Thumbnail

«Συνεδρίαση ΠΥΣΔΕ 6η-7η/06-12/07/16 για οργανικά κενά και υπεραρίθμους»

Συνάδελφοι,  στις παραπάνω συνεδριάσεις κληθήκαμε να αποφασίσουμε για τα οργανικά κενά και τις υπεραριθμίες που προκύπτουν σε αυτή την περίοδο και ύστερα από τις τελευταίες αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας που αφορούν και ζητήματα του ωραρίου σε ορισμένους κλάδους, αλλά και ωρών μαθήματος, καθώς και καταργήσεις Τομέων και Ειδικοτήτων σε ΕΠΑ.Λ.  για την επόμενη σχολική χρονιά.

Ήταν φανερό από τις τελευταίες εξελίξεις ότι ο αριθμός των υπεραρίθμων θα ξεπερνούσε κάθε προηγούμενο! Η θέση μου στις παραπάνω συνεδριάσεις ήταν να υπολογίσουμε τις ώρες που περισσεύουν, αξιοποιώντας την ευελιξία του Συμβουλίου και πάντα μέσα στα πλαίσια του νόμου, με τρόπο ώστε να μην έχουμε κατά το δυνατό πολλές υπεραριθμίες.

Η πλειοψηφία, αρνήθηκε την πρότασή μου αυτή, με αποτέλεσμα να χαρακτηριστούν υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί σε κλάδους και ειδικότητες που δεν είχαν μπει ποτέ στο παρελθόν σε διαδικασία υπεραριθμίας και κάποιοι από αυτούς έχουν ακόμα και πάνω από 20 χρόνια υπηρεσίας!! Είναι χαρακτηριστική η θέση της Αιρετού των ΣΥΝΕΚ  ότι «ας μην ανησυχούν οι συνάδελφοι που είναι υπεράριθμοι, αφού κανένας δεν πρόκειται να μετακινηθεί»! Τι ειρωνεία αλήθεια, ήταν ο ίδιος και η Παράταξή του που τα προηγούμενα χρόνια κατήγγειλε τη διαδικασία και την καταψήφιζε προειδοποιώντας τους συναδέλφους για όσα «άσχημα έρχονται». Το αποτέλεσμα της διαδικασίας έφερε τους περισσότερους υπεραρίθμους όλων των εποχών στο ΠΥΣΔΕ Πρέβεζας, συγκεκριμένα 114!!

Συνάδελφοι! σας παραθέτω αναλυτικά και την θέση μου σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και οι οποίες εισηγήθηκα στις παραπάνω συνεδριάσεις του ΠΥΣΔΕ Πρέβεζας.

Σύμφωνα με τα ΠΔ 50/96 και 100/97, το Ν. 3848/2010 και τις εγκυκλίους 84582/Δ2/20-6-2013 και 7653/Δ2/18-1-2013, οι θέσεις υπεραριθμίας και τα οργανικά κενά ανά ειδικότητα και σχολική ομάδα υπολογίζονται λαμβάνοντας υπόψη:

1. Το σχολικό ωρολόγιο πρόγραμμα της τρέχουσας σχολικής χρονιάς με τα τρέχοντα σχολικά τμήματα.

2. Τις ώρες α΄ανάθεσης ανά ειδικότητα.

3. Τα υποχρεωτικά ωράρια των οργανικά ανηκόντων στη σχολική μονάδα ανά ειδικότητα.

4. Οι διευθυντές και οι υποδιευθυντές υπολογίζονται στην οργανική τους θέση με το κανονικό τους καθηγητικό ωράριο.

Το όριο, βάσει του οποίου αναγνωρίζεται θέση υπεραριθμίας ή οργανικό κενό, ήταν και εξακολουθεί να είναι το μισό του ωραρίου του πρωτοδιόριστου στρογγυλεμένο στη μονάδα, δηλαδή 23:2=11,5=12 (πριν την αύξηση του ωραρίου 21:2=10,5=11)

Έτσι, αν αφαιρεθεί το άθροισμα των ωρών α΄ανάθεσης των οργανικά ανηκόντων στη σχολική μονάδα από τις ώρες που προσφέρει στην ειδικότητα το ωρολόγιο πρόγραμμα και το αποτέλεσμα δείχνει πως δεν καλύπτονται 12 ή περισσότερες ώρες από το πρόγραμμα έχουμε οργανικό κενό, ενώ αν είναι κάτω από 12 δεν έχουμε οργανικό κενό. Προφανώς, οι ακάλυπτες ώρες στο σχολείο θα καλυφθούν με συμπλήρωση ωραρίου εκπαιδευτικών από άλλα σχολεία ή με β΄ανάθεση από το ίδιο σχολείο.

Αν η αφαίρεση του αθροίσματος των ωρών α΄ανάθεσης των οργανικά ανηκόντων σε μια σχολική μονάδα από τις ώρες α΄ανάθεσης, που προσφέρει το σχολικό πρόγραμμα στην ειδικότητα, δείξει ότι τα υποχρεωτικά ωράρια δεν καλύπτονται κατά 12 ή περισσότερες ώρες υπάρχει υπεραριθμία, ενώ αν είναι λιγότερες δεν υπάρχει. Στην περίπτωση αυτή, ο πιο πρόσφατα τοποθετηθείς εκπαιδευτικός (ή ο παλαιότερος εκπαιδευτικός, που το αιτείται, ενώ δεν είναι υπεράριθμος) θα διατεθεί σε άλλη σχολική μονάδα για να συμπληρώσει το ωράριό του, αν δεν συμπληρώσει με μαθήματα β΄ανάθεσης.

 

Για να γίνουν κατανοητά τα παραπάνω, θα αναφέρω μερικά παραδείγματα:

 

Έστω ότι μια σχολική μονάδα προσφέρει στο ωρολόγιο πρόγραμμά της 24 ώρες α΄ ανάθεσης φιλολογικών μαθημάτων, ενώ διαθέτει δύο φιλολόγους με υποχρεωτικά ωράρια 18 ωρών έκαστος. Τότε, επειδή 36-24=12, έχουμε θέση υπεραριθμίας (το σχολικό πρόγραμμα δεν τους καλύπτει).

Αν το σχολικό πρόγραμμα του ίδιου σχολείου διέθετε 26 ώρες α΄ ανάθεσης φιλολογικών μαθημάτων, τότε 36-26=10,  δεν υπάρχει θέση υπεραριθμίας. Παρόλο που ο δεύτερος τοποθετηθείς μένει με 8 ώρες α΄ ανάθεσης, δεν χαρακτηρίζεται υπεράριθμος.

Αν το ίδιο σχολείο με τις 26 ώρες α΄ ανάθεσης φιλολογικών μαθημάτων, διέθετε δύο φιλολόγους υπόχρεους  21 και 18 ωρών αντίστοιχα, θα είχαμε 39-26=13, άρα θα είχαμε μία θέση υπεραριθμίας αφού οι εκπαιδευτικοί πλεονάζουν πάνω από 12 ώρες.

Οι  πίνακες που συντάχτηκαν  με τις 114 υπεραρθμίες  ψηφίστηκαν από τη Διοίκηση . Εγώ τους καταψήφισα και καλώ τους συναδέλφους να είναι σε εγρήγορση, γιατί η επόμενη σχολική χρονιά προβλέπεται δυσκολότερη από την προηγούμενη, λόγω της συνεχιζόμενης της πολιτικής της κυβέρνησης στην εκπαίδευση.

ΚΑΤΣΑΝΑΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ

αιρετό τακτικό μέλος του ΠΥΣΔΕ ΠΡΕΒΕΖΑΣ


 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kozani
Κυρ. Πιερρακάκης: «Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα»!
«Στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας συζητήσαμε με εκπαιδευτικούς πώς μπορεί το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και...
Κυρ. Πιερρακάκης: «Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα»!
amfitheatro.jpeg
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!
Έγιναν 108 τα τμήματα που απονέμουν ενιαίο και αδιάσπαστο τίτλο σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master)
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!