Ερωτήματα με αφορμή τον προπηλακισμό και την ομηρία καθηγητή από ομάδα φοιτητών στο ΑΠΘ
Επιστολή της Διοικούσας Επιτροπής της Κίνησης Πανεπιστημιακής Αναβάθμισης

Ερωτήματα με αφορμή τον προπηλακισμό και την ομηρία καθηγητή από ομάδα φοιτητών στο ΑΠΘ

Ο Βασίλης Γούναρης, καθηγητής Νεώτερης Ιστορίας και πρόεδρος του Τμήματος Ιστορίας - Αρχαιολογίας, κατέστη στις 6/3 ο τελευταίος στόχος μιας σειράς επιθέσεων και προπηλακισμών από ομάδα φοιτητών στη Φιλοσοφική Σχολή του ΑΠΘ [1].

Η ΚΙΠΑΝ εκφράζει την ειλικρινή συμπαράστασή της στον συνάδελφο, την απερίφραστη καταδίκη της βίας που ασκείται και των αυτουργών της και την υποστήριξή της στην απρόσκοπτη λειτουργία των εκπαιδευτικών και διοικητικών διαδικασιών του πανεπιστημίου.

Με αφορμή τις ανακοινώσεις αποδοκιμασίας που δημοσιεύτηκαν για το περιστατικό, και εξαίροντας την απόφαση του ΔΣ του ΕΣΔΕΠ ΑΠΘ που θέτει ανοιχτά το ζήτημα, απευθύνουμε τα εξής ερωτήματα προς όποιους διστάζουν ή αρνούνται να μιλήσουν ξεκάθαρα:

- Αποτελούν οι προπηλακισμοί και η βία, σωματική, λεκτική ή ψυχολογική, συστατικό της ελευθερίας του λόγου και μέσον του διαλόγου σε ένα «δημοκρατικό» πανεπιστήμιο;

- Ποιες ακαδημαϊκές αρχές και ποιες αξίες υπερασπίζονται οι φοιτητές που χρησιμοποιούν τέτοια μέσα «διαλόγου» και «ανταλλαγής απόψεων»;

- Έχουν θέση τέτοιες πρακτικές στην ακαδημαϊκή ζωή και έχουν θέση οι φορείς τους στην πανεπιστημιακή κοινότητα, όταν δεν σέβονται στοιχειώδεις κανόνες ανθρώπινης συμπεριφοράς;

- Η ανοχή στον αυταρχισμό και η ασυδοσία είναι αγωγή δημοκρατίας ή ολοκληρωτισμού;

- Είναι ασύμβατη με το ρόλο του ακαδημαϊκού δάσκαλου η έμπρακτη αποδοκιμασία περιστατικών βίας και η αναζήτηση ευθυνών από «τα παιδιά» (που είναι ενήλικα άτομα με δικαίωμα ψήφου) ή αντίθετα είναι υποχρέωσή μας η απαίτηση για οριοθέτηση και τήρηση των ακαδημαϊκών κανόνων;

- (ερώτημα ιδίως προς τις πρυτανικές αρχές) Πως «αντιδρούμε σθεναρά» και «απομονώνουμε ουσιαστικά» παρόμοιες συμπεριφορές; Προσφεύγοντας στις δυνάμεις της τάξης αρχικά και στη συνέχεια στα αρμόδια δικαστήρια, ή με πειθαρχικές διαδικασίες που ασκούνται στους κόλπους (και με το ήθος) της ακαδημαϊκής κοινότητας, για τα συγκεκριμένα και γνωστά πρόσωπα που είναι μέλη της;

- Ποιο άρθρο του εσωτερικού κανονισμού του πανεπιστημίου προβλέπει πειθαρχικό έλεγχο για τους φοιτητές και πόσα πανεπιστήμια στον υπόλοιπο κόσμο έχουν πειθαρχικές διατάξεις; Είναι ή όχι λυμένα αυτά τα θέματα στα πανεπιστήμια που αναφέρονται ως μέτρο σύγκρισης με τα ελληνικά;

Η ΚΙΠΑΝ δηλώνει πως είναι καιρός η βία, που ομόθυμα καταδικάζεται, και είτε σποραδικά είτε ενδημικά αναφύεται και δηλητηριάζει το ελληνικό πανεπιστήμιο, να αντιμετωπιστεί όχι με ευχολόγια αλλά με συγκεκριμένα και σαφή μέτρα. Η ύπαρξή τους και μόνο, και η εφαρμογή τους αν χρειαστεί, θα λειτουργήσει αποτρεπτικά σε παρόμοιες συμπεριφορές.

Δ Ι Ο Ι Κ Ο Υ Σ Α Ε Π Ι Τ Ρ Ο Π Η της Κ Ι Ν Η Σ Η Σ Π Α Ν Ε Π Ι Σ Τ Η Μ Ι Α Κ Η Σ Α Ν Α Β Α Θ Μ Ι Σ Η Σ

Παραπομπή:

[1] Φοιτητές προπηλάκισαν καθηγητή του ΑΠΘ
https://www.kathimerini.gr/1067893/gallery/epikairothta/ellada/foithtes-prophlakisan-ka8hghth-toy-ap8

Κοινοποίηση:

  • Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως,

  • Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Καθηγητή κ. Βασίλη Διγαλάκη,

  • Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Σοφία Ζαχαράκη

  • Γ.Γ. Ανώτατης Εκπαίδευσης κ. Απόστολο Δημητρόπουλο

  • Γ.Γ. Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βιου Μάθησης κ. Γεώργιο Βούτσινο

  • Γ.Γ. Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής κ. Αναστασία Γκίκα

  • Γ.Γ. Θρησκευμάτων κ. Γεώργιο Καλαντζή

  • Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων

  • Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Έρευνας και Τεχνολογίας της Βουλής των Ελλήνων

  • Τμήμα Παιδείας Κομμάτων του Κοινοβουλίου

  • Σύνοδο Πρυτάνεων Ελληνικών Πανεπιστημίων

  • Σύνοδο Προέδρων Ερευνητικών Κέντρων

  • Διοικούσα Επιτροπή της ΠΟΣΔΕΠ

  • Προέδρους Συλλόγων Καθηγητών Ελληνικών Πανεπιστημίων

  • Πρόεδρο Ένωσης Ελλήνων Ερευνητών κ. Μαρία Κωνσταντοπούλου

  • Ομοσπονδίες & Συλλόγους Επιστημονικού, Εργαστηριακού και Διοικητικού Προσωπικού των ΑΕΙ

  • ΜΜΕ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τηγάνι
Τι συμβαίνει στο σώμα σας όταν τρώτε το ίδιο πράγμα κάθε μέρα – 13 επιπτώσεις στον οργανισμό

Έχετε πέσει ποτέ στην παγίδα να τρώτε το ίδιο πράγμα κάθε μέρα; Είτε πρόκειται για ένα αγαπημένο πιάτο, είτε για ένα γρήγορο και εύκολο γεύμα,...

Τι συμβαίνει στο σώμα σας όταν τρώτε το ίδιο πράγμα κάθε μέρα – 13 επιπτώσεις στον οργανισμό