Οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση με καθεστώς εννιάμηνων το πολύ συμβάσεων ή και μικρότερης διάρκειας, σε συνθήκες πρωτόγνωρης αβεβαιότητας και ανασφάλειας βιώνουν την πιο ταπεινωτική, εξευτελιστική επώδυνη/ βάρβαρη/ εφιαλτική/ εξατομικευμένη εμπειρία βασανιστηρίου. Ένα επώδυνο καθεστώς αναμονής, εγγραφής κάθε χρόνο σε μια λίστα κατάταξης και αναμονής για μια θέση προσωρινής απασχόλησης κι αυτό να επαναλαμβάνεται για πολλά χρόνια. Η πολιτική που ακολουθεί η εκάστοτε κυβέρνηση είναι λες και έχει βαλθεί να εξαφανίσει κάθε ίχνος ανθρώπινης αξιοπρέπειας ώστε οι νομάδες και εποχιακά εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί να μη μπορούν να αρθρώσουν έναν λόγο πολιτικής παιδαγωγικής στη συνάντησή τους με τους μαθητές.
Το μαρτύριο που επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο, χρόνια τώρα, με τις προσλήψεις μη μόνιμων συμβασιούχων εκπαιδευτικών, συνιστά ευθεία προσβολή και υποτίμηση σε βάρος και των ίδιων των μόνιμων εκπαιδευτικών που εργάζονται με διαφορετικό εργασιακό και μισθολογικό καθεστώς στα σχολεία. Αυτή η συνύπαρξη διαφορετικών κατηγοριών εκπαιδευτικών στο ίδιο σχολείο είναι άκρως αποσυντονιστική για τη σφυρηλάτηση συλλογικών και ομαδικών δεσμών και παρεμβάσεων, με όρους συναδελφικής συνεργασίας και αλληλεγγύης για την προώθηση μιας εκπαιδευτικής διαδικασίας που είναι πολύ επιβαρυμένη λόγω της κρίσης.
Κάθε Υπουργός Παιδείας επεδίωξε να «βάλει χέρι» και να ανατρέψει νέους πίνακες κατάταξης /άτυπης επετηρίδας που είχαν ήδη διαμορφωθεί και δρομολογηθεί, λόγω της αναστολής μόνιμων διορισμών. Αυτό υποδαυλίζει και τροφοδοτεί έντονες διεργασίες ενός ιδιότυπου εσωτερικού κοινωνικού αυτοματισμού που αγγίζει τα όρια κοινωνικού κανιβαλισμού. Η συζήτηση για τη μοριοδότηση κριτηρίων δρομολογεί μια άλλη αποκαρδιωτική κι ανταγωνιστική αντιπαράθεση ανάμεσα σε καθημαγμένους χρεωμένους και ταπεινωμένους αδιόριστους εκπαιδευτικούς. Δεν υπάρχει πεδίο και τομέας προσφοράς δημόσιου κοινωνικού αγαθού ή άλλης εργασίας που να επιβαρύνεται με αυτή την τελετουργική αθλιότητα της βαθιάς υποτίμησης σε βάρος ανέργων, όπως αυτά που συμβαίνουν στην εκπαίδευση. Η όλη υπόθεση αγγίζει τα όρια μιας άθλιας πολιτικής εκμετάλλευσης και επινόησης για τη σταδιακή εμπέδωση των νέων εργασιακών σχέσεων επισφαλούς εργασίας.
Μέσα στη δίνη αυτών των δυσμενών εξελίξεων, οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί που για πολλά χρόνια και κατ’ επανάληψη εγγράφονται σε λίστες αναμονής αποκτούν τα χαρακτηριστικά ενός «αγοραίου» άνεργου που εκθέτουν τον εαυτό τους ως εμπόρευμα στην «αγορά μοριοδοτημένων υποψηφιοτήτων», πλασάρουν τον εαυτό και τα προσόντα τους, τους τίτλους και τα «μόριά» τους σε μια αγορά ζούγκλας. Οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί που διεκδικούν θέση επισφαλούς εργασίας στην εκπαίδευση έχουν γίνει επιχειρηματίες του εαυτού τους.
Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί είναι και νιώθουν, λοιπόν, σε κατάσταση αναμονής, εφεδρείας και επιφυλακής. Καλούνται να αφήσουν τα σπίτια τους και να είναι σε ετοιμότητα να παρουσιαστούν μέσα σε 3 μέρες σε κάθε γωνιά της χώρας . Ξεκινούν νέες εξετάσεις νέου φακέλους , εκτυπώνουν από την αρχή όλα τα απαραίτητα έγγραφα και περνάνε από την αρχή «με το αζημίωτο» από μια σειρά ιατρικών εξετάσεων. Παρουσιάζονται στην εκάστοτε Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και περιμένουν σε άθλιες συνθήκες ολόκληρη τη μέρα τη σειρά τους να παρουσιαστούν και να καταθέσουν τα έγγραφά τους. Άραγε στο ΟΠΣΥΔ δεν υπάρχουν τα έγγραφα; Η ελάχιστη ευθιξία επιτάσσει να αναληφθούν πρωτοβουλίες που θα λύσουν σε ένα βαθμό αυτό το σοβαρό ζήτημα με σύνδεση του ΟΠΣΥΔ και ΑΣΕΠ με την εκάστοτε ΔΙΠΕ . ώστε να αυτοματοποιηθεί η κατάθεση εγγράφων και να γίνεται ηλεκτρονικά η παρουσίαση και κατάθεση εγγράφων. Ως ΔΣ του ΣΕΠΕΣ Σητείας «ο Μύσων» έχουμε προτείνει και στο παρελθόν να δημιουργηθεί πλατφόρμα με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας σε κάθε ΔΙΠΕ στην οποία θα αναρτούνται τα κενά και οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να κάνουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους και θα ενημερώνονται αυτόματα για το σχολείο τοποθέτησης. Οι διαδικασίες θα πρέπει να εκσυγχρονιστούν και να απλοποιηθούν.
Οι αναπληρωτές εξαθλιωμένοι και καθημαγμένοι οικονομικά και ψυχολογικά συνεχίζουν τον αγώνα τους αναζητώντας χώρο διαμονής και εγκατάστασης, για να ξεκινήσουν τη νέα σχολική χρονιά. Μετά από όλο τον Κανιβαλισμό , θα μπουν στη τάξη «σαν έτοιμοι από καιρό». Έτσι, η βία της αβεβαιότητας και της επισφάλειας στο εργασιακό τους καθεστώς συναντιέται με την ιδιότυπη βία της ανασφάλειας και της αβεβαιότητας κατά την άσκηση του παιδαγωγικού και διδακτικού τους έργου. Αιφνιδιάζονται, αντικειμενικά, με την ανάθεση του διδακτικού τους έργου, την «τελευταία στιγμή». Έχουμε το υβρίδιο του εκπαιδευτικού «βαλίτσα» υπό διαρκή μετακόμιση και αλλαγή «περιβάλλοντος»!
Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας
- Να προχωρήσει άμεσα σε μαζικούς μόνιμους διορισμούς
- Σε διορισμούς των 4500 εκ[παιδευτικών Εδικής Αγωγής
- Διορισμούς σε όλα τα πραγματικά κενά
- Ψηφιοποίηση διαδικασιών με ηλεκτρονικό φάκελο εκπαιδευτικών και ηλεκτρονική παρουσίαση
- Δημιουργία πλατφόρμας για την ανάρτηση κενών, δήλωση και τοποθέτηση των συναδέλφων αναπληρωτών.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη