Thumbnail
Πρωτοβουλία Αγώνα ΔΕ Νομού Χαλκιδικής

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΑΓΩΝΑ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Δ.Ε. ΝΟΜΟΥ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι

Τα τελευταία χρόνια έχουμε βιώσει την κατάργηση πολλών εργασιακών, ασφαλιστικών και δημοκρατικών δικαιωμάτων. Απανωτοί φόροι, χαράτσια, κατάργηση της δωρεάν περίθαλψης, απολύσεις, τεράστια ανεργία. Ακόμα και τα ίδια μας τα σπίτια έχουν βάλει στο στόχαστρο με τους πλειστηριασμούς και τις κατασχέσεις.

Η επίθεση που βρίσκεται σε εξέλιξη, ενάντια στους εργαζόμενους και συνολικά στο λαό, έχει σημάνει πολλά για το χώρο της εκπαίδευσης:

-Η εφαρμογή της «αξιολόγησης» είναι προ των πυλών. Με το δεδομένο ότι 2500 συνάδελφοί μας βγήκαν σε διαθεσιμότητα - απόλυση, η αξιολόγηση θα επιβάλει ένα κλίμα φόβου, πειθάρχησης και υποταγής μέσα στα σχολεία. Θα δημιουργήσει τη νέα δεξαμενή διαθεσιμότητας για τις μελλοντικές απολύσεις.

-Αύξηση του ωραρίου μας και ταυτόχρονη σκλήρυνση των εργασιακών μας συνθηκών. Όλο και περισσότεροι κάθε χρόνο είμαστε υποχρεωμένοι σε ένα ανελέητο τρέξιμο σε πολλά σχολεία και δαπανηρές μετακινήσεις.

-Δραματικές μειώσεις στους μισθούς μας που έχουν ξεπεράσει τα όρια των αντοχών μας.

αυτοαξιολόγηση που έχει ήδη αρχίσει να εφαρμόζεται θα επιφέρει κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών αλλά και εκπαιδευτικών. Ταυτόχρονα προοικονομεί  τη δική μας αξιολόγηση.

-Το Νέο Λύκειο, με βασικό θεσμό την τράπεζα θεμάτων, ήδη έχει αποδώσει καρπούς. Ένα μεγάλο μέρος των μαθητών της περσινής Α’ Λυκείου παραπέμφθηκαν για το Σεπτέμβρη και πολλοί ήταν αυτοί που απορρίφθηκαν. Το μήνυμα ελήφθη και φέτος η στροφή προς τα ΕΠΑΛ αλλά και η έξοδος από το Λύκειο ήταν σημαντική χτυπώντας κυρίως τα φτωχά λαϊκά στρώματα.

Μέσα σε αυτά τα …κεκτημένα από την μεριά του Υπουργείου και αφού τα κενά της φετινής χρονιάς δεν μπόρεσαν να καλυφθούν, παρά το ανελέητο τρέξιμό μας σε πολλά σχολεία και παρά τις υποχρεωτικές υπερωρίες, έπεσε και η πρόταση δια στόματος υπουργού για εθελοντές εκπαιδευτικούς που θα τα καλύψουν. Τζάμπα δουλειά δηλαδή, με ανταμοιβή μερικά μόρια για τους μελλοντικούς διορισμούς που …δεν πρόκειται να γίνουν!

Ταυτόχρονα τα περιθώρια της νόμιμης συνδικαλιστικής δράσης στενεύουν. Οι απεργίες όλο και συχνότερα χαρακτηρίζονται παράνομες, οι διαδηλώσεις χτυπιούνται, οι καταλήψεις ποινικοποποιούνται, πολλοί συνδικαλιστές και από το χώρο της εκπαίδευσης διώκονται και τίθενται σε αργία. Με το νέο συνδικαλιστικό νόμο που ετοιμάζεται, ακόμα και μια απεργία θα είναι πολύ δύσκολο να κηρυχθεί. Αν τώρα διστάζουμε για διάφορους λόγους - οικονομικούς, έλλειψη πίστης στη δύναμη μιας απεργίας -  να συμμετέχουμε σε απεργίες, αργότερα θα θέλουμε αλλά...δε θα μπορούμε!

Ποιά είναι όμως η στάση των κυρίαρχων παρατάξεων της ΟΛΜΕ; Κάτι περισσότερο από υπονομευτική! Στο ζήτημα της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας-προπομπού τη δικής μας αξιολόγησης- ενώ θα έπρεπε να προετοιμαστεί ο κλάδος για έναν μεγαλύτερο αγώνα, η πρόταση όλων σχεδόν των παρατάξεων ήταν η ανυπακοή μέσα από τους Συλλόγους Διδασκόντων. Μια στάση που όπως αποδείχθηκε έχει πολύ στενά όρια. Με δεδομένο ότι ο Σύλλογος Διδασκόντων είναι διοικητικό όργανο και παρά το γεγονός ότι πολλοί σύλλογοι έβγαλαν αποφάσεις εναντίωσης στην αυτοαξιολόγηση, το υπουργείο κατάφερε με τα «εντέλλεσθε» να την προχωρήσει. Συνάδελφοι, πιστεύει κανείς ότι δε θα αξιολογηθεί τελικά; Ή μάλλον τρέφει κανείς τη ψευδαίσθηση ότι θα αξιολογηθεί...θετικά;;;

Τί περιμένουμε;

Πρέπει να ξαναβγούμε στο μοναδικό δρόμο που έχει αποτέλεσμα, το δρόμο του αγώνα. Δεν έχουμε ανάγκη ούτε από κούφιες προεκλογικές εξαγγελίες, ούτε από φαεινές «εύκολων» τρόπων αντιμετώπισης της επίθεσης. Δεν είναι λύση η αναμονή των εκλογών που υποτίθεται θα φέρουν την πολυπόθητη αλλαγή. Ούτε φυσικά πρέπει να ενισχύσουμε εκείνες τις δυνάμεις που επενδύουν στην αδράνεια του κλάδου. Πρέπει να κοντράρουμε τις λογικές της ανάθεσης. Τι θα μας πουν αυτές οι δυνάμεις σε λίγους μήνες που θα ξεκινήσει η αξιολόγηση; Πάλι ανυπακοή; Ο καθένας μόνος του δηλαδή ή στην καλύτερη περίπτωση ένα μέρος του Συλλόγου Διδασκόντων να βρίσκεται αντιμέτωπο με τους αξιολογητές μας;

Ο μοναδικός δρόμος που μπορεί να απαντήσει σ΄ αυτήν την ατελείωτη επίθεση είναι η δική μας κινητοποίηση, η οργάνωση και προετοιμασία ενός μεγάλου απεργιακού αγώνα με διάρκεια και προοπτική! Είναι δύσκολο ακόμα και να αναφέρουμε τη λέξη «απεργία». Πολλοί ίσως τη θεωρούν «αναποτελεσματικό» μέσο πάλης, ίσως επαναλάβουν για πολλοστή φορά ότι «δεν αντέχει ο κλάδος» ή ότι «δεν είναι καιρός για κλαδικούς αγώνες». Και είναι λογικό να κυριαρχούν αυτές οι απόψεις αφού παλιότερα ξεκινούσαν απεργίες χωρίς καμιά προετοιμασία και όταν ξέφευγαν από τα στενά πλαίσια που ήθελαν οι κυρίαρχες παρατάξεις τότε τις σταματούσαν μεταθέτοντας το καθήκον στη «γενική πολιτική απεργία διαρκείας».

ΟΧΙ λοιπόν! Δε θα γίνουμε απλοί ψηφοφόροι να τρέχουμε μόνο όποτε στήνονται κάλπες. Δε θα γίνουμε διάδικοι να κάνουμε ενστάσεις και προσφυγές μέσω δικηγορικών γραφείων. Είμαστε εργαζόμενοι και μάχιμοι εκπαιδευτικοί! Και πρέπει με τη στάση μας να διδάσκουμε καθημερινά την αξιοπρέπεια, τη διεκδίκηση την ανατροπή. Όχι τη μοιρολατρία και την αδράνεια αλλά την αντίσταση στην επίθεση που δέχεται ο λαός μας.

Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η σύνδεση του αγώνα μας με τις αντιδράσεις και αντιστάσεις του λαού μας ενάντια στην εξαθλίωση που επιβάλλει η κυβέρνηση, ενάντια στην καταστροφή του περιβάλλοντος αλλά και της ίδιας μας της ζωής, (Σκουριές κ.α.), ενάντια στην εξάρτηση από ΔΝΤ-ΕΕ, ενάντια στον πολεμικό όλεθρο που ξαναφουντώνει στις γειτονικές μας χώρες και απειλεί όλους τους λαούς της περιοχής. Μπορεί ο δρόμος αυτός να φαίνεται δύσκολος, ίσως όχι άμεσα ορατός αλλά είναι ο μόνος ρεαλιστικός, ο μόνος αποτελεσματικός. Όσα κέρδισε το συνδικαλιστικό κίνημα σε παλιότερες εποχές ήταν αποτέλεσμα σκληρών και παρατεταμένων απεργιών. Αυτά που χάσαμε τα τελευταία χρόνια ήταν αποτέλεσμα της έλλειψης αγώνων.

Η απεργία στις 27 Νοέμβρη είναι ανάγκη να στηριχτεί από όλο τον κλάδο και να γίνει η αρχή για νέες κινητοποιήσεις.

Απαιτούμε:

- Όχι στη αξιολόγηση - υποταγή.

- Καμιά απόλυση - καμιά διαθεσιμότητα. Επαναπρόσληψη των διαθέσιμων - απολυμένων.

-Κανένας μαθητής έξω από τα σχολεία. Δωρεάν δημόσια εκπαίδευση για όλα τα παιδιά. Να ανατραπεί ο νόμος για το Νέο Λύκειο και την Τεχνική εκπαίδευση. Όχι στη μαθητεία - παιδική εργασία.

-Αξιοπρεπείς μισθοί για όλους τους εκπαιδευτικούς.

- Όχι στη φασιστικοποίηση του συστήματος. Δημοκρατικά δικαιώματα για όλο το λαό.

- Κοινός αγώνας για να ανατραπούν τα μνημόνια του ΔΝΤ και της ΕΕ που μας κάνουν σύγχρονους δούλους.

Στις εκλογές της 25ης Νοέμβρη στηρίζουμε την

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΑΓΩΝΑ

 

ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ ΕΛΜΕ

 

ΚΟΥΣΟΥΡΝΑ ΜΑΡΙΑ-ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ του ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ

ΜΑΝΔΡΑΛΗ ΕΙΡΗΝΗ του ΛΟΥΙΖΗ

ΣΚΟΔΡΑΝΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ του ΑΒΡΑΜΑΚΟΥ

ΣΤΟΛΤΙΔΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ του ΓΕΩΡΓΙΟΥ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panepistimio amfitheatro
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων: Ο νόμος «κόβει» το 44% του φοιτητικού πληθυσμού
Οι πρωτοετείς είναι πάντα το πιο ζωντανό και ενεργό κομμάτι του φοιτητικού πληθυσμού και αυτοί κινούν μια σειρά πράγματα και δραστηριότητες σε μια...
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων: Ο νόμος «κόβει» το 44% του φοιτητικού πληθυσμού
τηλεκπαίδευση, εργασία και εκπαίδευση από απόσταση, υπολογιστές που συνδέονται μεταξύ τους
Κουίζ: Σε ποια Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εργάζονται μόνο 25 διοικητικοί υπάλληλοι ενώ το οργανόγραμμά της προβλέπει 157;
«Απαράδεκτες καθυστερήσεις σε κρίσιμες εργασίες που αφορούν το μισθό και το ωράριο των εκπαιδευτικών»
Κουίζ: Σε ποια Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εργάζονται μόνο 25 διοικητικοί υπάλληλοι ενώ το οργανόγραμμά της προβλέπει 157;