Συμμετοχή του Δημοτικού Σχολείου Μεγάλου Κεφαλόβρυσου σε πρόγραμμα Erasmus+
Για το Δημοτικό Σχολείο Μεγάλου Κεφαλόβρυσου

Το σχολείο μας, το Δημοτικό Σχολείο Μεγάλου Κεφαλόβρυσου, συμμετείχε για το σχολικό έτος 2018-2019 στη δράση «Μαθησιακή Κινητικότητα Προσωπικού Σχολικής Εκπαίδευσης» στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+, που επιχορηγείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με το  Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών να υπέχει θέση Εθνικής Μονάδας Συντονισμού.

Το σχέδιο, με το οποίο έγινε δεκτή η αίτησή μας και η συμμετοχή μας, έχει ως τίτλο «Εφαρμόζοντας καλές πρακτικές μη τυπικής εκπαίδευσης, για μια ποιοτική μάθηση σε ένα σχολείο σύγχρονο και διεθνώς εξωστρεφές». Από τον παραπάνω τίτλο φαίνεται ξεκάθαρα το στίγμα μας ως σχολικής κοινότητας:

  • Έχουμε δεχτεί ότι το βιβλίο δεν είναι και δεν μπορεί να είναι το μόνο μέσο διδασκαλίας. Επιθυμούμε να ακολουθούμε τις τελευταίες εξελίξεις στον χώρο της Παιδαγωγικής και να χαράσσουμε νέους δρόμους, πέρα από τα τυπικά όρια του παραδοσιακού σχολείου, αναζητώντας βέλτιστες εκπαιδευτικές πρακτικές, όπως αυτές εφαρμόζονται στο εξωτερικό.
  • Η εκπαίδευση είναι κάτι ζωντανό, κάτι δημιουργικό. Είναι κομμάτι της ευρύτερης κοινωνίας. Σκοπός της εκπαίδευσης είναι να προετοιμάζει με τέτοιον τρόπο τους μαθητές και να τους εξοπλίζει με όλα εκείνα τα εφόδια, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες και εξελίξεις, οι οποίες καλπάζουν με ιλιγγιώδεις ταχύτητες. Τα σχολεία δεν μπορεί παρά να είναι ανοιχτά στην πρόοδο και τον νεωτερισμό και δεκτικά σε ό,τι νέο και πρωτοποριακό υπάρχει όσον αφορά σε διδακτικές μεθόδους.
  • Επιθυμούμε να ενισχύουμε διαρκώς την Ευρωπαϊκή διάσταση του Σχολείου μας. Η επιμόρφωση μελών του προσωπικού σε χώρες του εξωτερικού έχει Ευρωπαϊκή προστιθέμενη αξία και αποτελεί το πρώτο βήμα για την καθιέρωση διεθνών δεσμών μεταξύ σχολείων σε ένα διαπολιτισμικό πλαίσιο.

Για να πραγματοποιηθούν οι παραπάνω στόχοι μας, αποφασίστηκε από το Σύλλογο Διδασκόντων να ανοίξει το Σχολείο μας ένα παράθυρο στην Ευρώπη και εκπαιδευτικοί του να ταξιδέψουν στο εξωτερικό, προκειμένου να εκπαιδευθούν σε μια μεθοδολογική προσέγγιση που σκοπό έχει την παροχή αποτελεσματικών μαθησιακών εμπειριών μέσω του παιχνιδιού και μέσω δραστηριοτήτων που λαμβάνουν χώρα εκτός του οργανωμένου εκπαιδευτικού πλαισίου.

img_7965.jpg

Τρεις εκπαιδευτικοί του Σχολείου μας, η Διευθύντρια, η δασκάλα της Β’ Δημοτικού και η καθηγήτρια της Αγγλικής Γλώσσας, επισκέφθηκαν την Ισλανδία και την Πορτογαλία, για να γίνουν μέτοχοι καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, όπως το Smart Teachers Play More, που με πολύ απλά και καθημερινά υλικά  μπορούν κυριολεκτικά να μετατρέψουν τη μάθηση σε παιχνίδι. Είναι, άλλωστε, ερευνητικά αποδεδειγμένο και κοινώς αποδεκτό ότι το παιδί, μέσα από το κατάλληλα οργανωμένο παιχνίδι, μπορεί να μάθει πιο εύκολα, πιο ευχάριστα και πιο αποτελεσματικά.

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, κατά την παραμονή τους στο εξωτερικό συμμετείχαν σε διαδραστικά βιωματικά σεμινάρια και παρακολούθησαν μαθήματα σε πραγματικές σχολικές τάξεις μαζί με εκπαιδευτικούς από άλλες ΕυρωπαΪκές χώρες. Πέρα από την άμεση επαφή και γνωριμία με το ισλανδικό και πορτογαλικό εκπαιδευτικό σύστημα και τις διδακτικές στρατηγικές του προγράμματος Smart Teachers Play More, οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν ενεργά σε πολλές εκπαιδευτικές δραστηριότητες, οι οποίες μπορούν να εφαρμοστούν σε πληθώρα μαθημάτων και εμπεριέχουν παραμέτρους, όπως η παροχή κινήτρων μάθησης, η κοινωνική μάθηση μέσα από την ομαδική εργασία σε αυθεντικές συνθήκες επικοινωνίας, η ανάπτυξη της αυτονομίας και της αυτοπεποίθησης του μαθητή και η καλλιέργεια του «μαθαίνω πώς να μαθαίνω».

Όλα αυτά που είδαν, άκουσαν και εφάρμοσαν στο εξωτερικό οι τρεις εκπαιδευτικοί, προσπάθησαν να τα μεταλαμπαδεύσουν σε ολόκληρη τη σχολική μας κοινότητα: στους γονείς, στους εκπαιδευτικούς, αλλά και στην ευρύτερη κοινωνία των Τρικάλων, ενώ τα εφαρμόζουν ήδη στο σχολικό τους πρόγραμμα. Κι όλα αυτά λαμβάνουν χώρα σε ένα χαλαρό κλίμα σεβασμού και αποδοχής, όπου οι μαθητές μας μαθαίνουν διασκεδάζοντας, αισθανόμενοι τη σχολική αίθουσα σπίτι τους.

Πέρα όμως από το ότι οι εκπαιδευτικοί μετείχαν σε ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα, γνώρισαν, επίσης, συναδέλφους και εκπαιδευτικά συστήματα άλλων ευρωπαϊκών χωρών, βάζοντας έτσι τα θεμέλια για την ανταλλαγή καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών και τη δημιουργία διασχολικών δεσμών μέσα από το πρόγραμμα e-twinning. 

Συνολικά, η συμμετοχή μας στo Erasmus+ ΚΑ1 ήταν μια εξαιρετική εμπειρία για εμάς και τους μαθητές μας στην προσπάθειά μας να εκσυγχρονίσουμε τις γνώσεις μας και τις δεξιότητες μας, να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον ενεργής μάθησης που καλύπτει πολλαπλά μαθησιακά στιλ και να καταστήσουμε το σχολείο μας σύγχρονο και διεθνώς εξωστρεφές. 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

viasmos
Φρικτά βασανιστήρια: Κάρφωσε σε σανίδες τα χέρια και τα πόδια της συντρόφου του, την έλουσε με βενζίνη και της έβαλε φωτιά
Όλα έγιναν επειδή του ζήτησε να χωρίσουν - Τη σταύρωσε με σανίδες και καρφιά
Φρικτά βασανιστήρια: Κάρφωσε σε σανίδες τα χέρια και τα πόδια της συντρόφου του, την έλουσε με βενζίνη και της έβαλε φωτιά
νεροτσουλήθρα
Σοκ σε νεροτσουλίθρες της Αττικής: Συνελήφθη 42χρονος που φωτογράφιζε παιδιά με το κινητό του
Κατά την έρευνα που του έγινε στην κατοχή του εντοπίστηκε και ένα μαχαίρι μήκους 12 εκατοστών 
Σοκ σε νεροτσουλίθρες της Αττικής: Συνελήφθη 42χρονος που φωτογράφιζε παιδιά με το κινητό του