Thumbnail
Σχετικά με ολιγομελή τμήματα και αναπληρωτές

Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας απαντώντας σε δημοσιεύματα σχετικά με τα ολιγομελή τμήματα και τις προσλήψεις αναπληρωτών στην Κεντρική Μακεδονία και προκειμένου να υπάρξει αποκατάσταση όσων εντέχνως διαστρεβλώθηκαν, επισημαίνει τα ακόλουθα:

Σε έγγραφό μας προς τους Διευθυντές Εκπαίδευσης αναφέρουμε μεταξύ άλλων πως η διαχείριση των ολιγομελών τμημάτων αποτελεί ευθύνη κατ΄ αρχήν των Διευθύνσεων Δ.Ε. και κατ’ επέκταση της Περιφερειακής Διεύθυνσης ώστε σε τελική φάση η έγκρισή τους να πραγματοποιηθεί από την κα Υπουργό. Κάτι που αποκρύπτεται είναι πως φέτος εγκρίθηκαν στα σχολεία της Κεντρικής Μακεδονίας 157 ολιγομελή τμήματα περισσότερα από πέρσι, ανεβάζοντας το σύνολο των εγκεκριμένων ολιγομελών τμημάτων των ΓΕ.Λ. στα 453 και των ΕΠΑ.Λ. στα 255, αριθμός πολύ μεγαλύτερος σε σχέση με οποιαδήποτε προηγούμενη σχολική χρονιά.

Αυτή τη στιγμή εκκρεμεί ένας επιπλέον μικρός αριθμός ολιγομελών τμημάτων. Πρόκειται όμως για αιτήματα που δεν υποβλήθηκαν από τις οικείες Διευθύνσεις Δ.Ε. εμπρόθεσμα αλλά τον Σεπτέμβριο, με αποτέλεσμα να υφίσταται μια αναστάτωση που θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί.

Οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών και οι προσλήψεις αναπληρωτών αποτελούν αποκλειστική ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας. Κατά τη φετινή σχολική χρονιά ξεπέρασαν ήδη κάθε προηγούμενο και, όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο, οι προσλήψεις αναπληρωτών θα συνεχιστούν  με στόχο την κάλυψη όλων των εναπομεινάντων κενών.

Η σχέση μεταξύ ολιγομελών τμημάτων και αναγκών για αναπληρωτές είναι προφανής, ακόμη και για μη ειδικούς: όταν οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί δεν επαρκούν, οι διδακτικές ανάγκες για τη λειτουργία των ολιγομελών τμημάτων μπορούν να καλυφθούν μόνο με προσλήψεις, οι οποίες όμως, αν και σημαντικά αυξημένες φέτος σε σχέση με το παρελθόν, όλως παραδόξως δεν κάλυψαν όλα τα κενά.

Περίπου 4.500 αναπληρωτές με την α΄ και β΄ φάση προσλήψεων στην Κεντρική Μακεδονία (2.500 στην ειδική αγωγή), παράλληλα με σχεδόν 2.000 αποσπάσεις τη φετινή χρονιά (συνολικά 1.000 περισσότερες από πέρσι) και στις δύο βαθμίδες έπρεπε να συνεπάγονται ότι οι βασικές τουλάχιστον ανάγκες έχουν καλυφθεί πλήρως. Εντούτοις συνεχίζει να εμφανίζεται κάποιος αριθμός κενών, γεγονός που μπορεί να αποδοθεί μόνο σε έλλειψη ορθολογικής διαχείρισης από κάποια ΠΥΣΔΕ.

Όπως είναι φυσικό, το όριο προσλήψεων είναι εξ αντικειμένου πεπερασμένο και είναι λογικό να δίνεται απόλυτη προτεραιότητα στην πλήρη κάλυψη των υφιστάμενων κενών έναντι τυχόν νέων που μπορεί να προκύπτουν από συμπληρωματικά αιτήματα.

Σε κάθε περίπτωση, οι προσλήψεις πρέπει να συνοδεύονται από την απαραίτητη ορθή διαχείριση του υφιστάμενου εκπαιδευτικού δυναμικού και την έγκαιρη ολοκλήρωση των τοποθετήσεων, διαθέσεων και συμπληρώσεων, ώστε να μπορεί να διαπιστωθεί ποια κενά είναι πραγματικά και ποια εμφανίζονται ως τέτοια λόγω καθυστερήσεων ή άλλων πρακτικών.

Περαιτέρω, συνεχίζουν να υπάρχουν κάποιες Διευθύνσεις στις οποίες δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη οι τοποθετήσεις, ενώ ταυτόχρονα η διαχείριση του εκπαιδευτικού δυναμικού σε ορισμένες περιπτώσεις παρουσιάζει μία εικόνα που δημιουργεί στρεβλές εντυπώσεις.

Είναι αυτονόητο πως δεν είναι δυνατόν να λειτουργεί ολιγομελές τμήμα χωρίς την έγκριση του ΥΠΑΙΘ και, πολύ περισσότερο, δεν είναι δυνατόν να τοποθετούνται εκπαιδευτικοί και να ζητούνται επιπλέον αναπληρωτές για κάλυψη αναγκών σε ολιγομελή που δεν έχουν ακόμη εγκριθεί. Ούτε είναι δυνατόν ένα μήνα μετά τις προσλήψεις αναπληρωτών ορισμένοι από αυτούς να εμφανίζονται στο myschool χωρίς πλήρες διδακτικό ωράριο.

Η κατάσταση αυτή αποβαίνει σε βάρος των μαθητών και προκαλεί εύλογες διαμαρτυρίες των γονιών που διεκδικούν το αυτονόητο: να διδάσκονται τα παιδιά από την αρχή της χρονιάς τα μαθήματα που προβλέπονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα της τάξης τους, ιδίως αν δεν υφίσταται πραγματικό κενό εκπαιδευτικών.

Παθογένειες του παρελθόντος, όπως αυτές που προαναφέρθηκαν, πρέπει επιτέλους να εκλείψουν.  Για να το πετύχουμε, οφείλουμε όλοι μας να εργαστούμε εντατικά, με ευθύνη και συνέπεια ώστε να εξασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων προς όφελος των μαθητών, η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και η χρηστή διαχείριση του δημόσιου χρήματος. Τα παραπάνω δεν αποτελούν προσκόλληση σε τύπους αλλά είναι αυτονόητη υποχρέωση όλων μας, σύμφυτη με τους ρόλους που έχουμε αναλάβει.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες