Thumbnail
Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Με μια διευκρινιστική(sic) εγκύκλιο  από 11/10/2016 για τη «μείωση μαθητών σε τμήματα που φοιτούν μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» το Υπουργείο Παιδείας επιδιώκει να κάνει συμπτύξεις τμημάτων για να καλύψει τα κενά που απομένουν χωρίς να κάνει προσλήψεις(!)  

Στην εγκύκλιο το υπουργείο είναι σαφές: «Καλούνται οι Διευθυντές Εκπαίδευσης όπως προβούν άμεσα σε έλεγχο για την απαρέγκλιτη τήρηση και εφαρμογή των ανωτέρω προϋποθέσεων σε όσα τμήματα δημιουργήθηκαν ή θα δημιουργηθούν με την εφαρμογή της ανωτέρω διάταξης»

 Μέχρι σήμερα, ένα παιδί με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αντιμετωπιζόταν από το νόμο ( άρθρο 28, του Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ Α’ 193). ) σαν ισοδύναμο με τρία παιδιά και γι' αυτό η κατανομή των τμημάτων αναγνώριζε μείωση τριών παιδιών σε αυτές τις περιπτώσεις. Σε ορισμένες διευθύνσεις βέβαια δεν εφαρμόζονταν πλήρως το πνεύμα και η ουσία του νόμου και η  ΕΛΜΕ πίεζε  συνεχώς στη λογική ότι  σε ένα τμήμα με παιδί με διάγνωση ο μέγιστος αριθμός θα έπρεπε να ήταν 24 ,με 2 παιδιά 21. και από 3 και πέρα 18.

Η λογική είναι απλή και σαφής: το παιδί με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, φροντίδα και χρόνο κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης, για να οδηγηθεί στο επιδιωκόμενο αποτέλεσμα. Με τη εγκύκλιο ακυρώνεται αυτή η απλή και αυτονόητη ανάγκη και στην ουσία ο ίδιος ο νόμος! Τώρα το παιδί με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα υπολογίζεται για κάτι παραπάνω μόνο αν το τμήμα έχει φτάσει στο μέγιστο αριθμό, δηλαδή για στους 27 μαθητές/τριες(!) Και δε φτάνει μόνο αυτό. Απαιτείται να έχει συμπληρωθεί και ο μέγιστος αριθμός  σε όλα τα τμήματα της τάξης(!!!)

Αν έχεις μια  τάξη με δυο τμήματα 27 και 26 αντίστοιχα και σύνολο 53 παιδιά, και έχεις παιδιά με διάγνωση τότε δεν λογαριάζονται καθόλου (!) ως μαθητές που χρήζουν ειδικής φροντίδας. Καταλαβαίνουν τι γράφουν και τι τεράστια ζητήματα δημιουργούν στον ευαίσθητο χώρο της ειδικής αγωγής;   Επιπλέον αν συμπτυχθούν τμήματα  θα δημιουργηθούν νέες «υπεραριθμίες» που θα επιδεινώσουν παραπέρα τη χαοτική κατάσταση στις υπηρεσιακές μεταβολές.

.Σε λίγο θα καταργήσουν και τις διαγνώσεις και θα υποστηρίζουν την κλασική, παλιά και βαθιά συντηρητική αντίληψη, ότι «το παιδί δεν τα παίρνει τα γράμματα»!

-                  Απαιτούμε την ανάκληση της εγκυκλίου και την ουσιαστική εφαρμογή του νόμου  παντού σε όφελος  όλων των παιδιών των σχολείων    

-                  Καλούμε τους διευθυντές εκπαίδευσης να μην προχωρήσουν σε  καμιά σύμπτυξη τμήματος

ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                            Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΘΗΡΑΣ                          ΣΠΑΝΟΥΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aupnia-ypnos.jpg
«Διαζύγιο ύπνου»: Γιατί γίνεται όλο και πιο δημοφιλές στα ζευγάρια
Aνακαλύφθηκε ότι οι άνδρες είναι πιο πιθανό να πάρουν τον καναπέ ή τον ξενώνα, ενώ μόνο το 25 τοις εκατό των γυναικών που συμμετείχαν στην έρευνα...
«Διαζύγιο ύπνου»: Γιατί γίνεται όλο και πιο δημοφιλές στα ζευγάρια