Thumbnail
ΔΟΕ 

Ανακοίνωση για την εφ’ όλης της ύλης συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας

                Πραγματοποιήθηκε, την Τρίτη 7 Μαρτίου 2017 η πρώτη συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με τον Υπουργό Παιδείας καθώς και με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου (για το ζήτημα της εκπαίδευσης των παιδιών των προσφύγων).

            Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έθεσε στον κ. Υπουργό όλα τα ζητήματα που απασχολούν τους εκπαιδευτικούς της Π.Ε. κάτι που είχε κάνει τόσο την 1η Δεκεμβρίου όσο και με την συνοπτική έκθεση προβλημάτων που είχε αποστείλει προς την πολιτική ηγεσία στις 21 Δεκεμβρίου 2016. Συγκεκριμένα:

•            Αύξηση δαπανών για την παιδεία. Προβλήματα που παρουσιάζονται στη χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων από τις παράνομες ενέργειες Δήμων.

•            Άμεση πραγματοποίηση όλων των μόνιμων διορισμών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση, προσδιορισμός του πότε θα γίνουν και πόσοι μόνιμοι διορισμοί.

•            Κατάργηση των Υ.Α. για το ολοήμερα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία που έχουν δημιουργήσει τεράστια προβλήματα (ωράριο νηπιαγωγών, τεχνητά πλεονάσματα ωρών δασκάλων, ανάθεση μαθημάτων ειδικοτήτων, μείωση προσλήψεων αναπληρωτών, υποβάθμιση των μαθημάτων Γαλλικών και Γερμανικών, μη προσμέτρηση των ωρών σίτισης σε όλους τους εκπαιδευτικούς του ολοήμερου, κατάργηση του ενός υπεύθυνου ολοήμερου…).

•            Κατάργηση όλου του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης – χειραγώγησης.

•            Επιτακτική ανάγκη στήριξης της Ειδικής Αγωγής. Μόνιμος διορισμός των επί σειρά ετών αναπληρωτών. Αποσπασματικότητα ρυθμίσεων και δυσμενείς αποφάσεις σε σχέση με τον αριθμό των μαθητών στα τμήματα της Γενικής Εκπαίδευσης και των Ειδικών σχολείων.

•            Απόδοση οργανικών θέσεων στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων. Αποκατάσταση κλίματος δικαίου και άρσης των αδικιών που δημιούργησαν οι παράνομες «υποχρεωτικές» μετατάξεις.

•            Άρση των συγχωνεύσεων – καταργήσεων των σχολικών μονάδων και καθαρή τοποθέτηση της πολιτικής ηγεσία σχετικά με το αν υπάρχει σχέδιο μείωσης των οργανικών θέσεων.

•     Αλλαγή, με βάση τις σύγχρονες παιδαγωγικές ανάγκες, της αναλογίας εκπαιδευτικού – μαθητών σε 1:20 στο δημοτικό σχολείο και 1:15 στο νηπιαγωγείο.

•   Εξίσωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών της Π.Ε. με αυτό των εκπαιδευτικών της Δ.Ε.

•            Αποκατάσταση του κλίματος εργασιακής ανασφάλειας για τους εκπαιδευτικούς

•            Ανάγκη περιορισμού στο ελάχιστο των ελαστικών μορφών εργασίας. Τεράστια προβλήματα αναπληρωτών εκπαιδευτικών  (άδειες, περίθαλψη, επίδομα θέσης ευθύνης, κλπ.) και ανάγκη της κατοχύρωσης ίσων δικαιωμάτων με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς.

•            Εκπαίδευση παιδιών μεταναστών και επίλυση των προβλημάτων που έχει δημιουργήσει η απουσία διαλόγου με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες και ο «περίεργος» ρόλος των Μ.Κ.Ο.  – ανάγκη παρέμβασης του Υπουργείου για το απαράδεκτο και προσβλητικό για τους εκπαιδευτικούς κείμενο της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου

•            Απουσία επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών με την ευθύνη της πολιτείας και ανάγκη επαναλειτουργίσς της 2ετούς μετεκπαίδευσης για δασκάλους, νηπιαγωγούς και εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων.

•            Δικαίωμα στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων για επιμόρφωση στο Β’ επίπεδο

•            Εκπαίδευση ελληνοπαίδων εξωτερικού και προβλήματα στις αποσπάσεις εκπαιδευτικών στο εξωτερικό.

•            Αναμοριοδότηση σχολικών μονάδων στη βάση της ανάγκης της θεσμοθέτησης ενιαίων και αντικειμενικών κριτηρίων.

•         Αποδοχές και  συντάξεις στα προ κρίσης επίπεδα.

            Πέρα από την ανταλλαγή απόψεων, για μια ακόμη φορά δεν δόθηκαν απαντήσεις στα σημαντικά ζητήματα που τέθηκαν και δεν υπήρξαν δεσμεύσεις από την πλευρά του Υπουργείου. Είναι απόλυτα ξεκάθαρο ότι η πολιτική που ακολουθεί το Υπουργείο Παιδείας και φυσικά η κυβέρνηση είναι συνυφασμένη με τους σκληρούς περιορισμούς και τις περικοπές των μνημονίων.

            Από τη συζήτηση που έγινε παραθέτουμε τις «απαντήσεις» που δόθηκαν στα αιτήματα του κλάδου:

•        «Πρέπει να τελειώνει η εφαρμογή των μνημονίων στην εκπαίδευση», σύμφωνα με τον Κ. Υπουργό.

•           Έχει δημιουργηθεί επιτροπή για τα οικονομικά της εκπαίδευσης, από την οποία καταγράφονται οι δαπάνες ώστε να μελετηθούν και να υπάρξει συνεννόηση κυβέρνησης και κομμάτων για τη χάραξη πολιτικής για το θέμα. Το όλο εγχείρημα έχει προπτική τριετίας.

•              Η αξιολόγηση σε πρώτο χρόνο θα είναι αξιολόγηση όλων των στελεχών της εκπαίδευσης (προϊστάμενες/οι νηπιαγωγείων, δημοτικών σχολείων, υποδιευθυντές, διευθυντές σχολείων και σχολικοί σύμβουλοι) και αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων. Η δέσμευση για αξιολόγηση έχει υπογραφεί από την Κυβέρνηση από τον Ιούνιο του 2015. Ο κ. Υπουργός δήλωσε ότι ο τρόπος υλοποίησης θα προκύψει έπειτα από διάλογο με τις Ομοσπονδίες και αναγνωρίζει ότι θα πρέπει προηγουμένως να καταργηθεί το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο (Ν.3848 και ΠΔ 152). 

•    Η πολιτική ηγεσία δεν είναι σε θέση να ανακοινώσει χρονοδιάγραμμα και αριθμό μόνιμων διορισμών. Γίνονται προσπάθειες να ισχύσει και για την επόμενη σχολική χρονιά το υπάρχον σύστημα πρόσληψης αναπληρωτών και θα ανοίξει συζήτηση για σύστημα διορισμών και προσλήψεων, το οποίο σύμφωνα με τη γνώμη του Υπουργού, θα πρέπει να σέβεται την προϋπηρεσία των αναπληρωτών αλλά να δίνει και ελπίδες διορισμού σε όσους δεν έχουν καθόλου εργαστεί.

•     Ο κ. Υπουργός δήλωσε ότι «πρέπει να δούμε το θέμα των δικαιωμάτων των αναπληρωτών», χωρίς και εδώ να δεσμευτεί για κάτι ουσιαστικό.

•      Σχετικά με το ολοήμερα νηπιαγωγεία και δημοτικά, θα γίνει αποτίμηση της λειτουργίας τους δίχως αυτό να σημαίνει απαραίτητα και κινήσεις στην κατεύθυνση που θέτει η Δ.Ο.Ε. αν και η πολιτική ηγεσία δήλωσε πως διαφαίνεται θετική εξέλιξη στο αίτημά μας για προσμέτρησή της σε όλους όσους εμπλέκονται.

•   Αυτή τη στιγμή το Υπουργείο δεν ανοίγει ζήτημα ανακατάταξης των οργανικών θέσεων, ιδιαίτερα μετά την κατάργηση του δασκάλου, υπεύθυνου του Ολοήμερου. Αποτελεί όμως ένα θέμα που δημιουργεί φόβους, όπως δηλώθηκε, για το μέλλον

•    Γίνεται προσπάθεια για επανεκκίνηση διαδικασιών επιμόρφωσης μέσω ενός εθνικού συστήματος επιμόρφωσης. Δεν δόθηκε καμία απάντηση εάν θα είναι εκτός ωραρίου των εκπαιδευτικών.

•     Τα ζητήματα που σχετίζονται με τις μετατάξεις και την απόδοση οργανικών συσχετίστηκαν άμεσα με τις εκκρεμείς αποφάσεις δικαστηρίων και του ΣτΕ, ενώ δηλώθηκε πως όταν λήξουν αυτές οι διαδικασίες υπάρχει σχεδιασμός για την απόδοση οργανικών θέσεων, δίχως πάντως να γίνει ξεκάθαρος ο τρόπος με τον οποίο θα αντιμετωπιστεί το θέμα των συναδέλφων των κοινών ειδικοτήτων (κυρίως ΠΕ 11) των οποίων οι αιτήσεις μετάθεσης δεν είχαν ικανοποιηθεί το 2013 με το αιτιολογικό της μη ύπαρξης οργανικών θέσεων. Σε κάθε περίπτωση δηλώθηκε πως θα υπάρξει συμμόρφωση προς την απόφαση των δικαστηρίων. Στο ερώτημα τι θα συμβεί στην περίπτωση της δικαστικής δικαίωσης και στην πιθανότητα ενδεχόμενων μελλοντικών υπεραριθμιών, δηλώθηκε ότι θα ακολουθηθεί η διαδικασία που προβλέπεται.

•    Ως προς την Ειδική Αγωγή δεν απαντήθηκε πειστικά το ζήτημα των αποσπασματικών και αρνητικών ρυθμίσεων στις οποίες προχωρά συνεχώς το Υπουργείο.

•    Τέθηκε από τον κ. Υπουργό το θέμα της ανάγκης να συζητήσουμε για το περιεχόμενο της εκπαίδευσης κάτι που έχει θέσει και η Δ.Ο.Ε. πολλές φορές στο παρελθόν, χωρίς να τεθεί κανένα απολύτως χρονοδιάγραμμα.

•    Για το ζήτημα, τέλος, της επιλογής στελεχών εκπαίδευσης, το Υπουργείο παρουσιάστηκε ανέτοιμο στο να μας επικοινωνήσει κάποιο σχέδιο και κάποιο προγραμματισμό ενώ παράλληλα φάνηκε ότι οι αποφάσεις που θα ληφθούν θα εξαρτηθούν από την πολυθρύλητη απόφαση του ΣτΕ για τις επιλογής των διευθυντών σχολικών μονάδων.

          Στη συζήτηση που ακολούθησε με τον Γενικό Γραμματέα, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ενημερώθηκε σχετικά με τον σχεδιασμό του Υπουργείου για το ζήτημα της ένταξης των προσφυγόπουλων στο εκπαιδευτικό σύστημα. Από την πλευρά του Υπουργείου παρουσιάστηκε μια εξωραϊσμένη εικόνα. Η δική μας εκτίμηση είναι εντελώς αντίθετη. Από άποψη επιτελικού σχεδιασμού η κατάσταση βρίσκεται κυριολεκτικά στο μηδέν. Η προσχολική αγωγή δεν υπάρχει ως προοπτική παρά μόνον σε ελάχιστες περιπτώσεις. Οι τάξεις Υποδοχής δεν λειτουργούν στη συντριπτική τους πλειοψηφία. Οι εκπαιδευτικοί που προσλαμβάνονται και οι οποίοι θα πρέπει να προέρχονται αποκλειστικά και μόνον από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών θα πρέπει να εργάζονται με πλήρες και όχι μειωμένο ωράριο. Δεν αναφέρθηκε, αν και το ρωτήσαμε πολλές φορές, η ύπαρξη κάποιου σχεδίου ισοκατανομής των προσφυγόπουλων στα σχολεία. Η στέγαση των προσφύγων όταν φεύγουν από τα κέντρα υποδοχής είναι θέμα του Υπουργείου μεταναστευτικής πολιτικής και της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ. Ακόμη πιο ανησυχητικό είναι το ότι δεν υπάρχει καμία σκέψη σχετικά με το τι θα γίνει με τους χιλιάδες ανθρώπους υο βρίσκονται κάτω από άθλιες συνθήκες στα νησιά του Αιγαίου.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θεωρεί πως η πολιτική ηγεσία δεν έδωσε ικανοποιητική απάντηση σε κανένα από τα ζητήματα που θέσαμε. Το Υπουργείο οφείλει να απαντήσει πειστικά και όχι με τη διατύπωση καλών προθέσεων σε «καυτά» ζητήματα όπως η ανεργία που μαστίζει τους νέους εκπαιδευτικούς καθώς και η ποιοτική υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου εξ αιτίας της πολιτικής της κυβέρνησης. Η υποβαθμισμένη από την πολιτεία δημόσια εκπαίδευση είναι ένα καζάνι που βράζει και τα ευχολόγια δεν αποτελούν λύση των προβλημάτων. Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θα συνεχίσει να αναδεικνύει όλα τα ζητήματα απαιτώντας άμεσες λύσεις, στην κατεύθυνση της υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου, των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και των μορφωτικών αναγκών των μαθητών.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παντειο
Εικόνες ντροπής στο Πάντειο: Φωτιστικό έπεσε από το ταβάνι εν ώρα μαθήματος!
Εν ώρα μαθήματος, ένα φωτιστικό φθορίου οροφής, ξεκόλλησε από το ταβάνι της αίθουσας και έπεσε με δύναμη στο πάτωμα.
Εικόνες ντροπής στο Πάντειο: Φωτιστικό έπεσε από το ταβάνι εν ώρα μαθήματος!
sxoles_dramatikis_texnhs
ΣτΕ : «Οι σχολές καλλιτεχνικής εκπαιδεύσεως είναι από το Σύνταγμα ανώτερες και παραμένουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση»
Η κατάταξη των επίμαχων καλλιτεχνικών σχολών στον ίδιο κλάδο και στην ίδια ειδικότητα με τους αποφοίτους της δευτεροβάθμιας και μεταδευτεροβάθμιας...
ΣτΕ : «Οι σχολές καλλιτεχνικής εκπαιδεύσεως είναι από το Σύνταγμα ανώτερες και παραμένουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση»