Ενημερωτικό των αιρετών του ΠΑΜΕ στο ΠΥΣΔΕ Πειραιά (ΑΡ.30- Οχτώβρης 2013 )
Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΩΝ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΩΝ ΚΑΙ Η ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Είναι γνωστό ότι κάθε Σεπτέμβρη-Οχτώβρη εκατοντάδες εκπαιδευτικοί που ανήκουν στο ΠΥΣΔΕ Πειραιά βιώνουν την εργασιακή αβεβαιότητα περιμένοντας προσωρινή τοποθέτηση, απόσπαση, συμπλήρωση ωραρίου ή άλλη υπηρεσιακή μεταβολή.
Η φετινή διαδικασία διαφέρει από άλλες χρονιές λόγω της διαθεσιμότητας 2.500 εκπαιδευτικών και της πολιτικής των πλεονασμάτων που βήμα-βήμα υλοποιεί το Υπουργείο Παιδείας. Η αύξηση του ωραρίου, τα 27άρια ή 30άρια τμήματα (με το συν 10%), το κλείσιμο τομέων σε ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ, η κατάργηση των ΕΠΑΣ, οι αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα, έχουν δημιουργήσει πλεονάσματα για τις περισσότερες ειδικότητες.
Έπειτα, όσοι φέρονται σαν πλεονάζοντες υποχρεώνονται σε (“εθελοντική” τη βαφτίζει το Υπουργείο Παιδείας) απόσπαση, στην αρχή εντός της περιφέρειας και στη συνέχεια εκτός. Για ν’ αντιμετωπιστεί αλλά και για ν’ ανατραπεί αυτή η πολιτική, απαιτείται οργάνωση, αγώνας, συλλογικότητα, συναδελφικότητα κι όχι αντιπαραθέσεις μεταξύ ειδικοτήτων και μεταξύ εκπαιδευτικών, λ.χ. αυτών που έχουν οργανική με όσους είναι στη Διάθεση ΠΥΣΔΕ (Δ.Π.) ή, το χειρότερο, ατομικίστικες συμπεριφορές («ο θάνατός σου -η ζωή μου»), που εμφανίστηκαν δυστυχώς εντονότερα αυτό το διάστημα.
ΤΟ ΑΛΑΛΟΥΜ ΜΕ ΤΑ ΚΕΝΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ
Η βιασύνη της Περιφέρειας, της Διευθύντριας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και της πλειοψηφίας του ΠΥΣΔΕ να προχωρήσουν ταυτόχρονα όλες οι διαδικασίες (ρύθμιση λειτουργικής υπεραριθμίας, τοποθέτηση Δ.Π., συμπλήρωση ωραρίου, αποσπάσεις εντός, ενστάσεις κ.ά.) είχε σαν αποτέλεσμα να δημιουργηθούν πολλά προβλήματα και λάθη με αποτέλεσμα ν’ αλλάζουν συνεχώς οι τοποθετήσεις και να ταλαιπωρούνται οι συνάδελφοι. Αιτήσεις εκπαιδευτικών καθυστερούσαν να έρθουν στο ΠΥΣΔΕ ή δεν έφτασαν ποτέ ή ερχόντουσαν μετά από ενημέρωσή μας από τους συναδέλφους!
Η μη εξέταση των ενστάσεων πριν την ανακοίνωση των κενών και την έναρξη των αιτήσεων για τοποθετήσεις είχε σαν αποτέλεσμα ν’ αλλάζουν τα κενά από ώρα σε ώρα κι άλλα κενά ν’ ανακοινώνονται στην αρχή των αιτήσεων, άλλα στο τέλος και με άλλα να γίνονται οι τοποθετήσεις. Για το αλαλούμ με τα κενά φέρουν ευθύνη και κάποιοι διευθυντές σχολείων που ή από λάθος δήλωναν κενά ή από σκοπιμότητα καθυστερούσαν να δηλώσουν το κενό για να ευνοηθεί συγκεκριμένος εκπαιδευτικός (μετά από ενημέρωσή μας από εκπαιδευτικούς και την παρέμβασή μας στο ΠΥΣΔΕ περιορίστηκε κάπως το απαράδεχτο αυτό φαινόμενο).
Η ΣΤΑΣΗ ΜΑΣ ΣΤΟ ΠΥΣΔΕ
Η παρέμβασή μας στο ΠΥΣΔΕ είχε, όπως πάντα, στόχο να ελέγξει τη Διοίκηση, να γίνουν σεβαστά τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών και να προβάλουμε τα εργασιακά συμφέροντα ΟΛΩΝ, ενάντια στη “νομιμότητα” της εργασιακής βαρβαρότητας. Ενημερώναμε έγκαιρα την ΕΛΜΕ για τις εξελίξεις στο ΠΥΣΔΕ, κινητοποιήθηκαν συνάδελφοι κι έτσι π.χ. αποφεύχθηκε η υποχρεωτική μετακίνηση στα νησιά των αποσπασμένων από άλλο ΠΥΣΔΕ εκπαιδευτικών.
Μπροστά στον κίνδυνο να μετακινηθούν υποχρεωτικά συνάδελφοι στην Περιφέρεια - ή και εκτός - προτείναμε κι επιμείναμε να τοποθετηθούν πρώτα όλοι οι εκπαιδευτικοί, έστω με μειωμένο ωράριο, και μετά να γίνει συμπλήρωση ωραρίου για όλους.
Για τις αποσπάσεις υπενθυμίζουμε την πάγια θέση μας: όταν ολοκληρωθούν οι τοποθετήσεις σε κάθε περιοχή κι εφόσον υπάρχουν ακόμη κενά, να ικανοποιηθούν όλες οι αιτήσεις εντός κάθε περιοχής και από περιοχή σε περιοχή. Πρέπει να σημειώσουμε εδώ ότι η ένταξη της Σαλαμίνας στην Α’ μεταθετική περιοχή επηρέασε τις αποσπάσεις, γιατί η τυχόν ικανοποίηση, χωρίς σοβαρό λόγο, όλων των αιτήσεων για απόσπαση από Σαλαμίνα προς σχολείο άλλου Δήμου θα είχε επιπτώσεις στις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών που είναι στη Δ.Π..
Υποστηρίξαμε ότι η διάθεση εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια πρέπει να γίνει μετά την ολοκλήρωση των τοποθετήσεων στη Δευτεροβάθμια. Αυτό δεν έγινε σεβαστό μέχρι τέλους, αφού η πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ διέθεσε εκπαιδευτικούς στην Α΄/θμια, κάποιους μάλιστα χωρίς αίτησή τους, μια μέρα πριν τη δεύτερη φάση των τοποθετήσεων σε λειτουργικά κενά στη Β’ /θμια. Δηλώσαμε γενικότερα ότι διαφωνούμε και δεν συνυπογράφουμε καμιά αυτοδίκαιη τοποθέτηση ή μετακίνηση εκπαιδευτικού. Προτείναμε επίσης ο κλάδος ΠΕ04 ν’ αντιμετωπίζεται ενιαία τόσο στο Γυμνάσιο, όσο και στο Λύκειο, όταν μάλιστα πρόκειται για λειτουργικά κενά. Δώσαμε βάρος, τέλος, στους συναδέλφους των κλάδων που βρέθηκαν στο μάτι του κυκλώνα.
ΔΕΝ ΣΥΝΥΠΟΓΡΑΦΟΥΜΕ ΤΑ ΚΕΝΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ
Στη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ 13/9/2013 ο αιρετός του ΠΑΜΕ κατέθεσε την παρακάτω δήλωση:
«Τον πίνακα κενών που παρουσίασε σήμερα η Διοίκηση δεν τον συνυπογράφω γιατί:
α) Υπολογίστηκαν με την αύξηση του ωραρίου. β) Υπολογίστηκαν μετά από συμπτύξεις κι αναδιαμόρφωση τμημάτων με βάση τους 27 μαθητές στο τμήμα και όχι τους 20 που διεκδικεί η ΕΛΜΕ. γ) Οι Διευθυντές των σχολείων δεν εφάρμοσαν σωστά την Α΄ και Β΄ ανάθεση.».
Σ’ άλλη δήλωσή του στις 3/10/2013 κατέληγε:
«Η επιμονή της Διοίκησης να προχωρήσουν γρήγορα και ταυτόχρονα οι διαδικασίες δημιούργησε προβλήματα διαφάνειας στην όλη διαδικασία. Με βάση τα παραπάνω και τη δήλωση στις 13/9 δεν συνυπογράφω τις τοποθετήσεις ρύθμισης υπεραριθμίας και Δ.Π.».
ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΜΟΝΙΜΗ ΣΤΑΘΕΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!
Σάββας Σάββα – Κώστας Άννινος (τακτικό και αναπληρωματικό μέλος του ΠΥΣΔΕ Πειραιά,
εκλεγμένοι με το ψηφοδέλτιο της ΕΣΑΚ-ΔΕΕ που στηρίζει το ΠΑΜΕ)
www.pamepeiraia.info
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη