Thumbnail
Στιγμιότυπα

     Διευθυντής σχολείου απαντά σε αίτημα εκπαιδευτικού για ζήτημα που αφορά το σχολείο, λέγοντας: ΄΄ Αν θέλεις, τα πράγματα θα γίνουν έτσι, αλλιώς να η πόρτα να πας σε άλλο σχολείο΄΄.

                Ενώ τα σχολεία είναι κλειστά για το καλοκαίρι, ανακοινώνονται από το Υπουργείο Παιδείας οι καταργήσεις ειδικοτήτων στο τεχνικό επαγγελματικό λύκειο . Οι μαθητές αναγκάζονται να σταματήσουν την ειδικότητα που επέλεξαν να σπουδάσουν και εκπαιδευτικοί των λυκείων μπαίνουν στη διαθεσιμότητα.

                Εκπαιδευτικοί σε σχολειό της Β/θμιας που υλοποίησαν πιλοτικά την αυτοαξιολογηση της σχολικής μονάδας και εξαίρονται για αυτή τους την πράξη από την διοίκηση , βγαίνουν στη διαθεσιμότητα, όταν καταργούνται οι ειδικότητες στο επαγγελματικό λύκειο.

                Εκπαιδευτικός που βραβεύτηκε στα ΄΄Αριστεία΄΄  βρίσκεται σε διαθεσιμότητα  αποδεικνύοντας ότι το Υπουργείο δε σταματάει πουθενά, ούτε στα ΄΄βραβεία΄΄  που αυτό θέσπισε διακρίνοντας τους εκπαιδευτικούς σε ΄΄αρίστους΄΄,  ΄΄και μη΄΄.

                Άρση του τεκμηρίου αθωότητας. Πανεπιστημιακός  καθηγητής,  νομικός ,σε ημερίδα της ΔΟΕ παραδέχεται ότι δεν ισχύουν οι  κανόνες δικαίου και οι αρχές του συντάγματος,  όλα καταστρατηγουνται. ''Είμαστε συνταγματικά σε χειρότερη  κατάσταση από χώρα της Αφρικής''.

                Διώξεις σε συνδικαλιστές που προασπίζονται τα συμφέροντα των εκπαιδευτικών, με σαθρό κατηγορητήριο και εκδικητική μανία σε όποιον ΄΄δεν συνεμορφώθη με τας υποδείξεις΄΄.

                Απεργια της ΑΔΕΔΥ και την ίδια τη μέρα ο Υπουργός Παιδείας απολύει  τους  παιδόφιλους εκπαιδευτικούς.  Τυχαίο γεγονός ή ενοχοποίηση όλων των εκπαιδευτικών στο όνομα κάποιων ανοσιουργούντων.

                Σε σεμινάριο σχολικού συμβούλου για τη νέα σχολική χρονιά, Δ/ντης Εκ/σης βάζει τις φωνές και απειλεί εκπαιδευτικό που εκφράζει άλλη άποψη από τη δική του για την αξιολόγηση. Το σημαντικό δεν είναι οι φωνές και οι απειλές, αλλά το ότι όλοι οι άλλοι εκπαιδευτικοί σιωπούν. Είναι μόνος του ο εκπαιδευτικός που διαφωνεί .

Τα ασήμαντα ζητήματα μεταξύ διευθυντών σχολικών μονάδων, όπως οι μέρες που θα μοιράζονται ένα εκπαιδευτικό, λύνονται με την διαιτησία του σχολικού συμβούλου, στον οποίο προσφεύγουν οι διευθυντές για να κάνουν αυτό που βολεύει τον καθένα.

                Εκπαιδευτικός αναφερέται στη διοίκηση με το παράπονο ότι δεν πηγαίνει η σχολική μονάδα εκδρομή τη μέρα που αυτός έχει μάθημα στο σχολειό, αλλά τη μέρα που αυτός λείπει διδάσκοντας σε άλλο σχολειό.

                Για να επιμορφωθούν οι διευθυντές των σχολικών μονάδων σε σεμινάρια για την αξιολόγηση αρκεί να πιουν ένα καφέ ή να καλημερίσουν τον Δ/ντη Εκπ/σης και τον Σχολικό Σύμβουλο . Ταχεία και αυτόματη επιμόρφωση, αφού οι άλλοι εκπαιδευτικοί ακυρώνουν τα σεμινάρια.

Σχολικοί σύμβουλοι επιδίδονται σε ολυμπιακό κατοστάρι και σε άλμα εις ύψος προκειμένου να παρακολουθήσουν τα σεμινάρια της αξιολόγησης στο Υπουργείο Παιδείας που τα ματαιώνουν χιλιάδες εκπαιδευτικοί. Πιστεύοντας ότι άλλου βρέχει, όταν πέφτουν τα χημικά για να διαλύσουν τους εκπαιδευτικούς που αντιστέκονται και αυτοί τα στελέχη φωτογραφίζονται σε χαρούμενα ενσταντανέ .

                Ο κατάλογος φαιδρών περιστατικών είναι μεγάλος σ αυτή την οπερέτα που κατάντησε η χώρα- η εκπαίδευση. Ανάλογα στιγμιότυπα θα έχουν να αφηγηθούν πολλά και άλλοι δημόσιοι υπάλληλοι ,όπως οι γιατροί δημόσιου νοσοκομείου που προκειμένου να αντιμετωπίσουν την έλλειψη από σύριγγες δανειστήκαν τα λεφτά από το παγκάρι από το εκκλησάκι του νοσοκομείου.

Ποτέ άλλοτε ο μακρόκοσμος της πολιτικής δεν είχε τόσο γρήγορα και αυτόματα αποτελέσματα στον μικρόκοσμο της καθημερινότητας. Μέχρι τώρα υπήρχε μια απόσταση  ανάμεσα στην εξαγγελία ενός μέτρου και την εφαρμογή του. Μια χρονική απόσταση για να εμπεδωθεί η θέληση της εξουσίας από τους ανθρώπους, Τα αποτελέσματα της άσκησης της, είχαν μια βραδυπορούσα πορεία μέχρι να επηρεάσουν την καθημερινότητα, το μικρόκοσμο. Σήμερα καταπίνονται αμάσητα, τα όσα επιτελούνται στην κορυφή της πολιτικής από τα υποκείμενα. Και για εξηγηθώ: ο βίος μας στα σχολεία επηρεάζεται κάθε μέρα άμεσα και αποτελεσματικά από όσα συντελούνται στα Υπουργεία, βλέπε διαθεσιμότητες εκπαιδευτικών , ομηρία, διώξεις , φόβος ενοχοποίηση .

Στην τρέχουσα πραγματικότητα , το παιχνίδι της εξουσίας στρώνεται με το φόβο, τη συκοφαντία, την ανάγκη εξαιτίας της κρίσης . Αυτά είναι τα εργαλεία της κυβέρνησης , οι πειθαναγκασμοί που ενσωματώνονται  από τα υποκείμενα τα όποια  υποτάσσονται παραλύοντας τις αντιστάσεις τους.

                Από την άλλη η εξουσία δεν ασκείται μόνο προς τα υποκείμενα, αλλά και τα ίδια την ασκούν. Η εξουσία καθώς υποστηρίζει ο Φουκώ είναι ένα σύστημα , ασκείται ως δίκτυο. Τα άτομα μονίμως υφίστανται και την ίδια στιγμή ασκούν την εξουσία. Με άλλα λόγια, η εξουσία μεταφέρεται, δικτυώνεται μέσα από τα άτομα στα οποία ασκήθηκε , εφαρμόστηκε. Το άτομο είναι ένας αποδέκτης και αποτέλεσμα άσκησης εξουσίας και συγχρόνως διακινητής της. Διακινείται διαμέσου του ατόμου το οποίο έχει δημιουργήσει.

                'Όταν αναθέτουμε στην διοίκηση να επιλύσει ζητήματα του σχολείου που είναι κάθ' ύλην αρμόδιος ο Σύλλογος Διδασκόντων, απεμπολούμε τις αρμοδιότητες και τις δυνατότητες ενός δημοκρατικού σχολείου στην διαιτησία συμβούλου και Δ/ντη εκπαίδευσης. Τότε οι εκπαιδευτικοί λειτουργούν ενάντια στον εαυτό τους και γίνονται οι δίαυλοι της εξουσίας που υφίστανται.

                Αν αναρωτηθούμε πώς θα αλλάξουμε την κατάσταση διάλυσης στα σχολεία και πώς θα καταργήσουμε την αξιολόγηση που  είναι το τελικό, όπως χαρακτηρίστηκε, χτύπημα της δημόσιας εκπαίδευσης και  των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών , θα απαντήσουμε: ότι  πρέπει να αναπτύξουμε μια ηθική που θα είναι μορφή πολιτικής νοημοσύνης και πράξης. Θα ξεκινήσουμε από τον εαυτό μας , θα λειτουργήσουμε σχεσιακά , συντροφικά , αλληλέγγυα ο ένας για τον άλλο.

                Η εξουσία -η  τυραννία λέει ο Καστοριάδης, δεν αρέσκεται στις  σχέσεις των υποκειμένων, προσπαθεί να διαρρήξει τους δεσμούς των ανθρώπων που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε αγώνα εναντίον της και στην συγκρότηση ενός κέντρου αναφοράς που δεν ελέγχει. Στο «Ηθικά Νικομάχεια», ο Αριστοτελης ,αναφερει ο Καστοριάδης, χαράσσει ένα είδος προοπτικής που είναι  το ιδεώδες της φιλίας,(φιλώ-αγαπώ) αρετής ανώτερης ακόμη και από τη δικαιοσύνη .

                Η  πολιτική ηθική συγκροτείται απέναντι στην εξουσία ,από τα υποκείμενα που συναρθρώνεται με τους δεσμούς φιλίας, εμπιστοσύνης, αλληλεγγύης. Πρέπει να  στηριχτούμε στον εαυτό μας και στον συνάδελφό μας, να τον δούμε ως συμπάσχον πολίτικο υποκείμενο και όχι ως ανταγωνιστή που θέλουμε να βγάλουμε από τη μέση για τη δική μας επιβίωση.

                Με εργαλεία τη συντροφικότητα, τη φιλιά, το σεβασμό για το συνάδελφο, θα επανακκινήσουμε ένα αγώνα σχεδόν κερδισμένο, γιατί  κατορθώσαμε να καταστήσουμε ανενεργά τα σχεδία της εξουσίας, να μας κατακερματίσει, να μας συντρίψει, απομονώνοντας μας από τους άλλους. Η επανέναρξη του πολιτικού αγώνα προϋποθέτει τη σύγκρουση με την εξουσία και μια προσπάθεια πολύτροπη, τόσο  σε επίπεδο κεντρικής πολιτικής όσο και καθημερινού μικρόκοσμου. Ένα ακόμα όπλο μας θα σταθεί, η ανατροφοδότηση και η ενδυνάμωση που παίρνουμε από τα παιδιά-τους μαθητές μας, και προπαντός ο έρωτας παιδείας, το πάθος για γνώση. Παιδιά και δάσκαλοι ΄΄φανατικοί για γράμματα΄΄.

Παπαδοπούλου Λένα Ξάνθη

                                                                                             

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

autismos_paidia_vrefi.jpg
Ειδικά σχολεία: «Ντροπή! Αυτιστικοί μαθητές που σπάνε κάτι, θα κρίνονται υπεύθυνοι – Θα πληρώνουν οι γονείς»
«Ένας αυτιστικός μαθητής ή ένας μαθητής με νοητική υστέρηση που σπάει κάτι στο σχολείο θα κρίνεται υπεύθυνος για την αποκατάσταση του και ο...
Ειδικά σχολεία: «Ντροπή! Αυτιστικοί μαθητές που σπάνε κάτι, θα κρίνονται υπεύθυνοι – Θα πληρώνουν οι γονείς»