Πέρα από τις θεωρητικές αντεγκλήσεις και τις άστοχες ιστορικές αναδρομές υπάρχει το βίωμα του δασκάλου.
Εμείς οι εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία είμαστε περισσότερο από όλους -αν εξαιρέσουμε τους μαθητές μας- σε θέση να περιγράψουμε τη λειτουργία και την αποτελεσματικότητα των σχολείων αυτών.
Τα σύγχρονα Πρότυπα Σχολεία δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση την ιστορική συνέχεια των Προτύπων που ξεκίνησαν μέσα από τις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις των κυβερνήσεων του Ελευθερίου Βενιζέλου με κύριους εμπνευστές τούς δασκάλους του Εκπαιδευτικού Ομίλου και είναι συνδεδεμένα με παιδαγωγούς όπως ο Αλέξανδρος Δελμούζος και ο Δημήτρης Γληνός. Τα σχολεία αυτά αποτελούσαν αιχμή της εκπαιδευτικής και εθνικής πολιτικής της περιόδου εκείνης και προέτασσαν τη διδασκαλία της δημοτικής γλώσσας και της ελληνικής παράδοσης.
Δεν μπορούμε να ξεχωρίσουμε και να υποβαθμίσουμε το ένα παιδί έναντι του άλλου. Για εμάς αποτελεί πρόκληση να υποδεχόμαστε κάθε μορφή ευφυίας και όχι μόνο τη μαθηματικολογική στην οποία κυρίως επενδύει το Πρότυπο, να συνδράμουμε και να αναδεικνύουμε το παιδί που ζωγραφίζει, που γράφει ποιήματα, που ανησυχεί και υποφέρει, που κάμπτεται και προσπαθεί να σηκωθεί. Θέλουμε όλους τους μαθητές στο σχολείο μας και όχι μόνο τους "επαγγελματίες" ή αλλιώς "πελάτες" μαθητές που απαιτεί το σύστημα αυτό της ψευδοαριστείας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 15/01
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση