Thumbnail
τράπεζα θεμάτων

Ένα σημαντικό μειονέκτημα της τράπεζας θεμάτων είναι ότι «παίζει» πολύ με τον παράγοντα τύχη και δημιουργεί ανισότητες μεταξύ των μαθητών των σχολείων της χώρας. Και τούτο διότι μπορεί σε κάποιο/α σχολείο/α να κληρωθούν πιο δύσκολα θέματα απ' ότι σε κάποια άλλα! Εκτιμώ ότι θα ήταν καλύτερα τα θέματα της τράπεζας να κληρώνονταν κεντρικά και να έφταναν στα σχολεία μ’ ένα VBI. Τότε όλοι οι μαθητές θα διαγωνίζονταν σε κοινά θέματα και πιθανώς να μην είχαμε την απάτη που καταγγέλθηκε ότι σημειώθηκε σε ιδιωτικό σχολείο.

Επίσης φέτος δεν έπρεπε να εφαρμοστεί η τράπεζα τη στιγμή που τα θέματά της έγιναν γνωστά σε καθηγητές και μαθητές λίγες μόλις μέρες πριν τις εξετάσεις! Αυτή η αντιμετώπιση αιφνιδιάζει τους πάντες και κυρίως τους μαθητές, που δεν είναι καθόλου έντιμο!

Ακόμη δεν έγινε σωστή διαλογή των θεμάτων. Πολλά θέματα περιείχαν ανούσιες λεπτομέρειες και μερικά ήσαν εκτός πνεύματος σχολικού βιβλίου!

Προσθέτω άλλο ένα μειονέκτημα της τράπεζας θεμάτων, που μαζί με τ’ άλλα αποδεικνύει ότι δεν αποτελεί το τέλειο σύστημα εξέτασης (δεν γνωρίζω αν υπάρχει τέτοιο). Στην περίπτωση πάντως που επικρατήσει, χρήζει σημαντικών βελτιώσεων και αλλαγών! Αν λοιπόν η τράπεζα θεμάτων ήταν γνωστή όπως θα έπρεπε από την αρχή του σχολικού έτους, το μάθημα όλων ή τουλάχιστον των περισσοτέρων καθηγητών θα επικεντρωνόταν στα θέματα της τράπεζας! Το ενδιαφέρον τους θαταν να λύσουν όλες τις ασκήσεις της τράπεζας θεμάτων, θα γινόταν δηλ. περισσότερο φροντιστηριακό μάθημα, το οποίο όμως δεν ενδιαφέρεται και τόσο για την κατανόηση και την εμβάθυνσή του. Δίνει βάση στο να επιλύει «τόνους» ασκήσεων και να μαθαίνει μεθοδολογίες αντιμετώπισης ασκήσεων και προβλημάτων και όχι στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και γενικότερα της εκπαίδευσης των μαθητών!

Βέβαια η τράπεζα θεμάτων είναι ένα από τα ζητήματα που αφορούν στη Β’/θμια εκπ/ση, για την οποία χρειάζεται να γίνουν γενναίες αλλαγές! Επιγραμματικά το δημόσιο σχολείο της Β’/θμιας εκπ/σης πρέπει να χωράει όλους τους μαθητές και όλη την εγκύκλια γνώση, να έχει ένα πολύπλευρο και πολύμορφο ρόλο και όχι να επικεντρώνεται στην παροχή μια στείρας και αποστεωμένης γνώσης. Το δε λύκειο πρέπει ν’ αναδεικνύει τον αυτόνομο μορφωτικό του ρόλο και όχι ν’ αποτελεί τον προθάλαμο της εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπ/ση.

Πάνος Κατσούλας

Εκπ/κός

Αντιπρ. ΔΣ Β’ ΕΛΜΕ Κορινθίας

Αιρετός ΑΠΥΣΔΕ Πελοποννήσου

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Όταν τρέχω… δεν τρέχω!
Ποια είναι η βιολογική σας ηλικία- Πώς θα την βρείτε
Η ιδέα πίσω από τη βιολογική ηλικία είναι ότι τα κύτταρα και τα όργανά μας έχουν τη δική τους ηλικία η οποία διαφέρει από αυτήν που αναγράφεται στην...
Ποια είναι η βιολογική σας ηλικία- Πώς θα την βρείτε
Μαρίνα Σάττι - Αχ Θάλασσα
Μαρίνα Σάττι: Βίντεο – κλιπ «γροθιά στο στομάχι» για τον χαμό των προσφύγων στα νερά της Μεσογείου
Με ένα βίντεο η Μαρίνα Σάττι τα είπε όλα για τους πρόσφυγες που πνίγονται στη Μεσόγειο
Μαρίνα Σάττι: Βίντεο – κλιπ «γροθιά στο στομάχι» για τον χαμό των προσφύγων στα νερά της Μεσογείου
aygenakis
Λευτέρης Αυγενάκης: Ανακάλεσε τη μήνυση ο υπάλληλος του αεροδρομίου - «Το θέμα θεωρείται λήξαν»
«Το περιστατικό δεν συνέβη με τον τρόπο που το παρουσίασαν τα Μέσα»
Λευτέρης Αυγενάκης: Ανακάλεσε τη μήνυση ο υπάλληλος του αεροδρομίου - «Το θέμα θεωρείται λήξαν»