Thumbnail
Β Σύλλογος ΠΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης "Ο Μ.Αλέξανδρος"

Β Σύλλογος ΠΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης "Ο Μ.Αλέξανδρος"

ΟΧΙ ΣΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗ ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ

Τα θλιβερά, απαράδεκτα και ρατσιστικά γεγονότα στο Ωραιόκαστρο με τις ξενοφοβικές και μισαλλόδοξες ανακοινώσεις των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων ενάντια στην φοίτηση προσφυγόπουλων στο χώρο των δημόσιων σχολείων, που καλλιεργούνται και υποθάλπονται έντεχνα από δημοτικούς άρχοντες και επενδύονται ακόμη και τον μανδύα του ψευδοεπιστημονικού κινδύνου πρέπει  να καταδικαστούν άμεσα από όλους.

 Κάθε αδράνεια κοινωνική και ατομική ενισχύει τις ρατσιστικές αντιλήψεις που εδράζονται στο μίσος για το διαφορετικό, τον άλλο, τον ξένο. Αντιλήψεις που βρίσκονται στον πυρήνα του φασισμού. Δεν είναι τυχαία η άμεση υποστήριξη της Χρυσής Αυγής στις ανακοινώσεις των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων των πέντε δημοτικών σχολείων.

Οι εκπαιδευτικοί, από την πρώτη στιγμή σταθήκαμε αλληλέγγυοι με την οργάνωση της βοήθειας προς τους πρόσφυγες, με συζητήσεις και κινητοποιήσεις. Αγωνιστήκαμε και αγωνιζόμαστε για την ένταξη των προσφύγων και των μεταναστών στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευση. Φωτεινό παράδειγμα για όλους μας είναι η αυτοθυσία του πολωνού γιατρού και παιδαγωγού Γιάνους Κόρτσακ καθώς και παιδαγωγική δράση του Αντόν Σεµιόνοβιτς Μακάρενκο.     

Η Διδασκαλική Ομοσπονδία ήδη από τον Ιούλιο, με απόφαση του συνεδρίου της τόνιζε ότι: «Η εκπαίδευση αποτελεί βασικό δικαίωμα όλων και επομένως πρέπει να παρέχεται δωρεάν και δημόσια σε όλα τα παιδιά που ζουν στην Ελλάδα συμπεριλαμβανομένων και των παιδιών των προσφύγων και των μεταναστών. Το κράτος είναι υποχρεωμένο να διευκολύνει αποφασιστικά ώστε όλα τα παιδιά και όλες οι ομάδες πολιτών να ξεπεράσουν τυχόν δυσκολίες και δυστοκίες και να κάνει την εκπαίδευση ελκυστική σε όλες και όλους και τα δημόσια σχολεία χώρο κάλυψης των εκπαιδευτικών αναγκών του κάθε μαθητή.»  Επίσης σημείωνε ότι: «Η εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων και των μεταναστών χρειάζεται να πραγματοποιηθεί μέσα στα δημόσια σχολεία και νηπιαγωγεία, μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά, με συνθήκες συνεκπαίδευσης.». Επιπρόσθετα σημείωνε «Η εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων και μεταναστών χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή γιατί τα παιδιά αυτά έχουν στερηθεί την εκπαίδευση για μεγάλο χρονικό διάστημα και έχουν ιδιαίτερα τραυματικές εμπειρίες. Γι' αυτό χρειάζονται επαγγελματίες εκπαιδευτικοί με σταθερές σχέσεις εργασίας μέσα από μαζικούς διορισμούς μόνιμου προσωπικού.»

Το Δ.Σ. του Β’  Συλλόγου Εκπ/κών Θεσσαλονίκης «Ο Μέγας Αλέξανδρος» καταδικάζει τις ανακοινώσεις των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων που αρνούνται στα προσφυγόπουλα το αναφαίρετο δικαίωμα στην εκπαίδευση. Εμείς οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε ότι ή γνώση οδηγεί στην ατομική και κοινωνική απελευθέρωση, ότι το σχολείο είναι χώρος διαμόρφωσης ελεύθερων πολιτών που έχουν ενστερνιστεί τις αρχές της δημοκρατίας, της κοινωνικής αλληλεγγύης, της ενεργούς συμμετοχής στα κοινά, της υπευθυνότητας αλλά και χώρος απόκτησης όλων εκείνων των γνώσεων που είναι απαραίτητες για την οικοδόμηση μιας ολοκληρωμένης προσωπικότητας.

Δυστυχώς οι αποφάσεις του Υπουργείου παιδείας δεν οδηγούνται από τις αρχές αυτές. Οι υπεύθυνοι του υπουργείου επιλέγουν μία σταδιακή ένταξη των προσφυγόπουλων στο σχολικό χώρο. Επιλέγουν ένα μεταβατικό στάδιο εντός σχολικού χώρου εκτός όμως της καθημερινότητας ενός σχολείου.

Το Δ.Σ. του Β’  Συλλόγου Εκπ/κών Θεσσαλονίκης «Ο Μέγας Αλέξανδρος»  καλεί τους εκπαιδευτικούς συλλογικά και κόντρα σε κάθε ρατσιστική και ξενοφοβική μισαλλοδοξία, να υπερασπιστούν το αναφαίρετο δικαίωμα στην εκπαίδευση όλων των προσφυγόπουλων.

Θέσεις μας είναι:

Η εγγραφή όλων των παιδιών προσφύγων και μεταναστών στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης καθώς και των κάτω των 4 ετών στους παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς χωρίς προϋποθέσεις

Η πρόβλεψη για τη δωρεάν μεταφορά τους στα σχολεία.

Η ίδρυση ολιγομελών τάξεων υποδοχής και τμημάτων ένταξης παντού.

Πρόσθετες υποστηρικτικές δομές για τις ευπαθείς ομάδες.

Δωρεάν σίτιση και πλήρη υγειονομική περίθαλψη για όλους τους μαθητές/τριες.

Μαζικοί διορισμοί μόνιμου προσωπικού για την κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών.

Τελειώνοντας θυμίζουμε το πάντα επίκαιρο απόσπασμα του ποιήματος του Πάστορα Martin Niemöller

«Όταν ήρθαν να πάρουν τους τσιγγάνους δεν αντέδρασα.
Δεν ήμουν τσιγγάνος.
Όταν ήρθαν να πάρουν τους κομμουνιστές δεν αντέδρασα.
Δεν ήμουν κομμουνιστής.
Όταν ήρθαν να πάρουν τους εβραίους δεν αντέδρασα.
Δεν ήμουν εβραίος.
Όταν ήρθαν να πάρουν εμένα δεν είχε απομείνει κανείς για να αντιδράσει».

Τα σχολεία μας ανοιχτές αγκαλιές αλληλεγγύης για τα παιδιά των αποκλεισμένων ομάδων, όλων των φτωχών του τόπου μας ντόπιων, προσφύγων και μεταναστών!

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                  Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΚΟΤΙΝΗΣ  Χ.                      ΑΓΑΠΗΤΟΣ Θ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 5/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

anoia-750x575.jpg
Άνοια: Ποιες καθημερινές δραστηριότητες μειώνουν τον κίνδυνο
Επιπλέον, οι συμμετέχοντες που κέρδισαν τουλάχιστον 4 πόντους είχαν κατά 29% μικρότερες πιθανότητες να εμφανίσουν άνοια συγκριτικά με όσους είχαν 3...
Άνοια: Ποιες καθημερινές δραστηριότητες μειώνουν τον κίνδυνο