Τρεις εκπαιδευτικοί της ίδιας ειδικότητας προσλήφθηκαν εντός πέντε μηνών σε μαθητή για παράλληλη στήριξη
Η φυσική παρουσία του ίδιου προσώπου, δηλαδή του εκπαιδευτικού, για τη διδασκαλία, ιδιαίτερα σε μαθητές της ειδικής αγωγής, με την έναρξη του διδακτικού έτους μέχρι και τη λήξη του, θεωρείται ο θεμέλιος λίθος για την αγαστή συνεργασία μεταξύ μαθητή -εκπαιδευτικού, γονέα – εκπαιδευτικού και γενικότερα μαθητή – εκπαιδευτικής κοινότητας.
Η συνεχής διαχρονική, παρουσία του εκπαιδευτικού αποτελεί ουσιαστικό σημείο για τη συμπόρευση του εκπαιδευτικού στο ταξίδι της μάθησης με τον μαθητή, της ανάπτυξης κλίματος εμπιστοσύνης, του πλησιάσματος των ψυχών μαθητή και εκπαιδευτικού, την ανάδειξη εκ μέρους του εκπαιδευτικού των αναγκών του μαθητή, των ιδιαιτεροτήτων του, της επίτευξης των στόχων που θέτει ο εκπαιδευτικός για τον μαθητή.
Ενώ αυτός είναι ο κύριος στόχος στις δομές της ειδικής αγωγής και ιδιαίτερα στην παράλληλη στήριξη όπου έχουμε εξατομικευμένη διδασκαλία, δυστυχώς κλονίζεται και καταρρίπτεται το διακύβευμα αυτό όταν στο ίδιο διδακτικό έτος αναγκάζεται ο μαθητής να αλλάξει εκπαιδευτικό πολύ δε περισσότερο όταν αλλάζει ακόμη και τρεις εκπαιδευτικούς.
Συγκεκριμένα:
Στο ΠΥΣΔΕ Σερρών στις 7/11/2018 προσελήφθη εκπαιδευτικός μειωμένου ωραρίου για παράλληλη στήριξη σε απομακρυσμένη σχολική μονάδα.
Στις 26/2/2019 ο παραπάνω εκπαιδευτικός προσελήφθη ως πλήρους ωραρίου σε τμήμα ένταξης. Ο εν λόγω εκπαιδευτικός δεν μπορεί να αρνηθεί την πρόσληψή του ως πλήρους ωραρίου διότι αν το πράξει αυτό θα απολυθεί. Επομένως μετακινείται σε άλλη σχολική μονάδα, τμήμα ένταξης, και ο μαθητής με τον οποίο συνεργάστηκε, αναπτύχθηκε αίσθημα ασφάλειας και επικοινωνίας χάνει το δάσκαλό του.
Στις 7 Μαρτίου 2019 προσλαμβάνεται νέος εκπαιδευτικός μειωμένου ωραρίου για παράλληλη στήριξη στην ίδια σχολική μονάδα για τον ίδιο μαθητή. Νέα προσπάθεια επικοινωνίας, προσέγγισης, ανάπτυξης του αισθήματος της ασφάλειας.
Στις 4 Απριλίου 2019 ο παραπάνω εκπαιδευτικός προσλαμβάνεται ως πλήρους ωραρίου σε άλλη σχολική μονάδα σε τμήματα ένταξης. Όπως ανέφερα παραπάνω δεν μπορεί να αρνηθεί διότι τότε θα απολυθεί.
Και επομένως βρισκόμαστε σε αναμονή νέου εκπαιδευτικού για την παράλληλη στήριξη του ίδιου μαθητή.
Το νομοθετικό πλαίσιο είναι τέτοιο που υποχρεώνει τον εκπαιδευτικό να αποδεχθεί την πρόσληψή του με πλήρες ωράριο αφού σε διαφορετική περίπτωση θα απολυθεί.
Το υπουργείο γνωρίζει άριστα που υπηρετεί ο καθένας εκπαιδευτικός και επίσης γνωρίζει ποιοι εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται με πλήρες ωράριο ενώ υπηρετούσαν με μειωμένο ωράριο στην παράλληλη στήριξη. Στις περιπτώσεις αυτές θα πρέπει πάραυτα να προβαίνει στην κάλυψη των κενών στην παράλληλη στήριξη χωρίς καμία χρονική καθυστέρηση και χωρίς να απαιτείται δήλωση του λειτουργικού κενού εκ μέρους της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Τέτοιου είδους διαδικασίες δυστυχώς δε βοηθούν και δεν προάγουν τα λεγόμενα από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας που διακηρύσσει σε όλους τους τόνους και με κάθε τρόπο την αμέριστη στήριξη της πολιτείας στην ειδική αγωγή.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη