ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΔΣ ΕΛΜΕ
σχετικά με τη μη συγκρότηση ομάδων εργασίας
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Χανίων χαιρετίζει τους εκατοντάδες των συναδέλφων που στις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων όρθωσαν το ανάστημά τους απέναντι στην αντιεκπαιδευτική πολιτική του ΥΠΑΙΘ, απέρριψαν τη λεγόμενη αυτοαξιολόγηση και δε συγκρότησαν ομάδες εργασίας. Τουλάχιστον σαρανταπέντε (45) από τους πενηνταένα (51) Συλλόγους Διδασκόντων του νομού έδωσαν μ' αυτόν τον τρόπο απάντηση στο ΥΠΑΙΘ που ισχυριζόταν πως η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών δήθεν θέλει να συμμετέχει στις διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης.
Η πραγματικότητα, όμως, είναι άλλη: οι εκπαιδευτικοί στα Χανιά, όπως και σε πολλές περιοχές όλης της Ελλάδας, είτε ομόφωνα είτε με μεγάλη πλειοψηφία, με δημοκρατικές διαδικασίες είπαν όχι στη μετατροπή του σχολείου σε εξάρτημα της αγοράς, είπαν όχι στην ακύρωση των μορφωτικών δικαιωμάτων, είπαν όχι στη διάλυση των εργασιακών μας σχέσεων και τις απολύσεις.
Αυτήν την κρίσιμη ώρα καλούμε τους συναδέλφους Διευθυντές των σχολείων να δηλώσουν «παρών» στον αγώνα αυτό καταγράφοντας –ως ελάχιστη πράξη– την αντίθεσή τους στην προδήλως παράνομη και αντισυνταγματική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ για τη λεγόμενη αυτοαξιολόγηση, που συνιστά μια ιδιόμορφη πολιτική επιστράτευση του κλάδου (επισυνάπτεται ενδεικτικό έγγραφο που υπογράφηκε από συναδέλφους διευθυντές στην Αχαΐα). Είναι η ώρα οι διευθυντές να συνταχθούν με τους συναδέλφους τους στους Συλλόγους Διδασκόντων και την ΕΛΜΕ.
Χαιρετίζουμε την τίμια, αγωνιστική στάση ορισμένων Διευθυντών σχολείων του Ν. Χανίων που έχουν δηλώσει πως δεν θα συγκροτήσουν οι ίδιοι ομάδες εργασίας στα σχολεία τους. Η ΕΛΜΕ Χανίων στέκεται στο πλευρό τους και θα τους στηρίξει με κάθε πρόσφορο μέσο.
Διευκρινίζουμε ότι όσοι συνάδελφοι οριστούν –παρά τη θέλησή τους– μέλη των ομάδων εργασίας έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν εγγράφως από τη Διεύθυνση του σχολείου να απαντήσει γραπτά βάσει ποιων νόμων εντέλλονται να συμμετέχουν υποχρεωτικά σ' αυτές. Μπορούν, επίσης, να υπογράφουν ατομικά ή από κοινού με τους συναδέλφους τους στα σχολεία, πρωτοκολλώντας δήλωση αντίθεσης (ενδεικτικά το έγγραφο-δήλωση που επισυνάπτεται).
Καλούμε την ΟΛΜΕ να συγκαλέσει άμεσα Γενικές Συνελεύσεις και Γενική Συνέλευση Προέδρων στην προοπτική της μαζικής ανυπακοής και της οργάνωσης των κινητοποιήσεων που είναι αναγκαίες. Για να επιστρέψουν οι διαθέσιμοι και οι απολυμένοι συνάδελφοί μας στις θέσεις τους.
Εκ μέρους τους ΔΣ της ΕΛΜΕ Χανίων
ο Πρόεδρος ο Γ. Γραμματέας
Άρης Ρέττος Γιάννης Νικολάου
ΕΛΜΕ Χανίων
Γραφεία: 1ο Γυμνάσιο Χανίων
ΤΚ: 73132, Χανιά
Για Επικοινωνία: 2821040928
2821058343 (Fax)
[email protected]
Για Ενημέρωση: www.elme–chanion.gr
Ημερομηνία: 10/4/2014
Αρ. Πρωτοκόλλου: 945
ΠΡΟΣ:
ΣΧΟΛΕΙΑ ΝΟΜΟΥ
ΚΟΙΝ:
ΜΜΕ
ΧΩΡΙΣ ΤΗ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΜΑΣ…
Οι Διευθυντές /Διευθύντριες σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας μετά τις τελευταίες εξελίξεις στον χώρο της εκπαίδευσης για την εφαρμογή της ΑΕΕ και συγκεκριμένα μετά την εγκύκλιο του υπουργού Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλου με την οποία υποχρεώνει τους Διευθυντές των σχολείων να συγκροτήσουν και να στελεχώσουν οι ίδιοι τις ομάδες εργασίας για την εφαρμογή της ΑΕΕ στις σχολικές μονάδες, δηλώνουν την αντίθεσή τους διότι:
1. Ακυρώνει τον θεσμικό ρόλο του Συλλόγου Διδασκόντων, όπως αυτός ορίζεται από την ίδια την κείμενη νομοθεσία.
2. Μετατρέπει σε μονοπρόσωπο παιδαγωγικό φορέα διοίκησης το σχολείο, παρακάμπτοντας τις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων.
3. Το «εντέλλεσθε» του Υπουργού Παιδείας δημιουργεί ρήξη στη σχολική κοινότητα. Φέρει τους Διευθυντές απέναντι στους καθηγητές των σχολείων τους και στα σωματεία.
4. Οι διευθυντές των σχολείων έχουν επιλεγεί με νομικό πλαίσιο το οποίο επικαλείται η συγκεκριμένη εγκύκλιος (ΥΑ Φ.353.1/324/105657/Δ1, ΦΕΚ Β 1340 2002, άρθρο 37, παρ. 15 «Αρμοδιότητα προϊσταμένων, διευθυντών, υποδ/ντών σχολικών μονάδων και ΣΕΚ») ώστε να εκτελούν αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων, όταν συγκαλούνται νόμιμα και όχι το αντίστροφο.
5. Οι αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων με ομοφωνία ή πλειοψηφία για μη συγκρότηση «ομάδων εργασίας» αποτελούν «απόφαση» μη συγκρότησης ομάδων εργασίας με συγκεκριμένο σκεπτικό και όχι «αδυναμία» συγκρότησης.
6. Η δεδομένη μη ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για τέτοιας βαρύτητας και ευθύνης έρευνες και αξιολογήσεις εγκυμονεί κινδύνους για λανθασμένες εκτιμήσεις-βαθμολογήσεις που μπορεί να λειτουργήσουν σε βάρος των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών.
7. Η ανάγκη προστασίας του κλίματος εμπιστοσύνης και συνεργασίας στα σχολεία πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για όλους τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία και πρωτίστως για εμάς τους Δ/ντές. Δηλώνουμε, λοιπόν, διατεθειμένοι να βοηθήσουμε αποτελεσματικά στη διατήρηση του δημοκρατικού κλίματος για να προστατέψουμε τις συλλογικές διαδικασίες, σεβόμενοι παράλληλα και τις αποφάσεις του οργανωμένου κλάδου.
04-04-2014
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη