αναβάθμιση  μπορεί να επέλθει μόνο αν αποφασίσουμε ποια και πόσα Μαθηματικά θα διδάξουμε˙ αυτό θα γίνει μπορετό μόνο αν απαντήσουμε στο θεμελιώδες ερώτημα "για ποιο λόγο διδάσκουμε τα Μαθηματικά"

2. γράφουν:«αλλά και ο χρόνος που διατέθηκε προς επεξεργασία στο Σχέδιο Νόμου δεν ήταν αρκετός η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία δεν είναι δυνατόν να καταθέσει μέχρι σήμερα 20/8/2013 οριστικές προτάσεις πάνω  στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας»

Σχόλιο. εδώ πρέπει να σημειώσουμε την ανειλικρίνεια του ΔΣ της ΕΜΕ. Σας καλώ να θυμηθείτε έστω και μία φορά που το ΔΣ να μην έλαβε μέρος στους (κατά κανόνα) προσχηματικούς διαλόγους των κυβερνήσεων των μνημονίων και των μη μνημονίων. Απλά "διαμαρτύρονται" για το honore. Παρ’ όλη τη  "διαμαρτυρία" τους, έλαβαν μέρος, βγάζοντας στη δημοσιότητα την ανακοίνωση με τις θέσεις τους

3. γράφουν: «Επειδή από τα Παιδαγωγικά Τμήματα δεν πρέπει να αποκλείονται οι μαθητές του Α΄ και Β΄ προσανατολισμού, προτείνουμε τα Παιδαγωγικά Τμήματα να μην ενταχθούν σε καμιά ομάδα προσανατολισμού αλλά οι απόφοιτοι του Λυκείου που επιθυμούν να συμμετάσχουν στις εξετάσεις για τα Παιδαγωγικά Τμήματα να εξετάζονται στα εξής μαθήματα: Νεοελληνική Γλώσσα, Μαθηματικά με θέματα Γενικής Παιδείας Α΄ και Β΄ Λυκείου, Φυσικές Επιστήμες με θέματα από τα αντίστοιχα μαθήματα της Α΄ και Β΄ Λυκείου και Ιστορία με θέματα Γενικής Παιδείας Β΄ και Γ΄ Λυκείου»

Σχόλιο. δηλ. το άκρον άωτον της ανευθυνότητας. Το ΔΣ προτείνει οι υποψήφιοι των Παιδαγωγικών Τμημάτων, να εξετάζονται στα Μαθηματικά των Α΄ και Β΄ Λυκείου, στα οποία είχαν εξεταστεί άλλες δύο φορές. Και αυτό το πράγμα θεωρείται πρόταση επιστημονικού σωματείου. Τώρα, αν τους θυμίσω τι ακριβώς διδάσκουν (κάποια από τα μέλη του ΔΣ μάλιστα) στους φοιτητές των Παιδαγωγικών Τμημάτων, θα με θεωρήσετε υπερβολικό;

4. γράφουν:«Η Ευκλείδεια Γεωμετρία η οποία μέχρι τώρα δεν εξεταζόταν στις Πανελλήνιες Εξετάσεις, θα πρέπει να αποτελεί μέρος της εξεταστέας ύλης για τις εισαγωγικές εξετάσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για τα επιστημονικά πεδία στα οποία τα Μαθηματικά είναι εξεταζόμενο μάθημα»

Σχόλιο. όμως δεν μας λένε αν θα εξεταστεί σαν ξεχωριστό μάθημα ή αν κάποιο ή κάποια θέματα θα είναι από την Ευκλείδεια Γεωμετρία. Η Ευκλείδεια Γεωμετρία είναι το κατ’ εξοχή παιδευτικό μάθημα του νου γιατί μας "μαθαίνει πώς να σκεφτόμαστε" και όχι "πως να μαθαίνουμε", άρα της αξίζει ανάλογη μεταχείριση. Θα διδάσκεται σαν αυτόνομο μάθημα μόνο το λογικό και αισθητικό μέρος της. Στις Πανελλαδικές δύο από τα τέσσερα ζητήματα μπορεί να είναι της Γεωμετρίας. Αυτό όμως αφορά όλες τις Ομάδες Προσανατολισμού. 

 

Β΄ Μέρος: σχόλια στην δεύτερη ανακοίνωση της 06/09/2013

Ας μπούμε στην πρόσφατη ανακοίνωση του ΔΣ της ΕΜΕ.

5. γράφουν: «…Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία και οι άλλες αρμόδιες Επιστημονικές Ενώσεις δεν κλήθηκαν στη Βουλή για να διατυπώσουν τις απόψεις τους για το σχέδιο νόμου που αφορά στο Λύκειο»

Σχόλιο. τι σημαίνει αυτό;  Κατά τη γνώμη μας, αποδεδειγμένα, οι σχέσεις ΕΜΕ – ΥΠΕΠΘ τα τελευταία 30 χρόνια, δεν ήσαν ισότιμες˙ ήσαν, κατά κάποιο τρόπο, σχέσεις άτυπης εταιρικής σύμβασης μεταξύ ΥΠΕΠΘ και ΕΜΕ με προνομιακό εταίρο το πρώτο των...συμβαλλομένων μερών. Η ουσία της πολιτικής των διοικήσεων ήταν, σχεδόν πάντα, η λογική της διαχείρισης της κυβερνητικής πολιτικής. Αυτό έχει καταγγελθεί τεκμηριωμένα σε γενικές συνελεύσεις, συνέδρια και παντός είδους έντυπα διακίνησης απόψεων διαφόρων παρατάξεων.

6. γράφουν: «Ενώ υποστηρίζει τη διαδικασία ελέγχου της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου, στην πραγματικότητα την ακυρώνει με την πράξη της διαθεσιμότητας να πλανάται πάνω από την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών»

Σχόλιο. τόση δόση άγνοιας(;;) πρώτη φορά συναντιέται. Όταν αυτοί οι κύριοι (μόνιμα μέλη του ΔΣ και της Εξελεγκτικής Επιτροπής, τα τελευταία τριάντα χρόνια), υποστήριζαν την αξιολόγηση, εμείς τους λέγαμε πως ψηφίζουν την επάνοδο του επιθεωρητισμού και πως υπάρχει περισσότερη του δέοντος εκπαιδευτική νομοθεσία για την αξιολόγηση. Και τους εξηγούσαμε πως για ανθρώπους που παρακολουθούν λεπτομερώς τις αποφάσεις τόσο της European  Commission όσο και των άλλων "ευαγών" ιδρυμάτων π.χ. OECD (ΟΟΣΑ), ήτανε φανερό πως είχαμε να κάνουμε με την επιβολή του, χειρότερης μορφής, επιθεωρητισμού. Οι άνθρωποι αυτοί μας εγκαλούσαν τότε ως εθισμένους στην "ξύλινη γλώσσα". Μάταια τους παραπέμπαμε στην «ΣΥΝΘΗΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ» (ιδρυτική συνθήκη της ΕΕ), στην §36 (άρθρο 127). Μάταια τους παραπέμπαμε στην έκθεση του OECD (ΟΟΣΑ) του έτους 1995 (υπουργός Παιδείας ο Γιώργος Παπανδρέου) αλλά και τώρα ακόμη που μας επιβεβαιώνουν τα γεγονότα κλείνουν μάτια και αυτιά

7. γράφουν: «Ενώ υποστηρίζει τη διεύρυνση της Γενικής Παιδείας με τα προτεινόμενα μέτρα, οδηγεί τους οικονομικά αδύναμους μαθητές σε αναγκαστική διακοπή των σπουδών τους»

Σχόλιο. υπάρχουν δύο κατηγορίες παιδιών που εγκαταλείπουν το Γενικό Λύκειο:

i. αν εννοούν ολοκληρωτική διακοπή σπουδών, αληθεύει και αφορά ένα μικρό ποσοστό του συνολικού μαθητικού πληθυσμού (η συντριπτική πλειοψηφία αυτών των παιδιών εγκαταλείπουν την εκπαίδευση στο Γυμνάσιο. Αφορά το 4,5% του Γυμνασιακού πληθυσμού). Αυτό όμως συνέβαινε και στο παρελθόν, χωρίς να έχουμε κάποια μεταβολή όπως αυτή που επιχειρείται τώρα. Ο πραγματικός λόγος της εγκατάλειψης ήταν και είναι οικονομικός. Τα παιδιά διακόπτουν τις σπουδές στο σχολείο τους για να βγουν στην αγορά εργασίας, για να επιβιώσει η οικογένεια.

ii.  το μέγιστο ποσοστό εγκατάλειψης της Γενικής Παιδείας, οφείλεται στο ότι τα παιδιά των φτωχών στρωμάτων, διαρρέουν προς την υποβαθμισμένη Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση αφού το σχολείο Γενικής Παιδείας απαιτεί πρόσθετη βοήθεια, άρα και πρόσθετη δαπάνη. Στην Επαγγελματική εκπαίδευση τους περιμένουν: α) οι υποβαθμισμένες σπουδές, β) η "μαθητεία", δηλ. η δωρεάν εργασία

8. Καταλήγοντας, αναλύονται σε "δάκρυα" για το τι περιμένει τους εκπαιδευτικούς και τα παιδιά. Προσωπικά προβληματίζομαι πόσο αληθινά μπορεί να είναι τα "δάκρυά" τους, όταν γνωρίζω πως τα τελευταία 30 χρόνια, το ΔΣ και η Ε.Ε. που κατά 90% στελεχώνονται από τα ίδια πρόσωπα, αν είναι δυνατό ξαφνικά να άρχισε να τα βάζει με την κυβέρνηση. Πραγματικά αν αυτό είναι αληθινό, αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία κι ο μεγάλος A.N. Leontiev απότυχε στα πορίσματά του και πρέπει να πετάξει τους τίτλους του…

με εκτίμηση

Γιάννης Κερασαρίδης

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aei_panepisthimia_aithousa_class_amfitheatro.jpg
Πρωτοετείς φοιτητές: Τα μόρια εισαγωγής ΑΕΙ που διχάζουν
Οι υποψήφιοι που θέλουν να διεκδικήσουν μετεγγραφή καταρτίζουν τον Ιούλιο το μηχανογραφικό με βάση το συγκεκριμένο πλαίσιο μοριοδότησής τους
Πρωτοετείς φοιτητές: Τα μόρια εισαγωγής ΑΕΙ που διχάζουν
astinomia-peripoliko
Παγκράτι: Στον εισαγγελέα σήμερα ο 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη για τη γιάφκα
Για 16 ολόκληρα χρόνια παρέμενε «αόρατος» στις Αρχές, ο 49χρονος φιλόλογος από τον Βύρωνα που συνελήφθη το απόγευμα της Πέμπτης από την...
Παγκράτι: Στον εισαγγελέα σήμερα ο 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη για τη γιάφκα