Thumbnail
ΔΑΚΕ ΔΕ

ANAKOINΩΣΗ ΤΗΣ ΔΑΚΕ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

                Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, 29 Μαΐου 2015 η συνάντηση του Δ.Σ της ΟΛΜΕ με τον αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας, κ. Κουράκη. Κύριο ζήτημα της συνάντησης ήταν η κατάθεση των τριών τροπολογιών του Υπουργείου Παιδείας που αφορούν ζητήματα του Λυκείου, ο τρόπος επιλογής των Στελεχών της Εκπαίδευσης, η αξιολόγηση και τα Πρότυπα-Πειραματικά Σχολεία.

            Καταθέσαμε  την άποψη ότι  δεν υπήρξε διαδικασία διαλόγου του Υπουργείου Παιδείας με την Ομοσπονδία και  η κατάθεση των συγκεκριμένων τροπολογιών αποτελεί μονομερή ενέργεια από την πλευρά του Υπουργείου. Η δικαιολογία του Υπουργού ότι ενεργούν σε καθεστώς έκτακτης ανάγκης είναι λογικά αστήριχτη, τουλάχιστον για ορισμένα ζητήματα που επιχειρείται να διευθετηθούν και μάλιστα με τη διαδικασία του κατεπείγοντος. Η κυβέρνηση αποφάσισε να υλοποιήσει τις επιλογές της στο χώρο της εκπαίδευσης, χωρίς τη συναίνεση της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Επιλογή Στελεχών της Εκπαίδευσης          

Η θέση της ΔΑΚΕ Δ.Ε για τις επικείμενες κρίσεις είναι απολύτως σαφής. Οι εκλογές στο Σύλλογο Διδασκόντων πρέπει να απαντούν στο ερώτημα, αν οι υποψήφιοι Διευθυντές Σχολικών Μονάδων είναι ικανοί να επιτελέσουν αυτό το καθήκον. Όσοι συνάδελφοι κριθούν ικανοί, προχωρούν στην επόμενη φάση της διαδικασίας, κρίνονται με βάση τα αντικειμενικά τους κριτήρια και έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν όσα σχολεία επιθυμούν στην περιοχή τους. Η πρόταση αυτή κατατέθηκε από τη ΔΑΚΕ Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη συνάντηση της ΔΟΕ με τον Αναπληρωτή Υπουργό, κ. Κουράκη, δύο ώρες πριν τη συνάντηση μας και απάντηση δεν έλαβε. Οι συνάδελφοι επίσης κατέθεσαν τη διαφωνία τους σε σειρά ζητημάτων, όπως η μη πριμοδότηση των μεταπτυχιακών ενός έτους, η επανάληψη της διαδικασίας σε περίπτωση συνταξιοδότησης του Διευθυντή, ο ορισμός Διευθυντή από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο με θολή διαδικασία σε περίπτωση μη υποψηφιότητας, η δυνατότητα μόνο δύο επιλογών κ.α. Ο Υπουργός ούτε σε αυτά τα ζητήματα απάντησε. Γνωρίζοντας τη στάση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας στη συνάντηση με τη ΔΟΕ, καταθέσαμε την πλήρη αντίθεση μας στο σχέδιο επιλογής Στελεχών και δε μπήκαμε σε περαιτέρω συζήτηση, αφού πλέον οι προθέσεις του Αναπληρωτή Υπουργό ήταν πρόδηλες.

Αξιολόγηση

Η αξιολόγηση δεν καταργείται, όσο παραμένει σε ισχύ ο νόμος 4024/11 που προβλέπει τη σύνδεση βαθμού και μισθού. Ο Υπουργός για άλλη μία φορά παραδέχτηκε ότι δεν πρόκειται να ικανοποιηθεί το αίτημα μας για ξεπάγωμα των μισθών μας και επανακατάταξη σε μισθούς και κλιμάκια. Επιπροσθέτως, η Επιτροπή για τη Διασφάλιση της Ποιότητας της Εκπαίδευσης δεν καταργείται. Η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου είναι επιλογή της κυβέρνησης, χωρίς όμως να δοθεί καμία σαφής πληροφορία για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της. Το μόνο που αναφέρθηκε ήταν ότι πρόκειται για μία μεσομακροπρόθεσμη διαδικασία.

Διαθεσιμότητες

Είναι δεδομένο πλέον ότι μεγάλο μέρος των συναδέλφων που επανέρχονται στην εκπαίδευση θα πάνε για συμπλήρωση ωραρίου στα ΙΕΚ. Πετύχαμε τουλάχιστον να δεσμευτεί ο Υπουργός ότι θα τοποθετηθούν σε ΙΕΚ της περιοχής τους. Δε δόθηκε όμως καμία σαφή απάντηση στο ερώτημα μας, πώς θα επαναλειτουργήσουν οι τομείς, όταν δεν έχει γίνει καμία προεργασία από το Υπουργείο Παιδείας και δεν έχουν ενημερωθεί σχετικά οι μαθητές.

Εξεταστικό σύστημα

Επισημάναμε σοβαρές δυσλειτουργίες του εξεταστικού συστήματος που θα εφαρμοστεί το επόμενο σχολικό έτος. Π.χ, ενώ παλαιότερα με τις κατευθύνσεις οι μαθητές της Θεωρητικής Κατεύθυνσης είχαν δικαίωμα να επιλέξουν το πέμπτο πεδίο (Οικονομικές Σχολές), τώρα αποκλείονται.  Επίσης, είναι λάθος να είναι οι Παιδαγωγικές Σχολές αυτόνομο πεδίο, γιατί με αυτόν τον τρόπο περιορίζονται οι επιλογές των μαθητών. Δεν αποσαφηνίστηκε ο τρόπος επιλογής στις Στρατιωτικές Σχολές, παρά μόνο ότι παραμένουν εντός Πανελλαδικών Εξετάσεων. Αυτές είναι μερικές μόνο από τις δυσλειτουργίες που υπάρχουν. Δυστυχώς, δε φαίνεται να αντιμετωπίζονται θετικά οι επισημάνσεις μας.

Διορισμοί

Αναφέρθηκε ότι θα γίνουν 3-4000 χιλιάδες διορισμοί συνολικά και στις τρεις βαθμίδες της Εκπαίδευσης (Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια, Τριτοβάθμια). Δε φαίνεται να έχει η πολιτική ηγεσία καμία συγκεκριμένη άποψη για το σύστημα διορισμού. Δε δεσμεύτηκε ο Υπουργός στο αίτημα μας να μην υπάρχουν ωρομίσθιοι στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και να μην προσληφθούν εκπαιδευτικοί μέσω ΕΣΠΑ.

Οικονομικά

Απορρίφθηκαν τα πάγια αιτήματα μας στον οικονομικό τομέα.

Από τα μισόλογα του Υπουργού καταλάβαμε ότι δεν έχει υπογραφεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) των Υπουργών Παιδείας και Οικονομικών η οποία θα καθορίζει τη συνολική δαπάνη για τις επικείμενες Πανελλαδικές Εξετάσεις, καθώς και τις επιμέρους αμοιβές των συναδέλφων που θα εμπλακούν στην εν λόγω διαδικασία. Αυτή η ολιγωρία εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για τη μη καταβολή των πρόσθετων αποδοχών των συναδέλφων.

Δεσμεύτηκε ο Υπουργός ότι λύθηκε το ζήτημα της καταβολής των δεδουλευμένων για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2014 στους συναδέλφους που δεν είχαν πληρωθεί ως τώρα(Λάρισα, Κιλκίς).

Τεχνική Εκπαίδευση

Καταργούνται οι Τεχνικές Σχολές (ΣΕΚ) που ανήκουν στο Υπουργείο Παιδείας. Δεν καταργούνται όμως οι αντίστοιχες Σχολές που ανήκουν σε άλλα Υπουργεία. Κατατέθηκε η άποψη μας να περάσουν όλα τα ΕΠΑΛ που ανήκουν σε άλλα Υπουργεία στη δικαιοδοσία του Υπουργείου Παιδείας. Ο Υπουργός δήλωσε ότι αντιμετωπίζει θετικά τη συγκεκριμένη πρόταση, δε δεσμεύτηκε όμως για την υλοποίηση της, γιατί όπως ανέφερε  αυτό είναι ζήτημα κυβερνητικής απόφασης. Επί της ουσίας η συνέχιση της λειτουργίας των Τεχνικών Σχολών των άλλων Υπουργείων θα οδηγήσει σε σημαντική μαθητική διαρροή.

Συνταξιοδοτικό

Τονίσαμε ότι είναι απαράδεκτη η διάκριση σε βάρος των εκπαιδευτικών, η διάταξη που απαγορεύει την αποχώρηση των συναδέλφων μεσούσης της σχολικής χρονιάς. Προτείναμε να υπάρχει η δυνατότητα συνταξιοδότησης των καθηγητών Γυμνασίου στο τέλος των τριμήνων και των καθηγητών του Λυκείου στο τέλος του τετραμήνου, έτσι ώστε να μη διαταράσσεται η λειτουργία των σχολείων. Οι συνάδελφοι να κάνουν το καλοκαίρι δεσμευτική δήλωση αποχώρησης. Επίσης ζητήσαμε η αίτηση παραίτησης να γίνεται τον Απρίλιο, αλλά ο καθηγητής να συνταξιοδοτείται τον Αύγουστο. Ο Υπουργός επιφυλάχθηκε να απαντήσει και δεσμεύτηκε να μελετήσει την πρόταση μας.

Οι εκπρόσωποι της ΔΑΚΕ στο Δ.Σ της ΟΛΜΕ

Νίκος Παπαχρήστος

      Νικηφόρος Κωνσταντίνου

   Θανάσης Αναστασίου

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

gimnasio
Σχολείο: Δεν έφταναν οι σοβάδες που πέφτουν από το δικό τους κτίριο έπεσε και τμήμα μπαλκονιού από διπλανό κτίριο
Τμήμα μπαλκονιού έπεσε σε προαύλιο σχολείου
Σχολείο: Δεν έφταναν οι σοβάδες που πέφτουν από το δικό τους κτίριο έπεσε και τμήμα μπαλκονιού από διπλανό κτίριο
βοιοτια
Ποια είναι η άγνωστη ιστορία του οικισμού των Άσπρων Σπιτιών στη Βοιωτία;
Ποια είναι, όμως, η ιστορία του συνοικισμού και γιατί επελέγη το συγκεκριμένο σημείο για την ανέγερση κατοικιών;
Ποια είναι η άγνωστη ιστορία του οικισμού των Άσπρων Σπιτιών στη Βοιωτία;