Με την πάγια πλέον τακτική του αιφνιδιασμού το Υπουργείο Παιδείας με ένα απαράδεκτο έγγραφο δίνει τις κατευθύνσεις στα ΠΥΣΔΕ για την πραγματοποίηση της διαδικασίας τοποθέτησης των εκπαιδευτικών στα λειτουργικά κενά. Συγκεκριμένα σύμφωνα με το Υπουργείο τα ΠΥΣΔΕ πρέπει να συνεδριάσουν στο διάστημα από 28/8/2017 έως 31/8/2017, για να ανακοινώσουν κενά και πλεονάσματα στις σχολικές μονάδες, αλλά και να τοποθετήσουν σε αυτά τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στη διάθεση των ΠΥΔΣΕ-ΠΥΣΠΕ, έχουν αποσπαστεί, κλπ. Επιπλέον την 1η Σεπτέμβρη θα συνεδριάσουν οι σύλλογοι διδασκόντων των σχολείων για να κάνουν ... κατανομή μαθημάτων χωρίς ακόμη να έχουν ολοκληρωθεί τα τμήματα των σχολείων τους (Γενικής, Κατευθύνσεις, Ομάδες προσανατολισμού, Τομείς και Ειδικότητες ΕΠΑΛ κλπ) για να .... στείλουν κενά - πλεονάσματα και τους λειτουργικά υπεράριθμους, ενώ τα κενά και πλεονάσματα θα έχουν ήδη ανακοινωθεί ….. και σ’ αυτά ήδη θα έχουν τοποθετηθεί εκπαιδευτικοί.
Για μία άλλη φορά ( όπως και την περσινή χρονιά) το Υπουργείο προσπαθεί με κλειστά σχολεία, σε ασφυκτικά χρονικά πλαίσια και ερήμην των εκπαιδευτικών να διαμορφώσει τετελεσμένα όχι μόνο για τις τοποθετήσεις αλλά συνολικά για το πλαίσιο των υπηρεσιακών μεταβολών με άμεσες αρνητικές συνέπειες στα μορφωτικά δικαιώματα, το δημόσιο σχολείο και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Το συγκεκριμένο έγγραφο είναι εκτός τόπου και χρόνου, αφού ζητά να πραγματοποιηθούν οι τοποθετήσεις με κλειστά σχολεία, χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι υπηρεσιακές μεταβολές( αποσπάσεις εντός ΠΥΣΔΕ, άδειες, εκλογή υποδιευθυντών κα) όπως και η ολοκλήρωση των τμημάτων στα σχολεία(κατευθύνσεις, ομάδες προσανατολισμού, Τομείς και Ειδικότητες ΕΠΑΛ , ξένη γλώσσα κλπ). Με ποια στοιχεία λοιπόν θα γίνει ο υπολογισμός και οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών;
Επιπρόσθετα, το Υπουργείο Παιδείας καλεί τα Υπηρεσιακά Συμβούλια να παρατυπήσουν – παρανομήσουν, δηλαδή να μην εφαρμόσουν το ΠΔ 50/1996 που ορίζει ότι οι οργανικά υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί, που δεν τοποθετήθηκαν σε σχολική μονάδα στην αντίστοιχη διαδικασία του Ιουνίου και εξακολουθούν να είναι λειτουργικά υπεράριθμοι, καλούνται με αίτησή τους να καλύψουν, κατά προτεραιότητα, κενά στις σχολικές μονάδες. Και βεβαίως όλοι γνωρίζουμε ότι το σύνολο των υπεραρίθμων εκπαιδευτικών παρουσιάζεται αφού ανοίξουν τα σχολεία και αφού γίνουν οι αναθέσεις μαθημάτων.
Αναμφίβολα, ο στόχος του Υπουργείου είναι μέσα από μία διάτρητη, παράνομη και αδιαφανή διαδικασία να παρουσιάσει μία μαγική εικόνα «κανονικότητας» στα σχολεία, γεγονός που δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα στο δημόσιο σχολείο. Στόχος του Υπουργείου είναι η ελαχιστοποίηση των κενών και οι λιγότερες προσλήψεις αναπληρωτών. Στόχος είναι η επιβολή ενός καθεστώτος μόνιμης κινητικότητας των εκπαιδευτικών, με μαζικές μετακινήσεις σε 3 και 4 σχολεία , ακόμη μεγαλύτερη μείωση των τμημάτων(ΕΠΑΛ, ξενόγλωσσα τμήματα κλπ).Είναι σημαντικό να τονιστεί η υποβάθμιση των συλλόγων διδασκόντων και η μετατροπή τους σε ένα σώμα χωρίς καμία άποψη, όπου θα υλοποιεί κάθε φορά τις κεντρικές επιλογές της διοίκησης. Αναδεικνύεται ένα ακόμα πρόβλημα δημοκρατίας και αδιαφάνειας και αυταρχισμού στο δημόσιο σχολείο, φαινόμενα τα οποία θα ενταθούν το επόμενο διάστημα στα πλαίσια υλοποίησης του σχεδιασμού για το δημόσιο σχολείο σύμφωνα με τις εκθέσεις ΟΟΣΑ και τα προαπαιτούμενα της 2ης αξιολόγησης.
Τα σχολεία πρέπει να λειτουργούν το Σεπτέμβρη με όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς στη θέση τους , με τα βιβλία στην ώρα τους σε αξιοπρεπή σχολικά κτήρια. Για να υπάρξει το αυτονόητο , δηλαδή να λειτουργήσει το δημόσιο σχολείο, το υπουργείο θα πρέπει να αποδεχθεί τις γνωστές σε όλους διεκδικήσεις του εκπαιδευτικού κινήματος.
- Να προχωρήσει άμεσα στο διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών για να καλυφθούν τα χιλιάδες κενά, να καταργηθεί το απαράδεκτο καθεστώς των αναπληρωτών, της ελαστικής εργασίας και της εργασιακής περιπλάνησης.
- Να ολοκληρώνει όλες τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών (μεταθέσεις, αποσπάσεις , τοποθετήσεις κλπ) από τον Ιούνη.
- Να γίνει άμεση μείωση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών στα όρια του 2013 αλλά και γενικότερα μείωση του χρόνου εργασίας για το σύνολο των εργαζομένων.
- Να μειωθεί το όριο των μαθητών στις τάξεις: 20 στη γενική παιδεία, 15 στις κατευθύνσεις, 10 στα εργαστήρια.
- Οι αναθέσεις των μαθημάτων να γίνονται με βάση τις πραγματικές μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και παιδαγωγικά – επιστημονικά κριτήρια και όχι σύμφωνα με τις μνημονιακές επιταγές, το δημοσιονομικό κόφτη ,τα προαπαιτούμενα των μνημονίων και των εκθέσεων – οδηγιών ΟΟΣΑ- ΕΕ κλπ και πάντα με την σύμφωνη γνώμη του συλλόγου διδασκόντων.
Στην κατεύθυνση αυτή απαιτούμε την απόσυρση της απαράδεκτης εγκυκλίου από το Υπουργείο και καλούμε το Διευθυντή της ΔΔΕ Χανίων καθώς και τα διορισμένα μέλη του ΠΥΣΔΕ Χανίων να σεβαστούν τον κλάδο, τις πάγιες διαδικασίες, τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών και μέσα σε συνθήκες διαφάνειας, ελέγχου και νομιμότητας να γίνουν οι τοποθετήσεις.
Στα πλαίσια αυτά η ηγεσία της ΟΛΜΕ πρέπει να κινηθεί άμεσα και να μην επιτρέψει την έναρξη της διαδικασίας.
Καλούμε τους συναδέλφους την Τρίτη 5 Σεπτέμβρη, στις 13:00μ.μ. σε παράσταση διαμαρτυρίας στη ΔΔΕ Χανίων για να μπλοκάρουμε οποιασδήποτε προσπάθεια δημιουργίας πλασματικών υπεραριθμιών, απόκρυψης κενών, συμπτύξεων τμημάτων, συγχωνεύσεων, υποχρεωτικών μετακινήσεων.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη