Το Υπουργείο Παιδείας από το Σεπτέμβριο με βάση τις σχετικές διατάξεις του αντιεκπαιδευτικού νόμου 4547/18 (αξιολόγηση στελεχών, προγραμματισμός – αποτίμηση των σχολικών μονάδων), θα προωθήσει την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Θα επιδιώξει με κάθε τρόπο να διαμορφώσει κουλτούρα αξιολόγησης μέσα στις σχολικές μονάδες, γιατί η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού αποτελεί μνημονιακή δέσμευση και προαπαιτούμενο των δανειστών, ενώ ο ΟΟΣΑ την θεωρεί αναγκαία προϋπόθεση για «ένα λαμπρό μέλλον της ελληνικής εκπαίδευσης».
Η εμπέδωση κουλτούρας αξιολόγησης αποτελεί το πρώτο κρίσιμο βήμα για να προωθηθεί ένα καθολικό αξιολογικό μοντέλο. Γι αυτό όλα τα στελέχη εκπαίδευσης αξιολογούνται από τα στελέχη της αμέσως ανώτερης βαθμίδας ιεραρχίας, τα οποία συντάσσουν σχετικές εκθέσεις αξιολόγησης. Όλα τα στελέχη εκπαίδευσης αξιολογούνται από το μόνιμο προσωπικό που υπάγεται σε αυτά. Για παράδειγμα, οι εκπαιδευτικοί μιας σχολικής μονάδας καλούνται να συμπληρώνουν, σε ετήσια βάση, ανώνυμα ερωτηματολόγια αξιολόγησης του/της διευθυντή/ντριας που περιέχουν κριτήρια.
Το Υπουργείο φιλοδοξεί να μας καταστήσει όλους αξιολογητές για να μας μετατρέψει σε αξιολογούμενους σε επόμενη φάση, όπως άλλωστε προβλέπεται στις αρμοδιότητες του ΙΕΠ για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Σήμερα βαθμολογείς εσύ το διευθυντή σου; Αύριο θα βαθμολογήσει αυτός εσένα!
Αμέτρητες θα είναι οι συνεδριάσεις που προβλέπονται από το Σεπτέμβριο, στους συλλόγους διδασκόντων. Με την εντατικοποίηση της εργασίας των εκπαιδευτικών και τη γραφειοκρατία στους συλλόγους διδασκόντων να παίρνει μια νέα διάσταση. Σχολικό συμβούλιο, ομάδες σχολείων, ΠΕΚΕΣ, ΚΕΣΥ, Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, ΙΕΠ, Υπουργείο επιτηρούν και ελέγχουν το σχολείο και οι εκπαιδευτικοί λογοδοτούν για το επίπεδο συμμόρφωσης τους στην αντιδραστική αλλαγή της εκπαίδευσης. Όλα τα παραπάνω, συγκροτούν τους όρους μιας διαδικασίας που καμία σχέση δεν έχει με εσωτερικές και ανατροφοδοτικές συλλογικές παιδαγωγικές λειτουργίες. Αντίθετα, αυτή διαμορφώνει μια δυναμική κωδικοποίησης, συγκρισιμότητας, διαφοροποίησης, κατάταξη και ανταγωνισμού των σχολικών μονάδων, που θα πάρει σαφέστερα χαρακτηριστικά με την έκδοση των υπουργικών αποφάσεων που θα ορίσουν φόρμες και δείκτες αξιολόγησης. Αυτή η διαδικασία θα οδηγήσει και στην κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών.
Η διεθνής εμπειρία έχει αποδείξει ότι η εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης οδήγησε παντού σε κατηγοριοποίηση και κλείσιμο σχολείων, στην λειτουργία των σχολικών μονάδων με όρους ανταγωνισμού και επιχειρηματικότητας. Κατέστρεψε το δημόσιο σχολείο και τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα, άνοιξε τον δρόμο για την είσοδο γονέων και δήμων σε αυτό, με ρόλο επόπτη του εκπαιδευτικού έργου.
Είναι αποκαλυπτική για την προώθηση της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού η ενίσχυση του επιτελικού ρόλου της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.). Η ίδια η Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. αποδέχεται αυτό το ρόλο σε σχετική έκθεσή της στις 21/3/2017, όπου αναγράφεται ότι είναι: «αρμόδια κατά νόμο τόσο για την εσωτερική αξιολόγηση (αυτοαξιολόγηση), όσο και για την εξωτερική αξιολόγηση της Σχολικής Μονάδας". Μάλιστα θεωρεί ότι "η αυτοαξιολόγηση είναι σημαντικότερη της εξωτερικής αξιολόγησης και η πρώτη πρέπει να προηγηθεί και να στηριχθεί πολύτροπα, αφού έχει εμπεδωθεί κουλτούρα αξιολόγησης».
Συνεχίζουμε στον ίδιο δρόμο που χάραξαν οι αγώνες των προηγούμενων χρόνων.
"Δεν αξιολογώ – Δεν αξιολογούμαι"
Διεκδικούμε να μην εφαρμοστεί ο νόμος για τις νέες δομές και να καταργηθεί όλο το θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης. Όχι στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.
Αποφασίζουμε από τώρα απεργία – αποχή από κάθε αξιολογική διαδικασία είτε αφορά αξιολόγηση στελεχών είτε αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας
Καλούμε το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να υλοποιήσει την απόφαση της Γ.Σ. Προέδρων (18 Απριλίου 2018) για απεργία-αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης που προβλέπονται από τις σχετικές διατάξεις του ν.4547/18 (αξιολόγηση στελεχών και προγραμματισμός – αποτίμηση των σχολικών μονάδων).
Καλούμε τις ΕΛΜΕ να πάρουν αποφάσεις συνέχισης της απεργίας - αποχής και να σχεδιάσουν το συντονισμό τους με τους συλλόγους της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, τοπικά και πανελλαδικά
Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να ακυρώσουν το σχέδιο διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης και να συνεχίσουν το έργο τους όπως τα προηγούμενα χρόνια (κατανομή τάξεων, αρμοδιοτήτων, παιδαγωγικών δράσεων κλπ) ως μια εσωτερική δημοκρατική συλλογική διαδικασία οργάνωσης της σχολικής ζωής.
Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να ακολουθήσουν την απόφαση απεργίας – αποχής ώστε να δώσουμε νικηφόρα τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση. Κανένας εκπαιδευτικός σε ρόλο αξιολογητή, κανένας να μην αποδεχτεί την αξιολόγησή του.
Παίρνουμε όλα τα μέτρα για να επιτύχουμε την ίδια αποτελεσματική και μαζική απόρριψη της αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης όπως και στις προηγούμενες νικηφόρες αναμετρήσεις (γενικές συνελεύσεις, επιτροπές αγώνα, συνεδριάσεις συλλόγων διδασκόντων, συγκέντρωση υπογραφών, κλπ.)
Σε κάθε περίπτωση, το εκπαιδευτικό κίνημα θα υπερασπιστεί την παιδαγωγική ελευθερία και τη δημοκρατία στο σχολείο, θα καταργήσει και το νέο θεσμικό πλαίσιο αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, όπως ακριβώς κάνει εδώ και 21 χρόνια με ψηφισμένο νόμο για την αξιολόγηση που ποτέ δεν εφαρμόστηκε. Μια μάχη που σήμερα δίνεται με όρους νίκης από το κίνημα των δημοσίων υπαλλήλων ενάντια σε κάθε μορφή αξιολόγησης.
Το εκπαιδευτικό κίνημα θα ορθώσει τους αγώνες και τις αντιστάσεις του για την ανατροπή των αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων και της πολιτικής κυβέρνησης - Ε.Ε. - Ο.Ο.Σ.Α
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη