Εκπαιδευτικοί Κέρκυρας για άνοιγμα σχολείων: Το βάρος δίνεται στην «ατομική ευθύνη»
«Για μια ακόμα φορά το βάρος δίνεται στην «ατομική ευθύνη». Οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές είμαστε υπεύθυνοι για τα μέτρα που πρέπει να υλοποιήσουμε. Η κρατική κυβερνητική ευθύνη εξαφανίζεται για μια ακόμα φορά ως δια μαγείας. Ακόμα και τα στοιχειώδη μέτρα υγιεινής και ασφάλειας αντιμετωπίζονται ως κόστος για τον κρατικό κορβανά»

Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας για το άνοιγμα των σχολείων που εξήγγειλε η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας:

Εντείνεται η ανησυχία και ο προβληματισμός σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς!

Η κυβέρνηση ανακοίνωσε το άνοιγμα των σχολείων της Δευτεροβάθμιας, στις 11 Μαΐου για τη Γ΄ Λυκείου και μια εβδομάδα αργότερα, στις 18 Μαΐου, για τις υπόλοιπες τάξεις. Το σχολικό έτος παρατείνεται έως τις 12 Ιουνίου. Οι Πανελλαδικές εξετάσεις για το Γενικό Λύκειο θα ξεκινήσουν στις 15 Ιουνίου και για τα ΕΠΑΛ στις 16 Ιουνίου. Ταυτόχρονα, παρατείνεται η αναστολή λειτουργίας για Δημοτικά και Νηπιαγωγεία έως και την 1η Ιουνίου. Συνεχίζεται η αναστολή λειτουργίας των δομών της Ειδικής Αγωγής για άγνωστο χρονικό διάστημα. Πιθανό άνοιγμα των σχολείων της Πρωτοβάθμιας μετά την 1η Ιουνίου θα οδηγήσει σε παράταση του σχολικού έτους έως τις 30 Ιουνίου. Προτάθηκε η έναρξη της σχολικής χρονιάς 2020 -2021 να γίνει νωρίτερα, την 1η Σεπτεμβρίου.

Οι ανακοινώσεις της Υπουργού Παιδείας φαίνεται πως αγνοούν ηθελημένα τα τεράστια προβλήματα στα σχολεία!

  • Την κατάσταση των κτηριακών εγκαταστάσεων και της υλικοτεχνικής υποδομής, που είναι απαράδεκτη, με τις διαχρονικές ευθύνες όλων των κυβερνήσεων. Τις  αίθουσες κλουβιά, τα λυόμενα παντός τύπου, τους εσωτερικούς διαδρόμους, τους χώρους διδασκαλίας, που δεν αερίζονται διαμπερώς, τις ανεπαρκείς ή διαλυμένες τουαλέτες, τους ανεπαρκείς χώρους στα προαύλια. Όλα αυτά δεν είναι η εξαίρεση, αλλά μια εικόνα που εμφανίζεται σε μεγάλο αριθμό σχολείων της χώρας.
  • Τις ελλείψεις σε καθαριστικά, σαπούνια, αλκοολικά διαλύματα, θερμόμετρα ακριβείας και άλλα μέσα ατομικής προστασίας, καθώς και το απαράδεκτο εργασιακό καθεστώς που βιώνουν οι καθαρίστριες. Το γεγονός ότι αναλαμβάνουν υπηρεσία μετά το μάθημα, στην καλύτερη περίπτωση όταν υπάρχουν, αποτελεί  τεράστιο πρόβλημα για τη διατήρηση της καθαριότητας του σχολείου, πόσο μάλλον σε συνθήκες πανδημίας.
  • Την τραγική κατάσταση, που υπάρχει στο εκπαιδευτικό δυναμικό λόγω της αδιοριστίας αλλά και της αύξησης των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης στα 67 χρόνια. Παρ’ όλες τις προσλήψεις χιλιάδων αναπληρωτών, υπάρχουν ακόμα κενά στα σχολεία και ταυτόχρονα ένα μεγάλο κομμάτι του Κλάδου είτε είναι μεγάλο σε ηλικία είτε έχει υποκείμενα νοσήματα (στη Δευτεροβάθμια πάνω από 50 ετών είναι το 73% – μόλις το 5% είναι κάτω των 40 ετών, ενώ στην Πρωτοβάθμια το 50% είναι άνω των 40 ετών).

Η κυβέρνηση, με τα μέτρα που εξήγγειλε, δεν αντιμετωπίζει κανένα από τα παραπάνω ζητήματα. Για μια ακόμα φορά το βάρος δίνεται στην «ατομική ευθύνη». Οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές είμαστε υπεύθυνοι για τα μέτρα που πρέπει να υλοποιήσουμε. Η κρατική κυβερνητική ευθύνη εξαφανίζεται για μια ακόμα φορά ως δια μαγείας. Ακόμα και τα στοιχειώδη μέτρα υγιεινής και ασφάλειας αντιμετωπίζονται ως κόστος για τον κρατικό κορβανά. Για την «τόνωση» της καπιταλιστικής οικονομίας δίνουν δις € αλλά για την ενίσχυση της μορφωτικής – εκπαιδευτικής διαδικασίας τίποτα!

Συγκεκριμένα για τις δηλώσεις της κ. Κεραμέως:

  1. Τα τμήματα χωρίζονται σε δύο υπο-τμήματα, τα οποία θα λειτουργούν εναλλάξ Δευτέρα – Τετάρτη – Παρασκευή και Τρίτη – Πέμπτη. Οι αποστάσεις ανάμεσα στους μαθητές, με βάση τις οδηγίες του Υπουργείου και του ΕΟΔΥ, πρέπει να είναι 1,5 μέτρο, ενώ δε θα πρέπει να βρίσκονται πάνω από 15 μαθητές ανά τάξη. Με βάση όμως τον μέσο όρο των μαθητών ανά τάξη και τα τ.μ. των σχολικών αιθουσών, το μέτρο είναι πρακτικά ανεφάρμοστο! Πρακτικά, για να τηρηθεί η απόσταση του 1,5 μ. σε αίθουσες, που σε λίγες περιπτώσεις ξεπερνούν τα 40 τ.μ., ο αριθμός μαθητών ανά τάξη πρέπει να είναι από 4 έως 8 μαθητές. Ακόμα και αν η Υπουργός καταφέρει να τετραγωνίσει τον κύκλο, ακτίνα 1,5 m απαιτεί περίπου 7m2 (E=πr2=3,14Ÿ1,52 =7,065 m2) για κάθε μαθητή. Αντίστοιχα είναι πρακτικά αδύνατο να φτιαχτούν ωρολόγια προγράμματα, όταν χιλιάδες εκπαιδευτικοί μετακινούνται σε 4 και 5 σχολεία.
  2. Δεν υπήρξε καμία ανακοίνωση έκτακτου κονδυλίου προς τις σχολικές επιτροπές για τον εξοπλισμό των σχολείων με το απαραίτητο υλικό καθαριότητας, ατομικής υγιεινής και προστασίας (αντισηπτικά, μάσκες, σαπούνια, καθαριστικά κ.τ.λ.). Πριν λίγες μέρες το Υπουργείο καλούσε με τα χρήματα των σχολικών επιτροπών να αγοραστούν tablet και laptop και πάλι χωρίς κρατικά κονδύλια. Στην ουσία καλούνται οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές να πληρώσουν από την τσέπη τους τα μέσα προστασίας.
  3. Η Υπουργός μίλησε για καθαριότητα των σχολείων δύο φορές τη μέρα. Ακόμα και αυτό το μέτρο είναι ελλιπές, αφού σε συνθήκες πανδημίας είναι αναγκαίο να υπάρχει καθαριότητα σε κάθε διάλειμμα. Καμία δέσμευση δεν υπήρξε για την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού καθαριότητας και την υγειονομική τους ασφάλεια. Αντιθέτως, οι περισσότερες καθαρίστριες είναι συμβασιούχες και απολύονται.
  4. Δεν υπήρξε, για μια ακόμα φορά, καμία συγκεκριμένη δέσμευση για τη στήριξη  των μαθητών που εξαιρούνται από την υποχρεωτική συμμετοχή στα μαθήματα (Ειδική Αγωγή, ευάλωτες ομάδες κ.ά.). Δεν αντιμετωπίζεται κανένα από τα υπαρκτά προβλήματα, που έχουν αναδειχτεί από τα εκπαιδευτικά σωματεία, σε σχέση με την ισότιμη συμμετοχή στα εξ αποστάσεως μαθήματα. Αντίστοιχα δεν παίρνεται κανένα μέτρο στήριξης για τα χιλιάδες προσφυγόπουλα, που φοιτούν στα δημόσια σχολεία, για την υγεία και την περίθαλψη τους, τη μετακίνησή τους από και προς τα σχολεία, αλλά και την ισότιμη συμμετοχή τους στην εξ αποστάσεως διδασκαλία. Για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση δεν ανακοινώθηκε απολύτως κανένα μέτρο. Το πιο ευαίσθητο κομμάτι της Εκπαίδευσης για μια ακόμα φορά μένει στην αθέατη πλευρά της σελήνης.
  5. Δεν υπάρχει καμία μέριμνα για τους χιλιάδες συμβασιούχους – αναπληρωτές, που θα μετακινηθούν σε όλη τη χώρα, με κίνδυνο για την υγεία τους, με τεράστια ατομικά έξοδα.

Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας να αναλάβουν την ευθύνη τους! Έστω και τώρα να ικανοποιήσουν τα δίκαια αιτήματα, τις διεκδικήσεις δεκάδων ΣΥΛΛΟΓΩΝ Π.Ε. και ΕΛΜΕ. Να προστατεύσουν την υγεία και τα μορφωτικά δικαιώματα εκπαιδευτικών και μαθητών.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

  • Να παρθούν συγκεκριμένα μέτρα για την εφαρμογή των οδηγιών του ΕΟΔΥ σε σχέση με τις αποστάσεις εντός τάξης. Άμεση ανεύρεση χώρων, ανέγερση σύγχρονων και ασφαλών σχολικών κτηρίων. Να ανοίξουν όλα τα σχολεία, που είτε καταργήθηκαν είτε συγχωνεύτηκαν διαδοχικά από τις κυβερνήσεις ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ. Καμία σκέψη για αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, όπως προβλέπει το νομοσχέδιο που κατέθεσε η κυβέρνηση.
  • Έκτακτη οικονομική επιχορήγηση των σχολείων από τον κρατικό προϋπολογισμό. Να δίνονται δωρεάν με κρατική ευθύνη όλα τα απαραίτητα μέτρα ατομικής υγιεινής (αλκοολούχα διαλύματα, μάσκες, γάντια, κ.ά.). Να πραγματοποιούνται παντού απολυμάνσεις.
  • Πρόσληψη και μονιμοποίηση όλου του απαραίτητου προσωπικού καθαριότητας σε κάθε σχολείο, ώστε μετά από κάθε διάλειμμα να καθαρίζονται όλα τα σημεία επαφής μετάδοσης του κορωνοϊού (π.χ. θρανία, πόμολα, κουπαστές, τουαλέτες κ.λπ.).
  • Με ευθύνη του κράτους και των υγειονομικών αρχών να διερευνηθεί η ανάγκη πραγματοποίησης μαζικών τεστ ανίχνευσης του ιού στα σχολεία. Δημιουργία, άμεσα, δομών σχολικής υγιεινής και ασφάλειας με τη στελέχωση όλου του απαραίτητου προσωπικού (σχολίατροι, νοσηλευτές κ.τ.λ.). 
  • Να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για την ομαλή μετάβαση των μαθητών στην εκπαιδευτική μορφωτική διαδικασία. Να ενισχυθούν οι δομές ψυχοκοινωνικής στήριξης των μαθητών με την πρόσληψη όλου του αναγκαίου προσωπικού (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί κ.ά.). Επέκταση άμεσα των δομών ενισχυτικής διδασκαλίας και πρόσθετης διδακτικής στήριξης εντός του Δημόσιου Σχολείου.
  • Να προστατευτούν ιδιαίτερα οι ευπαθείς ομάδες. Παροχή ειδικής άδειας σε όλους τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδας. Να υπάρξει ειδική μέριμνα για τους συναδέλφους που έχουν σοβαρές ασθένειες, αλλά δεν εντάσσονται στις ευπαθείς ομάδες. Άδεια απουσίας από την εργασία σε γονείς εκπαιδευτικούς με μικρότερα παιδιά, που δεν πηγαίνουν σχολείο. Να εξαιρεθούν από τα διδακτικά καθήκοντα όλοι οι εκπαιδευτικοί άνω των 60 ετών. Εξίσωση όλων των αδειών των αναπληρωτών με αυτές των μόνιμων.
  • Να υπάρχει ειδική μέριμνα για τη δωρεάν μετακίνηση των μαθητών, που αναγκάζονται να πηγαίνουν σε σχολεία μακριά από τη γειτονιά τους (π.χ. επιπρόσθετα δρομολόγια).
  • Να υπάρχει ειδική μέριμνα για τη μεταφορά των εκπαιδευτικών (μόνιμων και αναπληρωτών), που θα μετακινηθούν προς τις περιοχές που υπηρετούν, καθώς και για τη στέγαση και τη σίτισή τους με ευθύνη του κράτους.
  • Άμεση εξασφάλιση του απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού, που θα καλύψει τις αυξημένες εκπαιδευτικές ανάγκες. Καμία απόλυση συναδέλφων. Άμεση μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων. που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία με ταυτόχρονη κατάργηση του νόμου Γαβρόγλου.
  • Ειδικά μέτρα για τη διαδικασία των Πανελλαδικών εξετάσεων
  • Να ικανοποιηθούν άμεσα τα αιτήματα δεκάδων σωματείων σε σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Να σταματήσουν οι διοικητικές αυθαιρεσίες.

ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΛΜΕ ΝΑ ΚΑΛΕΣΕΙ ΑΜΕΣΑ  Γ.Σ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ  και Γ.Σ ΠΡΟΔΕΡΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΕΙ ΕΝΙΑΙΑ ΣΤΑΣΗ  ΣΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΣΧΕΤΙΚΑ  ΜΕ ΤΟΥΣ ΟΡΟΥΣ  ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ  ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ .

Το υπουργείο για επικοινωνιακές ή άλλες σκοπιμότητες, όπως ξαφνικά έκλεισε τα σχολεία  έτσι  ξαφνικά και τα ανοίγει. Η κίνηση αυτή όμως αφήνει  τους μαθητές και τις οικογένειές τους εκτεθειμένες, γιατί είναι γνωστό σε όλους πως με τις πολιτικές που ακολουθούν οι κυβερνήσεις, δύσκολα μπορούν να καλυφθούν όλες οι υγειονομικές προϋποθέσεις για το άνοιγμα των σχολείων, όχι μόνο τώρα αλλά και στο μέλλον.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα