ΠΡΟΣ
Την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ν. Κεραμέως
Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ,
Γνωρίζετε ότι η Ομοσπονδία μας θεωρεί το διάλογο ως το κυριότερο μέσο για τη δημοκρατική λειτουργία μιας κοινωνίας. Η έλλειψη διαλόγου με την ΟΙΕΛΕ για τα οξυμένα προβλήματα του χώρου της ιδιωτικής εκπαίδευσης, με εξαίρεση την τυπική συνάντηση γνωριμίας που είχαμε τον περασμένο Δεκέμβριο, σίγουρα δεν βοηθά στην επίλυση των προβλημάτων αυτών από την συνεχή διόγκωση των οποίων πλήττονται, κυρίως, το δημόσιο συμφέρον και τα κρατικά ταμεία.
Είμαστε, λοιπόν, υποχρεωμένοι, να αποστείλουμε προς εσάς μια επιστολή για την πολύ δύσκολη κατάσταση που επικρατεί στην ιδιωτική εκπαίδευση, καθώς μια σειρά κρίσιμων ζητημάτων με ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας δεν αντιμετωπίζονται.
Με αφορμή την πρόσφατη τοποθέτησή σας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, με έκπληξη σας ακούσαμε να μας καλείτε να αποστείλουμε καταγγελίες για παραβιάσεις της νομοθεσίας και δεσμευτήκατε μάλιστα ότι θα τις εξετάσετε μία προς μία. Αλήθεια, το υπόμνημα που καταθέσαμε προς εσάς και την Υφυπουργό στην τελευταία συνάντησή μας το Δεκέμβριο και περιγράφει συγκεκριμένα μια σειρά πολύ σοβαρών παραβιάσεων της νομοθεσίας, όπως άλλωστε και τις καταγγελίες που αποστέλλουμε προς την πολιτική ηγεσία, τα έχει μελετήσει κανείς; Φοβούμαστε ότι η αδυναμία (και ελπίζουμε όχι η απροθυμία) του Υπουργείου να ελέγξει αποτελεσματικά ακραία φαινόμενα παραβατικότητας ενισχύει την αντίληψη μέρους των επιχειρηματιών της εκπαίδευσης ότι δεν έχουν τίποτε να φοβούνται ακόμη κι αν παραβιάσουν το νόμο.
Επειδή ζητήσατε να αναφερθούμε σε συγκεκριμένα ζητήματα, ελπίζουμε να υπάρξει απάντηση τόσο σε όσα ήδη έχουμε αποστείλει μέχρι σήμερα (κάποια εκ των οποίων ενδεικτικά αποστέλλουμε και πάλι), αλλά και στα ακόλουθα πολύ σημαντικά θέματα:
- Διευθυντές Εκπαίδευσης ομολογούν στην ΟΙΕΛΕ ότι πολλά ιδιωτικά σχολεία δεν καταχωρίζουν στοιχεία (αριθμό τμημάτων και εκπαιδευτικούς) στο ΠΣ myschool. Ο λόγος, φυσικά, η απόκρυψη τμημάτων (και εκπαιδευτικών), με αποτέλεσμα να διογκώνεται η αδήλωτη εργασία και η φοροδιαφυγή εις βάρος του κράτους και της κοινωνίας. Διόλου τυχαία, η μη καταχώριση στοιχείων συνέπεσε με την περίοδο αναστολής εκπαιδευτικών μονάδων. Μια απλή σύγκριση του τι έχει δηλωθεί στην Εργάνη και τι στο myschool θα είχε ενδεχομένως μεγάλο ενδιαφέρον για να διαπιστωθεί τι συμβαίνει. Ήδη η Ομοσπονδία μας απέστειλε σε συγκεκριμένες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης επιστολή με την οποία ζητά διερεύνηση του ζητήματος, αλλά θεωρούμε ότι είναι αναγκαία η δική σας παρέμβαση.
- Η ανομία έχει υπερβεί κάθε όριο στους χώρους των Φροντιστηρίων και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών, όπου σημαντικός αριθμός μονάδων δήλωναν εικονική αναστολή, πραγματοποιώντας εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ώστε (αν και δεν κατέβαλαν ούτε ευρώ για μισθούς και ένσημα) να εισπράττουν κανονικά δίδακτρα. Αντιλαμβάνεστε ότι οι πληττόμενοι από την ακραία αντικοινωνική αυτή συμπεριφορά είναι οι γονείς, οι εργαζόμενοι και τα δημόσια ταμεία.
- Στους προαναφερθέντες χώρους διαχρονικά βασιλεύει η αδήλωτη και υποδηλωμένη εργασία (με στοιχεία μας το ποσοστό κυμαίνεται στο 40% περίπου). Με ευθύνη τόσο της προηγούμενης όσο και της τωρινής πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, παραμένει ανενεργή η ηλεκτρονική πλατφόρμα που προβλέπεται από το άρθρο 30 του Ν. 4415/2016, η λειτουργία της οποίας σε συνδυασμό με την Εργάνη θα μπορούσε να περιορίσει σημαντικά το φαινόμενο αυτό και να μειώσει έτσι την άγρια εργασιακή εκμετάλλευση και την αιμορραγία των κρατικών ταμείων.
- Με ευθύνη κυρίως των οικονομικών υπηρεσιών του Υπουργείου έχουν προκύψει κρίσιμα θέματα, όπως:
α) η καθυστέρηση καταβολής αποδοχών για την εκπαιδευτική άδεια του εκπαιδευτικού Χότσικα Νιχάτ, την οποία εσείς είχατε υπογράψει το Σεπτέμβριο. Θυμίζουμε ότι το ζήτημα του Νιχάτ έχει προκαλέσει πανευρωπαϊκό ενδιαφέρον, καθώς ήταν η πρώτη απόπειρα απόλυσης εκπαιδευτικού σε ευρωπαϊκή χώρα από το καθεστώς Ερντογάν.
β) η καθυστέρηση καταβολής αποδοχών για την περίοδο ανατροφής τέκνου και μάλιστα (τουλάχιστον με βάση τις προφορικές επαφές που είχαμε με εκπροσώπους της Διεύθυνσης Εκκαθάρισης) με επιχειρηματολογία που για πρώτη φορά θέτει ζήτημα ωμής παραβίασης εγχώριων και διεθνών συνθηκών για την προστασία της μητρότητας
γ) η μεγάλη καθυστέρηση της υπογραφής της Υπουργικής Απόφασης για τις εκπαιδευτικές άδειες σχέδιο της οποίας έχει αποσταλεί εδώ και δύο περίπου μήνες από την αρμόδια Διεύθυνση Ιδιωτικής Εκπαίδευσης προς την πολιτική ηγεσία
- Δεν έχει ακόμη αντιμετωπιστεί το ζήτημα των Κέντρων Μελέτης που λειτουργούν υπό συνθήκες οικονομικής, εργασιακής και φορολογικής αδιαφάνειας και, κυρίως, με αντιπαιδαγωγικούς όρους για τους μαθητές του δημοτικού.
- Χαρακτηριστική της μη πρόθεσης διαλόγου εκ μέρους σας, παρά τη δέσμευσή σας ότι θα ενημερώνεται η ΟΙΕΛΕ πριν προχωρήσετε σε νομοθετική πρωτοβουλία για την ιδιωτική εκπαίδευση, η ψήφιση της (χαριστικής) τροπολογίας που αφορά στα ξένα σχολεία και για την οποία σας αποστείλαμε σχετική καταγγελία.
- Λόγω σημαντικού λάθους των υπηρεσιών του Υπουργείου, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος μη προσμέτρησης της προϋπηρεσίας εκπαιδευτικών που υπηρέτησαν σε ιδιωτικά δημοτικά σχολεία βάσει μονοετών συμβάσεων, μιας προϋπηρεσίας που αναγνωρίστηκε με το άρθρο 39 του Ν. 4115/2013. Η Ομοσπονδία μας σας ενημέρωσε με σχετική επιστολή και υποχρεωθήκαμε να αποστείλουμε σχετικό έγγραφο στον ΑΣΕΠ.
- Τέλος, θα υποχρεωθούμε να επαναλάβουμε (το είχαμε θέσει στο Υπόμνημά μας) το ζήτημα της ακραίας κατάστασης παρανομίας σε πολύ μεγάλο αριθμό ιδιωτικών νηπιαγωγείων, όπου η αδήλωτη εργασία, η καταστρατήγηση κάθε έννοιας ωραρίου, η «υποχρεωτική» επιστροφή τμήματος του μισθού σε εργοδότες με την απειλή της απόλυσης αποτελούν την κανονικότητα και όχι την εξαίρεση.
Η εικόνα αυτή δεν είναι τιμητική για την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Ελπίζουμε ότι αυτή τη φορά θα υπάρξει αποφασιστική παρέμβαση, διότι η ιδιωτική εκπαίδευση νοσεί βαρύτατα, κι ότι θα ξεκινήσει διαβούλευση για τα κρίσιμα ζητήματα που μαστίζουν το χώρο.
Για το Δ.Σ. της ΟΙΕΛΕ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΥΡΟΥΤΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη