Thumbnail
ΑΔΕΚΕ

ΑΔ.Ε.Κ.Ε.   Ν. ΣΕΡΡΩΝ

ΑΔΕΣΜΕΥΤΗ ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Επικοινωνία:  adeke.serres@gmail.com

Δείτε μας:   adeke-serres.blogspot.gr

Οι υποψήφιοι της ΑΔ.Ε.Κ.Ε. για το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Σερρών

ΕΛΛΗΝΟΥΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ  - ΓΕΛ Νέου Σκοπού

ΘΑΝΑΣΟΥΛΙΑΣ ΑΛΕΞΗΣ – 1ο ΓΕΛ Σερρών

ΛΩΛΟΣ ΚΩΣΤΑΣ – ΓΕΛ Βυρώνειας

ΠΑΠΑΡΗ ΞΕΝΙΑ – 1ο ΓΕΛ Σερρών

ΤΣΟΥΧΝΙΚΑΣ ΗΛΙΑΣ – 5ο ΓΕΛ Σερρών

Ο υποψήφιος για την Ε.Ε.

ΠΕΤΣΑΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ – 4ο ΓΕΛ Σερρών

Οι θέσεις της ΑΔ.Ε.Κ.Ε. για την εκλογή του νέου Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Σερρών.

Η ταυτότητά μας

H ΑΔ.Ε.Κ.Ε. είναι μια ανεξάρτητη παράταξη που δημιουργήθηκε από συναδέλφους, χωρίς προηγούμενη θητεία σε κάποια από τις γνωστές παρατάξεις, με σκοπό να συμβάλλει στις προσπάθειες υπεράσπισης της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης και των εργασιακών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων του κλάδου μας, στην αναβάθμιση των οικονομικών και των συνθηκών εργασίας των εκπαιδευτικών και στην κοινωνική αναγνώριση του δασκάλου.

H ΑΔ.Ε.Κ.Ε. είναι μια ανεξάρτητη ένωση εκπαιδευτικών, αδέσμευτη, επειδή έχουμε και διατηρούμε τις πολιτικές μας πεποιθήσεις, ο καθένας τις δικές του, δεν έχουμε σχέση με κάποιο πολιτικό κόμμα ή σχηματισμό και έτσι δεν είμαστε υποχρεωμένοι να υποστηρίξουμε οτιδήποτε δεν μας εκφράζει και ενωτική, επειδή θεωρούμε ότι τα κοινά μας προβλήματα χρειάζονται ενιαία αντιμετώπιση.

H ΑΔ.Ε.Κ.Ε. είναι μια ομάδα ανένταχτων εκπαιδευτικών, που έχουν διάθεση να προτείνουν, να διεκδικήσουν, να αλλάξουν καταστάσεις, να ξεφύγουν από την ακινησία, την παθητικότητα και την ανάθεση σε τρίτους τη λύση των προβλημάτων τους, με σεβασμό στις ατομικές επιλογές του καθενός.

Για τα συνδικαλιστικά, το ΔΣ και τις Γενικές Συνελεύσεις.

Η συνδικαλιστική χρονιά 2012-1013 ήταν πρωτόγνωρη και ιδιαίτερα σύνθετη. Στο πλαίσιο της βαθιάς κρίσης της “εποχής των μνημονίων” οι εκπαιδευτικοί ζήσαμε, μαζί με όλους τους εργαζόμενους, την υλοποίηση μιας βάρβαρης πολιτικής και τις ιδιαίτερες εκφράσεις της στο χώρο της εκπαίδευσης.  

Ο κλάδος μας κλήθηκε να αντιμετωπίσει απολύσεις, τρομοκρατία και επιστράτευση, συκοφαντίες, αλλά και το “νέο” σχολείο, πακεταρισμένα σε νόμους, προεδρικά διατάγματα και πράξεις νομοθετικού περιεχομένου. Το συνδικαλιστικό μας κίνημα κλήθηκε να ανταποκριθεί στην υπεράσπιση των συμφερόντων των συναδέλφων στη δουλειά, στην υπεράσπιση του δικαιώματος της νέας γενιάς στη μόρφωση και στη ζωή, στην υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης, απέναντι σε μία κυβερνητική πολιτική που σηματοδοτεί τις εξελίξεις στο εκπαιδευτικό σύστημα, προσαρμοσμένες στις ανάγκες της οικονομίας.

Η ΕΛΜΕ Σερρών, μέσα από τις αποφάσεις του ΔΣ και των Γενικών Συνελεύσεων, προσπάθησε να συμβάλλει στην απόκρουση αυτή της πολιτικής και έδωσε καθημερινά μάχες σε αυτή την κατεύθυνση και προσπάθησε να οργανώσει τον αγώνα, όχι πάντα με μεγάλη επιτυχία.

Χωρίς να παραγνωρίζουμε τις προσπάθειες των συναδέλφων του απερχόμενου ΔΣ, διακρίναμε ορισμένες σοβαρές παραλήψεις: 

1. Υπάρχουν ορισμένες αποφάσεις προηγούμενων Γενικών Συνελεύσεων, που δεν εφαρμόστηκαν, από αμέλεια ή αδυναμία (ελπίζουμε όχι από πρόθεση), όπως:

• παράλληλες εκδηλώσεις μετά την αναστολή της απεργίας τον Σεπτέμβριο,

• απεργιακό ταμείο,

• έρευνα αγοράς και αγορά γραφείων ΕΛΜΕΣ,

• ανακοινώσεις ορισμένων ψηφισμάτων στα ΜΜΕ,

• περιοδικές επισκέψεις των μελών του ΔΣ στα σχολεία, ειδικά το προεδρείο με τα όποια εργασιακά πλεονεκτήματα έχει.

2. Στο θέμα της ενημέρωσης υπήρχε πρόβλημα. Σημειώθηκε έλλειμμα παρουσίας των μελών του ΔΣ στα σχολεία.

• Συμφωνούμε με τα SMS ως έκτακτη άμεση επικοινωνία αλλά για σταθερή και πλήρη ενημέρωση μπορεί να χρησιμοποιηθεί η ηλεκτρονική αλληλογραφία (mail),  η ιστοσελίδα (που πρέπει να γίνει αμεσότερη και δημιουργική) και φυσικά η συχνή παρουσία του προεδρείου και μελών του ΔΣ στα σχολεία.

Προτείνουμε την ανακοίνωση θεμάτων συζήτησης στο ΔΣ στην ιστοσελίδα και ενημέρωση των μελών της ΕΛΜΕΣ για τις αποφάσεις του.

• Ο Σύνδεσμος της ΕΛΜΕΣ σε κάθε Σύλλογο Διδασκόντων δεν λειτούργησε. Προτείνουμε οι σύνδεσμοι ανά περιοχή, να ενημερώνονται από το ΔΣ τακτικά σε μίνι συνεδριάσεις και να λειτουργούν σαν αντιπρόσωποι του ΔΣ  στα σχολεία.

3. Από όλα τα προβλήματα των σχολικών μονάδων (διδακτική δυσλειτουργία από έλλειψη καθηγητών και απώλεια διδακτικών ωρών, αύξηση ωραρίου και αριθμού μαθητών στην τάξη, απουσία ή έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής, απαρχαιωμένο πρόγραμμα σπουδών, κατάργηση δωρεάν μετακίνησης πολλών μαθητών) που οδηγούν στην υποβάθμιση της παρεχόμενης παιδείας και λειτουργικών ελλείψεων (απόλυση σχολικών φυλάκων, έλλειψη γραμματέων και μείωση οικονομικών πόρων), το ΔΣ ομόφωνα υποστήριξε αίτημα ελάττωσης του διδακτικού ωραρίου διευθυντών και υποδιευθυντών (!) αντί να ζητήσει την τοποθέτηση /πρόσληψη γραμματέων και άλλου βοηθητικού προσωπικού.

4. Με εξαίρεση την περίοδο “Μαΐου – Σεπτεμβρίου 2013”, όπου ήταν μαζικές, οι γενικές συνελεύσεις της ΕΛΜΕΣ έγιναν με ισχνή παρουσία συναδέλφων. Σταθερή μας επιδίωξη είναι αυτό να αλλάξει και να έχουμε όσο το δυνατό ευρύτερη συμμετοχή συναδέλφων στις συνελεύσεις. Επιμένουμε στην πρότασή μας, να στήνονται κάλπες στα σχολεία για σημαντικά θέματα ώστε να καταγράφονται οι διαθέσεις των συναδέλφων.

5. Η απεργία είναι το έσχατο και πιο σημαντικό μέσο για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας και την κατάκτηση καλύτερων όρων εργασίας. Απεργία με πολύ χαμηλά ποσοστά συμμετοχής δεν είναι αποτελεσματικό μέσο πίεσης, απογοητεύει τους συναδέλφους και υπονομεύει την αγωνιστικότητα. Οι απεργίες πρέπει να είναι μαζικές, καλά προετοιμασμένες και για πολύ σοβαρά ζητήματα.

Για τα εργασιακά

1. Ζητάμε την άμεση επιστροφή στην εργασία τους, όλων των συναδέλφων εκπαιδευτικών ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ που βρίσκονται σε “διαθεσιμότητα” και την επαναλειτουργία των τμημάτων ειδικοτήτων που καταργήθηκαν.

2. Διαφωνούμε εντελώς με τις υποχρεωτικές  κινητικότητες κάθε είδους (μετατάξεις, μεταθέσεις, αποσπάσεις). Για τις εθελοντικές ζητάμε να γίνονται με μοριοδότηση, όπως ορίζεται από τις μέχρι σήμερα διατάξεις, με πλήρη διαφάνεια και με τις νόμιμες διαδικασίες (μέσω ΚΥΣΔΕ, ΑΠΥΣΔΕ κλπ). 

3. Μας βρίσκει εντελώς αντίθετους η γενίκευση του θεσμού των υπερωριών από την στιγμή που είναι αδιόριστοι χιλιάδες συνάδελφοί μας. Εξάλλου, η ατεκμηρίωτη δίωρη αύξηση του διδακτικού ωραρίου (και ο αυξημένος αριθμός μαθητών ανά τμήμα) καθιστά παιδαγωγικά απαράδεκτη κάθε σκέψη για επιπλέον επιβάρυνση του ωραρίου. Δεν πρέπει να αναλαμβάνουμε υπερωρίες εθελοντικά και καταδικάζουμε όποιες αναγκαστικές αναθέσουν οι σύλλογοι διδασκόντων ή το ΠΥΣΔΕ, πλην εξαιρετικών περιπτώσεων και για 1 ή 2 ώρες.

4. Η διάθεση ενός εκπαιδευτικού σε πολλά σχολεία είναι απαράδεκτη και εξοντωτική και θα πρέπει το ΔΣ και οι αιρετοί μας στο ΠΥΣΔΕ, να απαιτήσουν να μην ξανασυμβεί κάτι τέτοιο.

5. Αν και είχαμε κάνει διαφορετική πρόταση, επειδή κινείται στο ίδιο πνεύμα, συμφωνούμε με την πρόταση του ΔΣ της ΕΛΜΕΣ προς το ΠΥΣΔΕ, να παραμείνουν οι ομάδες σχολείων και οι όμορες περιοχές ως έχουν.

6. Ζητάμε να καταργηθούν οι απαράδεκτες διατάξεις του πειθαρχικού δικαίου για τους δημόσιους υπαλλήλους, που αφαιρούν από τους εκπαιδευτικούς το τεκμήριο αθωότητας και τους καθιστούν ομήρους των διαθέσεων κάθε κακόβουλου και υστερόβουλου.

7. Ζητάμε να αποκατασταθεί η ιατροφαρμακευτική μας περίθαλψη.

8. Ζητάμε να καταργηθεί το δήθεν ενιαίο μισθολόγιο που φτωχοποιεί τους εκπαιδευτικούς. Να αυξηθεί άμεσα ο μισθός των νεότερων, υπηρεσιακά, συναδέλφων, ώστε να μπορούν να ζουν αξιοπρεπώς από τον μισθό τους.

9. Το παρουσιολόγιο είναι μία ακόμα γραφειοκρατική διαδικασία που έχει σαν σκοπό την τρομοκράτηση των εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί, δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα. Έτσι και αλλιώς, μας περιμένουν κάθε μέρα για διδασκαλία, εκατοντάδες παιδιά, και δεν μπορούμε να απουσιάσουμε από το μάθημα χωρίς σοβαρό λόγο.

Αναρωτιόμαστε, σε περίοδο σκληρής λιτότητας για τους εργαζόμενους, πιο  είναι το κόστος της δημιουργίας του ειδικά διαμορφωμένου πληροφοριακού συστήματος του υπουργείου Παιδείας και της λειτουργίας του ιστοχώρου φιλοξενίας;

10. Η αξιολόγηση είναι η ψευδεπίγραφη επωνυμία μιας διαδικασίας που έχει σαν στόχο αφ’ ενός, να προσδώσει επίφαση νομιμότητας σε ακόμα μία προσπάθεια τρομοκράτησης και αφ’ ετέρου να υψώσει εμπόδια στην μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών. Πολύ πιθανόν να είναι και το μέσο δημιουργίας πλεονάσματος (στοκ) εκπαιδευτικών προς διαθεσιμότητα ή απόλυση.

Θα δεχόμασταν την  αξιολόγηση  της σχολικής μονάδας, των εκπαιδευτικών και του  εκπαιδευτικού έργου, μόνο μετά από μια αξιόπιστη πρόταση από πλευράς του υπουργείου και για  έναν και μοναδικό σκοπό: την βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου και την παροχή βοήθειας στον εκπαιδευτικό, συνοδευόμενη με ενδοϋπηρεσιακή επιμόρφωση, με ταυτόχρονη αξιολόγηση του αναλυτικού προγράμματος σπουδών, της ύλης των εκπαιδευτικών βιβλίων και της φιλοσοφίας της διδακτικής διαδικασίας.  

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι.

Τα προβλήματα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε δεν λείπουν, αντίθετα προστίθενται καθημερινά και άλλα, τα οποία προκαλεί η μνημονιακή πολιτική που εφαρμόζουν οι κυβερνήσεις της χώρας, τα τέσσερα τελευταία χρόνια. 

Χρειαζόμαστε αξιόπιστο μαζικό, ρεαλιστικό και σύγχρονο συνδικαλισμό. Είναι ο μόνος δρόμος για αποκρούσουμε την υποβάθμιση της ποιότητας των συνθηκών εργασίας μας και του βιοτικού μας επιπέδου. Η ευθύνη γι’ αυτό βαραίνει τον καθένα μας.

Εμείς, μπορούμε μόνο να σας υποσχεθούμε, ότι θα προσπαθήσουμε να αλλάξουμε αυτά που σας απομακρύνουν από την συμμετοχή στη δράση του σωματείου μας.

 

Η Γραμματεία της ΑΔ.Ε.Κ.Ε.                                            Σέρρες, 14 Νοεμβρίου 2013 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα