ΑΛΕΞΙΟΥ ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΙ ΓΕΩΡΓΑΝΤΑ ΕΛΙΖΑ
ΑΙΡΕΤΟΙ ΤΟΥ ΠΥΣΔΕ ΒΟΙΩΤΙΑΣ
Εκπροσώπων της ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΒΟΙΩΤΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ
Αυτή την περίοδο το Υπουργείο Παιδείας προχωρά στην επιβολή της αυτοαξιολόγησης και τη συγκρότηση των «ομάδων εργασίας» που προβλέπει η σχετική εγκύκλιος (1900089/Γ1/10.12.13). Σύμφωνα με την παραπάνω εγκύκλιο:
“Σκοπός της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου (ΑΕΕ) κατά το πρώτο έτος της εφαρμογής του θεσμού είναι η εισαγωγή του πνεύματος της «αυτοαξιολόγησης» στο σχολείο και η ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας και εμπιστοσύνης στην εκπαιδευτική κοινότητα…. Η εφαρμογή της ΑΕΕ στα σχολεία είναι υποχρεωτική…Αντικείμενο της διαδικασίας είναι η αποτίμηση των 15 δεικτών ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου στο σχολείο…Η διαδικασία πραγματοποιείται από ομάδες εργασίας των εκπαιδευτικών με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων…Η διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τον Μάϊο του 2014…Οι διαδικασίες της ΑΕΕ εμπλουτίζουν χωρίς να ανατρέπουν το σχολικό πρόγραμμα και τη λειτουργία του σχολείου. Ο Σύλλογος των Διδασκόντων κάθε σχολικής μονάδας για τον προγραμματισμό, την οργάνωση και τον συντονισμό της διαδικασίας των ομάδων εργασίας, μπορεί να συνεδριάσει και σε ώρες που ο ίδιος θεωρεί κατάλληλες, εκτός ωραρίου εργασίας.”
Όπως ορίζεται στην παρ. 7 του άρθρου 32 του ν. 3848/10 «την αξιολόγηση της δράσης των σχολικών μονάδων ακολουθεί η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών».
Το τελικό «προϊόν» της διαδικασίας όπως αποτυπώνεται στο άρθρο 16 παρ. 2 του Π. Δ. 152/13 «Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.» είναι ο παρακάτω μαθηματικός τύπος που υπολογίζει την τελική βαθμολογία κάθε αξιολογούμενου εκπαιδευτικού
ΤΒ={ΣΚτ1Χ ΒΚτ1+ ΣΚτ2Χ ΒΚτ2+ ΣΚτ3ΧΒΚτ3 + ΣΚτ4ΧΒΚτ4 + ΣΚτ5ΧΒΚτ5}/5,
όπου ΤΒ: Η τελική βαθμολογία, ΒΚτ: Βαθμός κατηγορίας που προκύπτει από το μέσο όρο της βαθμολογίας κάθε κριτηρίου της και ΣΚτ: Συντελεστής κατηγορίας κριτηρίων.
3 Η Τελική Βαθμολογία (ΤΒ) υπολογίζεται με χρήση υπολογιστή και εκφράζεται ως δεκαδικός αριθμός με προσέγγιση εκατοστού
4. Οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται ελλιπείς σε περισσότερα του ενός κριτήρια σε μία εκ των κατηγοριών χαρακτηρίζονται συνολικά ελλιπείς, ασχέτως συνολικής βαθμολογίας.
5. Οι εκπαιδευτικοί που, σύμφωνα με την τελική τους βαθμολογία ή σύμφωνα με την παράγραφο 4, χαρακτηρίζονται συνολικά ελλιπείς, με σχετική πράξη του Διευθυντή Διεύθυνσης, εγγράφονται στον πίνακα των μη προακτέων που προβλέπεται στην παράγραφο 4 του άρθρου 8 του ν. 4024/2011 (Φ.Ε.Κ. Α 226).
Το νομοθετικό πλαίσιο που έχει δημιουργηθεί (ν.4024/11 για το μισθολόγιο -βαθμολόγιο, ν.4142/13 για την «Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας στην Εκπαίδευση», ΠΔ 152/13 για την «Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών», ν.3848/10, ν. 3679/10) όλες οι πλευρές της αξιολόγησης (όπως η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η αυτοαξιολόγηση και η εξωτερική αξιολόγηση σχολείων) έχουν ΑΠΟΛΥΤΩΣ συνδεθεί μεταξύ τους.
Δεν μπορεί να τρέφει κανείς αυταπάτες ότι η αξιολόγηση που επιχειρούν να επιβάλλουν θα οδηγήσει στη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών και ιδιαίτερα των νεώτερων που βρίσκονται καθηλωμένοι στα χαμηλά μισθολογικά και βαθμολογικά κλιμάκια. Εδώ η μοναδική απάντηση είναι η ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη και η αποσύνδεσή της από την αξιολόγηση.
Σύμφωνα με το άρθρο 7 του Ν. 4024:
“..Οι προαγωγές από βαθμό σε βαθμό, για όλες τις κατηγορίες προσωπικού, γίνονται με βάση ποσόστωση επί των κάθε φορά κρινομένων, ως εξής:
- Από τον Εισαγωγικό Βαθμό ΣΤ στο Βαθμό Ε: μέχρι και 100% των κρινόμενων υπαλλήλων.
- Από το Βαθμό Ε στο Βαθμό Δ: μέχρι και 90% των κρινόμενων υπαλλήλων.
- Από το Βαθμό Δ στο Βαθμό Γ: μέχρι και 80% των κρινόμενων υπαλλήλων.
- Από το Βαθμό Γ στο Βαθμό Β: μέχρι και 70% των κρινόμενων υπαλλήλων.
- Από το Βαθμό Β στο Βαθμό Α: μέχρι και 30% των κρινόμενων υπαλλήλων.
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών, η οποία εκδίδεται μετά από εκτίμηση τόσο των υπηρεσιακών αναγκών όσο και των δημοσιονομικών δυνατοτήτων τουλάχιστον ανά διετία, τα προαναφερόμενα ποσοστά μπορούν να καθορίζονται χαμηλότερα…”
Είναι φανερό ότι το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση επιχειρούν:
Να υποβαθμίσουν και να συρρικνώσουν τη Δημόσια Δωρεάν παιδεία, να δημιουργήσουν τις νέες «δεξαμενές» κινητικότητας – απόλυσης και να καθηλώσουν μισθολογικά τους εκπαιδευτικούς με βάση τη σύνδεση της αξιολόγησης με το ενιαίο μισθολόγιο-βαθμολόγιο και τις ποσοστώσεις του. Να κάνουν τους εκπαιδευτικούς ενεργητική δύναμη για την προώθηση του περιεχομένου του «νέου» σχολείου μετατρέποντας τη διδακτική – μαθησιακή διαδικασία σε ένα σύνολο προκατασκευασμένων, τυποποιημένων και ποσοτικών κριτηρίων, να προχωρήσουν σε μαζικές απολύσεις εκπαιδευτικών συνδέοντας την αξιολόγηση με το νέο πειθαρχικό δίκαιο
Μπλόκο στην αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών
Μπλόκο στα σεμινάρια για την αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση.
Οι συνάδελφοί μας των ΕΠΑΛ που βρέθηκαν εκτός σχολείου λόγω της διαθεσιμότητας-απόλυσης, οι χιλιάδες συνάδελφοί μας που αυτοί τη στιγμή είναι άνεργοι «αξιολογήθηκαν» από την παραπάνω πολιτική ως «αχρείαστοι» για ένα σύστημα που καταργεί δομές και υποβαθμίζει όλο και περισσότερο τη δημόσια εκπαίδευση.
Μόλις 68 μέρες πριν την οριστική εκπνοή της “περιόδου χάριτος” των 8 μηνών από την έναρξη διαθεσιμότητας εκπαιδευτικών κλάδων της τεχνικής εκπαίδευσης, τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα των συναρμόδιων Υπουργείων Παιδείας & Θρησκευμάτων και Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ότι δήθεν θα απορροφηθούν όλοι σε άλλες θέσεις του ΥΠΑΙΘ, πέφτουν στο κενό.
Το πρόγραμμα κινητικότητας-διαθεσιμότητας είναι απλά προθάλαμος για απολύσεις
Οι απολύσεις εκπαιδευτικών, την ώρα που οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό αγγίζουν δραματικά επίπεδα, τα μαθήματα μένουν αδίδαχτα και καταργούνται ολόκληρα τμήματα, συνθέτουν το σκηνικό της αποσάθρωσης της δημόσιας εκπαίδευσης, οδηγώντας χιλιάδες μαθητές σε απόγνωση και πολλούς σε πρόωρη εγκατάλειψη.
Κανένας εκπαιδευτικός δεν περισσεύει και όλοι οι διαθέσιμοι εκπαιδευτικοί πρέπει και θα επιστρέψουν στη θέση τους.
ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ – ΕΕ - ΔΝΤ
Καμία διαθεσιμότητα, απόλυση, μετακίνηση εκπαιδευτικού
Καμία συγχώνευση - κατάργηση τμημάτων ή σχολείων
- καταργούμε στην πράξη την αξιολόγηση - χειραγώγηση
- όχι στο νέο πειθαρχικό δίκαιο και τις διώξεις
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΕΞΑΘΛΙΩΣΗ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΝΕΑ ΧΑΡΑΤΣΙΑ
για ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ που θα χωράει όλους τους μαθητές, όλους τους εκπαιδευτικούς,
ολόκληρη την αναγκαία γνώση
ΑΛΕΞΙΟΥ ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΕΩΡΓΑΝΤΑ ΕΛΙΖΑ
αιρετό τακτικό μέλος του ΠΥΣΔΕ αιρετό αναπληρ. μέλος του ΠΥΣΔΕ
τηλ.: 697 49 77 042 τηλ.: 697 64 38 415
[email protected] [email protected]
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη