ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΚΑΙ Δ.Ε. ΑΤΤΙΚΗΣ
- Την Τετάρτη 14/9 πραγματοποιήθηκε μαζική συγκέντρωση διαμαρτυρίας αναπληρωτών ειδικοτήτων στην Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. και Δ.Ε Αττικής, για τον απαράδεκτο τρόπο τοποθέτησης των συναδέλφων στα σχολεία, την απόκρυψη κενών και τις β’ αναθέσεις των μαθημάτων ειδικοτήτων σε εκπαιδευτικούς ΠΕ70, καθώς και τη μη πραγματοποίηση φάσης προσλήψεων για συγκεκριμένες ειδικότητες. Δυστυχώς, τα συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών Π.Ε. συνεχίζουν να τηρούν σιγή ιχθύος για τις κινητοποιήσεις μας, καθώς έλαμψαν δια της απουσίας τους, παρά το δημόσιο κάλεσμα που είχαμε κάνει, και οι εκλεγμένοι συνδικαλιστές και αλληλέγγυοι ΠΕ70 που παρενέβησαν στη συγκέντρωση ήταν μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού (ο σύλλογος Β’ Αθήνας «Περικλής» ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα και τοποθετήθηκαν δύο εκπρόσωποί του στη διάρκεια της κινητοποίησης).
Οι συνάδελφοι αναπληρωτές έθεσαν συγκεκριμένα ερωτήματα στον κ. Λόντο, ζητώντας απαντήσεις στα παρακάτω θέματα:
1. Σε ό,τι αφορά τα κενά
Ζητήσαμε να μας γνωστοποιηθούν με σαφήνεια και αριθμητικά για κάθε κλάδο και Διεύθυνση ξεχωριστά. Για τους κλάδους που έχει πραγματοποιηθεί η α’ φάση προσλήψεων (8/9) ζητήσαμε τα εναπομείναντα κενά και πάλι ανά Διεύθυνση εκπαίδευσης.
Ειδικότερα, κάναμε εκτενή αναφορά στην προβληματική καταγραφή των λειτουργικών κενών που παρατηρείται από το καλοκαίρι (α’ φάση αποσπάσεων), με συγκεκριμένες Διευθύνσεις να παρουσιάζουν μηδενικά κενά ειδικοτήτων ακόμα και στις περιπτώσεις που υπάρχουν ελάχιστοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ32/ΠΕ18.41). Στη συνέχεια αναφερθήκαμε στον μη διαφανή τρόπο καταγραφής και δημοσιοποίησης των κενών τόσο σε επίπεδο Διευθύνσεων όσο και σε επίπεδο περιφέρειας και υπουργείου, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα να εγείρονται υποψίες στους εκπαιδευτικούς για τον τρόπο λειτουργίας της διοίκησης.
Συγκεκριμένα ρωτήσαμε τον περιφερειάρχη
α). Γιατί τα κενά που τελικά απεστάλησαν στο υπουργείο από την περιφέρεια ήταν δραματικά μειωμένα για τις ειδικότητες ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ11, ΠΕ16, ΠΕ19-20, ΠΕ32, ΠΕ18.41, με αποτέλεσμα να μην καλύπτονται οι πραγματικές ανάγκες του δημόσιου σχολείου και συνάδελφοί μας να παραμένουν άνεργοι;
β). Τα μειωμένα κενά καθόρισε η υπουργική απόφαση για τον «νέο» τύπο ολοήμερου δημοτικού και το πλαίσιο αναθέσεων που επιβλήθηκε βάσει αυτής;
γ). Ποιες Διευθύνσεις Π.Ε. εντός Αττικής έσπευσαν να εμφανίσουν μειωμένα τα κενά των ειδικοτήτων, διαθέτοντας διδακτικές ώρες ειδικοτήτων σε πλεονάζοντες και υπεράριθμους δασκάλους πριν καν προκύψει η «αδυναμία κάλυψης» που η υπουργική απόφαση προβλέπει; Υπήρξε συγκεκριμένη οδηγία της περιφέρειας που καλύπτει τις συγκεκριμένες διευθύνσεις;
δ). Για ποιον λόγο σε συγκεκριμένες ειδικότητες (π.χ., ΠΕ06, ΠΕ16) όχι μόνο δεν έχουν πραγματοποιηθεί έως και σήμερα προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών, αλλά και τα κενά έχουν ως δια μαγείας σχεδόν ολοκληρωτικά εξαφανιστεί; Η μείωση διδακτικών ωρών, η κάλυψη ωραρίου από τη μία βαθμίδα εκπαίδευσης στην άλλη ή οι β’ αναθέσεις ευθύνονται τελικά για τον διαφαινόμενο αφανισμό ειδικοτήτων από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση;
ε). Συνάδελφοι ΠΕ08 και ΠΕ32 έθιξαν και το πολύ σοβαρό ζήτημα που προκύπτει ως αποτέλεσμα όλων των παραπάνω: την προβληματική καταγραφή των κενών και κατά τη διαδικασία της τοποθέτησής τους στα σχολεία. Οι μειωμένες προσλήψεις επιχειρείται να καλύψουν σε συγκεκριμένες Διευθύνσεις πολύ συγκεκριμένα σχολεία, χωρίς να δίνεται η δυνατότητα στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς να δηλώσουν στις προτιμήσεις τους όλα τα σχολεία κάθε Διεύθυνσης. Ρωτήσαμε επίμονα γιατί συμβαίνει αυτό. Η β’ ανάθεση τελικά έχει προηγηθεί της α’; Με ποιο παιδαγωγικό, συναδελφικό κριτήριο αλλά και βάσει ποιας διοικητικής διάταξης ακολουθείται η πρακτική αυτή από τις Διευθύνσεις από τη στιγμή που είναι αυτονόητο ότι την πλειοψηφία των κενών των ειδικοτήτων καλύπτουν αναπληρωτές και όχι μόνιμοι εκπαιδευτικοί; Ποιοι, με ποια οδηγία και γιατί με τόση σπουδή έσπευσαν να καλύψουν διδακτικές ώρες εκπαιδευτικών πριν καν αυτοί κληθούν από το υπουργείο ως αναπληρωτές;
2. Σε ό,τι αφορά τις αναθέσεις
α). Τονίσαμε για ακόμα μία φορά ότι απαιτούμε να αποσυρθεί η Υ.Α. για τον νέο τύπο ολοήμερου δημοτικού σχολείου, που με λογιστικούς όρους επιβάλλει περικοπές και στην ουσία ένα ακόμα φθηνότερο και πιο υποβαθμισμένο σχολείο. Το εκτρωματικό πλαίσιο των αναθέσεων (που συμπεριλαμβάνεται στην Υ.Α.) κινείται απόλυτα προς την προαναφερόμενη κατεύθυνση, επιχειρώντας να βαφτίσει ως διάχυση την έξωση των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων από την Π.Ε. Στο πρόγραμμα αναγράφονται τα διδακτικά αντικείμενα, αλλά οι αντίστοιχοι και μόνοι αρμόδιοι εκπαιδευτικοί να τα διδάξουν καθίστανται μη απαραίτητοι. Οι μόνιμοι συνάδελφοι δάσκαλοι καλούνται να διδάξουν μαθήματα που δεν γνωρίζουν προκειμένου να συμπληρώσουν το υποχρεωτικό διδακτικό τους ωράριο και να αποφύγουν με αυτόν τον τρόπο σε κάποιες περιπτώσεις πιθανή μετακίνηση εντός και εκτός ΠΥΣΠΕ. Ξεκάθαρος εμπαιγμός δηλαδή μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών, καθώς στο βωμό της εξοικονόμησης και των μνημονιακών δεσμεύσεων το «νέο» σχολείο όχι μόνο δεν διαχέει τα εν λόγω διδακτικά αντικείμενα, αντιθέτως τα υποβαθμίζει απαξιώνοντας και απολύοντας εκπαιδευτικούς που επί σειρά ετών εργάζονται στο δημόσιο σχολείο και θα έπρεπε να είναι ήδη μόνιμοι και όχι ελαστικά εργαζόμενοι.
β). Ζητήσαμε να μας γνωστοποιήσει ο περιφερειακός διευθυντής αν δόθηκε οδηγία από το υπουργείο ή την περιφέρεια να προχωρήσουν οι σύλλογοι διδασκόντων σε αναθέσεις μαθημάτων και ωρών ειδικοτήτων πριν καν πραγματοποιηθούν οι υπηρεσιακές μεταβολές και οι προσλήψεις αναπληρωτών.
γ). Επιμείναμε να μας προσδιοριστεί χρονικά η «αδυναμία κάλυψης» και πότε αυτή επέρχεται σύμφωνα με την περιφερειακή Διεύθυνση εκπαίδευσης.
δ). Απαιτήσαμε να επαναληφθεί και η φάση προσλήψεων για τις ειδικότητες που έχει ήδη πραγματοποιηθεί και οι προσλήψεις των ειδικοτήτων που προγραμματίζεται να γίνουν, καθώς είναι πασιφανές ότι οι μειωμένες προσλήψεις βασίζονται στη β’ ανάθεση. Συνάδελφοι που έχουν ήδη προσληφθεί κατήγγειλαν στον περιφερειακό διευθυντή σωρεία παραβιάσεων όσον αφορά τα κενά που δόθηκαν στους αναπληρωτές ειδικοτήτων από τις Διευθύνσεις, τα οποία ήταν σχεδόν ολοκληρωτικά ελλιπή σε σχέση με τις πραγματικές ώρες (ακόμα και με τη μείωση των ωρών μέσω της εκτρωματικής Υ.Α. Φίλη) αναγκάζοντάς τους να περιπλανιούνται μεταξύ τριών και πέντε σχολείων, προφανώς λόγω των β’ αναθέσεων που πραγματοποιήθηκαν πριν τις προσλήψεις. Ακόμη πιο προκλητικό είναι το γεγονός ότι με αυτόν τον τρόπο που έγινε η κάλυψη των κενών ειδικοτήτων, οι μόνιμοι ΠΕ70 που πήραν ώρες προηγήθηκαν ακόμα και από τους μόνιμους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων στην επιλογή των σχολείων. Για όσους έχουν ήδη προσληφθεί και βρίσκονται στη διαδικασία της τοποθέτησης απαιτήσαμε το αυτονόητο: οι Διευθύνσεις να εμφανίζουν όλα τα διαθέσιμα σχολεία προκειμένου να τοποθετούνται οι συνάδελφοι σε περιοχές που επιθυμούν και να καλύπτουν τις ώρες τους βάσει της α’ ανάθεσης.
Επίσης καταγγέλθηκε από συνάδελφο δάσκαλο ότι δίνεται οδηγία από συγκεκριμένη σύμβουλο στους συλλόγους διδασκόντων να δίνονται τα μαθήματα των ειδικοτήτων σε ΠΕ70.
3. Ζητήσαμε να μας δοθούν σαφή στοιχεία για το πότε θα πραγματοποιηθεί η α’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών για τους κλάδους που εκκρεμούν και η β’ φάση προσλήψεων για τους υπόλοιπους. Επαναφέραμε επίσης επίμονα το αίτημα να μας αποδοθεί γραπτώς η αριθμητική καταγραφή των κενών ανά κλάδο και Διεύθυνση εκπαίδευσης που θα στείλει η περιφέρεια προς το υπουργείο, προκειμένου να ενημερωθούν οι συνάδελφοι.
Οι απαντήσεις που λάβαμε ήταν στην καλύτερη περίπτωση αόριστες, στη χειρότερη εμπαιγμός.
Συγκεκριμένα: Ο κ. Λόντος αρνήθηκε να μας δώσει γραπτώς τα κενά ανά διεύθυνση για όλους τους κλάδους προφασιζόμενος ότι ακόμα δεν έχει γίνει η σάρωση και δεν του έχουν ζητηθεί από το υπουργείο. Για την προβληματική καταγραφή που είχε ως συνέπεια, σύμφωνα με τον ίδιο, και τις μειωμένες προσλήψεις, ο περιφερειακός διευθυντής καταρχήν παραδέχτηκε τις περίεργες αυξομοιώσεις που εμφάνιζαν εδώ και καιρό τα κενά των ειδικοτήτων στο στάδιο της καταγραφής τους στις διευθύνσεις, και μετά από πίεση πολλής ώρας έκανε λόγο για επίμονο αίτημα πολλών, το τελευταίο διάστημα, να μην υπάρχουν πια ειδικότητες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση! Στα εύλογα ερωτήματά μας ποιες είναι αυτές οι «σκοτεινές δυνάμεις» και για ποιον ακριβώς λόγο έχουν στοχοποιήσει τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, δε λάβαμε συγκεκριμένη απάντηση. Προφανώς όμως ο κ. Λόντος δεν εννοούσε την υπουργική απόφαση, τις αναθέσεις και τις περικοπές, καθώς υπερασπίστηκε εξαρχής το κατασκεύασμα της «διάχυσης» και τον «νέο» τύπο δημοτικού σχολείου.
Σε ό,τι αφορά τις αναθέσεις, αρχικά ο κ. Λόντος μάς διαβεβαίωσε ότι η κατανομή των διδακτικών ωρών και ο γενικότερος προγραμματισμός είναι καθόλα νομότυπος. Μόνο όταν η οργή των συναδέλφων ξεχείλισε για τα όσα αντιπαιδαγωγικά σηματοδοτούν οι αναθέσεις, για το αντισυναδελφικό κλίμα που δημιουργούν στους συλλόγους διδασκόντων, για τις θέσεις εργασίας που χάνονται και για τις αδιαφανείς διαδικασίες που ακολουθούνται, τότε αναφέρθηκε για πρώτη φορά το χρονικό όριο της 1ης Οκτώβρη, που σύμφωνα με τον περιφερειακό διευθυντή δεν επιτρέπεται έως τότε καμία ανάθεση διδακτικού αντικείμενου εκπαιδευτικού ειδικότητας. Ζητήσαμε, όπως ήταν αναμενόμενο, να μας δοθεί γραπτά η συγκεκριμένη διαβεβαίωση ή έστω να μας παραπέμψουν στην αντίστοιχη εγκύκλιο/οδηγία. Αρκετή ώρα αργότερα, μας δόθηκαν δύο διαφορετικά φύλλα της εφημερίδας της κυβερνήσεως, που κανένα από τα δύο όμως δεν επιβεβαίωνε τα λεγόμενα του περιφερειάρχη. Ειπώθηκαν και άλλα τραγελαφικά από πλευράς περιφέρειας για κινητοποιήσεις που δεν επιτρέπουν στις Διευθύνσεις να προχωρούν σε σωστή καταγραφή των κενών –φωτογραφίζοντας το εκπαιδευτικό κίνημα–, για δήθεν ελέγχους που θα διενεργήσει η περιφέρεια για να διαπιστώσει τυχόν λάθη και παράτυπες αναθέσεις. Η ουσία όμως παραμένει μία: Οι δεκάδες συνάδελφοι που συμμετείχαμε στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας δε λάβαμε καμία απολύτως σαφή απάντηση ούτε για τα κενά και πώς πρόκειται αυτά να καλυφθούν, ούτε για τις αναθέσεις που απαξιώνουν εμάς και τα μαθήματά μας και καταπατούν τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Καμία δέσμευση δεν υπήρξε από τον περιφερειάρχη γύρω από την τήρηση της διαδικασίας να εμφανίζονται όλα τα κενά στις Διευθύνσεις για τους προσληφθέντες συναδέλφους, και ακόμα και για το ποιος προηγείται στην περίπτωση που έχει ήδη παράτυπα πραγματοποιηθεί η β’ ανάθεση σε ΠΕ70 τη στιγμή που συνάδελφος ειδικότητας τοποθετείται στο σχολείο, ο κ. Λόντος προφορικά μας απάντησε ότι προηγείται ο εκπαιδευτικός ειδικότητας.
Συνάδελφοι, επειδή η κατάσταση είναι εξαιρετικά κρίσιμη για το δημόσιο σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και το εργασιακό μας μέλλον και επειδή οι απαντήσεις που λάβαμε από τον περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης Αττικής όχι μόνο δεν μας καλύπτουν, αλλά μας εξοργίζουν ακόμα περισσότερο, καλούμε σε νέα παράσταση διαμαρτυρίας στην περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης Αττικής την Τρίτη, 20/9 στις 14:30.
Υπουργείο παιδείας και σύμβουλοι εκπαίδευσης καλούν πλέον επίσημα σε επιμορφωτικά σεμινάρια, προκειμένου να μοιράζουν μέσα σε λίγες ώρες βεβαιώσεις που θα ακυρώνουν πτυχία, θα καταπατούν βάναυσα επαγγελματικά και εργασιακά διακαιώματα! Είναι οι ίδιοι που θεσμικά, όπως μας είπε ο περιφερειάρχης, δήθεν θα ασκήσουν ελέγχους και δεν θα επιτρέψουν τις παράτυπες αναθέσεις μαθημάτων ειδικοτήτων! Ο εμπαιγμός δεν έχει όρια! Να μην παίξουμε το παιχνίδι του υπουργείου και των πρόθυμων εντολοδόχων του για πιστώσεις που δήθεν δεν φτάνουν για όλους, να μην τους επιτρέψουμε να στρέψουν τον έναν εναντίον του άλλου, να παλέψουμε όλοι μαζί για ένα δημόσιο σχολείο στο οποίο δεν χωρούν αντιπαιδαγωγικές εκπτώσεις και στο οποίο το κοινό μέτωπο μαθητών/εκπαιδευτικών/γονέων θα μπλοκάρει τα σχέδιά τους.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη