Μια μεγάλη νίκη ή μια μεγάλη τρίπλα του υπουργού για αφελείς;
Εκδόθηκε με ημερομηνία 30-5-2016 ο Προγραμματισμός Λειτουργίας των ολοήμερων δημοτικών και νηπιαγωγείων. Είναι φανερό -από την πρώτη ανάγνωση- πως η κυβέρνηση δια του υπουργού Παιδείας θέλει να εμφανίσει φιλολαϊκό πρόσωπο επειδή θα κάνει δεκτά στα ολοήμερα τμήματα ειδικές κατηγορίες παιδιών και ότι επιχειρεί να εκτονώσει τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών για τις απολύσεις 5.000 - 7.000 συναδέλφων αναπληρωτών που σχεδιάζει και τις ατελείωτες μετακινήσεις όσων «πλεονάζουν».
Το πρόβλημα είναι ότι το πιστεύουν οι συνάδελφοι της ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗΣ. Γράφουν στο mail που έστειλαν στα σχολεία « Εισάγει πλέον στα δικαιολογητικά εγγραφής στο Ολοήμερο και την ΚΑΡΤΑ ΑΝΕΡΓΙΑΣ και συνεπώς οδηγεί σε εξυπηρέτηση του συνόλου σχεδόν των οικογενειών. Αυτό αποτελεί νίκη του συνόλου του συνδικαλιστικού Κινήματος που με επικεφαλής τη ΔΟΕ όλο το προηγούμενο διάστημα άσκησε αφόρητες πιέσεις και κλείνει σε μεγάλο βαθμό την τρύπα που θα δημιουργούσε μεγάλα πλεονάσματα διδ. ωρών σε ΠΕ-70 με ευρύτερες θετικές συνέπειες.»
Δηλαδή; Όποιος, -α δε βρίσκει δουλειά έχει κάρτα ανεργίας; Όποιος,-α δουλεύει το αφεντικό του τον δηλώνει; Δεν υπάρχει «μαύρη» εργασία;
Ας δούμε όμως τι προγραμμάτισε ο υπουργός.
ΓΙΑ ΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ:
Ενώ μέχρι πέρσι αρκούσε μια δήλωση για να γραφτούν τα παιδιά στα νηπιαγωγεία, χωρίς προϋποθέσεις, πλέον μπαίνουν και στα νηπιαγωγεία οι ίδιες με τα δημοτικά απαγορευτικές προϋποθέσεις
- Στον Προγραμματισμό λειτουργίας Δημοτικών και Νηπιαγωγείων (παραπέμπει στο Ν.4386/2016 άρθρο 35 παρ. 1) ορίζεται πως για τη λειτουργία του Ολοήμερου τμήματος είναι απαραίτητα τα 14 παιδιά και «νήπια και προνήπια των οποίων εργάζονται και οι δύο γονείς, προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση του φορέα εργασίας τους ή κάρτα ανεργίας».
Κι ενώ για τα Δημοτικά, που λειτουργούν ως 4/θέσια και τα 5/θέσια, δεν είναι απαραίτητη προϋπόθεση «να εργάζονται και οι δύο γονείς ή κάρτα ανεργίας» για τα Ολοήμερα τμήματα των Νηπιαγωγείων, τα οποία είναι σχεδόν όλα διθέσια, είναι απαραίτητη προϋπόθεση!!!!!!!.
Δηλαδή: Πολλά παιδιά θα μείνουν εκτός Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και πολλοί – πολλές συνάδελφοι, -ισσες θα χάσουν τη θέση τους και θα μετακινηθούν.
2.Στον προγραμματισμό λειτουργίας υπάρχει και πάλι η αναφορά για λειτουργία τμήματος Πρόωρης Υποδοχής νηπίων/προνηπίων με 7 νήπια/προνήπια.
Τι δεν υπάρχει; Το ωράριο των νηπιαγωγών. Κάποιοι ξεχνάνε ότι οι συνάδελφοι, -ισσες ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΩΡΆΡΙΟ (έχει ευθύνες η πλειοψηφία του ΔΣ της ΔΟΕ). Αν π.χ. στα νηπιαγωγεία που συστεγάζονται με δημοτικά οι γονείς γράψουν τα αδελφάκια στην Πρόωρη Υποδοχή ποιος, ποια θα δουλέψει 1 ώρα επιπλέον κάθε μέρα;
Δηλαδή: Αν υπάρξουν 7 αιτήσεις τότε ο/η νηπιαγωγός θα αυξήσει το ωράριό του/της κατά 1 ώρα.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Με τον Προγραμματισμό λειτουργίας Δημοτικών και Νηπιαγωγείων μεταφέρονται οι προϋποθέσεις των Ολοήμερων Δημοτικών και στα Νηπιαγωγεία. Περιορίζει δηλ. το δικαίωμα εγγραφής νηπίων/προνηπίων και στα Ολοήμερα τμήματα των Νηπιαγωγείων.
ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙ ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΙ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ.
ΓΙΑ ΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ
1.Στον προγραμματισμό λειτουργίας (σελ.2 παρ.10) αναφέρεται: «Στη φάση του προγραμματισμού και συγκρότησης του/των τμημάτων ολοήμερου, οι Δ/ντές των σχολείων σε συνεργασία με τον οικείο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, λαμβάνουν υπόψη κατά προτεραιότητα τη φοίτηση των μαθητών, των οποίων εργάζονται κι οι δύο γονείς».
Αυτό το κατά προτεραιότητα είναι αυτό που μπορεί να επικαλεστεί κάθε Δ/ντής ΠΕ ώστε να εγγραφούν ή όχι τα παιδιά των συμπληρωματικών προϋποθέσεων της παρ.8 της εγκυκλίου; Είναι η «δημιουργική ασάφεια» και οι θολές διατυπώσεις. Κάποιοι λοιπόν κοιτάνε το τυρί όχι όμως τη φάκα.
Δηλαδή: Το θέμα δεν είναι μόνο πόσα και ποια παιδιά εγγράφονται. Το θέμα είναι η κατάργηση του Υπεύθυνου Ολοήμερου. Γιατί μ΄ αυτόν τον τρόπο θα μετακινήσει πολλούς, πολλές συναδέλφους και θα αφήσει άνεργους τους/τις συναδέλφους αναπληρωτές.
2.Η συγκρότηση της Πρόωρης υποδοχής ανήκει στον νόμο των ρευστών: Αν πληρούνται οι προϋποθέσεις εγγραφής (οι γονείς να είναι εργαζόμενοι ή να έχουν κάρτα ανεργίας ή να ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες) αν υπάρχει τεκμηριωμένη πρόταση συλλόγου διδασκόντων, αν υπάρχει θετική εισήγηση του σχολικού συμβούλου, αν ο Δ/ντής ΠΕ…, αν ο Περιφερειακός Δ/ντής…., αν κάθε πρώτο πενθήμερο…, αν κλπ.. Οι ..προϋποθέσεις καταλήγουν με την προειδοποίηση «…αναστέλεται η λειτουργία του..» Η μετατροπή του σταδιακά σε αέρια μορφή θα είναι το μόνο σίγουρο.
Ο υπουργός θέλει να εφαρμόσει τρία Μνημόνια. Δεν έχει καμιά όρεξη να δώσει 5 ώρες τη βδομάδα σε όλους τους συναδέλφους διευθυντές, -ντριες των δημοτικών.
Αλλά ας σκεφτούμε: Κι αν ένας μόνο γονιός είναι άνεργος και δεν έχει κάρτα ανεργίας (το σύνηθες δηλαδή) ή δουλεύει με «μαύρη» μορφή εργασίας τι πρέπει να κάνει; Να βρει 5/θεσιο ή 4/θέσιο σχολείο για το παιδί του;
Δηλαδή: Οριστικό δεν είναι τίποτα. Μόνο κάτω από την πίεσή μας θα υπάρξει λύση.
Απαιτούμε:
Άμεση απόσυρση της Υπουργικής απόφασης, όλων των εγκυκλίων και τροπολογιών για τα νηπιαγωγεία, την ειδική αγωγή, την κατάργηση ενισχυτικής διδασκαλίας και τον Προγραμματισμό Λειτουργίας.
• Κανένα παιδί έξω από το δημόσιο σχολείο.
- Δημιουργία οργανικών θέσεων για κάθε εκπαιδευτικό έργο σε κάθε σχολείο.
- Μαζικούς, μόνιμους διορισμούς για την κάλυψη όλων των αναγκών. Καμιά απόλυση - κανένας αναπληρωτής χωρίς δουλειά.
Όλοι, όλες στην 24ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ την ΤΕΤΑΡΤΗ 8 Ιουνίου
Ριζοσπαστικη κίνηση
Παρεμβάσεις ΠΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη