Στις εγκυκλίους για την αυτοαξιολόγηση και αξιολόγηση απαντάμε με διεύρυνση του μετώπου της άρνησης και αποτροπής των σχεδίων σε βάρος των εκπαιδευτικών και του δημόσιου σχολείου.
Στις 30/9/14 το Υπουργείο Παιδείας απέστειλε :
1. Εγκύκλιο (μέσω περιφέρειας) που καλεί τους δ/ντές που δεν έκαναν την εξ αποστάσεως επιμόρφωση – πιστοποίηση αξιολογητή να την κάνουν μέχρι της 15/10.
2. Εγκύκλιο που καλεί όσα σχολεία έχουν να “τροποποιήσουν ή συμπληρώσουν” την έκθεση αυτοαξιολόγησης της προηγούμενης χρονιάς μπορούν να το κάνουν μέχρι το τέλος Οκτωβρίου. Θέμα: « Δυνατότητα εκ νέου πρόσβασης στο «ΔΙΚΤΥΟ» του Παρατηρητηρίου της ΑΕΕ για τυχόν τροποποιήσεις- συμπληρώσεις της Ετήσιας Έκθεσης Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου (ΑΕΕ ) του σχολικού έτους 2013 – 2014 από τις σχολικές μονάδες της χώρας»
3. Εγκύκλιο που καλεί όλα τα σχολεία να προχωρήσουν τις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης για τη σχολική χρονιά 14-15 με την ανάρτηση στο παρατηρητήριο του προγραμματισμού όσο και των σχεδίων δράσης μετατοπίζοντας την ημερομηνία για το τέλος Νοέμβρη. ΘΕΜΑ: «Υλοποίηση της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας- Διαδικασίες αυτοαξιολόγησης κατά το σχολικό έτος 2014-2015» - Οδηγίες και Κατευθύνσεις (2ο έτος εφαρμογής της ΑΕΕ)»
Παράλληλα με όλα αυτά τρέχει η προκήρυξη – μέχρι 7/10 - για την εκδήλωση ενδιαφέροντος αυτών που θέλουν να συμμετέχουν στη συγκρότηση των 5 μελών επιτροπών εξωτερικής αξιολόγησης ανά νομό ως παραρτήματα της ΑΔΠΠΔΕ (αρχής διασφάλισης ποιότητας της εκπαίδευσης) 5μελείς Επιτροπές αξιολόγησης
Είναι φανερό ότι το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί από τη μια να δείξει ότι προχωράει απρόσκοπτα η αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα και να πετύχει την υποταγή των εκπαιδευτικών με την ακόμα πιο σκληρή επιβολή όλου του αξιολογικού πλαισίου. Γι αυτό προχωράει στη συγκρότηση των 5μελών εξωτερικών αξιολογητών, εξέλιξη που διαλύει τις όποιες αυταπάτες καλλίεργούν ορισμένοι για “χαλαρή αξιολόγηση” και “δεν θα κινδυνέψει κανένας”.
Στην πραγματικότητα όμως με τις παραπάνω εγκυκλίους το Υπουργείο ομολογεί το τεράστιο πρόβλημα που αντιμετωπίζει καθώς, παρά τις απειλές και όλα τα μέσα που χρησιμοποίησε, ένα πολύ μεγάλο κομμάτι των εκπαιδευτικών δεν υποτάχτηκε και δεν μπήκε στην αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση. Γι αυτό “κάνει την ανάγκη φιλοτιμία” και τους παρακαλεί – εκπαιδευτικούς και δ/ντές – να το ξανασκεφτούν και να υποβάλουν τώρα.
Χαιρετίζουμε τους δ/ντές του συλλόγου μας και τους εκατοντάδες δ/ντές στην Αττική (σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε το ΙΕΠ φέρονται να έχουν κάνει 1420 δ/ντές σε σύνολο 2070 σχολικών μονάδων σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια) και χιλιάδες – ξεπερνάν κατά πολύ το 1/3 σε όλη τη χώρα, που δεν συμμετείχαν στην εξ αποστάσεως επιμόρφωση αρνούμενοι την πιστοποίηση και το ρόλο του αξιολογητή.
Χαιρετίζουμε τα εκατοντάδες – χιλιάδες σχολεία και εκπαιδευτικούς που αρνήθηκαν να συμμετέχουν στην αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας.
· Τώρα που αποδεικνύεται, από το ίδιο το υπουργείο ότι το ρεύμα της αντίστασης και ανυπακοής που εκφράστηκε στη εκπαίδευση είναι πολύ μεγαλύτερο από όσο προσπαθούσαν να μας πείσουν.
· Τώρα που τα όρια για την υποβολή σχεδίων δράσης από τα τέλη Σεπτέμβρη που όριζε η πρώτη εγκύκλιος μετατοπίστηκαν για τα τέλη Νοέμβρη, αποδεικνύοντας το φόβο του Υπουργείου και ακολουθώντας την πεπατημένη στο υπόλοιπο δημόσιο.
· Τώρα που το μέτωπο αυτό έχει τροφοδοτηθεί από τους εργαζόμενους σε όλο το δημόσιο οι οποίοι με μαζικές διαδικασίες έχουν σταματήσει παντού την αυτοαξιολόγηση και αξιολόγηση, κονιορτοποιώντας τα χρονικά περιθώρια που άλλαξαν 4 φορές από τον υπουργό Μητσοτάκη, οδηγώντας σε αδιέξοδο το Υπουργείο διοικητικής μεταρρύθμισης και την κυβέρνηση.
· Τώρα είναι η ώρα για να προχωρήσουμε ακόμα πιο αποφασιστικά και να διευρύνουμε την αντίσταση – να περάσουμε στην αντεπίθεση. Ήδη στο σύλλογό μας μετράμε τα πρώτα σχολεία που ενώ είχαν υποβάλει έκθεση αυτοαξιολόγησης τον Ιούνιο οι συνάδελφοι δήλωσαν συμμετοχή στην απεργία – αποχή και δε συζήτησαν τα σχέδια δράσης για φέτος.
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
· Καλούμε όχι μόνο τους συλλόγους διδασκόντων που δεν συμμετείχαν στην αυτοαξιολόγηση να επιμείνουν στην στάση τους αποφασιστικά αλλά και τους συλλόγους που συμμετείχαν, με όποιο τρόπο, να επανεξετάσουν τη στάση τους και να αποσύρουν την έκθεση που υπέβαλλαν, τώρα που τους δίνεται η δυνατότητα να “τροποποιήσουν” την έκθεση που υπέβαλαν τον Ιούνιο.
· Καλούμε όλους τους συλλόγους διδασκόντων να μη συμμετέχει κανένας στην αυτοαξιολόγηση φέτος – κανένας ΝΑ ΜΗΝ υποβάλει σχέδια δράσης και να μην αναρτήσει τον προγραμματισμό στο παρατηρητήριο τς ΑΕΕ.
· Καλούμε τους δ/ντές που δεν συμμετείχαν στην εξ αποστάσεως να επιμείνουν στη στάση τους ενώ καλούμε όσους συμμετείχαν να ανακαλέσουν την συμμετοχή τους.
ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΘΑ ΑΠΟΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, ΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ, ΤΗ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΘΗΛΩΣΗ, ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ, ΤΟΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ, ΤΟ ΦΟΒΟ, ΤΗΝ ΥΠΟΤΑΓΗ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
Το Δ.Σ. του συλλόγου θα προτείνει στην ολομέλεια των προέδρων και τη ΔΟΕ συγκεκριμένα μέτρα για την οργάνωση της αντίστασης και αποτροπής της αυτοαξιολόγησης και αξιολόγησης:
· Να καλέσουμε σε μαζική συγκέντρωση των δ/ντων την Κυριακή 12/10, στην Αθήνα και σε κάθε νομό, για να στηρίξουμε την άρνηση συμμετοχής στην ατομική τους αξιολόγηση και στη συμπληρωμάτική ”εξ αποστάσεως” επιμόρφωση και να διευρύνουμε συλλογικά την άρνηση τους.
· Να καλέσουμε σε συγκεντρώσεις σε όλες τις περιφερειακές δ/νσεις εκπαίδευσης την Παρασκευή 10/10 – στην Αθήνα στις 1.30μμ, ενάντια στη συγκρότηση των 5μελών επιτροπών εξωτερικών αξιολογητών και την προώθηση της αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης και της καταστασης των σχολείων και των κενών.
· Να καλέσουμε σε συγκεντρώσεις στις επόμενες δύο εβδομάδες, στις έδρες των σχ συμβούλων οι οποίοι όλο και πιο επιθετικά στέκονται στην εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης.
· Διαμηνύουμε σε κάθε κατεύθυνση ότι το ρεύμα άρνησης και ανυπακοής στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση θα μεγαλώσει και θα σαρώσει τους εμπνευστές της και όσους τη στηρίζουν. Δεν πρόκειται να να ανακοπεί με όποιες απειλές ή μεθοδεύσεις ή ακόμα και με δικαστικές αποφάσεις που θα βγάλουν παράνομη την απεργία - αποχή.
Δηλώνουμε την επιδίωξη να συνεχίσουμε αυτόν τον αγώνα με ένα απεργιακό μέτωπο σε όλο το δημόσιο για την ανατροπή της αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης, της διάλυσης των δημόσιων παροχών και υπηρεσιών, του νέου μισθολόγιου και του νέου ασφαλιστικού, των εργασιακών σχέσεων και των απολύσεων και συνολικά της πολιτικής κυβέρνησης και ΕΕ.
Ο Πρόεδρος
Κώστας Τουλγαρίδης
Ο Γραμματέας
Ιωάννης Ρούπας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη