Thumbnail
Πληροφόρηση σχετικά με τη θέση του ΙΕΠ για τις αναθέσεις των μαθημάτων Αισθητικής Αγωγής, Φυσικής Αγωγής και Πληροφορικής ζητά ο ΠΕΣΥΘ

Τι «αντιεπιστημονικές» αναθέσεις των μαθημάτων της Αισθητικής Αγωγής (Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή, Μουσική), Φυσικής Αγωγής και Πληροφορικής καταγγέλλει ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων (Π.Ε.ΣΥ.Θ.), ζητώντας παράλληλα με υπόμνημά του πληροφόρηση για τη θέση του ΙΕΠ.

«Θεωρούμε πως οι αναθέσεις υποβιβάζουν την αξία της Αισθητικής Αγωγής και αν γίνουν ο κανόνας, θα οδηγήσουν στην ακύρωση του μαθήματος», σημειώνεται μεταξύ άλλων.

Αναλυτικά το υπόμνημα προς τον πρόεδρο του ΙΕΠ:

Προς: Πρόεδρο και Δ.Σ. ΙΕΠ

Κοινοποίηση:

στην Υπουργό, κ. Νίκη Κεραμέως

στην Υφυπουργό, κ. Μακρή

στη Γενική Γραμματέα, κ. Γκίκα

Στις Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργου για τον κλάδο ΠΕ 91.01,

κυρίες Παναγιώτα Μποέμη και Μαρία-Αλεξάνδρα Κουμανάκου

Θέμα/ ερώτημα: Η θέση του ΙΕΠ για τις αναθέσεις των μαθημάτων ειδικοτήτων στους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ.70

Αξιότιμα μέλη του Δ.Σ. του ΙΕΠ,

Σας απευθύνουμε ανοιχτή επιστολή που είναι ταυτόχρονα και ερώτημα για ένα φλέγον θέμα: τις αντιεπιστημονικές αναθέσεις των μαθημάτων της Αισθητικής Αγωγής (Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή, Μουσική), Φυσική Αγωγή και Πληροφορική. Θα θέλαμε να πληροφορηθούμε ποια είναι η θέση του ΙΕΠ επί του θέματος και παρακαλούμε να μας κοινοποιήσετε και τις σχετικές αποφάσεις/ νόμους.

Για το θέμα αυτό, είναι ξεκάθαρη η θέση της βιβλιογραφίας: κάθε εκπαιδευτικός πρέπει να είναι άριστος γνώστης του αντικειμένου που διδάσκει. Αυτό το διασφαλίζουν σε ένα μεγάλο βαθμό, οι εξειδικευμένες σπουδές πάνω στο αντικείμενο. Και για να μιλήσουμε για το αντικείμενό μας, το Θέατρο δεν αποτελεί εξαίρεση σε αυτό τον κανόνα. Ο παιγνιώδης χαρακτήρας του, που το κάνει να δείχνει προσιτό στον καθένα και η ύπαρξη κάποιων θεατρικών τεχνικών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη διδασκαλία άλλων μαθημάτων, ίσως έχουν οδηγήσει σε παρεξηγήσεις. Το απαιτητικό μάθημα της Θεατρικής Αγωγής δεν μπορεί να διδαχθεί από τον καθένα, ακόμη και αν έκανε κάποιο σεμινάριο ή κάποτε διδάχθηκε ένα σχετικό μάθημα στη Σχολή του! Αν ήταν έτσι, όλοι οι εκπαιδευτικοί θα μπορούσαμε να τα διδάξουμε όλα!

Σαφής πάνω στο θέμα είναι και η θέση  της κοινωνίας. Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων διαμαρτύρονται σε διευθυντές σχολείων, για τις εν λόγω αναθέσεις και τις «ακυρώνουν», αλλά και στέλνουν και σχετικές επιστολές στην Πολιτική Ηγεσία του ΥΠΑΙΘ. Γονείς μαθητών του Δημοτικού Σχολείου επικοινωνούν με τον Σύλλογό μας, για να καταγγείλουν απίστευτα περιστατικά. Έχουμε πολλάκις ενημερώσει το Υπουργείο για τις καταγγελίες αυτές.

Για το θέμα αυτό άλλωστε, έχει αποφανθεί και η Δικαιοσύνη: εξεδόθη και νέα απόφαση (425/2020) του ΣτΕ, κατά του ΠΔ η οποία επαναλαμβάνει την ίδια κρίση με αυτή που είχε κάνει το Δικαστήριο κατά της ΥΑ το 2017. Με την επικαιροποίηση αυτή, κάθε υπηρεσιακός παράγων, σε οιαδήποτε Δ/νση δεν νομιμοποιείται να μην εφαρμόζει ό,τι όρισε το ΣτΕ. Συγκεκριμένα το Δικαστήριο εμμένει ότι, εφόσον ο νόμος δίνει το δικαίωμα σε δασκάλους να διδάξουν το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής, μπορούν να το κάνουν μόνο εκτάκτως, υπό δύο αυστηρές ουσιαστικές προϋποθέσεις, ήτοι μόνο εφόσον: α) δεν υπάρχει στη σχολική μονάδα διαθέσιμος ειδικός εκπαιδευτικός, β) διαπιστώνεται κατά περίπτωση ότι κάθε συγκεκριμένος δάσκαλος έχει επαρκή γνώση, όχι αυθαίρετα και επιπόλαια, αλλά αποδεδειγμένα με βάση τις ακαδημαϊκές του σπουδές. Μάλιστα τον αντίστοιχο περιορισμό είχε θέσει και το ίδιο το ΙΕΠ.

Θεωρούμε πως οι αναθέσεις υποβιβάζουν την αξία της Αισθητικής Αγωγής και αν γίνουν ο κανόνας, θα οδηγήσουν στην ακύρωση του μαθήματος. Η εμπειρία δείχνει πως όταν οι εκπαιδευτικοί καλούνται να διδάξουν κάτι που είναι εκτός του γνωστικού τους πεδίου, το μάθημα δε γίνεται ουσιαστικά και η ώρα αφιερώνεται σε άσχετα πράγματα, μέχρι που το όλο εγχείρημα χάνει το νόημα του και το μάθημα απαξιώνεται. Το Θέατρο όμως είναι τόσο πολύτιμο, ώστε θα ήταν μεγάλο πλήγμα για τους μαθητές να στερηθούν την ουσιαστική και ποιοτική διδασκαλία του, ως αυτόνομου μαθήματος που διδάσκεται από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς. Ειλικρινά ελπίζουμε να μην επιτρέψετε να συμβεί αυτό το παιδαγωγικά ανεπίτρεπτο πράγμα.

Παρακαλούμε θερμά να έχουμε την άμεση, έγγραφη απάντησή σας. Θα εκτιμούσαμε ιδιαίτερα αν μας κοινοποιούσατε τα ισχύοντα έγγραφα, που αφορούν τη διδασκαλία και τις αναθέσεις του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής.

Με εκτίμηση,

Το Δ.Σ. του Π.Ε.ΣΥ.Θ

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Αποφοίτων του Τμήματος θεάτρου του Α.Π.Θ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες