Βασίλης Βούγιας
Πρόεδρος Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α-ΣΤΕΛΛΑ
http://www.seepea-stella.blogspot.gr/
www.facebook.com/seepea.stella
ΠΕΝΤΕ (5) ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΠΡΟΣΩΡΙΝΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΠΙΝΑΚΩΝ Ε.Ε.Π ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Π.Δ.Ε) ΑΤΤΙΚΗΣ
Στις 5 Σεπτεμβρίου έληξε η προθεσμία υποβολής αιτήσεων στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης(Π.Δ.Ε) για τους υποψήφιους Αναπληρωτές Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού(Ε.Ε.Π) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού(Ε.Β.Π), για πρόσληψη στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε, στα ΚΕ.Δ.Δ.Υ, στις Ε.Δ.Ε.Α.Υ και στα Γενικά Σχολεία(Συνοδοί Ε.Β.Π), για το 2014-15.
Σήμερα 11 Οκτωβρίου 2014, ένα μήνα και 6 ημέρες μετά, από κάποιες Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης(Π.Δ.Ε) της χώρας αναμένουμε ακόμα τις προσλήψεις Αναπληρωτών Ε.Ε.Π & Ε.Β.Π, οι πρώτες εκ των οποίων εστάλησαν από το Υπουργείο Παιδείας ακριβώς ένα μήνα πριν(10 Σεπτεμβρίου 2014).
Όμως, στην περίπτωση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Αττικής έχουμε μια εξόχως επιβαρυντική για τους συναδέλφους υποψήφιους Αναπληρωτές Ε.Ε.Π ιδιαιτερότητα.
Τριανταέξι(36) μέρες μετά από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων η Περιφερειακή Διεύθυνση δεν έχει δημοσιοποιήσει ακόμη ούτε τους Προσωρινούς Αξιολογικούς Πίνακες του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού(Ε.Ε.Π), έχοντας προβεί όμως στις πρώτες προσλήψεις Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού(Ε.Β.Π) περατώνοντας, σ αυτή την περίπτωση, τη διαδικασία του Αξιολογικού Πίνακα Ε.Β.Π σε λογικό χρόνο.
Επισήμως η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής επικαλείται γι αυτήν την πρωτοφανή καθυστέρηση, τον μεγάλο όγκο των αιτήσεων, την αλλαγή των κριτηρίων μοριοδότησης και την έλλειψη προσωπικού.
Εμείς όμως 36 μέρες μετά από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων και χωρίς να έχουμε δει Προσωρινούς Πίνακες Ε.Ε.Π, έχουμε βγάλει τα εξής πέντε(5) συμπεράσματα τα οποία και παραθέτουμε:
1. Ισχύει τελικώς αυτό που πολλές φορές έχουμε αναφέρει ως προτεραιότητα προσλήψεων του Υπουργείου Παιδείας, δηλαδή πρώτα εκπαιδευτικοί για να ανοίξουν τα σχολεία, μετά Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό(Ε.Β.Π) μη τυχόν και συμβεί κάτι και αναλάβουν τα κανάλια κάνοντας το πρώτο θέμα, ακολούθως Κοινωνικοί Λειτουργοί & Ψυχολόγοι για να επιτελέσουν τον τροχονόμο και το άλλοθι του συστήματος και τελευταίες και καταϊδρωμένες οι λεγόμενες και "λοιπές" ειδικότητες Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού(Ε.Ε.Π).
2. Ουδείς σεβασμός υπάρχει από πλευράς ιθυνόντων στον ιδρώτα και στον κόπο του ελληνικού λαού, ο οποίος διαμέσου της υπερφορολόγησής του εξασφαλίζει τις πιστώσεις(έστω και σε επίπεδο εθνικής συμμετοχής στα Προγράμματα ΕΣΠΑ) για πρόσληψη προσωπικού στις δομές της Εκπαίδευσης και οι οποίες υπάρχουν εξασφαλισμένες από τις 10 Σεπτεμβρίου 2014.
3. Τελικώς όλα μπορεί να τα δεχθούμε ως φυσιολογικά και αναμενόμενα, ακόμη και τα πλέον παράλογα, αρκεί να μην διαταράξουμε το όποιο status quo και τη δική μας θέση στο σύστημα εξουσίας στο οποίο μετέχουμε. Οι έκτακτες συνθήκες όμως απαιτούν και έκτακτες λύσεις τις οποίες όμως δεν είδαμε στην περίπτωση μας από πλευράς των εμπλεκομένων με οποιοδήποτε τρόπο.
4. Καθίσταται πλέον περισσότερο αναγκαία από ποτέ η καθιέρωση, από του χρόνου και για το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό(Ε.Ε.Π) και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό(Ε.Β.Π), Ενιαίου Αξιολογικού Πίνακα υπό τη σκέπη της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας κεντρικά. Έτσι θα υπάρχει εγκαθίδρυση της ισότητας ακόμη και σε περίπτωση αδικιών, διότι θα αφορούν σε όλους και όχι σε μια ή δύο Π.Δ.Ε όπως συμβαίνει τώρα με τις διαφορετικές αποφάσεις των Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π και εγκαθίδρυση της αξιοκρατίας διότι θα μπορεί να επιλέξει ο αναπληρωτής ή η αναπληρώτρια όσες περιοχές της χώρας επιθυμεί να εργασθεί. Επίσης θα προσλαμβάνεται το προσωπικό σε όλη τη χώρα ταυτόχρονα και δεν θα συμβαίνει αυτό που συμβαίνει έως σήμερα, δηλαδή π.χ ο αναπληρωτής της Πελοποννήσου να υπερτερεί σε προϋπηρεσία πλέον του μηνός από τον αναπληρωτή της Αττικής.
5. Σε συνδυασμό με το προηγούμενο συμπέρασμα και σε περίπτωση που ισχύσει από του χρόνου Ενιαίος Πίνακας, είναι εύλογο να εγείρονται μείζονα ζητήματα ακόμη και σε νομικό επίπεδο, όσον αφορά στις επιπτώσεις στους αναπληρωτές από την μη έγκαιρη πρόσληψη τους από μια Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, ενώ σε άλλη/ες Π.Δ.Ε υπάρχει έγκαιρη πρόσληψη. Μ άλλα λόγια και σε περίπτωση σύστασης Ενιαίου Πίνακα, π.χ ο αναπληρωτής/τρια της Αττικής αδικείται-χωρίς δική του υπαιτιότητα-σε επίπεδο προϋπηρεσίας, τη στιγμή που τότε, όταν ισχύσει ο Ενιαίος δηλαδή και μία(1) ημέρα παραπάνω ή παρακάτω θα σημαίνει πολλά στην τελική του/της κατάταξη.
Βασίλης Βούγιας
11/10/2014
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη