Κορονοϊός: Ο «μεγάλος αδερφός» στα σχολεία;
Ο σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Ηρώ Κωνσταντοπούλου» Άνω Λιοσίων - Ζεφυρίου - Φυλής για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Ο σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Ηρώ Κωνσταντοπούλου» Άνω Λιοσίων - Ζεφυρίου - Φυλής για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση κατά την οποία, οι σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε μαθητές που δεν θα μπορούν να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία

Η ανακοίνωση του συλλόγου

Συναγερμός! Το υπ. Παιδείας θεσπίζει υποχρεωτική τη «ζωντανή» μετάδοση μαθημάτων από τις τάξεις στο όνομα του κορονοϊού

Νέοι όροι θεσπίζονται για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τις περιπτώσεις όπου εντοπίζονται κρούσματα κορονοϊού σε τμήματα ή σε σχολεία με υπουργική απόφαση. Η ΥΑ ορίζει ότι, εφόσον παραμένει ο κίνδυνος διασποράς του κορονοϊού, οι σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε μαθητές που δεν θα μπορούν να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία, ως εξής:

1. αν το τμήμα τους ή η σχολική μονάδα τελούν σε αναστολή λειτουργίας, παρέχεται σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπου τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία.

2. αν κάποιοι μαθητές απουσιάζουν δικαιολογημένα λόγω κορονοϊού, παρέχεται ταυτόχρονη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε μαθητές οι οποίοι συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε όσους δεν δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία. Ειδικότερα, αν μαθητές απουσιάζουν επειδή ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου ή συνοικούν με πρόσωπο το οποίο νοσεί από κορονοϊό, η εξ αποστάσεως παρακολούθηση των μαθημάτων είναι υποχρεωτική. Σε περίπτωση που καθίσταται δυσχερής η εφαρμογή της ταυτόχρονης σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας, προβλέπεται, επίσης, υπό προϋποθέσεις για τους μαθητές που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου η εναλλακτική δυνατότητα σχηματισμού «διαδικτυακών τμημάτων», στα οποία τόσο ο εκπαιδευτικός όσο και οι μαθητές συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αυτά μπορεί να απαρτίζονται είτε από μαθητές μόνο της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας είτε διαφορετικών σχολικών μονάδων, ανά τάξη και ανά μάθημα.

Η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση στους μαθητές των διαδικτυακών τμημάτων παρέχεται από εκπαιδευτικούς οι οποίοι ανήκουν σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, από εκπαιδευτικούς που συμπληρώνουν το ωράριό τους ή από άλλους εκπαιδευτικούς που θα προσληφθούν για τον σκοπό αυτό.

exapostaseos_1.jpg

Ο «μεγάλος αδερφός» στα σχολεία; Μόνο στις οργουελικές φαντασιώσεις σας!

Κάνοντας ένα ακόμα πιο ακραίο αντι-δημοκρατικό βήμα, με την νέα υπουργική απόφαση θεσμοθετείται υποχρεωτικά η ζωντανή αναμετάδοση μέσα από τις σχολικές τάξεις!!

Πρόκειται για μια επιχείρηση σαρώματος και ισοπέδωσης από την κυβέρνηση των κάθε είδους δικαιωμάτων. Το κεφάλαιο και το κράτος διεκδικούν τον ρόλο κεντρικής εποπτείας όλων αυτών των χρήσεων της παραποιημένης εκπαιδευτικής διαδικασίας για να χρησιμοποιηθούν σε φάσεις αξιολογήσεων, περικοπής προσωπικού. Επιδιώκουν να συγκροτήσουν ένα νέο, υποχρεωτικό, παράλληλο «τηλε-σχολείο» επιδιώκοντας να αντικαταστήσουν την δια ζώσης διδασκαλία σε κάθε «έκτακτο γεγονός». Σήμερα είναι ο κορονοϊός, αύριο οι καταλήψεις ή/και οι απεργίες και μεθαύριο τα χιλιάδες κενά!

Αποτελεί το μέσο και το όχημα για την επιβολή όλων των αντι-εκπαιδευτικών ρυθμίσεων και της ατζέντας των επιλογών του Κεφαλαίου, της ΕΕ, του ΣΕΒ, του ΙΟΒΕ και του ΟΟΣΑ, και συγχρόνως το μαστίγιο της αυταρχικής τιμωρητικής πειθάρχησης των εκπαιδευτικών στις κατευθύνσεις αυτές και στις επιλογές του Κράτους: το πανοπτικό σύστημα αξιολόγησης και ελέγχου, την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Την αναπαραγωγή των ήδη οξυμένων ταξικών και κοινωνικών ανισοτήτων και αποκλεισμών. Την αποστείρωση της ζωντανής εκπαιδευτικής διαδικασίας και σχέσης, την πειθαρχία στις επιλογές του Κράτους, την απαγόρευση του παιδικού αυθορμητισμού και της παιδαγωγικής ελευθερίας.

Είναι βέβαιο ότι όλοι αυτοί που εισηγήθηκαν τη βιντεοσκόπηση των μαθημάτων και την απευθείας μετάδοσή τους, δεν έχουν μπει ποτέ μέσα σε σχολική αίθουσα. Για αυτούς τους εμπνευστές λοιπόν των σχολείων – ριάλιτι όλα είναι μετρήσιμα και αξιολογήσιμα. Για αυτούς λοιπόν, το σχολείο δεν είναι χώρος κοινωνικοποίησης, κοινωνικής μάθησης, δημιουργίας σχέσεων εμπιστοσύνης, δε χωράνε μαθητικά «λάθη», πειραματισμοί, αυθορμητισμοί, ατομικά δικαιώματα. Δεν υπάρχουν προσωπικότητες, διαφορετικά χαρακτηριστικά, ατομικές ελευθερίες, ιδιαιτερότητες, όλοι υποτάσσονται στο φόβο της δημόσιας διαπόμπευσης και τις επιταγές της αυταρχικής πανοπτικής εξουσίας.

Οι εκπαιδευτικοί όπως και στο διάστημα της καραντίνας, έτσι και τώρα, οργανωμένα, με παιδαγωγική, κοινωνική και εργασιακή συνείδηση, με αγωνιστική μαχητικότητα, θα σταθούμε στο πλάι των μαθητών μας! θα διεκδικήσουμε όλοι μαζί, εκπαιδευτικοί-γονείς-μαθητές, σχολεία ΑΝΟΙΧΤΑ και ΑΣΦΑΛΗ!

Δεν υπάρχει περίπτωση να επιτρέψουμε να μετατραπεί το σχολείο σε χώρο κατακρεατούργησης της σκέψης, του κοινωνικού, εργασιακού και μαθητικού «πειράματος», της ανθρωποφαγίας και της αμφισβήτησης της παιδαγωγικής ελευθερίας και αμφίδρομης εμπιστοσύνης. Δεν θα εφαρμόσουμε με κανέναν τρόπο τη νέα υπουργική απόφαση. Η κάμερα μέσα στη σχολική τάξη, προδίδει την παιδαγωγική σχέση και την παιδαγωγική εμπιστοσύνη εκπαιδευτικού και μαθητών, υπονομεύει τη ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία, ακυρώνει το δικαίωμα στο λάθος και την αυθόρμητη συμπεριφορά των μαθητών, λειτουργεί ως ένα «μάτι», μια κλειδαρότρυπα, όπου κάποιος τρίτος, σε πολλές περιπτώσεις αναγκαστικά και ενήλικας, κρυφοκοιτάει τη ζωή και τις λειτουργίες της μαθητικής κοινότητας. Καμία δικλείδα ασφαλείας δεν υπάρχει, κανένα προσωπικό δεδομένο δεν εξασφαλίζεται, κανένα επιχείρημα της Κυβέρνησης δεν είναι επαρκές ούτε πειστικό.

Η εμπειρία της σημερινής συγκυρίας, επιβεβαιώνει τη διαπίστωση ότι παιδαγωγικά, κοινωνικά και διδακτικά, η ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία είναι αναντικατάστατη. Γι΄ αυτό απαιτούνται τώρα μαζικοί διορισμοί σε γενική και ειδική εκπαίδευση, χρηματοδότηση όλων των δομών και υποδομών, απαιτούνται όλα αυτά για τα οποία το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει δώσει ούτε δεκάρα.

Κάθε κρίση αντιμετωπίζεται ως ευκαιρία για να προωθήσουν νέους κύκλους συντηρητικών και αντι-εκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων

Το ΥΠΑΙΘ τώρα θα επιδιώξει να μονιμοποιήσει και να νομιμοποιήσει την εξ αποστάσεως ως κανονική πλέον αυτόνομη μέθοδο διδασκαλίας. Αυτό δεν μπορεί να γίνει ανεκτό από τους εκπαιδευτικούς και το εκπαιδευτικό κίνημα, διότι όπως τονίσαμε εξ αρχής τίποτε δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ζωντανή εκπαίδευση, τις ανοιχτές σχολικές τάξεις. «Η τηλεκπαίδευση, η εξ’ αποστάσεως, η ασύγχρονη εκπαίδευση», σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να λειτουργήσουν επαρκώς με παιδαγωγικά και επιστημονικά κριτήρια και να υποκαταστήσουν τη ζωντανή διαδικασία της τάξης (κατάκτηση της γνώσης, αλληλεπίδραση, αλληλοβοήθεια, παραστατικότητα, φυσική/σωματική προσέγγιση κ.ά).

Να καταργηθεί τώρα η νέα υπουργική απόφαση και η τροπολογία! Δηλώνουμε πως με συλλογικές αποφάσεις των σωματείων μας και των ομοσπονδιών, δεν θα επιτρέψουμε να εφαρμοστεί!

  • Δεν εφαρμόζουμε την υπουργική απόφαση για τη ζωντανή μετάδοση του μαθήματος με κάμερες. Δεν μονιμοποιούμε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Καλούμε τους συναδέλφους να μη δεχθούν να κάνουν μάθημα με ζωντανή αναμετάδοση!
  • Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να πάρουν αποφάσεις ενάντια στο μέτρο της ζωντανής μετάδοσης των μαθημάτων, και να μην το εφαρμόσουν στα σχολεία τους. Για το λόγο αυτό στέλνουμε ενδεικτικό σχέδιο πρακτικού.
  • Καλούμε τη ΔΟΕ να βγάλει απόφαση για απεργία-αποχή και να παρέχει πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη σε όλους τους συναδέλφους. Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων και τις Ενώσεις Γονέων, τα συνδικάτα και τους κοινωνικούς φορείς να πάρουν θέση μάχης απέναντι στο πανοπτικό της εκπαίδευσης
  • Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων και τις Ενώσεις Γονέων, τα συνδικάτα και τους κοινωνικούς φορείς να πάρουν θέση μάχης απέναντι στο πανοπτικό της εκπαίδευσης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

siriza
Ποια είναι τα σενάρια για την Επιτροπή Πιστοποίησης Συνέδρων του ΣΥΡΙΖΑ
Πληροφορίες κάνουν λόγο για πρόθεση αποκλεισμού ενός πολύ σημαντικού αριθμού συνέδρων που υποστηρίζουν τον Στέφανο Κασσελάκη
Ποια είναι τα σενάρια για την Επιτροπή Πιστοποίησης Συνέδρων του ΣΥΡΙΖΑ
πατρα1
Ανοικτή επιστολή από τους καθαιρεμένους Διευθυντές στην Πάτρα: Υπουργείο και Διευθύντρια Εκπαίδευσης νομοθετούν πάνω από το Σύνταγμα
«Το λιγότερο που είχαμε να κάνουμε ως Διευθυντές που παλεύουμε για το δημόσιο σχολείο, για την αξιοπρέπεια τη δική μας, των μαθητών μας αλλά και των...
Ανοικτή επιστολή από τους καθαιρεμένους Διευθυντές στην Πάτρα: Υπουργείο και Διευθύντρια Εκπαίδευσης νομοθετούν πάνω από το Σύνταγμα
Καλλιτεχνικός μαθητικός διαγωνισμός
Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης: Παράταση Καλλιτεχνικού Μαθητικού Διαγωνισμού
Παράταση Καλλιτεχνικού Μαθητικού Διαγωνισμού του ΙΘΤΠ έως την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου
Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης: Παράταση Καλλιτεχνικού Μαθητικού Διαγωνισμού