Thumbnail

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ χέρι-χέρι με τα μνημονιακά κόμματα ψήφισε το τρίτο μνημόνιο και ανέλαβε  να υλοποιήσει τα αντιλαϊκά μέτρα που δεν κατάφεραν η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Με διαδικασίες εξπρές ξεπουλήθηκαν τα δημόσια αεροδρόμια, ο ΟΛΠ , η ΤΡΕΝΟΣΕ και έρχεται η σειρά της ΔΕΗ. Τα σχέδια των εντός κι εκτός Ελλάδας  να μείνει η χώρα χωρίς υποδομές, απολύτως εξαρτημένη από το ξένο κεφάλαιο με αποικιοκρατικού τύπου συμβάσεις, ιδανικό έδαφος για εργασιακές σχέσεις που παραπέμπουν στον Μεσαίωνα, υλοποιούνται μεθοδικότατα. Η κυβέρνηση της «πρώτης φοράς Αριστερά»(;) κατεδάφισε το συνταξιοδοτικό- ασφαλιστικό, σαρώνοντας τα ελάχιστα κεκτημένα που είχαν απομείνει για τους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους. Και τώρα  παίζεται η τελευταία (;) πράξη του δράματος : το κλείσιμο της αξιολόγησης με τα νέα μέτρα: νέες ανατροπές στο εργασιακό και στα συνδικαλιστικά δικαιώματα, νέες μειώσεις των συντάξεων και των εισοδημάτων , μείωση του αφορολόγητου, οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί και η εντατικοποίηση των ιδιωτικοποιήσεων. Στο μεταξύ κινητικότητα και αξιολόγηση στο Δημόσιο είναι ήδη προ των πυλών , ενώ η καθημερινότητα του πολίτη γίνεται όλο και ακριβότερη (φόροι, ανατιμήσεις σε βασικά αγαθά και κυρίως στο πετρέλαιο.)

Η συνέχιση  αυτής της πολιτικής θα επιδεινώσει και άλλο τη ζωή των εργαζομένων και όσο και αν η απογοήτευση του ελληνικού λαού αντανακλάται στη μικρή συμμετοχή τους στους αγώνες, στην ενίσχυση των  αντιλήψεων ότι «δεν μπορεί να γίνει τίποτα» και ότι «όλοι το ίδιο είναι», η οξύτητα όμως των προβλημάτων είναι τέτοια που αργά ή γρήγορα θα μπούμε σε μια διαφορετική τροχιά αγωνιστικών και κοινωνικών αντιστάσεων, που χρέος μας είναι να έχουν ένα Αριστερό, Ριζοσπαστικό και Προοδευτικό- Δημοκρατικό προσανατολισμό.

Εκπαιδευτική Αναδιάρθρωση… από τους Διαμαντοπούλου, Αρβανιτόπουλο, Λοβέρδο στο Γαβρόγλου

 Τα «παιδαγωγικά κριτήρια» του ΟΟΣΑ και των δανειστών

Το μνημόνιο που έφερε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ περιείχε συγκεκριμένες δεσμεύσεις για την εκπαίδευση.

Η εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ και όλες οι αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στο χώρο της δημόσιας παιδείας έπρεπε να υλοποιηθούν. Το σχολείο της αγοράς πρέπει να γίνει πράξη, όπως το «νέο Λύκειο», η αξιολόγηση και η αυτοαξιολόγηση, οι απολύσεις και γενικά η συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου, προκειμένου να καταστεί αυτό ένα εργαλείο παραγωγής φτηνών και ευέλικτων εργαζόμενων χωρίς παιδεία, αλλά με τις απαραίτητες δεξιότητες, χρήσιμες για τον εργασιακό μεσαίωνα που είναι ήδη εδώ. Πολιτικές που προσπάθησαν να εφαρμόσουν και οι προηγούμενες κυβερνήσεις και οι αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος διάστημα μπλόκαραν ή ανέστειλαν την εφαρμογή βασικών πτυχών τους.

Συνεχίστηκε  το φαινόμενο των μηδενικών μόνιμων διορισμών και κανένας διορισμός δεν πρόκειται να γίνει μέχρι το 2019 τουλάχιστον. Οι ανάγκες και τα κενά συνεχίζουν να καλύπτονται από αναπληρωτές , των οποίων ο αριθμός κάθε χρόνο μειώνεται. Η κυβέρνηση διατήρησε όλα τα αντιδραστικά μέτρα των προηγούμενων (αύξηση ωραρίου, του αριθμού μαθητών ανά τμήμα κ.λπ) , αλλά προχώρησε και σε νέα: περικοπή ωρών από το πρόγραμμα των γυμνασίων, με αποτέλεσμα τη δημιουργία τεχνητών πλεονασμάτων σε  ειδικότητες , οι οποίες μέσω της τρίτης ανάθεσης καλύπτουν κενά άλλων ειδικοτήτων με τη λογική «όλοι μπορούν να τα κάνουν όλα». Αυξήθηκε ο αριθμός των εκπαιδευτικών-λάστιχο  σε τρία , τέσσερα ακόμη και πέντε σχολεία , για να καλύψουν το ωράριό τους. Καταργήθηκε επίσης η τρίωρη απαλλαγή για τους υπευθύνους εργαστηρίων  και πληροφορικής , ενώ δεν επιτρέπεται πλέον η συμπλήρωση ωραρίου με πολιτιστικά και περιβαλλοντικά προγράμματα. Οι προτεινόμενες συγχωνεύσεις ειδικοτήτων θα δημιουργήσουν νέες υπεραριθμίες και πλεονάσματα, θα οδηγήσουν τους συναδέλφους με λίγα χρόνια υπηρεσίας να βρίσκονται εκτεθειμένοι και θα απολυθούν αναπληρωτές. Η κυβέρνηση  πρόσφατα τροποποίησε το νόμο για τους μαθητές  με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες , ώστε να καθίσταται εξαιρετικά δύσκολη η ανάπτυξη περισσότερων τμημάτων. Καμία μέριμνα δεν έλαβε η κυβέρνηση για τους συναδέλφους με προβλήματα υγείας. Δεν υπάρχει κανένα νομοθετικό πλαίσιο για μείωση του διδακτικού τους ωραρίου, καθώς η επίτευξη των πλεονασμάτων είναι πάνω από-τους-ανθρώπους.
Η απόφαση της κυβέρνησης να δρομολογήσει το δημόσιο σχολείο πάνω στις ράγες του φιλελευθερισμού σύμφωνα με τις επιταγές του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε φαίνεται και με μια σειρά μέτρων που λήφθηκαν τη φετινή χρονιά. Τα ολιγομελή τμήματα αντιμετωπίζονται με ιδιαίτερα σκληρό τρόπο και πολλά απ᾽ αυτά δεν κατάφεραν να γλυτώσουν . Ειδικά σε ό,τι αφορά τα ΕΠΑΛ, η κατάργηση τομέων, η νέα δομή, ο χαρακτηρισμός της φοίτησης στα μέσα της χρονιάς και η καθιέρωση της μαθητείας είναι ενδεικτικά των προθέσεων. Από την άλλη πλευρά οι διαρροές του πορίσματος Λιάκου και πρόθεση του υπουργείου επιβολής του «εθνικού» απολυτηρίου και του ΝΕΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ – νεοφιλελεύθερης έμπνευσης που κρατάει χρόνια, η υποχρεωτική εφαρμογή των θεσμών της θεματικής εβδομάδας και των δημιουργικών εργασιών καθώς και οι συνεχείς αναφορές στην αυτοαξιολόγηση δείχνουν ότι το  σχολείο των λίγων κι εκλεκτών, που κατακερματίζει τη γνώση, είναι προ των πυλών, έτοιμο να μας κάνει να ξεχάσουμε το δημόσιο σχολείο που μέχρι τώρα γνωρίζαμε.

Η πολιτική του Υπουργείου είναι κάθε λέξη του ΟΟΣΑ και των μνημονίων

Στο κέντρο του κυκλώνα είναι ο εργαζόμενος, ο νυν εκπαιδευτικός προσαρμοσμένος στις απαιτήσεις της ελαστικής εργασίας και της υποχρεωτικής κινητικότητας αλλά και ο μελλοντικός εργαζόμενος, ο μαθητής, με συμπίεση των ονείρων του και των κοινωνικών του προσδοκιών. Το ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ είναι η προεπίκυρωση της ελαστικότητας της εργασίας και της ευελιξίας της αγοράς, για ολόκληρη την κοινωνία.

Το «νέο σχολείο» της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ δεν πρέπει να υλοποιηθεί!

Το «νέο σχολείο της αγοράς» σε συνδυασμό με τις ακραίες νεοφιλελεύθερες πολιτικές των μνημονίων, των περικοπών και καταργήσεων κοινωνικών και εργασιακών δικαιωμάτων θα γίνει η ταφόπλακα της ΠΑΙΔΕΙΑΣ.

ΠΡΕΠΕΙ να ΕΜΠΝΕΥΣΟΥΜΕ και ΜΠΟΡΟΥΜΕ!

Αυτό που απαιτείται είναι ο συντονισμός των δυνάμεων της συνδικαλιστικής Αριστεράς και η συγκρότηση ενός ευρύτερου αγωνιστικού και διεκδικητικού μετώπου, για να συντονίσει τη δράση, να συνενώσει τις αγωνιστικές-κινηματικές αντιστάσεις και να ενεργοποιήσει τα σωματεία σε αγωνιστική κατεύθυνση.

Είναι ανάγκη επιτακτική να στήσουν ευρείες ενότητες στην βάση υπεράσπισης των λαϊκών συμφερόντων, να γίνουμε ενοχλητικοί και επικίνδυνοι για την υπάρχουσα τάξη πραγμάτων, τους εργοδότες και τις κυβερνήσεις τους και χρήσιμοι για τους εργαζόμενους, τους κοινωνικά αδύναμους, τους νεολαίους.

«Αυτοί που μας κλέψανε το βιβλίο από το χέρι, μας κατηγορούν ότι μείναμε αδιάβαστοι»

Βασικό «επιχείρημα» όλων των τελευταίων κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ – ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ και των δορυφόρων τους είναι ότι οι «παθογένειες» του δημόσιου σχολείου πρέπει να ξεπεραστούν. Στήνουν ένα πάρτι κατασυκοφάντησης του εκπαιδευτικού και του έργου του, φορτώνοντας του όλα τα κρίματα και τα εγκλήματα των νεοφιλελεύθερων πολιτικών των τελευταίων χρόνων.

Το εκπαιδευτικό κίνημα πρέπει να αναζωογονηθεί μέσα από τις θέσεις του και τα αιτήματά του, απαντώντας όχι πια στους δοτούς υπουργούς της παραπληροφόρησης αλλά στους εργαζόμενους, στους γονείς, στους μαθητές μας ότι ο εκπαιδευτικός έδωσε και θα δώσει την ζωή, το αίμα του για να υπερασπίσει το δημόσιο και δωρεάν σχολείο της θεωρίας και της πράξης των όλων και ίσων και για να ανατρέψει τις πολιτικές που εξαθλιώνουν τους μαθητές του, τον ίδιο αλλά και ολόκληρη την κοινωνία. Οι εκπαιδευτικοί υποχρεούμαστε να γίνουμε και σήμερα η ατμομηχανή του κινήματος που θα υπερασπιστεί το δικαίωμα των λαϊκών στρωμάτων σε μια πραγματικά δημόσια και δωρεάν παιδεία που να ανταποκρίνεται στους αγώνες τους.

15% για την Παιδεία

12 χρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο της θεωρίας και της πράξης, των όλων και των ίσων, με δίχρονη προσχολική αγωγή

Κανένα παιδί εκτός σχολείου, 14 χρόνια υποχρεωτική εκπαίδευση, κανένα παιδί στην εργασία.

Η μόνιμη και σταθερή εργασία είναι δικαίωμα ΟΛΩΝ μας! ΜΑΖΙΚΟΙ ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΤΩΡΑ!

Ζωή αξιοβίωτη για τον εκπαιδευτικό, την νεολαία και για όλο το λαό!

ΔΕΝ ΧΡΩΣΤΑΜΕ – ΔΕΝ ΠΟΥΛΑΜΕ – ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ

ΑΝΑΤΡΟΠΗ της πολιτικής κυβέρνησης, ΕΕ, ΔΝΤ που εξαθλιώνουν τις ζωές μας

ΟΛΟΙ, -ΕΣ

Πρέπει να παλέψουμε να στήσουμε την Ομοσπονδία στα πόδια της, να αναλάβουμε το χρέος αλλά και το δικαίωμα που μας αντιστοιχεί!

 

Δείτε όλη την προκήρυξη σε pdf ΕΔΩ

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

iereas_2.jpg
Ηλεία: Ιερέα έκαναν πρώην στέλεχος της ΝΔ που υποστήριζε το κάψιμο προσφυγικής δομής
Ο Διαμαντής Καρασούλας χαρακτήριζε “πιο ειδυλλιακό κι από ηλιοβασίλεμα” το κάψιμο προσφυγικής δομής. Τώρα, χειροτονήθηκε ιερέας
Ηλεία: Ιερέα έκαναν πρώην στέλεχος της ΝΔ που υποστήριζε το κάψιμο προσφυγικής δομής
Ξυλοδαρμός μαθητή
Πάτρα: Συνελήφθησαν τρεις ανήλικοι, ανάμεσά τους και 12χρονος που ξυλοκόπησαν άγρια 15χρονο
Για την υπόθεση κατηγορείται ένας ακόμη 12χρονος, ο οποίος συμμετείχε στον ξυλοδαρμό του 15χρονου
Πάτρα: Συνελήφθησαν τρεις ανήλικοι, ανάμεσά τους και 12χρονος που ξυλοκόπησαν άγρια 15χρονο
κτελ
ΚΤΕΛ - Πύργος: Παρέδωσε στο σχολείο 6χρονο μαθητή αιμόφυρτο και σοβαρά τραυματισμένο
Σοβαρός τραυματισμός μαθητή κατά τη μεταφορά με λεωφορείο ΚΤΕΛ – Καταγγελία του ΣΕΠΕ Πύργου-Αρχαίας Ολυμπίας
ΚΤΕΛ - Πύργος: Παρέδωσε στο σχολείο 6χρονο μαθητή αιμόφυρτο και σοβαρά τραυματισμένο
kakopoiisi.jpg
Σκάνδαλο κακοποίησης αυτιστικών παιδιών: Καταγγελίες για συγκάλυψη από την ανώτατη διοίκηση
Οι εικόνες που αποτυπώνονται στα βίντεο είναι σοκαριστικές: τα παιδιά εμφανίζονται πεσμένα στο πάτωμα, δεμένα από το λαιμό, ή εγκαταλειμμένα για ώρες...
Σκάνδαλο κακοποίησης αυτιστικών παιδιών: Καταγγελίες για συγκάλυψη από την ανώτατη διοίκηση