Thumbnail
ΕΛΜΕ Ηλείας

Έχουμε ξαναγράψει για τις προσπάθειες του υπουργείου Παιδείας να διαλύσει το δημόσιο σχολείο με πολλούς τρόπους: με τη συνεχή υποχρηματοδότηση, με τις καταργήσεις και συγχωνεύσεις των σχολείων, με τις ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό να παγιώνονται, με την αύξηση του ήδη μεγάλου (για ευρωπαϊκά δεδομένα) διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών, με τους έμμεσους φραγμούς στη συνέχιση των σπουδών, με την ηθική και οικονομική απαξίωση του εκπαιδευτικού. Τη σκυτάλη από τις προηγούμενες κυβερνήσεις πήρε και αυτή των ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ με το κλείσιμο τομέων στα ΕΠΑΛ,  με τη μείωση του ωραρίου στα γυμνάσια, με την υποβάθμιση των εργαστηρίων, με την «απαγόρευση» επιπέδων στις ξένες γλώσσες, κα. προσπαθώντας να ολοκληρώσει το παζλ της υπονόμευσης, απαξίωσης και εν τέλει διάλυσης του σχολείου.

Το τελευταίο διάστημα, η κυβέρνηση διά του περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης Κ. Γιαννόπουλου γυρίζει την Παιδεία χρόνια πίσω επιχειρώντας το στοίβαγμα μαθητών στις τάξεις με 26 και 27 παιδιά. Με προφορικές εντολές καλούνται διευθυντές να κλείσουν τμήματα που στεγάζονται σε λυόμενες αίθουσες, να συγχωνεύσουν τμήματα που φοιτούν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Θέση του κλάδου είναι ότι οι μαθητές σε κάθε τμήμα δεν πρέπει να υπερβαίνουν τους 20, τους 15 στις κατευθύνσεις, προσανατολισμούς ή τομείς , και στα εργαστήρια για κάθε 10 μαθητές να αντιστοιχεί ένας καθηγητής. Οι θέσεις του κλάδου δεν έχουν προκύψει βολονταριστικά, αλλά έχουν ζυμωθεί ως αποτέλεσμα βιωματικής εμπειρίας και συνεκτίμησης εκατοντάδων ερευνών στον τομές της Παιδαγωγικής. Σε αίθουσες και εργαστήρια των 27 – 30 μαθητών δεν μπορείς να έχεις διαφοροποιημένη μάθηση, δεν μπορείς να αφιερώσεις το χρόνο που θα ήθελες στα παιδιά με τις μαθησιακές δυσκολίες, δεν ευνοείται η ομαδοσυνεργατική μέθοδος, δεν μπορούν τα παιδιά στα εργαστήρια να ασκηθούν επαρκώς, δεν μπορούμε να δώσουμε στα παιδιά αυτά που μπορούμε ως εκπαιδευτικοί.

Αγωνιζόμαστε ως κίνημα να πετύχουμε την υλοποίηση αυτών των θέσεων, και η διεύθυνση, υπό την πίεση της ΕΛΜΕ,  είχε κάνει τους υπολογισμούς της (τμήματα, οργανικότητα, διαθέσεις, κα) από το καλοκαίρι με κριτήριο το πολύ τους 25 στο τμήμα, 18 στα λυόμενα και 20 σε κάποια σχολεία με μικρότερες αίθουσες (πχ. 2ο Λύκειο Πύργου). Όλα καλά ως εδώ μέχρι την ώρα που η περιφέρεια άρχισε τα τηλεφωνήματα και τις προφορικές εντολές για σαρδελοποίηση των τμημάτων. Οι εντολές είναι προφορικές γιατί σε πολλές περιπτώσεις παραβιάζονταν νόμοι και προεδρικά διατάγματα και φυσικά ο περιφερειακός δεν θα είχε την υπογραφή του από κάτω. Αντίθετα,  με τους παχυλούς μισθούς που παίρνουν τα στελέχη δεν έχει κανένα πρόβλημα να υλοποιεί τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές της κυβέρνησης. Πιο συγκεκριμένα:

Για να επιτύχει το στοίβαγμα των μαθητών, η κυβέρνηση, όπως και οι προηγούμενες, παρερμηνεύει τον 4186/2013 στο άρθρο 28 με το υπ’ Αρ. Πρωτ. 167965/ΓΔ4 έγγραφο της 11/10/2016 και αγνοεί επιδεικτικά τους μαθητές με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Αναφέρει συγκεκριμένα, ότι για να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών κατά 3 σε αίθουσα με μαθητή που έχει ειδικές μαθησιακές ανάγκες θα πρέπει: « Να έχει συμπληρωθεί ο μέγιστος αριθμός μαθητών στο τμήμα, ως φυσικός αριθμός και όχι ως πλασματικός με προσαύξηση.  Να έχει συμπληρωθεί ο μέγιστος αριθμός στα τμήματα της ίδιας τάξης, αφού οι μαθητές κατανέμονται εξίσου στα τμήματα της ίδιας τάξης…». Η διοίκηση ερμηνεύει κατά το δοκούν το νόμο δεχόμενη τη μείωση μόνο αν το σύνολο των παιδιών είναι είτε 27, είτε 54, είτε 81, είτε 108 , κλπ. Μείωση δηλαδή υπάρχει μόνο δηλαδή αν ( Χ mod 27 = 0), όπου Χ η χωρητικότητα της αίθουσας. Με αυτή την απίθανη ερμηνεία προκύπτει π.χ. ότι σε τάξη με 81 παιδιά και ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες, τα τμήματα από 3 γίνονται 4, ενώ σε τάξη με 80 παιδιά και 15 μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, τα τμήματα παραμένουν 3! Η καπιταλιστική και μνημονιακή επιθετικότητα δεν λογαριάζει παιδιά με ιδιαιτερότητες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Σε λίγο θα καταργήσουν και τις διαγνώσεις και θα υποστηρίζουν την κλασική, παλιά και βαθιά συντηρητική αντίληψη, ότι το παιδί δεν τα παίρνει τα γράμματα!

Επιπλέον, ο προϊστάμενος, παρά τις συνεχείς οχλήσεις μας, αδιαφορεί για την ασφάλεια των παιδιών, αγνοώντας τόσο τα προεδρικά διατάγματα για την πυρασφάλεια στους χώρους των εκπαιδευτηρίων, όσο και τις σχετικές εγκυκλίους. Κι ενώ σε κάθε παράστασή μας στη διεύθυνση έχουμε αναφερθεί ενδελεχώς σε αυτά τα θέματα, δε γίνεται τίποτα παρά συνεχίζεται η πίεση στους διευθυντές να αγνοήσουν τα όρια που θέτουν οι κανονισμοί. Να υπενθυμίσουμε εδώ ότι τα όρια ασφαλείας για τις αίθουσες των εκπαιδευτηρίων είναι 2 τμ. Καθαρού εμβαδού αίθουσας ανά μαθητή, όπως προκύπτει από την ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 16/2015 : Μέτρα και μέσα πυροπροστασίας εκπαιδευτηρίων (αρ. ΦΕΚ 2326 – 29/10/2015).

 Στέλνεται μάλιστα από τη διεύθυνση ως απάντηση η εγκύκλιος της Γιαννάκου υπ. Αριθμ. 77053/Δ5 28 Ιουλίου 2006 (ΦΕΚ 1149 Β’ 25/08/2006) που ορίζει την αναλογία μαθητή/τμ σε 1/1.5. Αν ο προϊστάμενος μελετούσε καλύτερα τις ανακοινώσεις μας θα ήξερε από το 2013 σε παλαιότερη δήλωσή μας ότι η εν λόγω εγκύκλιος βγήκε σε μια προσπάθεια της Νέας Δημοκρατίας να αυξήσει τον αριθμό των μαθητών στο τμήμα, χωρίς να λαμβάνει υπόψη ούτε το διάταγμα πυρασφάλειας ΠΔ71/88, ούτε καν τον «οδηγό μελετών για διδακτήρια όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, ΟΣΚ», αφού αυθαίρετα ορίζει τον αριθμό 1,5τμ ανά μαθητή, ακόμα και ... στα εργαστήρια πληροφορικής. Πλήρης άγνοια κανονισμών και προδιαγραφών. Αυτό το έγγραφο επικαλείται ο ΔΔΕ για να δικαιολογήσει το κλείσιμο τμημάτων! Και συνεχίζει ο προϊστάμενος με … τον ορισμό του θεωρητικού αριθμού μαθητών στο τμήμα (από τη διάταξη 16/2015), τον οποίο αριθμό καλεί τους διευθυντές των σχολείων να ξεπεράσουν! Το να απαντάς στους διευθυντές χωρίς να έχεις επίγνωση του τι γράφεις είναι ανεπίτρεπτο.

Απαντάμε λοιπόν εμείς. Ρητά και κατηγορηματικά αναφέρεται στο ΦΕΚ της πυρασφάλειας: «Καθορίζουμε τα ελάχιστα προληπτικά και κατασταλτικά μέτρα και μέσα πυροπροστασίας στα εκπαιδευτήρια και στους βοηθητικούς χώρους αυτών, με σκοπό την πρόληψη και αποτροπή εκδήλωσης και εξάπλωσης πυρκαγιών και ατυχημάτων, καθώς και τη διάσωση ατόμων και υλικών αγαθών που βρίσκονται μέσα σ' αυτά». Τα 2 τμ ανά μαθητή λοιπόν είναι τα ελάχιστα, τα 4,5 τμ ανά μαθητή στα εργαστήρια είναι τα ελάχιστα, τελεία και παύλα. Όσο για το θεωρητικό πληθυσμό, πράγματι, στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του 4ου Λυκείου Πύργου που χρησιμοποιείται και ως αίθουσα διδασκαλίας, ο θεωρητικός πληθυσμός για να υπάρχει τήρηση των κανόνων ασφαλείας ξεπερνά τα 100 παιδιά. Αλλά εκεί παρεμβαίνει το Υπουργείο και βάζει τα δικά του παιδαγωγικά όρια. Όταν ο θεωρητικός όμως πληθυσμός για  την ασφάλεια των παιδιών είναι πχ. 16, δεν μπορεί κανείς, μα κανείς να διατάζει να γίνουν 26. Δεν μπορεί κανείς να παίζει με την ασφάλεια των παιδιών, μόνο και μόνο για να φανεί αρεστός στην κυβέρνηση. Δεν είναι δυνατόν να αγνοούνται οι παγκόσμιες προδιαγραφές πυρασφάλειας των εκπαιδευτηρίων, λες και οι Δημητρέλλος, Γιαννόπουλος ή Φίλης γνωρίζουν περισσότερα για το θέμα.

  • Καλούμε τους διευθυντές να μην προβούν σε μειώσεις τμημάτων ύστερα από τις προφορικές εντολές της διεύθυνσης ή της περιφέρειας.

  • Καλούμε τους συναδέλφους σχολείων που αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα να ενημερώσουν άμεσα την ΕΛΜΕ.

  • Τους καλούμε σε συνεργασία με την ΕΛΜΕ και τα σχολικά συμβούλια (γονείς, μαθητές, καθηγητές) να αναλάβουν δράσεις υπεράσπισης των δικαιωμάτων των παιδιών τους στη μόρφωση.

  • Καλούμε τη διεύθυνση και την περιφέρεια να μην παίξουν με την ασφάλεια των παιδιών. καλούμε τους διευθυντές να τηρήσουν τους κανονισμούς πυρασφάλειας (πυροσβεστική διάταξη 16/2015).

  • Καλούμε τις εισαγγελικές αρχές να ευαισθητοποιηθούν έστω για μια φορά στα θέματα ασφάλειας των παιδιών.

  • Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να σέβονται τις ιδιαιτερότητες των παιδιών με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και να μειώνουν ανάλογα τον μέγιστο αριθμό μαθητών. Να ενημερώσουν τους συλλόγους γονέων καθώς και ειδικά τους γονείς τμημάτων με παιδιά με διαγνώσεις, για τις εξελίξεις αυτές και να τους καλέσουν να βρίσκονται σε ετοιμότητα.

  • Καλούμε τους συμβούλους ειδικής αγωγής να βλέπουν με ευαισθησία τέτοιες περιπτώσεις. Καλούμε την διοίκηση και την περιφέρεια να σεβαστούν τις ιδιαιτερότητες κάθε περίπτωσης και να συμβάλουν σε παιδαγωγικά ορθές λύσεις.

Οι μαθητές δεν είναι αριθμοί κύριε υπουργέ. Δεν μπαίνουν στην προκρούστεια κλίνη των μνημονιακών σας υποχρεώσεων. Η παιδεία είναι συνταγματικό δικαίωμα όλων και οφείλουμε να παρέχουμε στα παιδιά αυτό που δικαιούνται. Εν τέλει, η δουλειά μας δεν έχει να κάνει με νούμερα. Ποτέ δεν είδαμε τους μαθητές μας ως αριθμούς και τα σχολεία ως οικονομικές μονάδες. Η εμπειρία μας στην τάξη, η αγωνία για το παιδαγωγικό αποτέλεσμα είναι αυτή που μας καθοδηγεί καθημερινά στις πράξεις και τις αποφάσεις μας. Θα συνεχίσουμε τον αγώνα για καλύτερες συνθήκες μόρφωσης των παιδιών. 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ploia-apergia.jpg
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην περιοχή τοποθέτησής τους
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια
taksi
Περιφέρεια Θεσσαλίας: Νέο χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα για εκπαιδευτικές υποδομές και εξοπλισμό
Η παρούσα πρόσκληση έχει ως στόχο την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και τη χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη, μέσω της αναβάθμισης των εκπαιδευτικών...
Περιφέρεια Θεσσαλίας: Νέο χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα για εκπαιδευτικές υποδομές και εξοπλισμό
Linda_McMahon
Υπουργός Παιδείας των ΗΠΑ: Ποια είναι η Λίντα ΜακΜάον, πρώην CEO του WWE που εμπλέκεται σε υπόθεση σεξουαλικής εκμετάλλευσης παιδιών
H νέα υπουργός Παιδείας που επέλεξε ο Τραμπ είναι πρώην CEO του WWE - Εμπλέκεται σε υπόθεση σεξουαλικής εκμετάλλευσης παιδιών
Υπουργός Παιδείας των ΗΠΑ: Ποια είναι η Λίντα ΜακΜάον, πρώην CEO του WWE που εμπλέκεται σε υπόθεση σεξουαλικής εκμετάλλευσης παιδιών