Σύγχρονη εκπαίδευση στο νηπιαγωγείο: Αποπροσανατολισμός στις ανάγκες των καιρών;
Συντονιστικό Νηπιαγωγών

Την ώρα που σύσσωμοι οι νηπιαγωγοί   δίνουν  το δικό τους αγώνα, πολλές φορές μοναχικό  για να διατηρήσουν  την επαφή με τα παιδιά τους,  με όποιο πρόσφορο τρόπο ο κάθε σύλλογος διδασκόντων αποφάσισε , και να σταθεροποιήσουν  όσα  είχε κατακτήσει  το παιδί  ως μέλος του κοινωνικού συνόλου του σχολείου, το Υπουργείο Παιδείας κάλεσε τις/τους νηπιαγωγούς, τους /τις οποίους/ες  των οποίων μέχρι τώρα είχε ξεχάσει την ύπαρξη, σε τηλεδιασκέψεις για την Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση ασκώντας παράλληλα  πιέσεις για τη δημιουργία ψηφιακών τάξεων και  για σύγχρονη εξ αποστάσεως  διδασκαλία στο Νηπιαγωγείο.

Μέσα στο Πάσχα, με αυστηρά χρονοδιαγράμματα  και επίμονα τηλέφωνα από τις Διευθύνσεις στις Προϊστάμενες για  να δημιουργηθούν άμεσα οι ομάδες υποστήριξης στο Νηπιαγωγείο (φυσικά χωρίς τα απαραίτητα προσόντα, αρκεί να δημιουργηθούν), συγκάλεσαν στις τηλεδιασκέψεις τηλε-show χιλιάδες νηπιαγωγών[1] μέσω WEBEX πιέζοντας για την εφαρμογή της σύγχρονης  εξ αποστάσεως εκπαίδευσης εμφανίζοντας την ως «χρέος»  και βρήκαν και την ευκαιρία να εξυμνήσουν το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου (Αγγλικά -Επιχειρηματικότητα-Αύξηση του αριθμού των παιδιών ) που αποδομεί  «πιλοτικά» το Νηπιαγωγείο και δυσκολεύει την παιδαγωγική διαδικασία.

Καταρχήν να διευκρινίσουμε στο Υπουργείο Παιδείας ότι  οι Νηπιαγωγοί όλο αυτόν τον καιρό,  δεν ήταν σε κατάσταση αναμονής αλλά, αφιερώνοντας απεριόριστο αριθμό ωρών προσωπικής εργασίας, πέραν της υπηρεσιακής τους υποχρέωσης, κατάφεραν να παρέχουν ασύγχρονη εκπαίδευση-επικοινωνία μέσω e-mail,  με χρήση των ιστολογίων των σχολικών μονάδων όπου αναρτούν προτάσεις , με τη δημιουργία σελίδων -τραπεζών υλικού καθώς και με πολλούς ακόμη τρόπους που υιοθέτησαν με βάση την δημιουργικότητα, την ηλικία των παιδιών 4-6ετών, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, τις ιδιαίτερες συνθήκες, τον τύπο σχολείου και τον τόπο λειτουργίας του και κατάφεραν  να επικοινωνούν και να υποστηρίζουν δημιουργικά τους μαθητές τους σε  αυτήν την εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία.

Όλο αυτόν τον καιρό οι νηπιαγωγοί προτείναν υλικό όχι για να φορτώσουν στους γονείς περισσότερη δουλειά και άγχος αλλά  δραστηριότητες που είναι διαχειρίσιμες από γονείς όχι από εκπαιδευτικούς.

Όμως ένας ολόκληρος κλάδος στις τηλεδιασκέψεις   λοιδωρήθηκε , προσβλήθηκε και ισοπεδώθηκε όταν ακούστηκαν λόγια όπως : «επιτέλους τα παιδιά να νιώσουν την επαφή» ή «εξ αιτίας σας (αν δεν κάνετε σύγχρονη δηλ.) να μείνουν πίσω τα παιδιά;» ακυρώνοντας πλήρως όση  δουλειά έχει ήδη γίνει μέχρι τώρα από μας και τονίζοντας τη λέξη «χρέος» συνέχεια. Το χρέος μας  το γνωρίζουμε  καλύτερα από τον καθένα εμείς  οι νηπιαγωγοί, όπως γνωρίζουμε  και τις ανάγκες και τις δυνατότητες των παιδιών αυτής της ηλικίας.

 Όπως γνωρίζουμε, το νομοσχέδιο που θα ψηφιστεί εν μέσω πανδημίας περιλαμβάνει διάταξη  για αύξηση του αριθμού των παιδιών στα 24 συν 10% (δηλαδή 26 ίσως και 27 παιδιά), σε μια αιτιολογική έκθεση που αναφέρει ότι «με τον προηγούμενο νόμο οδηγηθήκαμε σε τμήματα υπερβολικά μικρότερα απ’ όσο ορίζουν τα πορίσματα της παιδαγωγικής επιστήμης και οι βασικές παραδοχές της ορθολογικής κατανομής προσωπικού». Δε γνωρίζουμε όμως δυστυχώς αυτά τα πορίσματα της παιδαγωγικής επιστήμης που επικαλούνται και που πολύ θα θέλαμε να δημοσιευτούν. Δε γνωρίζουμε επίσης αν υπάρχουν  μελέτες των λοιμωξιολόγων που το επιβάλλουν και οι οποίες αν δεν υπάρχουν θα θέλαμε να γίνουν!

Από την Παρασκευή  24/4/2020 έχουμε συνεχείς καταγγελίες ,τις οποίες συναδέλφισσες/οι πρέπει να απευθύνετε και  στους τοπικούς συλλόγους σας και στη ΔΟΕ ) για όλο και αυξανόμενες πιέσεις σε νηπιαγωγούς από κάποιες Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργου αλλά και διοικητικά στελέχη που ακόμα και με έκτακτα βραδινά σεμινάρια (με ποιο δικαίωμα άραγε τέτοιες ώρες;)  επιχειρούν να αναγκάσουν τους συναδέλφους να υιοθετήσουν υποχρεωτικά την πλατφόρμα σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης του Υπουργείου. Με διάφορους τρόπους επίσης οι συνάδελφοι πιέζονται άμεσα και έμμεσα για τη δημιουργία σχολικών ιστολογίων, όχι για επικοινωνία με γονείς  αλλά «για να είναι έτοιμοι να αναρτήσουν και την μελλοντική  αξιολόγηση τους» όπως τους προμηνύεται πριν ακόμη την ψήφιση του σχετικού νόμου. 

ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ

Ø  Σύμφωνα με το υπ. Αρ. Πρωτ. Φ8/47901/ΓΔ4 22-04-2020 στο έγγραφο,  υπογεγραμμένο με εντολή Υπουργού από την κ. Γκίκα, που μας εστάλη στα σχολεία στις 23-04-2020 αναφέρεται: Σας διαβιβάζουμε Οδηγίες για την υλοποίηση των προγραμμάτων εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης με τη Σύγχρονη Μέθοδο Διδασκαλίας τα οποία μπορούν να εφαρμόζονται κατά την περίοδο αναστολής λειτουργίας των μαθημάτων στις σχολικές μονάδες προς όφελος των μαθητών/τριών, παράλληλα με την Ασύγχρονη.

Ø  Συνεχίζοντας, στο συνημμένο κείμενο «πασπαρτού» που ούτε καν έχει  προσαρμοστεί  στο Νηπιαγωγείο  «ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» με το λογότυπο του Υπουργείου Παιδείας αναφέρεται: « Στο πλαίσιο της αυτονομίας και της μεγαλύτερης ευελιξίας των σχολικών μονάδων, οι Διευθυντές των σχολείων διαμορφώνουν το πρόγραμμα της εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Η διαδικασία υλοποιείται από κάθε εκπαιδευτικό είτε με σύγχρονες, είτε με ασύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, είτε συνδυαστικά»

Ø  Όπως τονίζεται από τη ΔΟΕ  με ανακοίνωσή της στις 2-04-2020 «Η επιλογή των μεθόδων υλοποίησης της εξ Αποστάσεως είναι της αποκλειστικής ευθύνης των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας, με βάση την άποψη που έχουν διαμορφώσει για τη λειτουργία της τάξης τους από την καθημερινή επαφή τους με τους μαθητές λαμβάνοντας υπόψη και τις τεχνικές δυνατότητες που έχουν ή δεν έχουν οι μαθητές τους.»[2]

Συνάδελφοι

Με βάση τα έγγραφα του Υπουργείου και των Διευθύνσεων δεν προκύπτει καμμιά υποχρεωτικότητα στη σύγχρονη  εξ αποστάσεως με την πλατφόρμα WEBEX του Υπουργείου.

Συνεχίζουμε να στηρίζουμε τα παιδιά μας με τον τρόπο που είχαμε ήδη αποφασίσει και υλοποιήσει με γνώμονα την καθολικότητα του εγχειρήματός μας, τις ιδιαίτερες αναπτυξιακές τους ανάγκες  και το καταγράφουμε στο βιβλίο πρακτικών του σχολείου.

ΜΕΝΟΥΜΕ ΚΟΝΤΑ  ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ  . ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ …

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

vrefos
Αδιανόητη τραγωδία: Νεκρό βρέφος από λάθος χειρισμούς του μαιευτήρα
«Το παιδί μας ήταν νεκρό με παραμορφωμένο κεφάλι και συμπιεσμένο σώμα από την παρατεταμένη και βίαιη χρήση της βεντούζας» καταγγέλλουν οι γονείς του
Αδιανόητη τραγωδία: Νεκρό βρέφος από λάθος χειρισμούς του μαιευτήρα
mayrelis
Εκδήλωση στη μνήμη του εκπαιδευτικού Μάκη Μαυρέλη την Κυριακή στις 6 μμ στην Καλλιθέα
Σε λίγο κλείνουν 4 μήνες από τη μέρα που χάθηκε ο εκπαιδευτικός Μάκη Μαυρέλης μετά από άνιση μάχη με τον καρκίνο. Μια μάχη που έδωσε αθόρυβα, με...
Εκδήλωση στη μνήμη του εκπαιδευτικού Μάκη Μαυρέλη την Κυριακή στις 6 μμ στην Καλλιθέα