Thumbnail
Α ΕΛΜΕ Αχαϊας

Σχετικά με την εγκύκλιο « Συμπληρωματικές ενέργειες στο πλαίσιο υλοποίησης των Πράξεων «Ανάπτυξη και Λειτουργία Δικτύου Πρόληψης και Αντιμετώπισης φαινόμενων της Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού (ΣΒΕ) στους Άξονες Προτεραιότητας 1, 2 και 3» του ΕΠ «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση», που εστάλη στις σχολικές μονάδες στις 31-8-2015 , έχουμε να επισημάνουμε τα παρακάτω:

Σύμφωνα με την εγκύκλιο , καλούνται τα μέλη των ΟΔΠ (Ομάδες Δράσεων Πρόληψης) των Δημόσιων Σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας να προχωρήσουν στην καταγραφή περιστατικών σχολικής βίας και εκφοβισμού μέσω της ειδικής φόρμας  στην ιστοσελίδα http://stop-bullying.sch.gr τα οποία έλαβαν χώρα στη σχολική μονάδα που υπηρετούν. Τα μέλη ΠΟΔΠ  (Περιφερειακές Ομάδες Δράσεων Πρόληψης) και ΕΣΥΔΠ (Επιτροπής Συντονιστών Δράσεων Πρόληψης) θα έχουν πρόσβαση στο σύνολο των καταγεγραμμένων περιστατικών τόσο στα σχολεία ευθύνης τους όσο και στην Περιφερειακή Διεύθυνση που ανήκουν.

Επίσης καλούνται οι Διευθυντές των δημόσιων σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  να ενημερώσουν το σύνολο των μαθητών της σχολικής μονάδας τους, για το ερωτηματολόγιο το οποίο θα βρίσκεται διαθέσιμο στην ιστοσελίδα της πράξης (http://stop-bullying.sch.gr) από την 1η Σεπτεμβρίου, 2015. Οι μαθητές θα έχουν πρόσβαση στο σχετικό ερωτηματολόγιο, μέσω ενός κλειδαρίθμου ο οποίος θα εκδίδεται από το διευθυντή της σχολικής μονάδας, το οποίο μπορούν να συμπληρώνουν προαιρετικά και θα βασίζεται στις μαρτυρίες των μελών της σχολικής κοινότητας (εκπαιδευτικοί , γονείς , μαθητές)και θα αφορά το φαινόμενο της σχολικής βίας.

Καταθέτουμε την έντονη διαφωνία μας με την παραπάνω διαδικασία διότι:

Α) Η αντικειμενικότητα-αξιοπιστία της μεθόδου που εφαρμόζεται δε διασφαλίζεται επ΄ουδενί, αφού κατά  την επεξεργασία του ερωτηματολογίου δεν μπορεί να ελεγχθεί αν τα περιστατικά αναφέρονται σε αληθινά γεγονότα  ή σε «κατασκευασμένα».

Β) Είναι πολύ πιθανόν να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο αξιολόγησης εκπαιδευτικών και κατηγοριοποίησης των σχολείων με έμμεσο τρόπο (καταγγελίες γονέων-μαθητών σε περιπτώσεις αντιπαράθεσης με καθηγητές για βαθμούς ή απουσίες κτλ),ακόμη και από συναδέλφους σπέρνοντας μια άλλου είδους κουλτούρα ανθρωποφαγίας.

Γ) Καταργεί τον ρόλο του συλλόγου διδασκόντων ως του οργάνου που επιλαμβάνεται τέτοιων περιστατικών και λαμβάνει ανάλογα πειθαρχικά και παιδαγωγικά μέτρα.

Θεωρούμε σαφώς πιο σημαντικό να διορισθούν ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί  στα σχολεία και να ενισχυθούν οι υποστηρικτικές δομές της εκπαίδευσης (Συμβουλευτικός Σταθμός) όπου η επιστημονική τους συνδρομή θα ήταν σε πραγματικό χρόνο καταλυτική για την αντιμετώπιση τέτοιων φαινομένων.

Ζητούμε την παρέμβαση της ΟΛΜΕ στην πολιτική ηγεσία για την άμεση απόσυρση της παραπάνω εγκυκλίου. Καλούμε τους συναδέλφους να μην συνδράμουν στην υλοποίηση του προγράμματος και τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων να μην ανοίξουν τον ασκό του Αιόλου μοιράζοντας κλειδαρίθμους στους μαθητές.

Για το ΔΣ      

Ο Πρόεδρος                      Ο Γραμματέας

Σιάχος Χρήστος                      Ψαρράς Σπύρος


ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ     Πάτρα 13-9-2015                                           

Α΄ ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ
ΜΑΝΙΑΚΙΟΥ 6 & ΚΟΡΙΝΘΟΥ, ΠΑΤΡΑ
ΤΗΛ. / FAX : 2610 – 278776
http://aelmeahaias.wordpress.com,
[email protected]

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foto_education.jpg
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οι οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων, Συμβούλων Σταδιοδρομίας, Εκπαιδευτικού Προσωπικού
Οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων-Συμβούλων Σταδιοδρομίας-Εκπαιδευτικού Προσωπικού – Ανακοίνωση από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οι οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων, Συμβούλων Σταδιοδρομίας, Εκπαιδευτικού Προσωπικού
Εκπαίδευση
Ειδική Αγωγή: «Ντροπή την ημέρα της απεργίας να παροτρυνόμαστε να πάμε στη δουλειά έστω και καθυστερημένα»
Καταγγελία της ΠΟΣΕΕΠΕΑ για την ανακοίνωση που έλαβαν εργαζόμενοι των ΚΕΔΑΣΥ για βραδεία προσέλευση και πρόωρη αποχώρηση κατά μία ώρα πριν τη λήξη...
Ειδική Αγωγή: «Ντροπή την ημέρα της απεργίας να παροτρυνόμαστε να πάμε στη δουλειά έστω και καθυστερημένα»
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Ιδρύεται «Επώνυμη Έδρα Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές»
Ανακοινώθηκε η ίδρυση «Επώνυμης Έδρας Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές» στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Ιδρύεται «Επώνυμη Έδρα Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές»