Για νέο φιάσκο Κεραμέως αναφορικά με την τηλεκπαίδευση κάνει λόγο το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών για τα νέα προβλήματα που προέκυψαν με την πλατφόρμα Webex.
«Πότε θα γίνει Connecting… της Υπουργού με την πραγματικότητα;», σημειώνει χαρακτηριστικά το Δίκτυο.
Αναλυτικά η σχετική ανακοίνωση:
«Νέο φιάσκο Κεραμέως με “Cisco-τιση”
Πότε θα γίνει Connecting… της Υπουργού με την πραγματικότητα;;;»
Πρώτη μέρα εφαρμογής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και οι φόβοι μας επιβεβαιώθηκαν: χιλιάδες εκπαιδευτικοί και μαθητές, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, δεν κατάφεραν να συνδεθούν στην πλατφόρμα που παρέχει το ΥΠΑΙΘ. Είτε τους «πετούσε» το σύστημα μετά από λίγη ώρα, είτε παρουσιάστηκαν σοβαρά προβλήματα στον ήχο και την εικόνα.
Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ βρέθηκε, για άλλη μια φορά, ανέτοιμη. Τόσο στην έναρξη των σχολείων, τον Σεπτέμβριο, χωρίς την εξασφάλιση όρων και προϋποθέσεων διασφάλισης της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών, ώστε να μην οδηγηθούμε στο κλείσιμο, όσο και τώρα με την αναστολή λειτουργίας με το σύστημα τηλεκπαίδευσης να «κρασάρει» από την πρώτη ώρα…
Χάθηκαν 8 πολύτιμοι μήνες από την κυβέρνηση, για τη θωράκιση της δημόσιας εκπαίδευσης, αλλά και της δημόσιας υγείας. Είναι πέρα από κάθε λογική, ότι περίμεναν χωρίς να δαπανήσουν ούτε ένα ευρώ, να κάνουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση για 1,3 εκατομμύριο μαθητές.
Αντί να αξιοποιηθούν εθνικοί πόροι, και κοινοτικά κονδύλια, όπως έκαναν άλλες ευρωπαϊκές χώρες (πχ Πορτογαλία), για να εξασφαλιστούν συσκευές για ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στις ψηφιακές τάξεις, επέλεξε να δοθούν χρήματα στα ΜΜΕ.
Αντί να ενισχυθεί και να αναβαθμιστεί το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, επέλεξε να γίνει σύμβαση με μια ιδιωτική εταιρεία (Cisco). Μια σύμβαση που δεν έχει δει ποτέ το φως της δημοσιότητας για να δούμε το αντίτιμο της παροχής των υπηρεσιών της.
Αντί να δοθεί η δυνατότητα επιλογής στους Συλλόγους Διδασκόντων που γνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες των σχολείων και των μαθητών, στο πλαίσιο της παιδαγωγικής ελευθερίας και ευθύνης τους, των μέσων και των μεθόδων διδασκαλίας, επιλέχθηκε να θεσπιστεί υποχρεωτική και καθολική εφαρμογή μέσου και προγράμματος, χωρίς να έχουν διασφαλιστεί οι απαραίτητες προϋποθέσεις (ταχύτητες ίντερνετ, συσκευές σύνδεσης, πραγματική δωρεάν πρόσβαση στο ίντερνετ, ταυτοποίηση των χρηστών κλπ).
Οι πολιτικές επιλογές της Κυβέρνησης αποδεικνύουν περίτρανα ότι το βλέμμα της και η στόχευσή της δεν είναι στραμμένα στη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση, που αποτελεί βασική υποχρέωση του κράτους, αλλά στην υποβάθμισή της και στη συστηματική και απροκάλυπτη ενίσχυση της ιδιωτικής εκπαίδευσης και της παραπαιδείας. Για τα Ιδιωτικά Σχολεία, επιλογή πλατφόρμας-μέσων διδασκαλίας και πρωινή ζώνη μαθημάτων, για τα Δημόσια Σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, συγκεκριμένη πλατφόρμα και μεσημεριανά μαθήματα.
Είναι πραγματικά τεράστιες οι ευθύνες της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ. Μαζί με την «κατάρρευση» της πλατφόρμας (Webex) κατέρρευσαν και οι όποιες προσδοκίες των μαθητών μας που περίμεναν να αντικρίσουν τους δασκάλους τους, να κάνουν «μάθημα» και να δουν τους συμμαθητές τους.
Επαναφέρουμε τα αιτήματα που ήδη έχουμε καταθέσει, ως Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών, από την προηγούμενη εβδομάδα:
- Αναπροσαρμογή της ύλης και των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών για την τρέχουσα σχολική χρονιά.
- Αξιοποίηση της εκπαιδευτικής τηλεόρασης και εμπλουτισμός της.
- Δυνατότητα διαχείρισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας από τους Συλλόγους Διδασκόντων στο πλαίσιο της παιδαγωγικής ελευθερίας, σύμφωνα με τις τοπικές ιδιομορφίες των σχολικών μονάδων, ως προς το πρόγραμμα και την αξιοποίηση των μεθόδων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (επιλογή πλατφόρμας, μέσων επικοινωνίας, μεθόδων διδασκαλίας κλπ).
- Δυνατότητα αξιοποίησης και επιλογής είτε της σύγχρονης, είτε της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
- Εξασφάλιση, μέσα από γενναία χρηματοδότηση, όλων των απαραίτητων τεχνολογικών μέσων (laptop ή tablet) σε κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό και διασφάλιση (δωρεάν παροχή ίντερνετ) πρόσβασης όλων στις εξ αποστάσεως εκπαιδευτικές διαδικασίες ΤΩΡΑ.
- Αύξηση δαπανών για τη Δημόσια Εκπαίδευση, μέσω του κρατικού προϋπολογισμού, και άμεσα γενναία χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών.
- Αναβάθμιση και αξιοποίηση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου ώστε να μπορεί να ικανοποιήσει τις αυξημένες ανάγκες της περιόδου.
Η αδιαλλαξία της Υπουργού Παιδείας αλλά και όλης της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ, η αλαζονεία της και τα συνεχή ψέματα - με το πιο πρόσφατο ότι έχουν σταλεί tablet στα σχολεία για τους μαθητές και έχουν αναβαθμίσει το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο - μας οδηγεί να ζητήσουμε, για άλλη μια φορά, να απαλλάξουν από την παρουσία τους τη Δημόσια Εκπαίδευση.
Η πολιτική αυτή καταστρέφει το Δημόσιο Σχολείο και συμβάλλει στην όξυνση των μορφωτικών και κοινωνικών ανισοτήτων. Ως εκπαιδευτικοί δεν θα επιτρέψουμε να συνεχίζεται αυτός ο κατήφορος και στη Δημόσια Εκπαίδευση. Οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες, οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών και οι Σύλλογοι Γονέων είναι η στιγμή, από κοινού, να αναδείξουν το τεράστιο πρόβλημα και να απαιτήσουν λύσεις ΤΩΡΑ και για την εξ αποστάσεως αλλά και για τη λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων προστασίας, ώστε να ανοίξουν τα σχολεία και να μην κλείσουν ξανά!!!
Αυτόνομο ΔΙΚΤΥΟ Εκπαιδευτικών
Αγωνιστικών, Προοδευτικών και Ενωτικών Κινήσεων Π.Ε.
ΕΝΟΤΗΤΑ - ΑΓΩΝΑΣ – ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη