Thumbnail
1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Κριτικής Εκπαίδευσης: «Η Κριτική Εκπαίδευση για το Σχολείο των Κοινωνικών Αναγκών», Παιδαγωγικό Τμήμα Θεσσαλονίκης, Πύργος Παιδαγωγικής Σχολής, Πανεπιστημιούπολη Θεσσαλονίκης, 20-22 Απρίλη 2018

Στην Ελλάδα έχουν οργανωθεί μέχρι σήμερα τέσσερα από τα επτά Διεθνή Συνέδρια Κριτικής Εκπαίδευσης. Και μόνο αυτό το γεγονός δείχνει ότι στη χώρα μας υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός εκπαιδευτικών από όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης που αναζητά ριζοσπαστικές απαντήσεις στα συσσωρευμένα προβλήματα της εκπαίδευσης και της κοινωνίας, απαντήσεις οι οποίες δεν εγκλείονται στον ορίζοντα του συντηρητισμού και του τεχνοκρατισμού.

Σε μια περίοδο οικονομικής και κοινωνικής κρίσης, καθώς και  κυριαρχίας ποικίλων παραλλαγών νεοφιλελεύθερων πολιτικών, όσοι και όσες υποστηρίζουν και προωθούν την κριτική εκπαίδευση καλούνται να συμβάλουν με συστηματικό, δημιουργικό και αποφασιστικό τρόπο στο άνοιγμα ενός διαφορετικού-εναλλακτικού δρόμου αντίστασης, ανατροπής και ριζικού κοινωνικού μετασχηματισμού.

Σ’ αυτή την κατεύθυνση εντάσσεται η πραγματοποίηση του 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Κριτικής Εκπαίδευσης, το οποίο οργανώνεται από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ, σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ και την Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος. Τοποθετώντας στο επίκεντρο τα ζητήματα των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων και των παιδαγωγικών πρακτικών, η θεματολογία του Συνεδρίου είναι ευρεία. Εκτείνεται από την κριτική κατανόηση του χαρακτήρα και των συνεπειών της νεοφιλελεύθερης αναδιάρθρωσης στην εκπαίδευση μέχρι τη μελέτη τόσο θεωρητικών προβλημάτων της κριτικής εκπαίδευσης όσο και συγκεκριμένων παρεμβάσεων που εμπνέονται από τη θεωρία και τη δράση της.

Η Κριτική εκπαίδευση διαμορφώνεται από τον στοχασμό, την παρέμβαση και τη δράση τόσο στο πεδίο της θεωρίας όσο και των κοινωνικών, πολιτικών και ιδεολογικών ανταγωνισμών στο χώρο της εκπαίδευσης. Γι’ αυτό επανεξετάζει διαρκώς και θέτει υπό δοκιμασία τις θεωρητικές αφετηρίες της, με σκοπό να μορφώσει τους εκπαιδευτικούς ως εργάτες πολιτισμού και τους μαθητές ως κριτικά σκεπτόμενους και ενεργούς δρώντες, ώστε, από κοινού, να δημιουργούν το παρόν και το μέλλον τους με βάση τις αρχές της ισότητας, της αλληλεγγύης, της δημοκρατίας και της κοινωνικής απελευθέρωσης και δικαιοσύνης.

Περισσότερα ΕΔΩ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

anaplirotes
Σκέψεις με αφορμή τη μονιμοποίηση, χωρίς αξιολόγηση, των 45 εκπαιδευτικών!
«Σε όλη τη χώρα υπάρχουν, και πάλι παρά τις ψευδείς δηλώσεις κυβέρνησης- ΥΠΑΙΘΑ, χιλιάδες νεοδιόριστοι αλλά και μόνιμοι εκπαιδευτικοί που δίνουν,...
Σκέψεις με αφορμή τη μονιμοποίηση, χωρίς αξιολόγηση, των 45 εκπαιδευτικών!
ακτι
ΕΛΜΕ Ζακύνθου: Καταδικάζει τις απαράδεκτες δηλώσεις του βουλευτή Ζακύνθου της ΝΔ Διονύσιου Ακτύπη
Δε δίστασε άλλωστε να δηλώσει δημοσίως ότι «πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί απέναντι σε αυτούς που διαφεντεύουν τα σχολεία στη Ζάκυνθο»,...
ΕΛΜΕ Ζακύνθου: Καταδικάζει τις απαράδεκτες δηλώσεις του βουλευτή Ζακύνθου της ΝΔ Διονύσιου Ακτύπη
PAIDEIAS
Να αυξήσει τους μισθούς και να ανοίξει τους Πίνακες του ΑΣΕΠ το υπουργείο Παιδείας και να αφήσει τις ασκήσεις "καταστρατήγησης" του
Πρόκειται για μια κίνηση που έχει "ουρά" σχεδιασμών από πίσω της και αφορά στον προσανατολισμό του υπουργείου Παιδείας για "αναδιάρθρωση" του τρόπου...
Να αυξήσει τους μισθούς και να ανοίξει τους Πίνακες του ΑΣΕΠ το υπουργείο Παιδείας και να αφήσει τις ασκήσεις "καταστρατήγησης" του