Thumbnail
Α ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής

ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Μια νέα σχολική χρονιά άρχισε και ο πολιτικός οδοστρωτήρας του ¨νέου Λυκείου¨ επευλαύνει στη Β΄τάξη του Λυκείου. Αφού πέταξε έξω από τα Γενικά Λύκεια το 18 % των μαθητών περίπου πανελλαδικά, μέσω της τράπεζας θεμάτων και του νέου αυστηρότερου τρόπου προαγωγής των μαθητών στο Λύκειο, τώρα επεκτείνεται και στην επόμενη τάξη για να ολοκληρωθεί σταδιακά η επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα της νέας γενιάς.

Υψώνονται καινούργιοι ταξικοί φραγμοί: είναι χαρακτηριστικό ότι οι μαθητές των δύο πρώτων τάξεων του Λυκείου εγγράφονται μαζικά στα φροντιστήρια, (των οποίων οι ιδιοκτήτες είδαν ήδη από τα θερινά τμήματα τη μαζική προσέλευση), ή προσφεύγουν σε ιδιαίτερα μαθήματα, αφού ο όγκος της εξεταστέας ύλης σε συνδυασμό με τις σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό και υποδομή στο σχολείο, καλλιεργεί την ανασφάλεια για την επαρκή προετοιμασία των μαθητών. Λύσεις όμως που μόνο μια μερίδα οικογενειών, με την αντίστοιχη οικονομική δυνατότητα μπορεί να προσφέρει στα παιδιά. Τα υπόλοιπα, που είτε ¨κόπηκαν¨ είτε προάχθηκαν με τα χίλια ζόρια, αλλά τελικά εγκατέλειψαν το σχολείο, σπρώχνονται βίαια στη μαθητεία, δηλαδή στην απλήρωτη εργασία που καλύπτει τρέχουσες ανάγκες των εργοδοτών, με ψίχουλα ζητιανιάς για τον νέο εργαζόμενο – μαθητή (9 € την ημέρα!). Η περιστασιακή εργασία, η περιπλάνηση σε διαφορετικούς εργοδότες, η ανάγκη για «επανακατάρτιση» που βαρύνει αποκλειστικά τον μαθητή – πολυτεχνίτη, πόσο σχέση έχουν με τις ανάγκες των νέων αλλά και με τις τρομακτικές δυνατότητες της σύγχρονης επιστήμης; Και στο τέλος του δρόμου της μαθητείας, περιμένει ένα απλό πιστοποιητικό  αντί για τίτλο σπουδών, που πάλι με ευθύνη του μαθητή, θα πρέπει να μετατραπεί σε πιστοποίηση, με ειδικές εξετάσεις στον Ε.Ο.Π.Ε.Π..

Το εξεταστικό κέντρο – κάτεργο για μαθητές – γονείς – καθηγητές, που είναι το όραμα της κυβέρνησης – ΕΕ για το σχολείο του μέλλοντος, με βάση και τις οδηγίες του ΟΟΣΑ, μετατρέπει την τάξη από χώρο ελεύθερης έκφρασης, προβληματισμού, κριτικής σκέψης, κεφιού και δημιουργίας, όπως ονειρεύεται να είναι το σχολείο, το αντιστεκόμενο κομμάτι του κινήματος της εκπαίδευσης, σε μίζερο χώρο παροχής εργαλείων απάντησης θεμάτων, δεξιοτήτων και όχι μόρφωσης, τεχνικών χειρισμού των σχολικών βιβλίων αντί για εμβάθυνση στη σκέψη, εντατικοποίησης αντί για ζωντανή ενεργητική προσέγγιση όλων των κατακτήσεων του ανθρώπινου πνεύματος. Όσο για τον πολιτισμό και τον αθλητισμό, αυτά έχουν εξοριστεί προ πολλού από το Λύκειο και έχουν αντικατασταθεί από την καθιστική ζωή, την κατανάλωση πρόχειρων γευμάτων σε συνδυασμό με την έξαρση του καπνίσματος και κατάχρησης αλκοόλ στις μικρές ηλικίες, και την κατανάλωση της υποκουλτούρας στα ξενυχτάδικα, όπου οργανώνονται οι έξοδοι των μαθητών για τη συγκέντρωση χρημάτων για την εκδρομή, αντί της συλλογικής διασκέδασης της πολιτιστικής έκφρασης και δημιουργίας μέσα στις μαθητικές κοινότητες.

Παράλληλα οι ειδικότητες των ΕΠΑΛ παραμένουν καταργημένες και οι καθηγητές σε διαθεσιμότητα πλησιάζουν γοργά στην κατάσταση της απόλυσης, αφού, 1,5 χρόνο μετά δεν υπάρχει καμιά πρόβλεψη για την επανατοποθέτησή τους. Το ¨νέο Λύκειο¨, που τάχιστα κατασκευάζει το μέτωπο κυβέρνησης - ¨δανειστών¨- κεφάλαιο, συνιστά επίσης μια ποιοτική τομή και στα δικαιώματα και τη ζωή των εκπαιδευτικών: λιγότεροι καθηγητές, εξοντωτικά ωράρια, περιπλάνηση για αναπληρωτές – καθηγητές στη διάθεση, μέχρι να βρουν ένα σχολείο, που τον άλλο χρόνο θα αποχαιρετήσουν αναζητώντας πάλι άλλη ¨πατρίδα¨ να τους υποδεχτεί, να ριζώσουν χωρίς ρίζες πασχίζοντας να μάθουν από την αρχή πρόσωπα, ονόματα, συναδέλφους, χώρους. Εκπαιδευτικοί στο ντελίβερι πληροφοριών αποκρουστικών συχνά για τα εφηβικά μυαλά που έχουν απέναντί τους, φοβισμένοι μήπως δεν πιάσουν τις νόρμες που έχει θέσει το Υπουργείο για τις επιδόσεις του παθητικοποιημένου κοινού τους, φοβισμένου δυο φορές, μήπως αυτά που ακουστούν στην τάξη δε βρίσκουν σύμφωνους το Σύμβουλο και το Διευθυντή, που θα τους αξιολογήσει, υπό την απειλή της απόλυσης (θα λέγαμε και της μισθολογικής καθήλωσης, αλλά αυτή είναι πια δεδομένη). Αύξηση ωραρίου, στρίμωγμα 27, ακόμα και 28 παιδιών σε μικρές τάξεις, συγχωνεύσεις τμημάτων, σχολείων, αυτή είναι η συνταγή του ¨πρώτα το σχολείο, πρώτα ο μαθητής¨ του Υπουργείου! Έξωση μαθητών και μαύρη εργασία, ιδιωτικοποίηση της Παιδείας είναι το πολλά υποσχόμενο ¨ψηφιακό σχολείο¨.

Πώς θα μπορούσε όμως να είναι αλλιώς τα πράγματα, αφού η  πολιτική αυτή είναι πλευρά της συνολικής πολιτικής των  μνημονίων της χρεοκρατίας, της συμπίεσης των δικαιωμάτων των εργαζομένων, του στραγγαλισμού του οικογενειακού εισοδήματος, της κατάρρευσης των ασφαλιστικών δικαιωμάτων, του χτυπήματος των συντάξεων, εκποίησης των δημόσιων αγαθών (ΔΕΗ, Δημόσια περιουσία, νερό, δάση αιγιαλός …), κατασχέσεις καταθέσεων και σπιτιών από τους τραπεζίτες, προέλασης των νέων εργασιακών σχέσεων (5μηνα, ανασφάλιστη εργασία, βάουτσερ ΟΑΕΔ, μείωση εισφορών και φορολόγησης εργοδοτών), που εύηχα η Κυβέρνηση, η Ευρωπαϊκή Ένωση – ΕΚΤ και το ΔΝΤ ονομάζουν ¨πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων¨.

Και πώς αλλιώς θα μπορούσαμε να απαντήσουμε σε αυτήν τη στρατηγικού χαρακτήρα επίθεση, αν δε συνενώσουμε όλα τα ρυάκια αντίστασης, σε όλους τους χώρους όπου δίνονται μάχες (καθαρίστριες, διαθέσιμοι, εργοστάσια, Δημόσιο κλπ) σε ένα ενιαίο μέτωπο.

Συνεπώς, στο επόμενο διάστημα θα κριθούμε σε αυτό το καθήκον: να ξανασυναντηθούμε με τους μαθητές μας σε αυτό το νέο μάθημα ζωής, το μάθημα του αγώνα. Να συνδεθούμε με τους γονείς, όχι για την τυπική ενημέρωση των απουσιών των παιδιών τους, αλλά για την ανταλλαγή γνώμης, απόψεων, ονείρων, του σχολείου που όλοι μαζί επιθυμούμε να χτίσουμε. Να οργανώσουμε συλλογικά την αντίστασή μας. Να αναγεννήσουμε τις συλλογικές μας διαδικασίες: μαζικοποίηση των Συνελεύσεων, «επανίδρυση»  των Συλλόγων Γονέων, αναβάπτιση των συλλογικών διαδικασιών στους μαθητές (15μελή).  Μόνο έτσι θα απαντήσουμε στον αυταρχισμό του ¨εντέλλεσθε¨ , των επιστρατεύσεων κάθε απεργίας, της συκοφάντησης – διαίρεσης κάθε ξεχωριστού αγωνιζόμενου κομματιού μέσω του κοινωνικού αυτοματισμού, της τρομοκράτησης κάθε πρωτοπόρου αγωνιστή μέσω βιομηχανίας συλλήψεων, μηνύσεων, αναφορών.

ΝΑ ΠΡΩΤΟΣΤΑΤΗΣΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗ ΕΝΟΣ ΜΕΤΩΠΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ – ΓΟΝΕΩΝ – ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΑΣ.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ –ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ- ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ

ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΝΟΣ ΔΩΔΕΚΑΧΡΟΝΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΟΥ ΝΑ ΧΩΡΑΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΤΑ ΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ – ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΚΟΜΜΑΤΙ ΕΝΟΣ ΕΥΡΥΤΕΡΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΛΑΪΚΗΣ ΕΠΙΘΕΣΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ – ΕΕ – ΔΝΤ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΟΛΙΓΑΡΧΙΑΣ

ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ


Α’ ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
(Α’ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ)

Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς  Ελευσίνα
ΤΑΧ. ΚΩΔΙΚΑΣ: 19200
ΤΗΛΕΦΩΝΟ - FAX: 2105561490
Email: [email protected]  Ελευσίνα  07/10/2014

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

autismos_paidia_vrefi.jpg
Ειδικά σχολεία: «Ντροπή! Αυτιστικοί μαθητές που σπάνε κάτι, θα κρίνονται υπεύθυνοι – Θα πληρώνουν οι γονείς»
«Ένας αυτιστικός μαθητής ή ένας μαθητής με νοητική υστέρηση που σπάει κάτι στο σχολείο θα κρίνεται υπεύθυνος για την αποκατάσταση του και ο...
Ειδικά σχολεία: «Ντροπή! Αυτιστικοί μαθητές που σπάνε κάτι, θα κρίνονται υπεύθυνοι – Θα πληρώνουν οι γονείς»