ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού
Θέμα: Χρηματοδότηση σχολικών επιτροπών από τον κρατικό προϋπολογισμό
Μπροστά στην έναρξη της σχολικής χρονιάς 2012-2013, έχει καταβληθεί μόνο η μια δόση προς τις σχολικές επιτροπές των δήμων για το 2012. Επιπλέον και αυτή η χρηματοδότηση είναι εξαιρετικά μειωμένη. Σύμφωνα με το νόμο 3577/2007 η χρηματοδότηση για τις λειτουργικές δαπάνες σχολείων και τη συντήρησή τους μέσω των ΚΑΠ πρέπει να αντιστοιχεί στο 6% του συνολικού ύψους χρηματοδότησης των ΚΑΠ. Με βάση τα φετινά στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού, το ποσό αυτό πρέπει να είναι 120 εκατομμύρια ευρώ. Όμως μόνο 20 εκατομμύρια έχουν δοθεί, ενώ τα άλλα 20 εκατομμύρια τώρα αρχίζουν να εκταμιεύονται.
Η κατάσταση γίνεται ακόμα χειρότερη, αν ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι με το νέο Μεσοπρόθεσμό Πακέτο Μέτρων ύψους 13,5 δις ευρώ, προβλέπονται επιπλέον περικοπές για το Υπουργείο Παιδείας ύψους 500 εκ. ευρώ αλλά και νέες περικοπές στην επιχορήγηση των Δήμων.
Σαν αποτέλεσμα, η έναρξη της σχολικής χρονιάς βρίσκει τα ταμεία των σχολείων κυριολεκτικά άδεια, σε μια περίοδο που η ανάγκη για χρηματοδότηση των σχολείων είναι ακόμα πιο οξυμμένη.
Συγκεκριμένα, σε λίγο καιρό τα σχολεία θα πρέπει να προμηθευτούν πετρέλαιο και φυσικό αέριο. Με την αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης και την εξίσωσή του με τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης η τιμή του πετρελαίου θα εκτιναχτεί. Πολλά σχολεία θα βρεθούν σε αδυναμία να βάλουν πετρέλαιο και φυσικό αέριο.
Οι λειτουργικές δαπάνες των σχολείων αυξάνονται συνεχώς, καθώς η ακρίβεια θεριεύει.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ .Υπουργός:
- Τι μέτρα θα πάρει για την επαρκή χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών σύμφωνα με τις υπάρχουσες, αυξημένες ανάγκες;
- Τι νομοθετικές πρωτοβουλίες θα πάρει για να απαλλαγούν οι σχολικές επιτροπές από τον Φ.Π.Α.;
- Τι μέτρα θα πάρει ώστε τα σχολεία να απαλλαγούν από τα έξοδα για νερό, ρεύμα τηλέφωνο, πετρέλαιο και φυσικό αέριο και το κόστος να μεταφερθεί εξολοκλήρου στον κρατικό προϋπολογισμό, χωρίς να γίνει καμιά περικοπή στη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών;
Ο βουλευτής Θανάσης Παφίλης |
|
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού
Θέμα: Η δραματική κατάσταση στην Ειδική Αγωγή.
Μια ιδιαίτερα δύσκολη σχολική χρονιά ξεκίνησε εν μέσω καπιταλιστικής κρίσης. Τις συνέπειες της βιώνουν σε πολλαπλάσια ένταση οι άνθρωποι με αναπηρία (ΑμεΑ), ειδικές ανάγκες (ΑμΕΑ) και οι οικογένειές τους. Έτσι με το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς σε όλες τις δομές της Ειδικής Αγωγής διαπιστώνεται μια τραγική κατάσταση:
- Οι ελλείψεις εκπαιδευτικών στα Ειδικά Σχολεία είναι τεράστιες. Σύμφωνα με τα στοιχεία των Εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών λείπουν δύο χιλιάδες εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής . Σ' αυτούς προστίθενται άλλοι τόσοι από το Ειδικό Εκπαιδευτικό (ψυχολόγοι, Κοιν.λειτουργοί, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές κλπ), Βοηθητικό (Φροντιστές, νοσοκόμοι, συνοδοί κλπ) και Τεχνικό Προσωπικό.
- Μια σειρά Ειδικών Σχολείων βρίσκονται στα πρόθυρα κλεισίματος λόγω έλλειψης πόρων και ζητούν από τους γονείς να βάλουν το χέρι βαθιά στην τσέπη για να καλύψουν λειτουργικές ανάγκες.
- Σε πολλές περιοχές της χώρας, η πρόσβαση των ΑμΕΑ στις δομές Εκπαίδευσης έχει γίνει απαγορευτική, καθώς η μεταφορά των μαθητών από και προς τα σχολεία είναι στον αέρα και στην καλύτερη περίπτωση οι γονείς πηγαινοφέρνουν τα παιδιά τους στο σχολείο. Σε πολλές περιπτώσεις, ζητούνται χρήματα από τους γονείς (από Περιφέρειες και Σχολεία) για να μισθωθούν οχήματα.
- Οι υποδομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης είναι άθλιες και η πλειοψηφία των Ειδικών Σχολείων Πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, φυτοζωούν ή είναι υπό διάλυση. Πολλά τα παραδείγματα: Σικιαρίδειο, Σχολή Τυφλών «Ο Ηλιος», Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών στην Καλλιθέα, Κέντρο Ειδικής Αγωγής «ΕΡΜΗΣ», Κέντρο «ΙΡΙΣ», Κέντρο Ειδικής Αγωγής «Η Θεοτόκος», 5ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, Ειδικό Δημοτικό & ΕΕΕΕΚ – ΕΛΕΠΑΑΠ, Ψυχολογικό Κέντρο Βορείου Ελλάδας, ΕΕΕΕΚ Κορδελιού, 1ο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας, κ.ά.. Εκατοντάδες χιλιάδες παιδιά με αναπηρίες είναι εκτός Ειδικής Αγωγής. Ειδικά Σχολεία και Τμήματα Ένταξης λειτουργούν σε ορόφους κτηρίων χωρίς ασανσέρ. Άλλα δεν έχουν καν αίθουσες και στεγάζονται σε «πρώην αποθήκες» σε γωνιές από αίθουσες τελετών, διαδρόμους κ.α.. Ανάπηροι μαθητές, σπουδαστές, φοιτητές προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα όπως - όπως χωρίς τα αναγκαία υλικά, βιβλία, ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα και χωρίς υποστηρικτικές υπηρεσίες. Οι γονείς π.χ. αυτιστικών παιδιών ή παιδιών με σύνδρομο DOWN ή με νοητική υστέρηση ή με πολλαπλές αναπηρίες (π.χ. κινητική αναπηρία και τυφλότητα ή τυφλότητα και νοητική υστέρηση) έχουν φτάσει σήμερα στην απόγνωση από την ανυπαρξία ειδικών δημόσιων κέντρων (π.χ. διημέρευσης) και υποστηρικτικών υπηρεσιών.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός τι μέτρα προτίθεται να πάρει άμεσα ώστε:
- Να εξασφαλιστεί το αναγκαίο ειδικευμένο Εκπαιδευτικό, Ειδικό Εκπαιδευτικό, Βοηθητικό και Τεχνικό προσωπικό σε όλες τις δομές Ειδικής Αγωγής. Να μονιμοποιηθούν όλοι οι εργαζόμενοι στις μονάδες Ειδικής Αγωγής και Πρόνοιας. Να καταβληθούν όλα τα δεδουλευμένα. Να μη καταργηθεί ή συγχωνευτεί καμία δομή Εκπαίδευσης - Πρόνοιας και Υποστήριξης ΑμΕΑ και να μην απολυθεί κανένας εργαζόμενος.
- Να εξασφαλιστούν τα απαραίτητα για τη λειτουργία των Ειδικών Σχολείων: χρήματα, υλικά, βιβλία, βελτιώσεις υποδομών και να λυθεί άμεσα το πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών από και προς τα σχολεία τους με κατάλληλα διαμορφωμένα και ασφαλή μέσα μετακίνησης, εξειδικευμένους μόνιμους οδηγούς και συνοδούς, δωρεάν και με απευθείας κρατική χρηματοδότηση.
Οι βουλευτές |
Σπύρος Χαλβατζής
Ελένη Γερασιμίδου
Γιάννης Γκιόκας
Λιάνα Κανέλλη
Χρήστος Κατσώτης
Θεοδόσης Κωνσταντινίδης |
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους Υπουργούς Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού,
Εσωτερικών και Οικονομικών
Θέμα: Για τις μετακινήσεις των μαθητών
Από το άνοιγμα των σχολείων τη νέα χρονιά χιλιάδες μαθητές σ’ όλη τη χώρα κινδυνεύουν να μείνουν στα σπίτια τους γιατί δεν έχει ακόμα εξασφαλιστεί η μεταφορά τους προς και από τα σχολεία στους περισσότερους δήμους της χώρας.
Μετά τον Καλλικράτη και την εφαρμογή του αυτόνομου αποκεντρωμένου σχολείου της αγοράς, προσπαθούν να μεταφέρουν την ευθύνη της μεταφοράς των μαθητών στους γονείς (επιδοτώντας τους με 0,35 ευρώ/ χιλιόμετρο) καθώς πολλοί διαγωνισμοί που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής έχουν αποβεί άγονοι. Η αρμοδιότητα της μεταφοράς των μαθητών προς και από τα σχολεία όπως και μια σειρά άλλες κεντρικές αρμοδιότητες του κράτους με τον Καλλικράτη πέρασε στους δήμους. Αυτές οι αλλαγές συνδέονται άμεσα με την εφαρμογή της αυτόνομης, ανταγωνιστικής σχολικής μονάδας, του «νέου» σχολείου της αγοράς που σημαντικό μέρος των λειτουργιών του θα εναπόκειται στην ευθύνη της “τοπικής κοινωνίας”. Στα πλαίσια λοιπόν της πλήρους αποκέντρωσης και της παραπέρα ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης εντάσσονται και οι εξελίξεις στο ζήτημα της μεταφοράς.
Η κυβέρνηση στις 30/12/2011 προχώρησε με πράξη νομοθετικού περιεχομένου στην παράταση των συμβάσεων (τρίτη κατά σειρά) μέχρι το τέλος Φλεβάρη ενώ παράλληλα ανακοίνωσε ότι έχει εξασφαλίσει 150 εκατομμύρια ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό για την μεταφορά την επόμενη χρονιά και ότι το όλο ζήτημα δημιουργήθηκε λόγω της αδυναμίας των δήμων να διεξάγουν τους διαγωνισμούς.
Με την έναρξη της σχ. χρονιάς 2012-2013, κατά δήλωση του Υπουργού Εσωτερικών «μόνο 25 Δήμοι σε όλη τη χώρα έχουν ολοκληρώσει τις διαγωνιστικές διαδικασίες για τη μεταφορά των μαθητών και ζήτησε από τους Περιφερειάρχες να αναλάβουν και για το σχολικό έτος 2012-2013 την ευθύνη για τη μεταφορά των μαθητών.»
Σήμερα πάνω από 1000 παιδία με ειδικές ανάγκες στη Αττική τα οποία είναι εγγεγραμμένα δεν έχουν τρόπο να πάνε στα σχολεία και μένουν σπίτι. Σε όλη την Ελλάδα υπάρχει έντονο και οξυμμένο πρόβλημα αφού μια σειρά μεταφορείς αρνούνται να εκτελέσουν δρομολόγια γιατί τους χρωστάνε εδώ και αρκετό καιρό. Αρκετοί δήμοι μεταφέρουν την ευθύνη στους γονείς γιατί δεν υπάρχουν χρήματα, χαρακτηριστικό ήταν το παράδειγμα του δήμου Αλεξανδρούπολης όπου με έγγραφο του ενημέρωνε πέρσι πώς «εξαιτίας οικονομικών δυσχερειών και επειδή το σχ. έτος έχει προχωρήσει κατά περίπου 3 μήνες κάτι που αποδεικνύει ότι οι μαθητές δύνανται να μεταφερθούν με ιδιόκτητα μέσα των γονιών τους σας ενημερώνουμε ότι για το σχ. έτος 2011-2012 δεν δύναται να ληφθεί απόφαση χορήγησης μηνιαίου επιδόματος μεταφοράς μαθητών». Ήδη, σε ορισμένα νησιά της Ελλάδας όπως Χίος, Ικαρία, κ.α. δεν εκτελούνται κανονικά τα δρομολόγια. Παράλληλα αυξάνουν οι καταγγελίες για επικίνδυνη μεταφορά μαθητών με ακατάλληλα μέσα (π.χ. στο Σούλι με αγροτικό).
Επιπροσθέτως παρατηρείται το φαινόμενο
α) στην επαρχία: να παίρνονται πίσω τα πάσο από μαθητές γιατί δεν καλύπτεται από τις νέες χιλιομετρικές αποστάσεις του νέου νόμου, ο οποίος ορίζει ότι το σχολείο πρέπει να απέχει 1,5 χλμ (για δημοτικά), 2,5χλμ (για γυμνάσια) και 4χλμ για λύκεια (π.χ. ΣΑΛΑΜΙΝΑ πάρθηκαν πίσω 180 πάσο).
β) στα μεγάλα αστικά κέντρα: οι ελεγκτές (οι έλεγχοι θα αυξηθούν στο πνεύμα της είσπραξης χρημάτων) κατεβάζουν νεαρούς μαθητές σε επικίνδυνα σημεία γιατί δεν είχαν ακυρώσει εισιτήριο (π.χ. ΠΕΡΑΜΑ στη μέση δρόμου ταχείας κυκλοφορίας με πολλά καταγεγραμμένα ατυχήματα).
Με την παράταση των συμβάσεών που εξήγγειλε ο κ. Υφυπουργός θα συνεχιστεί το άθλιο, ανεπαρκές και επικίνδυνο σημερινό σύστημα, ενώ δεν θα λυθεί το πρόβλημα της μεταφοράς του συνόλου των μαθητών, γιατί οι μαθητές που γράφτηκαν φέτος στα σχολεία και βρίσκονται εκτός των περσινών δρομολογίων είτε μεταφέρονται μονοί τους είτε από τους γονείς τους ή μένουν στα σπίτια τους.
Τα 150 εκατομμύρια ευρώ που υποτίθεται πως εξασφάλισε ο κ. Υφυπουργός είναι κατά 100 εκατομμύρια λιγότερα αφού πέρσι διατέθηκαν για τις μεταφορές 250 εκατομμύρια ευρώ. Τη στιγμή μάλιστα που λειτουργούν 2000 λιγότερα σχολεία (μετά τις συγχωνεύσεις του 2011) άρα είναι και αυξημένες οι ανάγκες -ειδικά στην περιφέρεια - για τη μεταφορά περισσότερων μαθητών, χωρίς βέβαια να υπολογίζουμε τα 185.000 παιδιά με ειδικές ανάγκες τα οποία βρίσκονται στα σπίτια τους παρόλο που η ειδική αγωγή είναι υποχρεωτική! Αλλά και ακόμα αυτά τα 150 εκατ. ευρώ που υποτίθεται πως θα δοθούν είναι ζήτημα αν θα καταβληθούν στο σύνολό τους μετά την υπογραφή της νέας δανειακής σύμβασης με την τρόικα.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας περίπου 6.700 θα μείνουν μακριά από τα σχολεία τους, αφού η ΠΔΕ για το 2012-13 χρωστά στους μεταφορείς 13,5 εκατ. ευρώ και πήρε μόλις 1,8 εκατ. ευρώ.
Στην περιφέρεια Αττικής, το Περιφερειακό Συμβούλιο στην 27η Συνεδρίασή του (πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου) ανακοινώνει την πρόθεσή της να καταβάλει άμεσα από ιδίους πόρους το ποσό των 3.000.000 Ευρώ, επιπλέον του ποσού των 3.172.000 Ευρώ που ήταν η δόση του Υπουργείου Εσωτερικών. Μετά τη συνάντηση του Περιφερειάρχη με τη Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Επιχει–ρήσεων Τουρισμού (ΓΕΠΟΕΤ), στις 14-9-2012, ανακοινώθηκε παράταση του έργου της μεταφοράς για 2 μήνες !! με τη δέσμευση να αποπληρωθεί άμεσα το 30% των οφειλών στους μεταφορείς.
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ.κ. Υπουργοί τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση ώστε:
- Να εξασφαλιστεί η δωρεάν μεταφορά όλων των μαθητών με ευθύνη του κράτους.
- Να αποπληρωθούν οι οφειλές στους μεταφορείς
- Πως θα αντιμετωπίσει τη πρόταση των γονιών για δημιουργία ενιαίου κρατικού φορέα για Αποκλειστικά Δημόσιο, Δωρεάν και ασφαλές σύστημα μεταφοράς των μαθητών στα σχολεία τους με κατάλληλα διαμορφωμένα και ασφαλή μέσα μετακίνησης, εξειδι–κευμένους μόνιμους οδηγούς και συνοδούς και απ’ ευθείας κρατική χρηματοδότηση;
- Να καταργηθεί ο χιλιομετρικός περιορισμός για την έκδοση πάσο δωρεάν μετακίνη–σης των μαθητών στην επαρχεία με ΚΤΕΛ;
- Να μετακινούνται δωρεάν σε όλα τα αστικά ΜΜΜ οι μαθητές όλες τις ώρες τις μέρας;
Οι βουλευτές |
Θανάσης Παφίλης Γιάννης Γκιόκας Ελένη Γερασιμίδου Λιάνα Κανέλλη Νίκος Καραθανασόπουλος Θεοδόσης Κωνσταντινίδης Διαμάντω Μανωλάκου Νίκος Μωραΐτης Γιώργος Λαμπρούλης |
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη