Thumbnail
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού με portfolios και scenarios;

Αξιολόγηση εκπαιδευτικού με portfolios και scenarios;

Αργύρης Δ. Ψαλίδας, Dr, MEd

 

 

            Τις τελευταίες ημέρες ορισμένες / ορισμένοι σχολικοί σύμβουλοι (και άλλες / άλλοι) «αποκαλύπτουν» δημόσια την πρόθεση (ή δήθεν πρόθεση») του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων να αξιοποιήσει portfolios (ατομικούς φακέλους) και scenarios (εκπαιδευτικά σενάρια) στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Οι «αποκαλύψεις» αυτές δημοσιοποιούνται πριν την έναρξη της, σχετικής με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, επιμόρφωσης των στελεχών της εκπαίδευσης και των σχολικών συμβούλων, η οποία είναι προγραμματισμένη για σήμερα 15 Μαρτίου 2014.

Σκόπιμο είναι να επισημανθούν οι σχετικές προβλέψεις του Προεδρικού Διατάγματος 152 για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης:

1.      Η εκπαιδευτική αξιολόγηση της / του εκπαιδευτικού εστιάζει στις διδασκαλίες και περιλαμβάνει τα στάδια: α) προγραμματισμού και προετοιμασίας της παρακολούθησης διδασκαλιών, β) παρακολούθησης δύο (2), τουλάχιστον, διδασκαλιών και γ) μετα–αξιολογικής συζήτησης και αναστοχασμού.

2.      Ατομικός φάκελος συνοδεύει, προαιρετικά, την έκθεση αυτοαξιολόγησης της / του αξιολογούμενης / ου, η οποία υποβάλλεται στην / στον αξιολογητή μέσα σε μία εβδομάδα από την πραγματοποίηση της μετα–αξιολογικής συζήτησης συζήτησης, αναστοχασμού.

3.      Το περιεχόμενο του ατομικού φακέλου είναι επιλογή της / του αξιολογούμενης / ου και αποτελείται από τα κάθε είδους δικαιολογητικά και παραστατικά που τεκμηριώνουν την αυτοαξιολόγησή της / του.

Με την ευκαιρία και σε σχέση με τις προβλέψεις του ίδιου Προεδρικού Διατάγματος για τα όργανα και τα κριτήρια της αξιολόγησης, σημειώνονται τα παρακάτω:

1.      Οι εκπαιδευτικοί της σχολικής τάξης αξιολογούνται στα κριτήρια της διοικητικής αξιολόγησης από τους διευθυντές των οικείων σχολικών μονάδων και στα κριτήρια της εκπαιδευτικής αξιολόγησης οι μεν εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από τους οικείους σχολικούς συμβούλους, οι δε εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από τους σχολικούς συμβούλους ειδικότητας.

2.      Η τέταρτη (IV) από τις πέντε (5) κατηγορίες κριτηρίων αξιολόγησης (Υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια) περιλαμβάνει τα ακόλουθα κριτήρια:           α) τυπικές υπαλληλικές υποχρεώσεις, β) συμμετοχή στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και στην αυτο–αξιολόγησή της και γ) επικοινωνία και συνεργασία με γονείς και φορείς. Τα κριτήρια αυτά είναι τα μόνα προβλεπόμενα κριτήρια διοικητικής αξιολόγησης. Ο συντελεστής βαρύτητας αυτής της κατηγορίας των κριτηρίων είναι 1,50 (το άθροισμα όλων των συντελεστών βαρύτητας των κατηγοριών κριτηρίων είναι 5).

Καμιά πράξη δεν είναι από μόνη της καλή ή κακή.

Μόνο η θέση της στην τάξη των πραγμάτων την κάνει καλή ή κακή.

Milan Koundera

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα