Ψήφισμα για το υπο διαβούλευση σχέδιο νόμου «Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής εκπαίδευσης και Δια Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις», για την Τεχνική Επαγγελματική εκπαίδευση εξέδωσε ο Σύλλογος Ωρομισθίων και Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών Σχολών ΟΑΕΔ Πελοποννήσου.
Ο Σύλλογος ζητά μεταξύ άλλων, μη υποβάθμιση των Σχολών, αναγνώριση του επιπέδου 4, στα Πτυχία των μαθητών, αναγνώριση της προϋπηρεσίας των Εκπαιδευτικών των Σχολών της ΕΠΑ.Σ του Ο.Α.Ε.Δ., από το Υπουργείο Παιδείας, καθώς και άμεση μονιμοποίηση των Έκτακτων Εκπαιδευτικών, που υπηρετούν χρόνια στις Σχολές της ΕΠΑ.Σ του Ο.Α.Ε.Δ.
Συγκεκριμένα, αναφέρεται:
Το Υπουργείο Παιδείας, εν μέσω Πανδημίας αποφάσισε να φέρει προς ψήφιση το Νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση.
Όσον αφορά τις ΕΠΑ.Σ του ΟΑΕΔ, το νέο Νομοσχέδιο είναι ξεκάθαρο ότι φέρνει την Υποβάθμιση στις Σχολές, κατατάσσοντας τες στην Άτυπη Μεταγυμνασιακή Εκπαίδευση, στερώντας από τους Μαθητές το Πτυχίο με την αναγνώριση προσόντων, που έπαιρναν μέχρι τώρα, (επιπέδου 4) δίνοντάς τους μια απλή πιστοποίηση, χωρίς καμιά αξία.
Λόγω των κοινωνικών κριτηρίων που υπάρχουν, για την εισαγωγή των μαθητών στις Σχολές ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ, βλέπουμε από ότι ένα παιδί μπορεί να συντηρεί μια ολόκληρη οικογένεια. Οι απόφοιτοι των σχολών μας, μετά την απόκτηση του Πτυχίου τους, είχαν το δικαίωμα να πάρουν άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος ώστε να γίνουν οι ίδιοι Επαγγελματίες, έχοντας ένα βιοποριστικό επάγγελμα. Όλα τα παραπάνω, προσπαθεί με το συγκεκριμένο Νομοσχέδιο να τους τα στερήσει το Υπουργείο Παιδείας.
Εδώ να συμπληρώσουμε, ότι οι συγκεκριμένες Σχολές, λειτουργώντας από το 1950, έχουν προσφέρει στις τοπικές κοινωνίες, βοηθώντας τις ανάγκες της αγοράς, είτε μέσω της εκπόνησης πρακτικής των μαθητών μας, είτε με την απόκτηση επαγγελματικής εμπειρίας, (που λαμβάνουν οι μαθητές μας) έχοντας παράλληλα συντάξιμα ένσημα και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, κατατάσσοντας τους σε ενεργά μέλη πλέον της κοινότητας.
Ο καθένας μπορεί να καταλάβει ότι κάτω από αυτό το πλαίσιο, δεν θα υπάρχει και η αντίστοιχη προσέλευση μαθητών πλέον, αφού άνετα μετά από το Γυμνάσιο θα μπορούν να επιλέξουν ένα ΕΠΑΛ αποκτώντας πτυχίο επιπέδου EQF5, αντί για πτυχίο επιπέδου EQF3. Αυτό σίγουρα σημαίνει συρρίκνωση των Σχολών με αποτέλεσμα το κλείσιμό τους σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Από την άλλη πλευρά, οι Εκπαιδευτικοί των σχολών, μη έχοντας καμία αναγνώριση της προϋπηρεσίας τους από το Υπουργείο Παιδείας, θα ακολουθήσουν τον δρόμο για την Ανεργία, χωρίς να μπορούν να αναγνωρίσουν τα χρόνια που υπηρέτησαν στις Σχολές, ώστε να βρουν αντίστοιχη εργασία σε άλλες Εκπαιδευτικές Δομές.
Μετά από όλα τα παραπάνω, αντιδρούμε στην Υποβάθμιση των Σχολών μας, ζητώντας:
- Μη Υποβάθμιση των Σχολών μας, να παραμείνει στην Δευτεροβάθμια Τυπική Εκπαίδευση.
- Αναγνώριση του επιπέδου 4, στα Πτυχία των μαθητών μας, με αναγνώριση Επαγγελματικών Προσόντων.
- Αναγνώριση της προϋπηρεσίας των Εκπαιδευτικών των Σχολών της ΕΠΑ.Σ του Ο.Α.Ε.Δ., από το Υπουργείο Παιδείας.
- Άμεση Μονιμοποίηση των Έκτακτων Εκπαιδευτικών, που υπηρετούν χρόνια στις Σχολές της ΕΠΑ.Σ του Ο.Α.Ε.Δ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη