Για άλλη μία χρονιά το υπουργείο Παιδείας στηρίζεται στις ελαστικές σχέσεις εργασίας ώστε να καλύψει τα χιλιάδες κενά στην εκπαίδευση. Και φέτος έχουμε υποσχέσεις για μόνιμους διορισμούς αλλά πλέον είναι πιο πιστευτοί από ποτέ καθώς αναφέρονται σε χρόνο μετά την λήξη της θητείας της κυβέρνησης που τους υπόσχεται. Και μέσα στην γενικότερη σουρεάλ κατάσταση ερχόμαστε αντιμέτωποι με πρακτικές δευτεροβάθμιων διευθύνσεων να κινούνται στα όρια του νόμου. Εξηγούμαστε,
1ον κατά την τοποθέτηση των εκπαιδευτικών που είναι στην διάθεση της ΔΔΕ Μαγνησίας (εκπαιδευτικών που δεν έχουν οργανική θέση σε σχολείο άρα μπορούν να καλύψουν κενά) το ΠΥΣΔΕ Μαγνησίας τοποθέτησε εκπαιδευτικούς ΓΕΝΙΚΗΣ παιδείας να κάνουν μάθημα σε τμήματα ένταξης. Σε τμήματα δηλαδή που φοιτούν μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και ως εκ τούτου απαιτείται η ύπαρξη εξειδικευμένου εκπαιδευτικού προσωπικού. Αυτή η πρακτική του ΠΥΣΔΕ Μαγνησίας οδήγησε αφενός στο να υπάρχουν σχολεία στα οποία δεν διδάσκονταν μαθήματα άρα ολόκληρα τμήματα στην ουσία δεν είχαν εκπαιδευτικό και αφετέρου στο να υπάρξει δημοσιοοικονομικό κόστος καθώς για τα κενά που άφησαν ακάλυπτα, προσλήφθηκα άλλοι εκπαιδευτικοί. Και όλα αυτά ενώ είχε στην διάθεση του εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό. Φτάσαμε δηλαδή στο να μην τοποθετείται το εξειδικευμένο προσωπικό στους μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, να μετακινείται προσωπικό αφήνοντας κενό στις σχολικές μονάδες της Μαγνησίας και για τα κενά αυτά που θα μπορούσαν να έχουν καλυφθεί, να προσλαμβάνονται άλλοι εκπαιδευτικοί. Λογικό;;;;
2ον Ο νόμος 4415 βάσει του οποίου εκπαιδευτικοί της γενικής μετακινήθηκαν στην ειδική εκπαίδευση ορίζει ότι πρώτα καλύπτονται τα ειδικά σχολεία του νομού, από τους 14 εκπαιδευτικούς της γενικής ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ φιλόλογος, μαθηματικός ή φυσικός ΔΕΝ τοποθετήθηκε σε ειδικό σχολείο. Γιατί άραγε;
3ον Κατά την δήλωση των σχολείων τοποθέτησης από τους αναπληρωτές που έχουν εξειδίκευση στην ειδική εκπαίδευση, δεν δόθηκαν όλα τα κενά των σχολικών μονάδων με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον κλάδο των φιλολόγων όπου για 9 άτομα δόθηκαν 8 επιλογές και μετά από αντίδραση μας εμφανίστηκε ένα 9ο κενό. Φυσικά τα κενά είναι πολύ περισσότερα και τυπικά έπρεπε να είναι αναρτημένα ΟΛΑ με σφραγίδα και υπογραφή (μάλλον ζητάμε πολλά).
4ον Με έγγραφο της η δδε Μαγνησίας ζητά να γίνει καταγραφή των μαθητών των τμημάτων ένταξης οπού ζητά να μην συμπεριληφθούν οι μαθητές που φοιτούν με υπεύθυνη δήλωση γονέα. Αλήθεια, δεν γνωρίζουν ότι ο νόμος 3699 ορίζει ότι μπορούν να φοιτούν και μαθητές με υπεύθυνη δήλωση γονέα; Γιατί άραγε αυτή η πρακτική φέτος μετά τις αντιδράσεις μας για τις πράξεις της ΔΔΕ;
5ον Με νεότερο έγγραφο ζητά αιτιολόγηση για τμήματα που λειτουργούν με λιγότερους από 3 μαθητές. Πέραν από το προφανές ότι για παράδειγμα δεν μπορεί να συνυπάρξει μαθητής με διάσπαση προσοχής με μαθητή με υπερκινητικότητα στο ίδιο τμήμα από που εξάγεται η έγγραφη απαίτηση για εξήγηση περι της ομαδοποίησης των μαθητών. Υπάρχει αντίστοιχη ανάγκη για εξήγηση πχ στις ομαδοποιήσεις των μαθητών στα ολιγομελή τμήματα των ΕΠΑΛ; Γιατί άραγε αυτή η πρακτική φέτος μετά τις αντιδράσεις για τις πράξεις της ΔΔΕ;
Όπως και να έχει, επειδή παρόλες τις αντιδράσεις μας και συζητήσεις μας με το ΠΥΣΔΕ Μαγνησίας και τον διευθυντή εκπαίδευσης , ΔΕΝ έχουμε πάρει καμιά έγγραφη απάντηση και δεν έχουμε καμία πράξη ως προς αυτά που ζητάμε και είναι
1ον Την άμεση ανάκληση της τοποθέτησης των εκπαιδευτικών της γενικής εκπαίδευσης στα τμήματα ένταξης καθώς η πράξη του ΠΥΣΔΕ οδήγησε στην δημιουργία επιπλέον κενών στην γενική εκπαίδευση
2ον Την άμεση πρόσκληση προς τους εκπαιδευτικούς που έχουν τα κατά τον νόμο προσόντα ως προς την δήλωση τοποθέτησης σε σχολικές μονάδες προτίμησης όπου θα μπορούν να επιλέξουν από ΟΛΑ τα διαθέσιμα κενά. Το έχουμε ζητήσει από την πρώτη μέρα και το ΠΥΣΔΕ ακόμη τοποθετεί εκπαιδευτικούς στα σχολεία.
Υ.Γ.1. Στα δημοτικά του νομού Μαγνησίας υπάρχει τριπλάσιος αριθμός τμημάτων ένταξης από ότι στα γυμνάσια. Σε κανένα λύκειο δεν υπάρχει τμήμα ένταξης άρα θα έπρεπε να γίνει προσπάθεια να υποστηριχτούν και οι μαθητές του λυκείου από το τμήμα ένταξης και όχι να περιορίσουμε και αυτά που υπάρχουν.
Υ.Γ.2. amber alert εξαφάνιση πράξης ΠΥΣΔΕ με αριθμό 25. Δεν αναρτήθηκε ποτέ. Όποιος την εντοπίσει, ας την αναρτήσει.
Με εκτίμηση
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ Σ.Α.Κ.Ε.Α
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη