Thumbnail
Α ΕΛΜΕ Αθήνας

Το Συνδικαλιστικό Κίνημα και η σημερινή πλειοψηφία της ΟΛΜΕ

Άρθρο του Θωμά Γεωργιάδη

Γραμματέα του Δ.Σ. της Α΄ ΕΛΜΕ Αθήνας

Εκπροσώπου της "ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ"

Η επίθεση που έχουν εξαπολύσει διεθνώς, εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα, οι πολιτικές και κοινωνικές ελίτ ενάντια στο δημόσιο τομέα και τους δημοσίους υπαλλήλους είναι ολομέτωπη και στοχευμένη. Σε ορισμένες περιπτώσεις βάλλεται ευθέως η ίδια η υπόσταση των συνδικαλιστικών οργανώσεων με παρεμβάσεις που αποδυναμώνουν πλήρως τη διεκδικητική τους δύναμη ή απειλούν και την ίδια την θεσμική τους υπόσταση.

Είναι σαφές πως, μέσα σ' αυτό το πλαίσιο, η κυβέρνηση προσπαθεί να εκπονήσει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα περιθωριοποίησης των συνδικάτων και στο δημόσιο τομέα, στο οποίο δεν είναι απαραίτητο να περιλαμβάνεται η ρητή απαγόρευση του “συνδικαλίζεσθαι”.

Το εκπαιδευτικό κίνημα πρέπει να αντισταθεί και να πρωτοστατήσει απέναντι σ' αυτές τις απόπειρες, εκπληρώνοντας τα ιστορικά του καθήκοντα, για την υπεράσπιση των συνταγματικά κατοχυρωμένων δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και των πολιτών, μέσα από τον εμπλουτισμό του λόγου και των ενεργειών του και μέσα από την προσαρμογή στις νέες ανάγκες και τάσεις της σύγχρονης εποχής.

Η εξωστρέφεια στη δράση και η διάδοση των αξιών και των αρχών είναι δυνατόν να εμπνεύσουν ευρύτερες δυνάμεις και να αποκαταστήσουν την εμπιστοσύνη των εκπαιδευτικών στα συλλογικά οράματα.

Αντ' αυτού  το συνδικαλιστικό μας όργανο - η ΟΛΜΕ - ακολουθεί όλο αυτό το διάστημα μια πολιτική απομόνωσης και εσωστρέφειας, με αποκορύφωμα την εκ των προτέρων άρνηση συμμετοχής στο ΕΣΥΠ (Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας), στο οποίο, πρέπει να σημειώσουμε, είναι θεσμικά κατοχυρωμένος εταίρος.

Το ελληνικό συνδικαλιστικό κίνημα έχει την ιδιαιτερότητα, έναντι των αντίστοιχων ευρωπαϊκών, να έχει ενιαία οργανωτική συγκρότηση και να απουσιάζουν πολλαπλές συνδικαλιστικές οργανώσεις στη βάση διαφορετικών ιδεολογικών και πολιτικών αντιλήψεων.

Με απλά λόγια το συνδικαλιστικό κίνημα στην Ελλάδα δεν έχει τη διάρθρωση  των πολιτικών κομμάτων ούτε είναι παράρτημα ή μετωπική παράταξη κάποιου κόμματος. Συνεπώς, η στάση του πρέπει να είναι εντελώς διαφορετική απ' αυτήν που παρουσιάζει σήμερα.

Το συνδικάτο πρέπει: να ενημερώνει, να αποκαλύπτει, να ενισχύει πολιτικά και ιδεολογικά τα μέλη του και να αγωνίζεται για την επίτευξη των στόχων του.

Πρέπει να προσπαθεί με κάθε δόκιμο και εφικτό τρόπο να προβάλλει και, αν είναι δυνατό, να περάσει τις θέσεις του.

Πώς όμως υλοποιείται αυτό, όταν το συνδικάτο απεμπολεί το θεσμικό του ρόλο και αφαιρεί "όπλα" από τη φαρέτρα του μη συμμετέχοντας στο ΕΣΥΠ  ώστε να προβάλλει τις θέσεις του;

Είναι δεδομένο ότι η εκάστοτε πολιτική ηγεσία προσπαθεί με κάθε τρόπο να περάσει τις θέσεις της. Αυτό είναι γνωστό και διαχρονικό. Εμείς θα απέχουμε πάντα;

Σ' αυτή τη πραγματικότητα πως απαντά η ΟΛΜΕ;

α) Αρνείται εκ των προτέρων να συμμετάσχει σε θεσμοθετημένο όργανο, στο οποίο συμμετέχουν και άλλοι φορείς και στο οποίο κατέχει θεσμική θέση, όπου μπορεί να προβάλλει "τις θέσεις" των εκπαιδευτικών.

β) Αρνείται να πάρει θέση ή αποκρύπτει θέσεις του κλάδου σε ζητήματα όπως: η αξιολόγηση (Μας καλύπτει το αρνητικό σύνθημα "όχι στην αξιολόγηση - χειραγώγηση"; Ποιά προοπτική δίνει στον κλάδο; Πού πήγε η θέση για την αξιολόγηση του 8ου Συνεδρίου;), η επιλογή των στελεχών διοίκησης (Ποιά πρέπει να είναι τα χαρακτηριστικά των δ/ντών των σχολείων; Ποιά κριτήρια πρέπει να ικανοποιούν οι δ/ντές; Πρέπει να επιμορφώνονται σε “σχολή διοίκησης”; Το θέμα αυτό είναι επίκαιρο, μιας και φέτος έχουμε κρίσεις δ/ντών), ολοκληρωμένη πρόταση για το Λύκειο (Μας ικανοποιεί το προηγούμενο καταστροφικό καθεστώς, να προάγεται  δηλαδή ο μαθητής με μέσο όρο το 9,5; Μένουμε απλώς στο αίτημα να μην προσμετράται  ο βαθμός του Λυκείου για την εισαγωγή στην Γ΄/θμια εκπαίδευση;)

Στο ΕΣΥΠ πρόκειται να συζητηθεί το αναλυτικό πρόγραμμα στο Δημοτικό Σχολείο. Είμαστε ικανοποιημένοι από το επίπεδο των μαθητών των Δημοτικών Σχολείων που  έρχονται στο Γυμνάσιο; Επειδή όλοι οι εκπαιδευτικοί που είναι στην τάξη θα απαντήσουν όχι με μια φωνή, πότε θα εκφράσουμε την άποψή μας για τις βελτιώσεις και τις αλλαγές που πρέπει να πραγματοποιηθούν στην Α΄/θμια εκπαίδευση;

Οι "ιδεοληψίες" που διακατέχουν την πλειοψηφία του Δ.Σ της ΟΛΜΕ (ΣΥΝΕΚ - Παρεμβάσεις - ΠΑΜΕ, συνεπικουρούμενο πολλές φορές και από τη ΔΑΚΕ), ότι δεν μπορούμε να συζητάμε με "μνημονιακή κυβέρνηση" και "για προειλημμένες αποφάσεις", τη στιγμή που η ΟΛΜΕ έχει πραγματοποιήσει αρκετές συναντήσεις  με τον υπουργό, αδυνατίζουν τη θέση του κλάδου, απομονώνουν τους εκπαιδευτικούς, επιτρέπουν και βοηθούν την κυβέρνηση να χτυπά και να υποσκάπτει το κοινωνικό κράτος.

 Αυτό είναι το πρίσμα μέσα από το οποίο πρέπει οι συνάδελφοι να δουν τις θέσεις και τη στάση της ΟΛΜΕ.

Αθήνα 12 - 11 - 2014

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Απόκοσμο σκηνικό του καιρού
Κακοκαιρία: Σκηνικό Αποκάλυψης στους Αγίους Θεοδώρους – «Καταρράκτης» από σύννεφα στη θάλασσα
Απόκοσμο σκηνικό στους Αγίους Θεοδώρους – «Καταρράκτης» εμφανίστηκε στη θάλασσα
Κακοκαιρία: Σκηνικό Αποκάλυψης στους Αγίους Θεοδώρους – «Καταρράκτης» από σύννεφα στη θάλασσα
εκαβ
Τραγωδία στην Πάρο: Θανατηφόρο τροχαίο με σύγκρουση οχημάτων και νεκρούς δύο άνδρες
Οι συνθήκες του τροχαίου δυστυχήματος και τα ακριβή αίτια διερευνώνται αρμοδίως από την Τροχαία
Τραγωδία στην Πάρο: Θανατηφόρο τροχαίο με σύγκρουση οχημάτων και νεκρούς δύο άνδρες