ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ (06.06.2016)
A. ΟΜΑΔΕΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Ο Διευθυντής Δ.Ε. και το ΠΥΣΔΕ ζήτησε από την ΕΛΜΕ να καταθέσει την άποψή της σε σχέση με τον επαναπροσδιορισμό ομάδων και όμορων σχολείων. Για το λόγο αυτό κατέθεσε στο Δ.Σ. προσχέδιο ομαδοποίησης σχολείων ως έναυσμα διαλόγου και χωρίς αυτό να είναι δεσμευτικό.
Το Δ.Σ. συζήτησε το θέμα σε δύο συνεδριάσεις και είχε επίσης δύο συναντήσεις με το Διευθυντή Δ.Ε. Το Δ.Σ. αποφάσισε κατά πλειοψηφία να στείλει στα σχολεία και να ζητήσει τη γνώμη των συναδέλφων για τις προτάσεις που κατατέθηκαν.
Θεωρούμε θετικό το γεγονός πως η διοίκηση πριν πάρει αποφάσεις απευθύνθηκε στο σωματείο ζητώντας τη γνώμη του. Ως παράταξη θεωρούμε πως υπάρχει αναγκαιότητα να ξαναδούμε τις ομάδες σχολείων, αφού υπήρχαν δυσλειτουργίες σε αυτές.
Η πρόταση που καταθέτουμε, χωρίς σε καμία περίπτωση να είμαστε αρνητικοί σε προτάσεις ή να διεκδικούμε το αλάθητο, διέπεται από την εξής λογική:
- οι ομάδες έχουν χωριστεί με τη λογική των ομόκεντρων κύκλων με βάση την απόσταση από το κέντρο του νομού και τα μόρια των σχολείων.
- οι ομάδες της πόλης της Λάρισας είναι ισοδύναμες ως προς τον αριθμό τμημάτων των σχολείων.
- οι ομάδες της πόλης της Λάρισας δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να είναι όλες όμορες μεταξύ τους, διότι έτσι αποκλείουμε κάθε περίπτωση μετακίνησης συναδέλφου από την περιφέρεια προς το κέντρο.
- οι υπόλοιπες ομάδες της περιφέρειας να είναι όμορες με άλλες κατά τρόπο ώστε να βοηθούν στη λύση της υπεραριθμίας.
Με δεδομένο πως δεν υπάρχουν «τέλειες» ομάδες σχολείων που να λύνουν όλα τα προβλήματα, πρέπει να συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για τη δημιουργία τμημάτων με μικρότερο αριθμό μαθητών με βάση και τις θέσεις του κλάδου, καθώς επίσης και την απαγόρευση μετακίνησης εκπαιδευτικών σε πολλά σχολεία και σε μεγάλες αποστάσεις.
Θεωρούμε επίσης θετικό βήμα τη δέσμευση του Διευθυντή Δ.Ε. πως όλη η διαδικασία τοποθετήσεων θα συζητηθεί και θα ανακοινωθεί, ώστε να είναι γνωστή σε όλους τους συναδέλφους και να μην υπάρχουν τοποθετήσεις κατά περίπτωση.
Θέλουμε να επισημάνουμε όμως και κάποια άλλα θέματα.
Εξαιρουμένης της ΠΕΚ που από την αρχή προσπάθησε να υπάρξει σύνθεση των προτάσεων των παρατάξεων, η ΔΑΚΕ βλέπει τη διαδικασία ως μία εκλογική αναμέτρηση. Δεν βγαίνει άλλο συμπέρασμα μια που σε ένα διαδικαστικό ζήτημα, ακόμα και σε προτάσεις που είναι ίδιες σε όλες τις παρατάξεις, επέμεινε να μην τεθούν στα σχολεία ως κοινή πρόταση του Δ.Σ. αλλά ως ξεχωριστές προτάσεις των παρατάξεων. Προφανώς για τη ΔΑΚΕ όλα τα ζητήματα προσφέρονται για αποκόμιση μικροπαραταξιακού κέρδους, ειδικά η περίπτωση του επαναπροσδιορισμού των ομάδων, εφόσον επιδιώκει να ξεχαστεί η διφορούμενη και δίγλωσση στάση της στην αιφνιδιαστική και ερήμην των συναδέλφων ομαδοποίηση της προηγούμενης διοίκησης. Αυτό όμως που χάνεται τελικά είναι η πίστη των συναδέλφων ότι έστω για τα πρακτικά ζητήματα είναι εφικτό να υπάρξουν συγκλίσεις. Γιατί το θέμα δεν είναι παντού και πάντα ποια παράταξη θα επικρατήσει αλλά ποιο πρόβλημα θα επιλυθεί.
Από την άλλη, οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ-ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ δεν κατέθεσαν καμία απολύτως πρόταση. Και κατά τη γνώμη μας το κάνουν για έναν και μόνο λόγο. Γνωρίζοντας, όπως όλοι μας, πως ο χωρισμός των ομάδων δεν είναι πανάκεια θέλουν να ψαρεύουν σε θολά νερά και να γίνονται αρεστοί σε όλους. Υπηρετώντας έναν συνδικαλισμό του τύπου «όλοι έχουν πάντα δίκιο», της ανυπαρξίας πρότασης και των κραυγών τοποθετήθηκαν στο Δ.Σ. φάσκοντας και αντιφάσκοντας λέγοντας πως έχουν πολλές προτάσεις για αυτό… δεν καταθέτουν καμία. Ήταν αρνητικοί ακόμη και στο να ερωτηθούν τα σχολεία. Αντίθετοι με μία αμεσοδημοκρατική διαδικασία, είχαν τη γνώμη πως πρέπει να αποφασίσει μία Γ.Σ. (συνήθως των 40 ατόμων) για 2500 εκπαιδευτικούς. Πραγματικά δεν καταλαβαίνουμε τι κακό κάνει στο σωματείο και στους συναδέλφους η διαδικασία που αποφάσισε κατά πλειοψηφία το Δ.Σ. και γιατί έτσι υπονομεύεται ο θεσμός της Γ.Σ.
Β. ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Στην τελευταία Γ.Σ. (των 40 ατόμων κι αυτή) οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ-ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ κατέθεσαν πρόταση για 24ωρη απεργία στις εξετάσεις. Όλες οι υπόλοιπες παρατάξεις καταθέσαμε προτάσεις για κινητοποιήσεις χωρίς όμως να επηρεάζεται η διαδικασία των εξετάσεων.
Θέλουμε να καταγγείλουμε την τυχοδιωκτική και επικίνδυνη για το σωματείο τακτική της παράταξης αυτής. Απέφυγαν «όπως ο διάολος το λιβάνι» να υποστηρίξουν τη θέση τους, έστω με μία ανακοίνωση. Θέλησαν να υφαρπάξουν μία απεργιακή απόφαση σε μία Γ.Σ. των 40 ατόμων εκμεταλλευόμενοι την ανεπάρκεια του καταστατικού που ορίζει ότι η 2η Γ.Σ. έχει απαρτία με οποιονδήποτε αριθμό ατόμων.
Το σοβαρό ζήτημα της μη συμμετοχής των συναδέλφων δε φαίνεται να τους απασχολεί ιδιαίτερα. Το πόσοι αποφασίζουν για απεργίες ή άλλα σοβαρά ζητήματα είναι θέματα ιδιαίτερα πολιτικά. Δεν έλαβαν υπόψη τους ούτε πως στην προηγούμενη απεργία η συμμετοχή ήταν κάτω του 1% !!
Τους καταγγείλαμε ότι εξευτελίζουν την απεργία ως μορφή αγώνα, ότι ρίχνουν νερό στο μύλο αυτών που επεξεργάζονται σενάρια, ώστε αποφάσεις να βγαίνουν μόνο με το 50% +1, δηλαδή να μη βγαίνουν ποτέ αποφάσεις (ΣΕΒ). Πιστεύουμε πως οι μορφές αγώνα έχουν αξία, αν είναι σε κατεύθυνση που κινητοποιούν τους συναδέλφους και δε γίνονται ερήμην τους (υπήρξαν ΕΛΜΕ που πήραν απόφαση για απεργία με συσχετισμούς της τάξης 12 υπέρ – 9 κατά). Και πως κάθε φορά που αποφασίζεις μία μορφή αγώνα πρέπει να λαμβάνεις υπόψη τις διαθέσεις του κόσμου.
Οι συνάδελφοι τους γυρνάν την πλάτη. Οι αναπληρωτές τους έκαναν στην άκρη, γιατί απλά δεν είχαν πρόταση. Και όσο περισσότερο απομονώνονται, τόσο περισσότερο «επαναστατικοποιούνται», χάνουν κάθε επαφή με την πραγματικότητα, πιστεύουν πως μιλάνε εξ ονόματος όλων και ή δεν καταθέτουν καμία πρόταση ή καταθέτουν προτάσεις που αφορούν μόνο τους ίδιους. Και αν δε περνά η γνώμη τους, καταφεύγουν σε χαρακτηρισμούς και ύβρεις ή «κάνουν μία Επιτροπή» μεταξύ τους για να την ελέγχουν και να παρεμβαίνουν…
Δηλώσαμε δημόσια προς τους συναδέλφους και το κάναμε πράξη ότι ως ΣΥΝΕΚ θα προασπίσουμε την ενότητα του σωματείου πέρα από κάθε λογής μικροπαραταξιακές, κομματικές ή ακόμη και ιδιοτελείς προσωπικές λογικές και διασπάσεις.
Σε επόμενο ενημερωτικό σημείωμα θα τοποθετηθούμε για τις αλλαγές που προωθούνται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
[ Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών | Αγωνιστική Συνεργασία | Ανένταχτοι Αριστεροί Καθηγητές ]
Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ν.Λάρισας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη